CHECK w instalce IIgen.z BLOS'em

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Awatar użytkownika
JaeM
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 28 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Trzebnica (dolnośląskie)

CHECK w instalce IIgen.z BLOS'em

Post autor: JaeM » 23 lut 2007, 10:35

Na początku witam Wszystkich serdecznie.
Jestem tu zupełnie świeżutki (Kappa 2,4 od 1,5 tygodnia)
a niestety już mam problem. A w czym rzecz...
Po zapoznaniu się, z prawie wszystkimi postami na temat LPG, zdecydowałem się założyć instalkę II generacji z BLOS'em.
Znalazłem we Wrocławiu gazownika, który zgodził się ją wykonać.
I wszystko byłoby w porządku (bo w/g mojego krótkiego doświadczenia, autko na LPG jeździ całkiem fajnie) gdyby nie świecący się CHECK !!! Komputer pokazuje "awarie sterowania silnikiem" gazownik "umył ręce" i stwierdził że to wina sondy lub innego elementu nie związanego z samą instalacją.
I tu moje pytanie/prośba: Jak i z której strony TO ugryźć ???
Janusz.eM.

Lewutek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 665
Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie

CHECK w instalce IIgen.z BLOS'em

Post autor: Lewutek » 23 lut 2007, 11:53

CZE...

Mam ten sam motor z BLOS-em ... żadnych CHECK-ów ... poza normalnymi typu: otwarte drzwi, żarówka spalona itp... cała reszta kontroli elektronicznej działa prawidłowo ... nie wiem co ci doradzić poza tym że nie powinno tak być jak masz

Niech gazownik w jakiś "magiczny" sposób nie wyłączy ci całkowicie CHECK-a :!:
Buraczany Wóz, "ف"opel, "ف"A"Ł‚"di, VW ... Obrazek
aktualnie turlam się™ od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V

Awatar użytkownika
norbiwolow
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 953
Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
Kontakt:

CHECK w instalce IIgen.z BLOS'em

Post autor: norbiwolow » 23 lut 2007, 14:01

no witam witam szanownego wuja !!!!!
była KAPPA 3.0 V6 - jest AR 156 2.4 JTD
Obrazek ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Petrus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 23 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Lubin i ok.

CHECK w instalce IIgen.z BLOS'em

Post autor: Petrus » 23 lut 2007, 14:09

Od wczoraj mam instalkę z blos'em. Nie wyswietlają się błędy. Inna sprawa, że nie można tego nazwać II generacją. Parownik, blos i emulator (brak kompa).
Moja poprzednia LYBRA DEL SOLE.
Nie śmieję się z tych, którzy jeżdżą VW.
Śmieję się z tych, którzy się tym szczycą.

Lewutek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 665
Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie

CHECK w instalce IIgen.z BLOS'em

Post autor: Lewutek » 23 lut 2007, 14:49

"Petrus" pisze:Od wczoraj mam instalkę z blos'em. Nie wyswietlają się błędy. Inna sprawa, że nie można tego nazwać II generacją. Parownik, blos i emulator (brak kompa).
Czy nie masz zamontowanego nazbyt ubogiego zestawu tzn. czemu nie masz komputera LPG (tak mi wychodzi z twojej wypowiedzi ... :!: ). Komputer LPG jest odpowiedzialny za wyłączenie sterownia benzyną i jest wymagany przy zwykłym mikserze zwężkowym z silnikiem krokowym do sterownia ilości LPG ... Przy BLOS-ie nie spełnia on funkcji sterowania ilością LPG niemniej jednak jest odpowiedzialny za jednoznaczne przełączenie na gaz lub odwrotnie tj. wyłączenie LPG i przełączenie/powrót na Pb. Zresztą dla pracy silnika na BLOS-ie emulator Lambda też nie odgrywa żadnej roli i nic nie wnosi ...

Tak mi się coś wydaje że ten twój GAZOWNIK cię nazbyt "zubożył" i być może dlatego masz problem z pracą silnika na benzynie.
Buraczany Wóz, "ف"opel, "ف"A"Ł‚"di, VW ... Obrazek
aktualnie turlam się™ od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V

Awatar użytkownika
Petrus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 23 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Lubin i ok.

