Kappa - turbo benzyna, zawór upustowy

Awatar użytkownika
Rygi
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 26
Rejestracja: 20 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Kappa - turbo benzyna, zawór upustowy

Post autor: Rygi » 17 kwie 2007, 20:34

Czesc ekipie

mam pytango, gdzie i czy wogole w silniku 2,0 16T jest umieszczony zawor upustowy? Pytam bo swoja lancie mam stosunkowo niedawno i zauwazylem ze na wezu za turbina (idacy do przepustnicy) jest jakis maly krociec z nalozonym kawalkiem innego weza i zaslepiona koncowka...

charakterystycznego sss nigdy nie slyszalem

turbo pompuje, chociaz wydaje mi sie ze ten silnik powinien dawac nieco wiekszego kopa (na dwojce przy 70 potrafi obrocic kola, ale 3 jest wyraznie slabsza)

ktos wie co to moze byc?

pzdr
Rygi
pzdr.
Rygi
Moc jest Bogiem, prędkość nałogiem, nitro zabawą, TURBO podstawą !!!

wujaa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 196
Rejestracja: 28 sie 2006, 0:00
Lokalizacja: gostyn

kappa - 2,0 16V T zawór upustowy

Post autor: wujaa » 17 kwie 2007, 20:53

seryjny zarór powinien byc przy turbinie,prawdopodobnie boscha.
BYŁA-- thema 2.0,, dedra 2000 turbo,,JEST kappa 2.4 LE

Anonymous

kappa - 2,0 16V T zawór upustowy

Post autor: Anonymous » 18 kwie 2007, 13:24

kolego jak dojdziesz co to jest to mi napisz kumpel ma fita coupe i ma ten sam problem co ty powinien miec duzo wiecej mocy ale nie ma a turbina pompuje

Awatar użytkownika
DeviLL
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 356
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

kappa - 2,0 16V T zawór upustowy

Post autor: DeviLL » 18 kwie 2007, 15:35

Napewno wykresik z hamowni by wiele powiedzial o tym co sie dzieje . Ale w ciemno mozna obstawiac : sprezyna waste gate-a popuszcza (niekiedy mozna poczuc jak wozem zarzuci w pewnym momencie) , moze jakis problem z wezykiem , ktory steruje w/w WG , jesli jest seryjny bov to raczej nie bedzie slychac upuszczania powietrza , za to powinno byc sluchac swist turbo jak sie wkreca . Moze tez padl ten "bov" boschowski ? Wiecej info potrzeba

Awatar użytkownika
Klaudek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 181
Rejestracja: 12 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: zawór upustowy kappa 2,0 16 V T?

Post autor: Klaudek » 20 kwie 2007, 8:55

"Rygi" pisze:Czesc ekipie

mam pytango, gdzie i czy wogole w silniku 2,0 16T jest umieszczony zawor upustowy?
charakterystycznego sss nigdy nie slyszalem

Rygi
Obrazek

sss usłyszysz jak zastosujesz zawór otwarty który nadwyżke wypuszcza poza układ dolotowy....
fabryka robi tak aby nie marnować przefiltrowanego powietrza i wypuszcza do dolotu... nie syczy tak szpanersko ale działa i jest funkconalne :wink:
Top Taxi 600-194-536 2zł Kilometr
10% Zniżki dla starych znajomych z LKP :)

Awatar użytkownika
Rygi
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 26
Rejestracja: 20 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

kappa - 2,0 16V T zawór upustowy

Post autor: Rygi » 20 kwie 2007, 22:55

dzieki sliczne, zwlaszcza zdjecie bardzo mi pomoglo. co do samej turbiny to nie slychac swistu jak sie nakreca ale pompuje bez 2 zdan, czuc i widac po wezu dolotowym. Nie wiem, moze ja juz jestem przewrazliwiony ale duuze kopyto konczy sie na 2 potem jest lekki przestoj i ciagnie od ok stowy ;/ moze trojka jest po prostu dluzsza? wydawalo mi sie ze na 3 jak sie wlaczy turbo powinno byc lepiej, wkoncu przewaznie na 3 sie wyprzedza :?
pzdr.
Rygi
Moc jest Bogiem, prędkość nałogiem, nitro zabawą, TURBO podstawą !!!

Awatar użytkownika
viruskill
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 335
Rejestracja: 15 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: niebocko

kappa - 2,0 16V T zawór upustowy

Post autor: viruskill » 21 kwie 2007, 0:10

ja mam integralke 2.0 8v turbo i tez mialem problem z moca przez dlugi czas sie meczylem szukalem turbo pompowalo do 0,9 bara. i tez ciaglo fajnie na 2 biegu pozniej slabo oczyswiscie niespiszczalem bo 4x4 :D ale w fotel gniotlo. Ok tydzien temu wyciaglem inter cooler i sie okazal nieszczelny dosc duze pekniecia mialem po naprawie turbo 2 razy szybciej pompoje i kopyto jest 2 razy wieksze na kazdym biegu dostaje poteznego kopa przy od 3000 rpm wgniata w fotel niewazne czy to 2 czy 5 :D.
DEDRA INTEGRALE
rok 1992, skóra, przebieg 200 tys
180 pajacyków pod maska :D
STAG 300
661315659

Awatar użytkownika
samuel
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 749
Rejestracja: 13 wrz 2008, 0:00
Imię: Samuel
Lokalizacja: Turek (WLKP)

Re: zawór upustowy kappa 2,0 16 V T?

Post autor: samuel » 13 lis 2008, 21:50

"Klaudek" pisze:
"Rygi" pisze:Czesc ekipie

mam pytango, gdzie i czy wogole w silniku 2,0 16T jest umieszczony zawor upustowy?
charakterystycznego sss nigdy nie slyszalem

Rygi
http://img143.imageshack.us/img143/9125/simg0349uk3.jpg[/img]

sss usłyszysz jak zastosujesz zawór otwarty który nadwyżke wypuszcza poza układ dolotowy....
fabryka robi tak aby nie marnować przefiltrowanego powietrza i wypuszcza do dolotu... nie syczy tak szpanersko ale działa i jest funkconalne :wink:

W tym przypadku zainteresowało mnie, czy jeśli by zmienić drogę powietrza, tak aby wychodziła na zewnątrz a nie do dolotu, to czy miało by to negatywny wpływ ? Bo ogólnie chodzi mi o to że nie słychać właśnie tego pięknego głosu jak jest w innych autach. U siebie po zdjęciu nogi z gazu słyszę takie coś : odgłos w 0:55
Była Kappa 2.0 16VT
Był Citroën Xantia 1.9TD
Jest Renault Scenic 2.0 (115km)

ObrazekObrazek

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

kappa - 2,0 16V T zawór upustowy

Post autor: lancia1969 » 14 lis 2008, 4:32

Otwarcie bedzie miało negatywny wpływ , masz przepływomierz,wypuszczenie powietrza na zewnątrz bedzie zakłócać prace silnika , inaczej wygląda to w silnikach z MAP sensorem.
Zawory Boscha w Lanciach nie wiem z jakiego powodu są zakładane odwrotnie niz nakazaywała by logika , odwrócenie zaworu napewo przedłuży jego żywotność i zwiększy przecyzje działania - zwróć uwage na którą scianę działa cofające się ciśnienie ( zawór działa tylko w przypadku zamknięcia przepustnicy).
Brak szczelności powoduje powstanie dużego opóźnienia w działaniu turbosprężarki - warto co jakiś czas kontrolować jego szczelność.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”