Łukasz ty masz 3,0 i pali ci 10 litrów Pb - jak ty to robisz?"LukaszN" pisze:Gaz wszczepiony.
STAG 300 (4GAS)
Reduktor Emmegaz (moc obslugiwana do 300 HP) cisnienie pracy ustawione na 1.3 bar
Wtryski VALVTEK
Zbiornik w "kole" poj. efektywna 36L
Wlew pod klapka
Dysze wiercone przy zdjetym kolektorze !!!!!!!
Jak do tad zuzycia gazu w granicach 12/100 - po przejrzeniu postow dotyczacych zuzycia w innych samochodach Lancia jest to do zaakceptowania, jednak dede dazyl do ustawien takich, zeby zeszlo do max 11L/100km (na bezynie samochod pali srednio 9.5- 10 L/100 km)
Wiecej szczegolog pozniej
Kappa - gaz sekwencyjny
Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
- Duch-Dziadka
- Klubowicz
- Posty: 5269
- Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Czarnków/Poznań
hmmm...
...chcialbym zaapelowac do wszystkich ktorzy maja gaz w swoich Lanciach pokazywali to na zdjeciach(nie tylko w Kappach)...
...poniewaz z tego co wiem jedni montuja w kole inni za kanapa inni wzdluz auta...
...pokazmy to zeby Ci ktorzy dopiero wchodza w temat instalacji LPG mogli po przeczytaniu postu ze spokojna glowa zalozyc gaz...czego ja o sobie nie moge powiedziec...
...poniewaz z tego co wiem jedni montuja w kole inni za kanapa inni wzdluz auta...
...pokazmy to zeby Ci ktorzy dopiero wchodza w temat instalacji LPG mogli po przeczytaniu postu ze spokojna glowa zalozyc gaz...czego ja o sobie nie moge powiedziec...

Giulietta Veloce 2016r
Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...
Łukasz ma 2.0 20V Turbo"Marcin_D" pisze:Łukasz ty masz 3,0 i pali ci 10 litrów Pb - jak ty to robisz?"LukaszN" pisze:Gaz wszczepiony.
STAG 300 (4GAS)
Reduktor Emmegaz (moc obslugiwana do 300 HP) cisnienie pracy ustawione na 1.3 bar
Wtryski VALVTEK
Zbiornik w "kole" poj. efektywna 36L
Wlew pod klapka
Dysze wiercone przy zdjetym kolektorze !!!!!!!
Jak do tad zuzycia gazu w granicach 12/100 - po przejrzeniu postow dotyczacych zuzycia w innych samochodach Lancia jest to do zaakceptowania, jednak dede dazyl do ustawien takich, zeby zeszlo do max 11L/100km (na bezynie samochod pali srednio 9.5- 10 L/100 km)
Wiecej szczegolog pozniej


Ford Fusion 1.4 TDCI
Audi A6 S-line 2.7 T Quattro 265 KM
Alfa Romeo 145 1.6 TS
Audi A6 S-line 2.7 T Quattro 265 KM

Alfa Romeo 145 1.6 TS
Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...
Czerone wtryskiwacze Valtek (3 Ohm), nie wiem jaka moc z nich mozna wyciskac. Jezeli beda zbyt slabo wydajne (jak narazie jest OK) to poproszeo ich wymiane...
Spalanie faktycznie jest OK, 9.5 L benz brala zawsze w trasie jezeli jedzie sie powyzej 130 do 160 nie widac specjalnie duzej roznicy, ale przy 3000 RPM, bez klimy w trasie raz wziela 7.5 L/ 100, ale do tego to trzeba miec cierpliwosc

Spalanie faktycznie jest OK, 9.5 L benz brala zawsze w trasie jezeli jedzie sie powyzej 130 do 160 nie widac specjalnie duzej roznicy, ale przy 3000 RPM, bez klimy w trasie raz wziela 7.5 L/ 100, ale do tego to trzeba miec cierpliwosc