CHECK w instalce IIgen.z BLOS'em

Post autor: Petrus » 23 lut 2007, 15:24

"Lewutek" pisze:
"Petrus" pisze:Od wczoraj mam instalkę z blos'em. Nie wyswietlają się błędy. Inna sprawa, że nie można tego nazwać II generacją. Parownik, blos i emulator (brak kompa).
Czy nie masz zamontowanego nazbyt ubogiego zestawu tzn. czemu nie masz komputera LPG (tak mi wychodzi z twojej wypowiedzi ... :!: ). Komputer LPG jest odpowiedzialny za wyłączenie sterownia benzyną i jest wymagany przy zwykłym mikserze zwężkowym z silnikiem krokowym do sterownia ilości LPG ... Przy BLOS-ie nie spełnia on funkcji sterowania ilością LPG niemniej jednak jest odpowiedzialny za jednoznaczne przełączenie na gaz lub odwrotnie tj. wyłączenie LPG i przełączenie/powrót na Pb. Zresztą dla pracy silnika na BLOS-ie emulator Lambda też nie odgrywa żadnej roli i nic nie wnosi ...

Tak mi się coś wydaje że ten twój GAZOWNIK cię nazbyt "zubożył" i być może dlatego masz problem z pracą silnika na benzynie.
Pisałem o emulatorze wtrysków.
Tutaj założyłem wątek na temat mojego problemu.
Moja poprzednia LYBRA DEL SOLE.
Nie śmieję się z tych, którzy jeżdżą VW.
Śmieję się z tych, którzy się tym szczycą.

Awatar użytkownika
JaeM
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 28 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Trzebnica (dolnośląskie)

CHECK w instalce IIgen.z BLOS'em

Post autor: JaeM » 23 lut 2007, 15:58

Dzięki za tak szybką reakcję.
Niestety dalej nic nie wiem.
Komputer LPG jest zamontowy.Czyli instalacja nie jest okrojona.
Nie mam problemu z jazdą na gazie czy bęzynie.
Autko pomyka bez oporów.
Jedyny problem to CHECK Nie wiem z której strony się za niego zabrać. ?
PS: Słyszałem od jednego gazownika,że jest emulator wyprodukowany specjalnie do Kappy.
Czy ktoś słyszał o czymś takim ???
Janusz.eM.

Lewutek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 665
Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie

CHECK w instalce IIgen.z BLOS'em

Post autor: Lewutek » 23 lut 2007, 17:04

"JaeM" pisze:Komputer LPG jest zamontowy.Czyli instalacja nie jest okrojona.
Może być tak że masz nieodpowiedni komputer...przy założeniu że go gazownik prawidłowo podłączył :hmmm:...tej elektroniki do LPG jest całe mnóstwo na rynku a każdy z instalatorów ma swoje upodobania
Buraczany Wóz, "ف"opel, "ف"A"Ł‚"di, VW ... Obrazek
aktualnie turlam się™ od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V

Awatar użytkownika
Petrus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 23 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Lubin i ok.

CHECK w instalce IIgen.z BLOS'em

Post autor: Petrus » 23 lut 2007, 17:40

"JaeM" pisze:Dzięki za tak szybką reakcję.
Niestety dalej nic nie wiem.
Komputer LPG jest zamontowy.Czyli instalacja nie jest okrojona.
Nie mam problemu z jazdą na gazie czy bęzynie.
Autko pomyka bez oporów.
Jedyny problem to CHECK Nie wiem z której strony się za niego zabrać. ?
PS: Słyszałem od jednego gazownika,że jest emulator wyprodukowany specjalnie do Kappy.
Czy ktoś słyszał o czymś takim ???
Jaką funkcje w Twojej instalacji pełni koputer gazowy? W mojej nie ma tego komputera. Mam założony emulator wtryskiwaczy.
Moja poprzednia LYBRA DEL SOLE.
Nie śmieję się z tych, którzy jeżdżą VW.
Śmieję się z tych, którzy się tym szczycą.

