Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1090
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
W oczekiwaniu na podbicie stempla na stacji diagnostycznej takie klimaty.
Jest jeszcze gablota z ciężarówkami, ale pan diagnosta zasłaniał widok.
Oprócz modeli w pudełkach, są jeszcze normalne czyli z blachy i benzyny auta: VW Golf II, Toyota Corolla 6 gen. hatchback, Fiat 126p EL, Mercedes 190.
Tu pytanie, bo intryguje mnie ten model w czarnym kolorze. Stoi za Fiatem 125p w wersji Akropolis.
Wygląda mi na Fiata Argentę w mafijnej wersji?
Jest jeszcze gablota z ciężarówkami, ale pan diagnosta zasłaniał widok.
Oprócz modeli w pudełkach, są jeszcze normalne czyli z blachy i benzyny auta: VW Golf II, Toyota Corolla 6 gen. hatchback, Fiat 126p EL, Mercedes 190.
Tu pytanie, bo intryguje mnie ten model w czarnym kolorze. Stoi za Fiatem 125p w wersji Akropolis.
Wygląda mi na Fiata Argentę w mafijnej wersji?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... ten widok poraża
, idę zażyć kropli Waleriana.
To w Wodzisławiu?
Nie mam pojęcia co to jest to czarne ale może dlatego, że mi hertz klekoty jeszcze nie przeszły.
pzdr


To w Wodzisławiu?
Nie mam pojęcia co to jest to czarne ale może dlatego, że mi hertz klekoty jeszcze nie przeszły.
pzdr
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2974
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Papamobile na bazie Fiat-a 130, oryginał stoi w muzeum w Niepokalanowie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Miałem przyjemność siedzieć za kierownicą tego auta w latach 80-tych. Dokładnie chyba w 1987. Stał wtedy ukryty w jakimś magazynie na terenie klasztoru w Niepokalanowie.
Ostatnio zmieniony 08 gru 2023, 18:40 przez Gepard, łącznie zmieniany 1 raz.
Ojciec michala1045.
- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007
- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik

- Dodge Grand Caravan 3,3 2007
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1090
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Dzisiaj byłem z kolejnym autem na przeglądzie i nie mogłem się oprzeć pokusie udokumentowania reszty tej imponującej kolekcji:
Pomyliłem modele Mercedesa, to jednak W124.
Pietrek125, dzięki za rozszyfrowanie motoryzacyjnej czarnej eminencji wśród gromady parafian
Pomyliłem modele Mercedesa, to jednak W124.
Pietrek125, dzięki za rozszyfrowanie motoryzacyjnej czarnej eminencji wśród gromady parafian

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... dokładnie 56 lat temu w Szczecinie , na szczęście wyciągnięto wnioski i zlikwidowano "jazdę na winogrona": https://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrof ... Szczecinie
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2974
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Katastrofa była skutkiem polityki taborowej, gdzie od początku lat 60tych nowe wozy tramwajowe typu 13N otrzymywała tylko i wyłącznie stolica, nie licząc 4szt 13N oraz prototypów 14N/ND i 15N które otrzymał GOP. Pozostałe miasta musiały się zadowolić używanymi wozami których znaczna część pamiętała jeszcze czasy przedwojenne, a część była wyprodukowana w latach 40/50tych i były to wagony typu N, będące kopią, niemieckiego wagonu wojennego KSW w którym maksymalnie uproszczono konstrukcję. W połowie lat 60tych próbowani ratować sytuację likwidując mniejsze sieci tramwajowe np Bielsku-Białej czy Wałbrzychu, aby przekazać tamtejszy tabor do większych miast, efekt tych działań jak widać na przykładzie katastrofy w Szczecinie był żaden. Katastrofa spowodowała jednak natychmiastowe działania w postaci wstrzymania produkcji 13N dla Warszawy i uruchomienia produkcji wagonu przegubowego typu 102N będącego rozwinięciem prototypu 15N, dla pozostałych miast w PRL. Dla wagonów klasycznych bedeących już w eksploatacji wydano zalecenia montażu hamulców elektromagnetycznych oraz automatycznie zamykanych drzwi. W 1973r powrócono do koncepcji wagonu jednoczłonowego opartego na typie 13N, w ten sposób powstał 105N najpopularniejszy tramwaj w Polsce jednolity typ dla wszystkich miast.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... na tramwajach to ja się średnio znam ale ten model 105N to wszyscy chyba znają.
pzdr
pzdr
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2974
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Ja muszę wyjąć w takim razie całe gablotki z autami PRL itp. - mam to gdzieś w domu (kiedyś była taka kolekcja w kioskach/sklepach). I mam tych auta pewnie ze 30szt razem z gablotami. Mój syn jak był mały to miał na tym punkcie świra (i w sumie pozostał mu do dzisiaj).
Tylko że On wszedł w inny rynek - bo obecnie siedzi w tym co na zdjęciach (nie patrzcie na kapelusz - bo to akurat jego dziewczyny
).
A tak przy okazji - mając 3 lata rozpoznawał na mieście praktycznie wszystkie marki (nawet takie egzotyczne jak Sable albo Daihatsu). Kiedyś kumplowi szczęka mało palców u nóg nie przytłukła, jak na mieście staliśmy z moim młodym i przejechał Mercury, na co mój Miłosz "tata zobacz Mercury jedzie". Kurde sam byłem w szoku.
Tylko że On wszedł w inny rynek - bo obecnie siedzi w tym co na zdjęciach (nie patrzcie na kapelusz - bo to akurat jego dziewczyny


A tak przy okazji - mając 3 lata rozpoznawał na mieście praktycznie wszystkie marki (nawet takie egzotyczne jak Sable albo Daihatsu). Kiedyś kumplowi szczęka mało palców u nóg nie przytłukła, jak na mieście staliśmy z moim młodym i przejechał Mercury, na co mój Miłosz "tata zobacz Mercury jedzie". Kurde sam byłem w szoku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... albo wozy bojowe PSP albo "sprzęt budowlany" ale za to w najlepszym "jelczowskim" wydaniu.
pzdr.
pzdr.
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
i kolejny "budowlaniec", to już jakaś plaga ale być może to efekt tanich kredytów na zakup mieszkania, dobrze, że się skończyły może będę i "normalniejsze" pojazdy.
pzdr
pzdr
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2974
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
... 13/15 wstyd

- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2974
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Co było pierwsze, czyli historia motoryzacji
Eee tam... od razu wstyd...mi wyszło 14/15
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)