Jest 2.0T 20V byla Kappa 3.0
Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...
NO to naprawdę wyczyn takie spalanie w Turbo - tylko że ja zasugerowałem się modelem wpisanym w profilu - bo tam Łukasz ma jak byk Kappa 3.0
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...
LukaszN: Czy to Ty ostatnio wszczepiałeś instalkę do Kappy 2.0T w Motronik na Rogowskiej 1
Pozdro
Konrad.
Pozdro
Konrad.
Pajda z włoskiej stajni.
Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...
POprawione w profilu,
Tak na Rogowskiej to bylem ja
Tak na Rogowskiej to bylem ja
Jest 2.0T 20V byla Kappa 3.0
Problem z gazem
Witam serdecznie!! mam mały problemik z gazem
tzn wszystko było ok do tej pory Lancia śmigała na gazie żadnych problemów nie sprawiała aż tu nagle lipa, nie pojedzie na gazie... Przyjechałem do domu normalnie na gazie, zgasiłem samochód na jakieś 20 min potem pale i gdy się przeżuca na gaz to wtedy gaśnie. Co się mogło stać??
chodziła bez problemu a nagle nie pojedzie...coś siadło??


Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...
OK - widze ze tutaj wypowiadaja sie zagazowani uzytkownicy kappy ale z sekwencja. Zalozyciel postu skierowal mnie do tej dyskusji i mam nadzieje ze rzeczywiscie uzyskam tutaj odpowiedz co do mojego problemu.
Tez zagazowalem sobie kappe (w moim przypadku to niezabadzo mam kogo molestowac o poprawe montarzu i konfiguracji mapy wtryskow z racji ze sobie sam calosc zakladalem
) tyle ze w oparciu o BLOSa.
Ogolnie po zalozeniu i ustawieniu BLOSa zgodnie z jego instrukcja auto chodzilo ok - tyle ze palilo gazu mniej ok (20l LPG na 100km). Byl rozkrecony niemal na maxa do ustawien na ktorych powinien zapalic i sie powinno przeregulowac. Koniec koncow regulowalem go na oko, ale ze to nie dawalo wymiernych efektow postanowilem pojechac do gazownikow na regulacje.
W trakcie wycieczki do gazownikow poraz pierwszy zapalil mi sie komunikat o bledzie sterowania silnikiem. Wiele z tym nie robilem dojechalem do gazownikow i powiedzieli mi ze mi sie jedna odma obsunela i bral lewe powietrze. Zakrecil mi to koles zapalilem i elegancko, zero bledu na benzynie, zero bledu na gazie.
Wyregulowal gaz w oparciu o analizator spalin i wyjechalem od niego. Niestety wyjedzajac (niemalze odrazu za brama) zaczely sie kangury i kontrolki sie zapalily bo auto zgaslo a chwile wczesniej check. Jak sie okazalo braklo mi gazu (raczej nie strzelilo bo podejzewam ze bym uslyszal a nic sie nie rozlecialo ani nie oslolilo w dolotach, pozatym blos rzekomo minimalizuje ryzyko strzalu). Jak sie kapnalem ze nie mam gazu odpalilem na benzynie i pojechalem do domu na PB, tyle ze w trakcie jazdy na PB komunikat bledu zapalal sie na 2-3 minuty gasl na jakies 5minut i tak caly czas. Dojechalem do domu a takie cudowania z tym bledem byly coraz czestsze raz na gazie zapalal sie blad, raz benzynie.
Teraz juz nie ma zmiluj - odpale go (zawsze pali na benzynie i po obrotach przechodzi na gaz) i po ok 10sekundach zapala sie blad (nie musi przejsc na gaz) i swieci sie niezaleznie od rodzaju paliwa.
Patrzylem - emulator sondy lambdy raczej dziala bo chwili zapalenia na benzynie stanowi on ciaglosc wiec oryginalne impulsy od sondy przechodza, a niemozliwoscia jest ze emulator padl ze jak zaczne go uzywac na LPG to tez zero i nic nie generuje.
Dlatego pytalem juz czy da sie jakos sprawdzic poprawnosc dzialania przeplywomierza, bo zasadniczo ja nie mam co zmieniac w mapach gazu itp z racji ze nie ma zadnego sterownia dawka gazu (poza podcisnieniowym uchylaniem przepustnicym blosa). Zreszta w trakcie pracy na PB wielkiego znaczenia nie odgrywa instalacja LPG a blad mi sie wyswietla...
Tez zagazowalem sobie kappe (w moim przypadku to niezabadzo mam kogo molestowac o poprawe montarzu i konfiguracji mapy wtryskow z racji ze sobie sam calosc zakladalem

