To coś ?Ramzes_II pisze:albo elektrozaworek sterowania VNT...
http://img108.imageshack.us/img108/6577 ... 005zq8.jpg
To coś ?Ramzes_II pisze:albo elektrozaworek sterowania VNT...
Co do EGR to ustrojstwo czysto ekologiczne, także zaślepienie go i wyłączenie w sofcie jest wskazane jeśli nie chce się mieć z nim problemów typu: zacinanie, zasyfiony dolot. Egr mechanik w najlepszym razie mógł co najwyżej przeczyścić skoro nie mówił, że wymienia i nie wziął za to kasy. Błąd EGR, przy twoim silniku, wynikał z zaślepienia blaszką ale nie powodował zapalenia kontrolki silnika (info z forum alfy).domiskra pisze: Nasuwają się następujące wątliwości:
1) czy owa "regeneracja" nie polegała na przeczyszczeniu zaworów, ew. wytarciu ich papierem ściernym? (pomijając to usunięcie blaszki zaślepiającej EGR)
2) dlaczego po tygodniu od naprawy nie ma już takiego przyspieszenia? dodam, że od czasu naprawy, słychać pracę turbiny, czego wcześniej przed awarią nigdy tak wyraźnie nie słyszałem
Proszę o wszelkie opinie i wskazówki
Moim zdaniem lepiej jednak spróbować najpierw przeczyścić. Szybciej i taniej (koszty operacji razem z piwem to max 10zlLechu pisze:Możesz powtarzać "regeneracje" ku uciesze polecanego mechanika, albo kupić nowy zaworek sterowania turbiną na allegro jest po ok 150zł. Pewnie wystarczyło by go wymienić (dwa klucze 10, 3 min roboty), a zaślepkę EGR zostawić i miałbyś po problemie.
Dudi pisze:Numery przewodów sterujących pracą turbiny (dotyczy wersji 1.9 JTD 115KM) wg Eper:
1. 46782354
2. 46782355