Kappa - wentylator chlodnicy

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Kappa - wentylator chlodnicy

Post autor: tomek » 03 sie 2004, 9:40

Mam pytanko, przy jakiej temperaturze (wskaznikowej ;)) wlacza sie wam wentylator przy wylaczonej klimie?
Jechalem wczoraj i w trybie 'econo' klimatyzacji w malym koreczku temperatura skoczyla mi do 90 (wskaznikowe), pozniej na parkingu chwilke sprawdzalem i wentylator nie chodzil mimo osiagniecia prawie tych 90 st. Po wlaczeniu klimy prawie natychmiast zaczal pracowac.
Jak jest u Was?
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Awatar użytkownika
sanchez
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 200
Rejestracja: 19 kwie 2004, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - wentylator chlodnicy

Post autor: sanchez » 03 sie 2004, 11:34

Szczerze mowiac nie zwracalem dotad na to uwagi, ale pojezdze i po-obserwuje :wink: .
k 2.4 - było i minęło.
??? ?? ?????? ,? ??????? ,?????? ??? ??????!

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Kappa - wentylator chlodnicy

Post autor: tomek » 03 sie 2004, 12:16

"Sanchez" pisze:Szczerze mowiac nie zwracalem dotad na to uwagi, ale pojezdze i po-obserwuje :wink: .
Przez to glupawe rozwiazanie z umieszczeniem czujnika w zbiorniku wyrownawczym, jak tylko temperatura podniesie mi sie troche to zaraz zaczynam sie nipokoic, moze jestem przewrazliwiony ;) zwlaszzca jak mam na pokladzie cala rodzinke.
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Awatar użytkownika
sanchez
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 200
Rejestracja: 19 kwie 2004, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - wentylator chlodnicy

Post autor: sanchez » 06 sie 2004, 10:52

Dopiero w ten wek, pojezdze troche to lookne jak ten wentylator sprawuje sie u mnie :? .
k 2.4 - było i minęło.
??? ?? ?????? ,? ??????? ,?????? ??? ??????!

Awatar użytkownika
sanchez
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 200
Rejestracja: 19 kwie 2004, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - wentylator chlodnicy

Post autor: sanchez » 11 sie 2004, 22:36

Hmmm, nieswiadomie przekonalem sie jak to jest z tym nieszczesnym wentylatorem, jade sobie spokojnie w koreczku, slonko swieci wiec klima ostro chodzi, a tu nagle zaczyna mi dmuchac cieple powietrze na 18 stopniach :?: , ogrzewanie wlaczylem czy jak :shock: , patrze a tu temp. 130 stopni :shock: :shock: , i spod maski lekki dymek, dowloklem sie jakos do zatoki, a tu -plyn sie prawie gotuje went., nie chodzi. Po jakis 30minutach znikl nagle plyn w zbiorniku wyrownawczym :roll: , i olej w silniku (2 dni wczesniej dolewalem) stalem z godzine w koncu sciagnalem na erce mechanika, okazalo sie ze kostka przy wentylatorze sie stopila/ukruszyla, (podbno to czeste w kappa wiec jakby co wiadomo gdzie szukac) i wentylator nie chodzi, plyn jeszcze nie wiadomo jak zniknal?,. po dolaniu wody i prowizorycznej naprawie czeka mnie kontrola w przyszlym tygodniu :cry: Suma sumarum wiatrak wlacza sie przy temp. troche powyzej 90 stopni czyli pewnie kolo 100, i ma 2 biegi - wolny i szybki.
k 2.4 - było i minęło.
??? ?? ?????? ,? ??????? ,?????? ??? ??????!

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Kappa - wentylator chlodnicy

Post autor: tomek » 12 sie 2004, 8:22

"Sanchez" pisze: okazalo sie ze kostka przy wentylatorze sie stopila/ukruszyla, (podbno to czeste w kappa wiec jakby co wiadomo gdzie szukac) i wentylator nie chodzi,


Suma sumarum wiatrak wlacza sie przy temp. troche powyzej 90 stopni czyli pewnie kolo 100, i ma 2 biegi - wolny i szybki.
Ja mialem to samo rok temu - tez stopiona kostka, ale u mnie nie doszlo do zagotowania plynu -jezdzilem u siebie na miescu, wiec zaraz zajal sie tym mechanik.