Ogolnie po zalozeniu i ustawieniu BLOSa zgodnie z jego instrukcja auto chodzilo ok - tyle ze palilo gazu mniej ok (20l LPG na 100km). Byl rozkrecony niemal na maxa do ustawien na ktorych powinien zapalic i sie powinno przeregulowac. Koniec koncow regulowalem go na oko, ale ze to nie dawalo wymiernych efektow postanowilem pojechac do gazownikow na regulacje.
W trakcie wycieczki do gazownikow poraz pierwszy zapalil mi sie komunikat o bledzie sterowania silnikiem. Wiele z tym nie robilem dojechalem do gazownikow i powiedzieli mi ze mi sie jedna odma obsunela i bral lewe powietrze. Zakrecil mi to koles zapalilem i elegancko, zero bledu na benzynie, zero bledu na gazie.
Wyregulowal gaz w oparciu o analizator spalin i wyjechalem od niego. Niestety wyjedzajac (niemalze odrazu za brama) zaczely sie kangury i kontrolki sie zapalily bo auto zgaslo a chwile wczesniej check. Jak sie okazalo braklo mi gazu (raczej nie strzelilo bo podejzewam ze bym uslyszal a nic sie nie rozlecialo ani nie oslolilo w dolotach, pozatym blos rzekomo minimalizuje ryzyko strzalu). Jak sie kapnalem ze nie mam gazu odpalilem na benzynie i pojechalem do domu na PB, tyle ze w trakcie jazdy na PB komunikat bledu zapalal sie na 2-3 minuty gasl na jakies 5minut i tak caly czas. Dojechalem do domu a takie cudowania z tym bledem byly coraz czestsze raz na gazie zapalal sie blad, raz benzynie.
Teraz juz nie ma zmiluj - odpale go (zawsze pali na benzynie i po obrotach przechodzi na gaz) i po ok 10sekundach zapala sie blad (nie musi przejsc na gaz) i swieci sie niezaleznie od rodzaju paliwa.
Patrzylem - emulator sondy lambdy raczej dziala bo chwili zapalenia na benzynie stanowi on ciaglosc wiec oryginalne impulsy od sondy przechodza, a niemozliwoscia jest ze emulator padl ze jak zaczne go uzywac na LPG to tez zero i nic nie generuje.
Dlatego pytalem juz czy da sie jakos sprawdzic poprawnosc dzialania przeplywomierza, bo zasadniczo ja nie mam co zmieniac w mapach gazu itp z racji ze nie ma zadnego sterownia dawka gazu (poza podcisnieniowym uchylaniem przepustnicym blosa). Zreszta w trakcie pracy na PB wielkiego znaczenia nie odgrywa instalacja LPG a blad mi sie wyswietla...
Skoda Favorit 1.3 55KM 89r - była ale gniła,
Daewoo Nexia GLX 1.5 90KM 97r - była ale olej brała,
Lancia Kappa LS 2.0 145KM 95r - była - teraz teściu jeździ,
Peugeot 607 3.0 V6 207KM 02r - jest i cieszy
Daewoo Nexia GLX 1.5 90KM 97r - była ale olej brała,
Lancia Kappa LS 2.0 145KM 95r - była - teraz teściu jeździ,
Peugeot 607 3.0 V6 207KM 02r - jest i cieszy

