FERRARI & MASERATI - supersamochody grupy FIAT
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12273
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Ferrari z ceramiką w hamulcach
Ferrari jako pierwsze zastosuje seryjnie we wszystkich modelach ceramiczne tarcze hamulcowe
Ferrari z ceramiką w hamulcach
Tylko że ceramiczne hamulce robią się dobre dopiero po rozgrzaniu. W jeździe na co dzień to podobno porażka.
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12273
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Ferrari z ceramiką w hamulcach
Nie wydaje mi się, poza tym nikt z nas nie może nic o tym wynalazku powiedzieć, dopóki nie przekona się na własnej skórze jak to działa..."mariusz76" pisze:Tylko że ceramiczne hamulce robią się dobre dopiero po rozgrzaniu. W jeździe na co dzień to podobno porażka.
Ferrari z ceramiką w hamulcach
Ja natomiast slyszalem, ze hamulce ceramiczne sa rownie sprawne zimne jak i cieple, jedynie gdy sa zimne to ponoc mocno piszcza 

Pozdrawiam, Michał
- zoom
- Klubowicz
- Posty: 513
- Rejestracja: 25 lip 2007, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: StalowaWola Ulubione piwo: Żywiec
- Kontakt:
Ferrari z ceramiką w hamulcach
No ale nic za darmo, to zapewne nie bonus wiec Ferki beda drozsze
To zapewne bedzie jak z klima w latach '90 (niby rarytas a teraz to podstawa).
Pozdr.

Pozdr.
Ferrari z ceramiką w hamulcach
Co do skuteczności hamulców ceramicznych to swoją wiedzę posiadam po obejrzeniu testu w TV. Kierowca rajdowy sprawdzał różnice w działaniu zwykłych i ceramicznych hamulców na Porsche. Stwierdził na koniec testu że hamulce ceramiczne można w pełni wykorzystać dopiero w warunkach torowych po pełnym ich rozgrzaniu a używanie ich na co dzień mija się z celem.
Maserati Sei-valvole
Bardzo ciekawy link o jeszcze ciekawszym silniku skonstruowanym przez Maserati w 1985 roku.
W skrócie:
silnik 2,0l, V6, twin turbo, >260HP, 6 zaworów na cylinder!
W skrócie:
silnik 2,0l, V6, twin turbo, >260HP, 6 zaworów na cylinder!
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]


Maserati Sei-valvole
Niesamowity silnik!!! Wspaniały!!!
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Maserati Sei-valvole
Unfortunately, we are still waiting!
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat

Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?

Maserati Sei-valvole
to juz wiem dlaczego podobał mi i podoba Bi turbo w Gdańsku 55900 chyba taki 2.0 1991r jaka sylwetka




LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Maserati Sei-valvole
Pozostając przy temacie niesamowitych silników, a wracając na Lanciowe podwórko- triflux czyli rozwinięcie silnika S4- 600 koni z 1759 cm3- twin turbo:
http://lancia-historie.de/images/Techni ... smotor.jpg[/img]
http://www.carsfromitaly.net/lancia/tri ... ne_500.gif[/img]
First displayed at the Bologna Motorshow in 1986, the ECV1 (Experimental Composite Vehicle) was a composite technology concept car testing the use of carbon, kevlar, thermosetting and thermoplastic resins, glassfibre and honeycomb in car production. It was also considered Lancia's prototype Group S car (a formula which never came to fruit). It was a further development of the S4, featuring the same basic design, with many of the components now made from composites, including the main, load bearing part of the body. Other composite parts included the wheels (8x16" wheels weighing only 6kg !) and the propshaft. It was powered by a 1759cc twin turbo (two KKK units) engine producing 600bhp @ 8,000rpm using a new design known as "triflux" where the two turbochargers were used sequentially depending on the engine speed. An overall weight of 930kg was achieved.
The 1800cc power unit of the ECV1 & 2 was known as the triflux. This was due to the design which had one exhaust and one inlet valve on each side of the cylinder head, with the resulting twin exhaust manifolds each feeding one turbocharger. At low engine speeds one turbocharger exhaust was shut-off, forcing all the exhaust gases through one unit and thus providing good low speed performance. As the engine speed rose, the second turbocharger was gradually introduced, until at high engine speeds both turbochargers ran in parallel.
http://lancia-historie.de/images/Techni ... smotor.jpg[/img]
http://www.carsfromitaly.net/lancia/tri ... ne_500.gif[/img]
First displayed at the Bologna Motorshow in 1986, the ECV1 (Experimental Composite Vehicle) was a composite technology concept car testing the use of carbon, kevlar, thermosetting and thermoplastic resins, glassfibre and honeycomb in car production. It was also considered Lancia's prototype Group S car (a formula which never came to fruit). It was a further development of the S4, featuring the same basic design, with many of the components now made from composites, including the main, load bearing part of the body. Other composite parts included the wheels (8x16" wheels weighing only 6kg !) and the propshaft. It was powered by a 1759cc twin turbo (two KKK units) engine producing 600bhp @ 8,000rpm using a new design known as "triflux" where the two turbochargers were used sequentially depending on the engine speed. An overall weight of 930kg was achieved.
The 1800cc power unit of the ECV1 & 2 was known as the triflux. This was due to the design which had one exhaust and one inlet valve on each side of the cylinder head, with the resulting twin exhaust manifolds each feeding one turbocharger. At low engine speeds one turbocharger exhaust was shut-off, forcing all the exhaust gases through one unit and thus providing good low speed performance. As the engine speed rose, the second turbocharger was gradually introduced, until at high engine speeds both turbochargers ran in parallel.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat

Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?

Maserati Sei-valvole
Silniki genialne, ale trzeba mieć głowę żeby takie coś skonstruować.
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Maserati Sei-valvole
Chodzi Ci o te Maserati BI TURBO"skyblu" pisze:to juz wiem dlaczego podobał mi i podoba Bi turbo w Gdańsku 55900 chyba taki 2.0 1991r jaka sylwetka![]()
![]()

Lancia Thema 3.0V6 12V 93r
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____
Maserati Sei-valvole
hehe
moje małe marzenie
a co do silników, to pamiętacie, jak jeszcze pół roku temu VW chwalił się, że odkrył amerykę i jako pierwszy stworzył silnik turbo+kompressor? jakoś mam inną wiedzę na ten temat.. w dodatku twierdzą, że jest ekonomiczny i ekologiczny hehe
10l/100 km to ekonomia 




jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]

