Kappa - wentylator chłodnicy

Awatar użytkownika
BANO
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 28 lip 2006, 0:00
Lokalizacja: Gorzow Wielkopolski

Kappa - wentylator chłodnicy

Post autor: BANO » 20 lip 2007, 21:47

Witam
Mam mały probelm z maja Lancią. Od pewnego czasu zauważyłem, że nie wyłącza się wentylator na chłodnicy jak wyłącze silnik (przedjadę się, wyłączam samochód, wysiadam, a wentylator dalej chodzi i nie chce się wylączyć). Czasem poprostu wyciągałem bezpiecznik od wentylatora (ten pod maska z prawej strony) i to pomagało ale nie zawsze.
Czy ktoś juz się spotkal z takim problemem i jak go rozwiazać ??
CZy może to byc problem przekażnika, czy może czegoś innego.

Dane mojej lucynki :d
Kappa 95
2.0, 5 cylindrów.

Guliver
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 143
Rejestracja: 26 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Kappa - Wentylator na chłodnicy wariuje. POMOCY

Post autor: Guliver » 20 lip 2007, 22:54

wymień przekaźnik
Lancia Kappa 2,4 T.DS sedan blękitnosqry :)

www.czardasz.org

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1797
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Nurzec Stacja
Kontakt:

Kappa - Wentylator na chłodnicy wariuje. POMOCY

Post autor: bogdan » 21 lip 2007, 19:49

Też myślę że to przekaźnik, albo tak ostro jeździsz? :D
TYLKO L A N C I A

adamM20
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3366
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Kappa - wentylator chłodnicy

Post autor: adamM20 » 01 maja 2014, 20:43

... w mojej K w układzie wszystko działa poprawnie ale .... no właśnie silnik wentylatora chodzi jak traktor w dawnym PGR. Słychać go było oczywiście po zgaszeniu silnika kiedy wentylator kręcił się jeszcze parę chwil. Na 100% to łożyska ale jak się okazało silnik ma tylko jedno ułożyskowanie łożyskiem kulkowym ponieważ drugim łożyskowaniem jest tujejka. Może komuś się przyda więc: silnik wiatraka K 3,0 ma jedno łożysko 6200 ZZ C3 osadzone w przedniej pokrywie silnika i niestety zaprasowane stożkowym kołnierzem aluminiowej pokrywy. Aby je "wydłubać" należy zeszlifować kołnierz "dremelowskim" frezem lub bardzo ostrożnie grubszą tarczą ścierną kątówki. Oryginalnie w silniku było osadzone łożysko NTN więc nie ma co oszczędzać i "ersatz" musi być "topowy". Na marginesie wewnątrz silnika po jego rozebraniu było tyle brudu, że właściwie brakowało tylko liści brzozy ....
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa - wentylator chłodnicy

Post autor: volf » 01 maja 2014, 22:15

Ciekawe czy w innych wersjach jest to samo/taki sam silnik?
Swoją drogą-szczotek nie żałowali :)
KAPPA TDS & JTD

adamM20
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3366
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Kappa - wentylator chłodnicy

Post autor: adamM20 » 01 maja 2014, 22:28

volf pisze:Swoją drogą-szczotek nie żałowali :)
... to prawda, komutator jest już wyraźnie wyżłobiony a szczotki wyglądają jak nowe.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”