Lybra - problem z odpaleniem 1.9jtd

Codee

Odp: Lybra - problem z odpaleniem 1.9jtd

Post autor: Codee » 23 gru 2009, 16:18

tak zgodzę się ale specjalnie użyłem roweru bo nie każdy ( w tym i ja ) ma pojęcie o dokładnym działaniu silnika
Działanie katalizatora jest mi znane i nie ma problemu z jego rozumieniem przeze mnie

argenta67

Odp: Lybra - problem z odpaleniem 1.9jtd

Post autor: argenta67 » 23 gru 2009, 16:25

Codee pisze:tak zgodzę się ale specjalnie użyłem roweru bo nie każdy ( w tym i ja ) ma pojęcie o dokładnym działaniu silnika
Działanie katalizatora jest mi znane i nie ma problemu z jego rozumieniem przeze mnie
To nie daj się "sel" wciągnąć w głupoty a co do zrozumienia to każdy sobie jakiś tam przykład podstawia byle nie pchać hełmu do góry dnem na głowę :lol:

Codee

Odp: Lybra - problem z odpaleniem 1.9jtd

Post autor: Codee » 23 gru 2009, 16:30

dobre :twisted: :twisted:

Gość

Odp: Lybra - problem z odpaleniem 1.9jtd

Post autor: Gość » 23 gru 2009, 17:56

argenta67 pisze:I tak to jest właśnie forum, ktoś pier : cenzura : głupotę z katalizatorem a nie wiedzący myślą" ho ho może ma racje", gówno prawda, czy widział ktoś katalizator w środku i co znaczy popsuty katalizator? No właśnie, przecież to jest zwykły tłumik z tą różnicą, że posiada inną zawartość "Katalizator zawiera w swojej budowie substancje chemiczne (katalizatory), które pobudzają zawarte w spalinach substancje do reakcji ze sobą, same nie zużywając się. Odpowiedni dobór substancji katalitycznych powoduje, że w wyniku takich wymuszonych reakcji powstają związki chemiczne mniej (lub wcale) nie uciążliwe dla środowiska (np. z tlenku węgla powstaje dwutlenek węgla). Katalizator samochodowy jest częścią układu wydechowego (obecnie praktycznie niezbędną, aby nowo wyprodukowany samochód spełnił obowiązujące normy czystości spalin) Ze względu na inny skład spalin w silnikach o zapłonie iskrowym i samoczynnym stosowane są różne rodzaje katalizatorów. Katalizatory w silnikach o zapłonie iskrowym powinny mieć możliwość zredukowania tlenków azotu oraz utlenienia tlenku węgla (do dwutlenku węgla) oraz węglowodorów (w wyniku reakcji powstaje woda oraz dwutlenek węgla)." No i teraz obywatel mądrala co się niby ma uszkodzić w katalizatorze? komputer? Odpalanie przez holowanie dramatycznie rozpędza wał korbowy, wręcz zrywa go do pracy a pasek rozrządu nie posiada takiej trwałości i może przeskoczyć lub nawet się zerwać a efektem tego będzie kolizja zaworów z tłokami i to jest powód dla, którego nie wolno tego robić a nie jakieś brednie
sel pisze:


Wypada dodać kol.argenta67,że po takim zabiegu/odpalanie na na holu/w najlepszym przypadku sterownik silnika notuje błąd synchronizacji czujnika wałka rozrządu z czujnikiem obrotów wału korbowego-w najlepszym przypadku,a mędrzec szuka co to może być,raz pali raz nie pali?
Lub silnik do rozbiórki./co nie jest rzadkością/

Awatar użytkownika
markiz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1553
Rejestracja: 06 paź 2009, 18:57
Imię: Jerzy
Lokalizacja: AYLESBURY U.K