- Duch-Dziadka
- Klubowicz
- Posty: 5269
- Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Czarnków/Poznań
hmmm...
...jesli ja cos moge powiedziec wogle...to u mnie wywalalo checka gdy zle byl wyregulowany gaz i dostawala sie ubozsza mieszanka LPG...
...wszyscy maja podobnie wiec zakladam ze jesli nie masz sekwencji to gorzej u Ciebie z regulacja tego wszystkiego wynikiem czego moze byc dosc czeste wyskakiwanie tego komunikatu chyba ze trafisz naprawde na mistrza gazownictwa...zwlaszcza w regulowaniu instalacji jakie Ty posiadasz...
...bo jesli chodzi o sekwencje jest to kwestia ustwien kompa...i wszystko znika...i wcale nie stawialbym na zaden przeplywomierz...
...bylo nawet w jednym z postow ze check moze pojawic sie nawet na benzynie gorszej jakosci i padlo stwierdzenie ze czula sonda lambda i ten typ tak ma...u mnie tak samo jak u Ciebie pomimo przelaczenia auta na benzyne check wyswietlal sie nawet przez 20 km jazdy i dopiero pozniej znikal...kierowal bym swoje mysli jednak w tym kierunku...
...wszyscy maja podobnie wiec zakladam ze jesli nie masz sekwencji to gorzej u Ciebie z regulacja tego wszystkiego wynikiem czego moze byc dosc czeste wyskakiwanie tego komunikatu chyba ze trafisz naprawde na mistrza gazownictwa...zwlaszcza w regulowaniu instalacji jakie Ty posiadasz...
...bo jesli chodzi o sekwencje jest to kwestia ustwien kompa...i wszystko znika...i wcale nie stawialbym na zaden przeplywomierz...
...bylo nawet w jednym z postow ze check moze pojawic sie nawet na benzynie gorszej jakosci i padlo stwierdzenie ze czula sonda lambda i ten typ tak ma...u mnie tak samo jak u Ciebie pomimo przelaczenia auta na benzyne check wyswietlal sie nawet przez 20 km jazdy i dopiero pozniej znikal...kierowal bym swoje mysli jednak w tym kierunku...

