Thema - ciepłą trudniej przełączyc na gaz

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Awatar użytkownika
paszczak
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 155
Rejestracja: 01 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Radom

Thema - ciepłą trudniej przełączyc na gaz

Post autor: paszczak » 04 maja 2007, 21:20

Jak w temacie. Jak jest zimna przełącza już przy~2500, ciepła coraz więcej - przy 90 stopniach ~ 4500 - 5000 obrotów 8O
Co jej jest?
Lancia Thema 2.0 16V VIS (zielona i do tego z Radomia) :-)

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Thema - ciepłą trudniej przełączyc na gaz

Post autor: wujek » 04 maja 2007, 21:27

Witam,
Instalkę LPG na komputer - albo coś się rozkalibrowywuje, albo NTC na parowniku kłamie.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
paszczak
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 155
Rejestracja: 01 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Radom

Thema - ciepłą trudniej przełączyc na gaz

Post autor: paszczak » 04 maja 2007, 22:27

a po co jest ntc na parowniku?
Lancia Thema 2.0 16V VIS (zielona i do tego z Radomia) :-)

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Thema - ciepłą trudniej przełączyc na gaz

Post autor: wujek » 04 maja 2007, 22:35

Witam,
NTC - czujnik temperatury parownika, informuje centralkę LPG, czy czynnik na tyle ciepły (odparowany), że można przełączyć na LPG.
Chyba, że szwankuje układ pobierający informacje o obrotach silnika.
Ale to jest zamontowane w centralce LPG.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
paszczak
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 155
Rejestracja: 01 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Radom

Thema - ciepłą trudniej przełączyc na gaz

Post autor: paszczak » 04 maja 2007, 23:15

"NTC - czujnik temperatury parownika, informuje centralkę LPG, czy czynnik na tyle ciepły (odparowany), że można przełączyć na LPG."

Czy w takim razie nie byłoby problemu raczej przy zimnym silniku?
( rozumiem, że parownik powinien się wpierw rozgrzac)

A jeśli chodzi o błędy w odczycie obrotów - czy problem nie występowałby niezależnie od temperatury?
(wartości które podałem są powtarzalne)

Głupi już jestem...
Lancia Thema 2.0 16V VIS (zielona i do tego z Radomia) :-)

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Thema - ciepłą trudniej przełączyc na gaz

Post autor: wujek » 05 maja 2007, 15:56

Witam,
Proponuję zacząć od diagnostyki i ew. regulacji instalacji LPG. I to w sensownym zakładzie.
Pozdrawiam
PS
Rozgrzewanie elektroniki w sterowniku (centralce) LPG może zafałszować kształt i częstotliwość dostarczanych impulsów - wtedy mogą wystąpić problemy z przełączaniem. Problem siedzi wówczas w centralce.
NTC - jeżeli w pewnym zakresie temperatur dostaje przerwę (wewn.) to centralka otrzymuje informację, że wszystko jest b.zimne i może protestować podczas przełączania.

Awatar użytkownika
paszczak
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 155
Rejestracja: 01 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Radom

Thema - ciepłą trudniej przełączyc na gaz

Post autor: paszczak » 06 maja 2007, 0:34

Witam.
Dzięki za wyjaśnienia. Potruję jednak jeszcze. Mianowicie: czy pod nazwą NCT kryje się termistor, czy cały zespół czujników i trochę elektroniki dla uproszczenia nazywany NCT? Jeśli byłby to termistor, wówczas byłbym w stanie potwierdzc, ewentualnie wyeliminowac obie z przyczyn.
Jeśli nie sprawiłbym problemu, to jeszcze jedna sprawa. Interesuje mnie czujnik prędkości ( jak najwięcej danych - co to za układ, ilośc impulsów na odcinek drogi, prowadzenie przewodów, i ogólnie co się da - dla wyjaśnienia powiem, że chciałem zliczac te impulsy wraz z tymi z wtrysków w celu wyliczenia spalania)
Pozdrawiam Marcin
Lancia Thema 2.0 16V VIS (zielona i do tego z Radomia) :-)