Odp: Lybra - problem z odpaleniem 1.9jtd

Post autor: markiz » 23 gru 2009, 19:31

Nie myślałem,że moje zapytanie tak rozwinie temat.
Spodziewałem się raczej krótkiej odpowiedzi typu-Człowieku nie odpalaj jtd poprzez holowanie!!!
Nie wszyscy jednak są jednoznacznie zgodni co do tej metody.
Nigdy w taki sposób nie odpalałem Lybry i nigdy nie będę z obawy,że wyżej wymienione przez was urządzenia mogą się zepsuć.Moim skromnym zdaniem,jeżeli niby wszystko jest ok. a samochód nie pali to raczej jest mu potrzebny
,,lekarz'' a nie linka holownicza.
Jak sama nazwa wskazuje-linka do holowania,nie do odpalania ;)
Pozdrawiam markiz
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia

argenta67

Odp: Lybra - problem z odpaleniem 1.9jtd

Post autor: argenta67 » 23 gru 2009, 19:55

markiz68 pisze:
Jak sama nazwa wskazuje-linka do holowania,nie do odpalania ;)
Brawo! Choć jedna osoba czyta i myśli a nie myśli, że czyta bo i tak wie lepiej

Gość

Odp: Lybra - problem z odpaleniem 1.9jtd

Post autor: Gość » 23 gru 2009, 19:58

markiz68 pisze:Nie myślałem,że moje zapytanie tak rozwinie temat.
Spodziewałem się raczej krótkiej odpowiedzi typu-Człowieku nie odpalaj jtd poprzez holowanie!!!
Nie wszyscy jednak są jednoznacznie zgodni co do tej metody.
Nigdy w taki sposób nie odpalałem Lybry i nigdy nie będę z obawy,że wyżej wymienione przez was urządzenia mogą się zepsuć.Moim skromnym zdaniem,jeżeli niby wszystko jest ok. a samochód nie pali to raczej jest mu potrzebny
,,lekarz'' a nie linka holownicza.
Jak sama nazwa wskazuje-linka do holowania,nie do odpalania ;)

I za to cenie takich jak Ty : brawa : : brawa : : brawo : : brawo : : brawo : : brawo : : brawo : : brawo : : brawo : : brawo :

Awatar użytkownika
zoom
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 513
Rejestracja: 25 lip 2007, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: StalowaWola Ulubione piwo: Żywiec
Kontakt:

Odp: Lybra - problem z odpaleniem 1.9jtd

Post autor: zoom » 28 gru 2009, 17:25

Panowie, pomozecie ?
Auto zaprowadzilem na Fiata 2 tyg temu i tak biedna stoi i nie wiedza panowie co jej jest. Lipa zaczela sie z mrozami. W pewnien wieczor zapalila mi sie kontrolka wtryskow, ale auto jezdzilo normalnie. W nastepny dzien kontrolka zgasla. Wszystko ok. Na nastepny dzien przy zawracaniu z pomoca hamulca recznego ( :P ) Auto zgaslo i juz nie chce odpalic. Mechanicy spuscili paliwo, nalali nowego, zmienili filtr przy okazji. Z tego co mowia, na komputerze nie pojawia sie blad "kondensator" ? Obstawiaja walnieta centralke wtryskow ale pewnosci nie ma. Jak sie zdejmie przewod od 1 wtrysku to auto zapali i chodzi ale tylko na niskich obrotach. Any ideas ?

Nie nacieszylem sie tym autem :(

Alfa Romeo 156 1.9 JTD

Awatar użytkownika
brygadzista1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2675
Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
Imię: Hubert
Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek

Odp: Lybra - problem z odpaleniem 1.9jtd

Post autor: brygadzista1 » 28 gru 2009, 21:20

ja mialem podobne problemy w czasie mrozow i po wymianie filtra paliwa zrozumialem ze warto kupic to niby cos za 50 zl bo silnik pracuje zupelnie inaczej nie przerywa i ciagnie do przodu w koncu. stary filtr plukalem 5 razy i jeszcze bloto lecialo... problemu z kompresja nie powinienes sie bac ostatnio bylem w niemczech wlasnie w czasie tych mrozow chyba bylo -10 i jeden autohaus mial lybre 1.9 z przebiegiem 385 tys km silnik zapalil momentalnie i pracowal na prawde ladnie wiec potwierdza sie opinia ze JTD to dobre TDI bo ciszej chodzi a wytrzymaly tak samo :D mysle ze powinienes raczej wymienic rowniez filtr powietrza bo to tez takie niby cos a poza tym ako to podstawa no i warto jednak garazowac samochod w taka pogode.
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”