Post
autor: wujek » 06 maja 2007, 1:39
Witam,
Ten NTC, do inst. LPG jest wkręcony w parownik. Od niego dwa przewody - jeden do masy, drugi do centralki. Zmienia swoją rezystancję w funkcji temperatury.
Impulsator prędkościomierza (dostarcza impulsy do elektroniki licznika kilometrów i prędkościomierza) jest wkręcony w obudowę skrzyni biegów.
Impulsy te, przetworzone przez moduł zamontowany na desce wskaźników, poza napędzaniem mechanizmu liczników, są dostarczane do ECU. Ten sygnał, poprzez np. izolujący wtórnik tranzystorowy, można wykorzystać do jakiegoś innego urządzenia (np. zliczania impulsów). Nie pamiętam dokładnie, gdzie jest to wyjście tego sygnału - do deski wskaźników jest przykręcony moduł, jedna z wtyczek (bodajże z pojedynczym przewodem) to jest to. Przebieg o amplitudzie 5Vpp, prostokąt. Trzeba sprawdzić, najlepiej oscyloskopem.
Pozdrawiam
PS
Dawkowanie paliwa zależy również od czasu otwarcia wtrysku - to już trudniej zliczyć.