Nie zauwazylem tych 2 biegow wentylatora! A co niby miloby nimi streowac, do kostki dochodza 2 kable, i co dalej?
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Awatar użytkownika
sanchez
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 200
Rejestracja: 19 kwie 2004, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - wentylator chlodnicy

Post autor: sanchez » 12 sie 2004, 9:40

"tomek" pisze:Ja mialem to samo rok temu - tez stopiona kostka, ale u mnie nie doszlo do zagotowania plynu -jezdzilem u siebie na miescu, wiec zaraz zajal sie tym mechanik.
Nie zauwazylem tych 2 biegow wentylatora! A co niby miloby nimi streowac, do kostki dochodza 2 kable, i co dalej?
Co niby nimi steruje to nie mam pojecia pewnie na podstawie wskaznika temperatury, wyzsza temp, wlacza sie szybszy bieg. Jak bedziesz u elektryka to niech ci sprawdzi, trzeba wlozyc taki probnik z zaroweczka (chyba zamkniecie obwodu) do bezpiecznika w skrzynce pod maska po prawej stronie , raz po lewej -wlaczy sie bieg wolny i po prawej stronie bezpiecznika -szybki.
A i jeszcze jedno - jak to w kapiszonach nie mozna dostac samej kostki , nie istnieje jako czesc zamienna (pewnie trzeba wymienic caly wentylaytor aby dostac ta cholerna kostke :evil: ) , ja mam teraz podpiete na krotko. :P
k 2.4 - było i minęło.
??? ?? ?????? ,? ??????? ,?????? ??? ??????!

Awatar użytkownika
sanchez
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 200
Rejestracja: 19 kwie 2004, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - wentylator chlodnicy

Post autor: sanchez » 16 sie 2004, 19:07

Panowie mam glupie pytanie :lol: , Mam wrazenie ze mech mi podpial zle przewody do wentylatora, sprawdzcie prosze jak jest u was w kapiszonach jak stoicie przed samochodem to wiatrak sie kreci w ktora strone :?: , u mnie w lewo i wywiewa gorace powietrze do przodu, mam dziwne wrazenie ze powinno byc odwrotnie, powinien chyba pobierac zimne powietrze sprzed samochodu i dawac je do komory silnika?, grzeje mi sie mocno przez to. Thanx
k 2.4 - było i minęło.
??? ?? ?????? ,? ??????? ,?????? ??? ??????!

Awatar użytkownika
romo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 179
Rejestracja: 23 kwie 2004, 0:00
Lokalizacja: Złotoryja

Kappa - wentylator chlodnicy

Post autor: romo » 16 sie 2004, 19:10

"Sanchez" pisze:Panowie mam glupie pytanie :lol: , Mam wrazenie ze mech mi podpial zle przewody do wentylatora, sprawdzcie prosze jak jest u was w kapiszonach jak stoicie przed samochodem to wiatrak sie kreci w ktora strone :?: , u mnie w lewo i wywiewa gorace powietrze do przodu, mam dziwne wrazenie ze powinno byc odwrotnie, powinien chyba pobierac zimne powietrze sprzed samochodu i dawac je do komory silnika?, grzeje mi sie mocno przez to. Thanx
masz racje ma ciagnac powietrze z zewnatrz a nie wyciagac cieplo z silnika.wentylator ma zly kierunek /gdyby mial taki wentylatorek arek to stalowe insekty nie podziurawilyby mu siatki na wlocie,to oczywiscie zart :lol: :lol: /
Romo Kappa 2000 Turbo (LPG)

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Kappa - wentylator chlodnicy

Post autor: tomek » 17 sie 2004, 8:24

"Sanchez" pisze: Mam wrazenie ze mech mi podpial zle przewody do wentylatora, sprawdzcie prosze jak jest u was w kapiszonach jak stoicie przed samochodem to wiatrak sie kreci w ktora strone :?:
Mecanior zawalil sprawe. Ja kilka lat temu mialem tak w Asconie, zastanawialem sie co ona sie tak grzeje w korkach ;)
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

marcysia
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 15 sie 2004, 0:00
Lokalizacja: Warszawa - Targówek