Giulietta Veloce 2016r
Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...
No zasadniczo zgodzilbym sie ze jakies ustrojstwo tankuje a nie benzyne (raczej to chyba standard) ale staram sie jak moge i nie zjezdzam nigdzie indziej poza stacjami BP.
Jednak wydaje mi sie ze po przelaczeniu sie na gaz raczej sonda nie ma znaczenia a zaczyna dzialac emulator - sprawdzalem go - generuje sinusoide miedzy 0.3V a 0.7V wiec ok bo jak spradzalem orginalne komunikaty z sondy w samochodzie to mialem odczyt na poziomie 0.389V kiedy jeszcze zadne bzdety typu check mi sie nie siecily.
Pozatym jak juz jestem na gazie zbyt wiele czujnikow sterujacych silnikiem auto nie zostaje: czujnik polozenia walu ktory musi dzialac z racji ze nie bylo by i skry i jego pad to pad auta, sonda lambda ktora jest emulowana, emulacja wtryskiwaczy - no niewiem jakby emulator polegl to chyba by nie dzialalo bo jak go zapomnialem podpiac raz to nie zagadalo, no i przeplywomierz z ktorym nic nie robilem... Wiele wiecej odczytow nie jest szczegolnie potrzebnych ECU do prawidlowej pracy (pomijam te na ktore nie mialem wplywu jak np. temperatura wody itd).
Hmm czyli co w takim razie - ten typ tak ma czy mialem pecha i niedosc ze zatankowalem badziewna benzyne to jeszcze do kitu gaz i komp na maxa glupieje?
Jednak wydaje mi sie ze po przelaczeniu sie na gaz raczej sonda nie ma znaczenia a zaczyna dzialac emulator - sprawdzalem go - generuje sinusoide miedzy 0.3V a 0.7V wiec ok bo jak spradzalem orginalne komunikaty z sondy w samochodzie to mialem odczyt na poziomie 0.389V kiedy jeszcze zadne bzdety typu check mi sie nie siecily.
Pozatym jak juz jestem na gazie zbyt wiele czujnikow sterujacych silnikiem auto nie zostaje: czujnik polozenia walu ktory musi dzialac z racji ze nie bylo by i skry i jego pad to pad auta, sonda lambda ktora jest emulowana, emulacja wtryskiwaczy - no niewiem jakby emulator polegl to chyba by nie dzialalo bo jak go zapomnialem podpiac raz to nie zagadalo, no i przeplywomierz z ktorym nic nie robilem... Wiele wiecej odczytow nie jest szczegolnie potrzebnych ECU do prawidlowej pracy (pomijam te na ktore nie mialem wplywu jak np. temperatura wody itd).
Hmm czyli co w takim razie - ten typ tak ma czy mialem pecha i niedosc ze zatankowalem badziewna benzyne to jeszcze do kitu gaz i komp na maxa glupieje?
Skoda Favorit 1.3 55KM 89r - była ale gniła,
Daewoo Nexia GLX 1.5 90KM 97r - była ale olej brała,
Lancia Kappa LS 2.0 145KM 95r - była - teraz teściu jeździ,
Peugeot 607 3.0 V6 207KM 02r - jest i cieszy
Daewoo Nexia GLX 1.5 90KM 97r - była ale olej brała,
Lancia Kappa LS 2.0 145KM 95r - była - teraz teściu jeździ,
Peugeot 607 3.0 V6 207KM 02r - jest i cieszy

Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...
witam! ja mam instalke II gen, a teraz nawet 1 bo nie mam silniczka krokowego tylko śrubę i checki mi sie na szczęście nie wyświetlają
na Twoim miejscu bym podpiął autko do kompa jeśli miganie Cię denerwuje... albo jeździł bym tak, jeśli nie odczuwasz różnicy. Pozdrawiam

- Taz
- Klubowicz
- Posty: 4095
- Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
- Imię: Irek
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...
Kilka zdjęć mojej instalacji (na prośbę Marcina - Ducha-Dziadka
):













'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
'07 Fiat Sedici 1.6 4x4
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
'07 Fiat Sedici 1.6 4x4
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...
Witam.
Jakbym widział swoją panienkę. Kolor się zgadza, zbiornik gazu w kole, instalacja taka sama, (moje wtryski są żółte).
Mam tylko pytanko, jak zamierzasz wymieniać filtr powietrza, bo sam też się nad tym zastanawiam.
Gdzie przeszczepiałeś gaz i za ile?
Jakbym widział swoją panienkę. Kolor się zgadza, zbiornik gazu w kole, instalacja taka sama, (moje wtryski są żółte).
Mam tylko pytanko, jak zamierzasz wymieniać filtr powietrza, bo sam też się nad tym zastanawiam.
Gdzie przeszczepiałeś gaz i za ile?
Lancia Kappa 2.0 20v
LPG Stag 300
LPG Stag 300
- Taz
- Klubowicz
- Posty: 4095
- Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
- Imię: Irek
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Lancia Kappa - gaz sekwencyjny...
Gaz montowany w Stalowej Woli, koszt 3000zł. A filtr powietrza już był wymieniany i jakoś sobie mechanik poradził, ale stwierdził że łatwo nie było 

'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
'07 Fiat Sedici 1.6 4x4
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
'07 Fiat Sedici 1.6 4x4
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG