Lybra - tempomat (dołożony)/nie chce działać
Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
dzidza to co ty masz to jest do wersji 136KM /bez zmiennej geometrii/ po drodze do ecu jest kostka to co ja podaje jest do nowszych motorów 140KM służę schemacikiem jak coś to na pw
Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
jak załączyć zdjęcia i opis schematów dla wszystkich do tempomatu
dla silników 130KM i 140km Są inne Dzidy opis jest dla 136KM a mój dla 140KM stąd różnica.Panowie my się sprzeczamy kto ma jaki schemat a sebastian jak nie ma tempomatu tak nie ma nie tędy droga ,trzeba się zastanowić jak mu pomóc 


Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
dziś sprawdziłęm - mam kostkę od tempomatu, kable się zgadzają z wyjątkiem tego w 6 pinie : powinien być błękitno-czerwony a był błękitno-biały ..."DZIDA" pisze:
zaczynam to powoli rozszyfrowywać:
na razie mam rozpiskę kabelków z wtyczki tempomatu:
Pin 1 - HR ? szaro ? czerwony
Pin 2 - NL ? czarno ? niebieski
Pin 3 - LB ? niebiesko-biały
Pin 4 - VG ? zielono ? żółty
Pin 5 - G ? żółty
Pin 6 - AR ? błękitno-czerwony (w wersji 2,0 20v)
L ? niebieski (w wersji 1,9 i 2,4 diesel)
dalsze prace wkrótce
Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
poszło na meila schemacik tempomatu plus scren z demontażu pdłokietnika
- Sebastian
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2573
- Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: DW
Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
Dzięki."jan123456" pisze:poszło na meila schemacik tempomatu plus scren z demontażu pdłokietnika
Po sprawdzeniu u mechanika okazało się, że podczas wciskania "plusa" czy też " minusa" na gałce od tempomatu nie jest przekazywany żaden impuls. Nadal napis "Cruise" jest podświetlony, jednak nie ma żadnego efektu podczas używania "+" i "-" (którymi to uruchamia się działanie tempomatu).
Nie miałem dzisiaj czasu zagłębić tematu - walczyłem z uszkodzonym otwieraniem bagażnika.
W tygodniu wrócę do tematu - dziwne to o tyle, że gałka wyjęta jest z innej Lybry i powinna działać " od ręki".
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
w/g schematu ma tam wisieć +12V przy naciśniętym + lub - /oczywiście po włączeniu tempomatu przyciskiem on
Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
odłącz kostkę i sprawdź czy na pinie nr 3 w kostce jest wogóle + po przekręceniu stacyjki"Sebastian" pisze:Dzięki."jan123456" pisze:poszło na meila schemacik tempomatu plus scren z demontażu pdłokietnika
Po sprawdzeniu u mechanika okazało się, że podczas wciskania "plusa" czy też " minusa" na gałce od tempomatu nie jest przekazywany żaden impuls. Nadal napis "Cruise" jest podświetlony, jednak nie ma żadnego efektu podczas używania "+" i "-" (którymi to uruchamia się działanie tempomatu).
Nie miałem dzisiaj czasu zagłębić tematu - walczyłem z uszkodzonym otwieraniem bagażnika.
W tygodniu wrócę do tematu - dziwne to o tyle, że gałka wyjęta jest z innej Lybry i powinna działać " od ręki".
jeżeli nie to podepnij pod ten pin jakiś + po stacyjce i wtedy przetestuj tempomat
- Sebastian
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2573
- Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: DW
Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
"DZIDA" pisze:odłącz kostkę i sprawdź czy na pinie nr 3 w kostce jest wogóle + po przekręceniu stacyjki
jeżeli nie to podepnij pod ten pin jakiś + po stacyjce i wtedy przetestuj tempomat
OK.
W wolnej chwili wrócę do tematu.
Dzięki za podpowiedź.
Pozdrawiam
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
kurcze... przyjrzałem się schematowi i wychodzi że jakby + tam nie było to by się nie świeciło"Sebastian" pisze:"DZIDA" pisze:odłącz kostkę i sprawdź czy na pinie nr 3 w kostce jest wogóle + po przekręceniu stacyjki
jeżeli nie to podepnij pod ten pin jakiś + po stacyjce i wtedy przetestuj tempomat
OK.
W wolnej chwili wrócę do tematu.
Dzięki za podpowiedź.
Pozdrawiam
może włącznik uszkodzony ON/OFF?
sprawdź czy po włączeniu na 1 pinie kostki pojawi się +
TEMPOMAT ZA 10 zł !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"DZIDA" pisze:wg shematów elektrycznych w obydwu dieslach sa inne kolorystycznie kabelki przy tempomacie niż przy 2,0 benzynce"jan123456" pisze:trzeba zacząć od tego czy przewody od tempomatu są podpięte pod sterownik silnika jest ich 6sztuk .5 idzie bezpośrednio do sterownika na jednym wisi napięcie po zapłonie/silnik 2,4 jtd bez zmiennej geometrii/
poza tym diesle i benzynkę ise inaczej podłaącza do sterownika silnika (pod inne piny)
zaczynam to powoli rozszyfrowywać:
na razie mam rozpiskę kabelków z wtyczki tempomatu:
Pin 1 - HR ? szaro ? czerwony
Pin 2 - NL ? czarno ? niebieski
Pin 3 - LB ? niebiesko-biały
Pin 4 - VG ? zielono ? żółty
Pin 5 - G ? żółty
Pin 6 - AR ? błękitno-czerwony (w wersji 2,0 20v)
L ? niebieski (w wersji 1,9 i 2,4 diesel)
Pin 3 (niebiesko- biały kabel) idzie do bezpiecznika nr 13 (10 A) w skrzynce bezp. koło kolana kierowcy (dolna ?sekcja? bezpieczników, najniższy rząd ? środkowy bezpiecznik)
a zatem dziś poświęciłem trochę czasu i rozpracowywałem ten temat
pacjent: Lancia Lybra 2,0 20V 2000 r. o ile pamiętam wersja LX
seryjnie tempomatu brak, ale poniewaz jestem taka nieustepliwa i dociekliwa zaraza i lubię grzebać się w autku, to stwierdziłem, że nie spocznę dopóki kwestii nie wyjasnię.
a zatem od poczatku jak sprawdzić czy będzie u nas banglł tempomat metoda plug&play:
1. sprawdzamy czy mamy kostkę tempomatu zgodnie z manualem z włoskiej strony.... (pewnie większość ma

2. nastepnie idziemy do sklepu elektronicznego i kupujemy sobie: 1 włącznik typu on/off oraz 3 przyciski typu "przewodzi gdy wciśnięty" i do tego trochę kabelka dwużyłowego (ze 2 metry) - nie musi być gruby
3. bierzemy w łapkę lutownicę i lutujemy te włączniki wg poniższego schematu (dioda do sprawdzenia nie jest potrzebna - jezeli ma działac to będzie działać i bez niej)
http://img2.putfile.com/thumb/4/10210060464.jpg[/img]
radzę opisać sobie drugie końce kabelków (np: nakleić na nie plaster z apteczki i na nim długopisem napisać numerek w kostce tak jak na schemacie)
dla niezbyt kojarzących: to co na pinie 3 to włącznik całego układu (ten ON/OFF) a te 3 szt na pinach 4,5 i 6 to te przyciski typu "przewodzi gdy wciśnięty"
4. jak ktoś jest estetą to może zamontować to w jakiejś obudowie plastikowej i oznaczyć 3 przyciski znaczkami +, -, RCLżeby wiedzieć który jest który
5. następnie idziemy z układem do samochodu i podłączamy to do kostki w samochodzie zgodnie z numerkami: 1 z 1, 2 z 2 itp - jak diody nie mamy to nic nie szkodzi - ni podłaczymy pinu nr 2 i już :] i tu się wyjaśnia dlaczego kupić ze 2 metry kabla - żeby spokojnie to sięgało nam do ręki gdy będziemy jechali samochodem

6. jedziemy a trase i testujemy zgodnie z poniższą instrukcją
http://img2.putfile.com/thumb/4/10210245740.jpg[/img]
http://img2.putfile.com/thumb/4/10210245840.jpg[/img]
http://img2.putfile.com/thumb/4/10210245899.jpg[/img]
koszt całkowity około 10 zł

jeżeli ktoś nie jest estetą i nie musi mieć oryginalnej wajchy to może i tak jeździć i korzystać
co do diody to nie kombinowałem z nią, ale jak będzie działało to można spróbować - diodę się wpina między pin 2 i 3 . z tego co mierzyłęm to jest tam 3,5V, więc polecam przetestowanie - koszt diody nie jest duży :]
ja na razie się zastanawiam czy szukać oryginalnej wajchy czy zrobić sobie ładny nowy układzić i tak zostawić (za te 10 zł hihihi)
mój tempomat testowy wyglądał tak:
http://img2.putfile.com/thumb/4/11007243125.jpg[/img]
reasumując: nic nie grzbałem nigdy w kompie, żadne euroscany itp
ruszyło od ręki, fajne uczucie nawet

jak ktoś ma pytania szczegółowe to śmiało na GG: 1562904
powodzenia

Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
Witam Panowie 
Też chciałbym dorobić tempomat do mojej świeżo kupionej Lybry 2.4 ale chyba jestem estetą.
Czy przypadkiem nie pasowała by manetka tempomatu od Alfy 145/147?
Pełno się ich pałęta po allegro. Ceny już od 130 zł. Tak przyglądam się zdjęciom i nawet złącze się chyba zgadza .... może ktoś to potwirdzić?

Też chciałbym dorobić tempomat do mojej świeżo kupionej Lybry 2.4 ale chyba jestem estetą.
Czy przypadkiem nie pasowała by manetka tempomatu od Alfy 145/147?
Pełno się ich pałęta po allegro. Ceny już od 130 zł. Tak przyglądam się zdjęciom i nawet złącze się chyba zgadza .... może ktoś to potwirdzić?
Lancia Lybra 2.4 jtd SW (140kM, 2001')
Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
potwierdzam - ja ostatecznie założyłem z alfy 156 i ruszyło od ręki"Fantom" pisze:Witam Panowie
Też chciałbym dorobić tempomat do mojej świeżo kupionej Lybry 2.4 ale chyba jestem estetą.
Czy przypadkiem nie pasowała by manetka tempomatu od Alfy 145/147?
Pełno się ich pałęta po allegro. Ceny już od 130 zł. Tak przyglądam się zdjęciom i nawet złącze się chyba zgadza .... może ktoś to potwirdzić?
Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
Chłopaki to ja mam takie pytanie.
Chcę dorobić tempomat do mojej Lybry 2.4 (2001' wersja 140KM).
Sciągnąłem sobie ten manual rozbierania kierownicy (po włosku).
Starałem się go przetłumaczyć (google translate).
Ostrzegają tam przed nieumiejętnym rozbieraniem i wystrzeleniem poduszki .... trochę mnie to zastopowało.
Może ktoś napisać łopatalogicznie co odkrecać i rozbierać / w jakiej kolejności i na co zwracać uwagę? Chcę się pobawić w weekend.
Gdy już stwierdzę że kostka tempomatu jest, to zakupię końcówkę chyba od Alfy 146 i postaram się zamontować.
Chcę dorobić tempomat do mojej Lybry 2.4 (2001' wersja 140KM).
Sciągnąłem sobie ten manual rozbierania kierownicy (po włosku).
Starałem się go przetłumaczyć (google translate).
Ostrzegają tam przed nieumiejętnym rozbieraniem i wystrzeleniem poduszki .... trochę mnie to zastopowało.
Może ktoś napisać łopatalogicznie co odkrecać i rozbierać / w jakiej kolejności i na co zwracać uwagę? Chcę się pobawić w weekend.
Gdy już stwierdzę że kostka tempomatu jest, to zakupię końcówkę chyba od Alfy 146 i postaram się zamontować.
Lancia Lybra 2.4 jtd SW (140kM, 2001')
Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
a nie wystarczylo by przed rozebraniem odlaczyc klemy od akumulatora, wtedy poduchy nie beda mialy zasilania. tak mi sie wydaje
Była:
Lybra 2.4JTD Intensa '03
Lybra 2.4JTD Intensa '03
- Sebastian
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2573
- Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: DW
Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
U mnie niestety nie. A gałkę mam oryginalną."DZIDA" pisze:potwierdzam - ja ostatecznie założyłem z alfy 156 i ruszyło od ręki"Fantom" pisze:Witam Panowie :)
Czy przypadkiem nie pasowała by manetka tempomatu od Alfy 145/147?
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)