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Thema - ciepłą trudniej przełączyc na gaz

Post autor: wujek » 06 maja 2007, 1:39

Witam,
Ten NTC, do inst. LPG jest wkręcony w parownik. Od niego dwa przewody - jeden do masy, drugi do centralki. Zmienia swoją rezystancję w funkcji temperatury.
Impulsator prędkościomierza (dostarcza impulsy do elektroniki licznika kilometrów i prędkościomierza) jest wkręcony w obudowę skrzyni biegów.
Impulsy te, przetworzone przez moduł zamontowany na desce wskaźników, poza napędzaniem mechanizmu liczników, są dostarczane do ECU. Ten sygnał, poprzez np. izolujący wtórnik tranzystorowy, można wykorzystać do jakiegoś innego urządzenia (np. zliczania impulsów). Nie pamiętam dokładnie, gdzie jest to wyjście tego sygnału - do deski wskaźników jest przykręcony moduł, jedna z wtyczek (bodajże z pojedynczym przewodem) to jest to. Przebieg o amplitudzie 5Vpp, prostokąt. Trzeba sprawdzić, najlepiej oscyloskopem.
Pozdrawiam
PS
Dawkowanie paliwa zależy również od czasu otwarcia wtrysku - to już trudniej zliczyć.

Awatar użytkownika
paszczak
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 155
Rejestracja: 01 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Radom

Thema - ciepłą trudniej przełączyc na gaz

Post autor: paszczak » 06 maja 2007, 14:53

Fajnie. Czyli NCT jestem w stanie sprawdzic, komputer też mogę ochłodzic i się zobaczy.

Sygnał z prędkościomierza mi odpowiada, odseparuję go pewnie optycznie.
Jeśli chodzi o wtryski ( a właściwie jeden z nich - bo chyba na każdym będzie to samo ) mierzyc będę czas wypełnienia przebiegu. Tylko też zbytnio nie wiem gdzie się wpinac najłatwiej- w komuterze? Całością będzie sterował mikrokontroler. Niestety moja wiedza o samochodach jest bardzo uboga :( a do tej pory miałem dużo mniej skomplikowaną maszynę :D

Pozdrawiam Marcin
Lancia Thema 2.0 16V VIS (zielona i do tego z Radomia) :-)

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Thema - ciepłą trudniej przełączyc na gaz

Post autor: wujek » 06 maja 2007, 15:47

Witam,
No to Ci utrudnię - w Themie 2.0 16v VIS wtryski (cewki w.n. też) są załączane parami.
Obok listwy jest trzypinowy wtyk zasilający pary wtyskiwaczy. Wysoki sygnał (12Vpp), chyba optymalne miejsce do pobrania sygnału, pobrać przez rezytor separujący, aby przypadkowe zwarcie na dodawanych połączeniach nie uszkadzało sterowania wtryskiwaczy.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
paszczak
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 155
Rejestracja: 01 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Radom

Thema - ciepłą trudniej przełączyc na gaz

Post autor: paszczak » 06 maja 2007, 16:39

Znaczy się, pracują na przemian? To sygnał pomnożyc dwa razy?
Lancia Thema 2.0 16V VIS (zielona i do tego z Radomia) :-)

Awatar użytkownika
paszczak
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 155
Rejestracja: 01 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Radom

Thema - ciepłą trudniej przełączyc na gaz

Post autor: paszczak » 06 maja 2007, 16:56

Chwila, stop, co ja gadam jakie mnożenie :oops: po co? Na przemian, czy jednocześnie nic to nie zmienia. Ile cztery wtryski nasikają, tyle nasikają. Tylko to zmierzyc. Wydajnośc razy czas wtrysku i już.
Lancia Thema 2.0 16V VIS (zielona i do tego z Radomia) :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”