Awatar użytkownika
JaeM
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 28 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Trzebnica (dolnośląskie)

CHECK w instalce IIgen.z BLOS'em

Post autor: JaeM » 23 lut 2007, 18:58

Faktycznie chyba przesadziłem pisząc "komputer"
Jest tam Coś, z napisem "emulator wtrysku E6" z firmy Alex z Białegostoku
Ponadto parownik BRC 140kW, elektro i wielozawór BRC, no i BLOS
A w protokole montażu znalazłem jeszcze "system kontroli Lambda-Mini Lambda"
Ale to może inna nazwa emulatora.[/b]
I nadal proszę o podpowiedź, czy męczyć gazownika, czy uderzyć do dobrego diagnosty ???
Janusz.eM.

Awatar użytkownika
norbiwolow
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 953
Rejestracja: 05 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Wołów (Wrocław)
Kontakt:

CHECK w instalce IIgen.z BLOS'em

Post autor: norbiwolow » 23 lut 2007, 19:24

trzymam kciuki - a ty za mnie trzymaj bo chyba mnie czeka wymiana rozrządu na dniach :(
była KAPPA 3.0 V6 - jest AR 156 2.4 JTD
Obrazek ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Petrus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 23 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Lubin i ok.

CHECK w instalce IIgen.z BLOS'em

Post autor: Petrus » 23 lut 2007, 19:44

Masz dwa emulatory. Jeden oszukuje komputer samochodu, że wtryski działają, a drugi oszukuje, że sonda ma prawidłowe odczyty.
Nie wiem, czy to pomoże. Ja nie mam emulatora sondy i nie mam tez błędu. Może odłącz go. Niestety trzeba skasowac błąd, aby był efekt, o ile to pomoże.
Znalazłem jeszcze coś takiego: klik.
Moja poprzednia LYBRA DEL SOLE.
Nie śmieję się z tych, którzy jeżdżą VW.
Śmieję się z tych, którzy się tym szczycą.

Awatar użytkownika
JaeM
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 8
Rejestracja: 28 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Trzebnica (dolnośląskie)

CHECK w instalce IIgen.z BLOS'em

Post autor: JaeM » 23 lut 2007, 21:55

Po sformułowaniu "niestety" wnioskuję że błąd można skasować tylko w autoryzowanej stacji obsługi. (za symboliczną opłatą)
Czy tak ???
Janusz.eM.

Awatar użytkownika
Petrus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 23 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Lubin i ok.

CHECK w instalce IIgen.z BLOS'em

Post autor: Petrus » 23 lut 2007, 22:58

"JaeM" pisze:Po sformułowaniu "niestety" wnioskuję że błąd można skasować tylko w autoryzowanej stacji obsługi. (za symboliczną opłatą)
Czy tak ???
W mojej miejscowości kilku facetów ma programy do kasowania błędów. Pewnie u Ciebie też. Jeżeli miałbys trudności w znalezieniu takich osób, to popytaj sie handlarzy autami. Inna sprawa, że jeżeli to z winy tej instalki, to gazownik powinien Ci to załatwić.
Moja poprzednia LYBRA DEL SOLE.
Nie śmieję się z tych, którzy jeżdżą VW.
Śmieję się z tych, którzy się tym szczycą.

yaro8219
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 20 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: MIELEC podkarpacie
Kontakt:

CHECK w instalce IIgen.z BLOS'em

Post autor: yaro8219 » 03 mar 2007, 21:01

ja powiem tak mi też sie wyświetla chek ale to w niczym nie przeszkadza ponieważ gdy sie przełancza na gaz to wtedy sięodłancza pompa i nie daje cisnienia na magistrale i stad ten chek. mozna go ominąc ale to jest nie potrzebny koszt i można coś pomieszać . Także jak wszystko chodzi to niema sensu grzebać w intalacji. ale można to ominąć przełanczając na benzyne i chek z głowy : yesyes : : yesyes :

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”