Kappa - wentylator chlodnicy

Post autor: marcysia » 22 sie 2004, 16:32

Nam wentylator tez wlacza sie przy ok. 90-100 stopniach. Wszystko bylo ok. do piatku kiedy to sie nie chcial wylaczyc. Chodzi nam caly czas i musze wylaczac go z wtyczki przy wiatraku. Nie wiem czy to problem z termostatem czy z czujnikiem. W poniedz. rano jade do magikow aby lookneli co sie z tym dzieje...

Pozdr. Marcysia
Lancia K 2,0 benz/LPG 1996
Lancia Kappa 2,0 1996 benz/gaz

Tadeusz

Kappa - wentylator chlodnicy

Post autor: Tadeusz » 23 sie 2004, 13:23

"marcysia" pisze:Nam wentylator tez wlacza sie przy ok. 90-100 stopniach. Wszystko bylo ok. do piatku kiedy to sie nie chcial wylaczyc. Chodzi nam caly czas i musze wylaczac go z wtyczki przy wiatraku. Nie wiem czy to problem z termostatem czy z czujnikiem. W poniedz. rano jade do magikow aby lookneli co sie z tym dzieje...

Pozdr. Marcysia
Lancia K 2,0 benz/LPG 1996
Miałem to samo rok temu - wysiadł mi (zwarły się styki ) przekażnik wentylatora (w skrzynce bezpieczników, po prawej stronie pod klapą silnika)
Pzdr.

marcysia
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 15 sie 2004, 0:00
Lokalizacja: Warszawa - Targówek

Kappa - wentylator chlodnicy

Post autor: marcysia » 26 sie 2004, 9:17

"Tadeusz" pisze:
"marcysia" pisze:Nam wentylator tez wlacza sie przy ok. 90-100 stopniach. Wszystko bylo ok. do piatku kiedy to sie nie chcial wylaczyc. Chodzi nam caly czas i musze wylaczac go z wtyczki przy wiatraku. Nie wiem czy to problem z termostatem czy z czujnikiem. W poniedz. rano jade do magikow aby lookneli co sie z tym dzieje...

Pozdr. Marcysia
Lancia K 2,0 benz/LPG 1996
Miałem to samo rok temu - wysiadł mi (zwarły się styki ) przekażnik wentylatora (w skrzynce bezpieczników, po prawej stronie pod klapą silnika)
Pzdr.
Tak, racja. Myslalam ze to cos powaznego. Mechanik wyjal kostki przedmuchal, przeczyscil, zamienil miajscami i JUZ ! Jest ok. Dowiedzialam sie ze faktycznie wentylator ma 2 biegi. 1-szy wlacza sie przy 90st. a drugi przy 100 st. Moze tak byc ze przy 90 st. sie nie wlaczy 1-szy i dopiero przy 100 wlaczy sie drugi bieg.

Pozdr. Marcysia
Lancia K 2,0 benz/LPG 1996
Lancia Kappa 2,0 1996 benz/gaz

Awatar użytkownika
romo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 179
Rejestracja: 23 kwie 2004, 0:00
Lokalizacja: Złotoryja

Kappa - wentylator chlodnicy

Post autor: romo » 03 paź 2004, 10:42

"tomek" pisze:
"Sanchez" pisze: okazalo sie ze kostka przy wentylatorze sie stopila/ukruszyla, (podbno to czeste w kappa wiec jakby co wiadomo gdzie szukac) i wentylator nie chodzi,


Suma sumarum wiatrak wlacza sie przy temp. troche powyzej 90 stopni czyli pewnie kolo 100, i ma 2 biegi - wolny i szybki.
Ja mialem to samo rok temu - tez stopiona kostka, ale u mnie nie doszlo do zagotowania plynu -jezdzilem u siebie na miescu, wiec zaraz zajal sie tym mechanik.

Nie zauwazylem tych 2 biegow wentylatora! A co niby miloby nimi streowac, do kostki dochodza 2 kable, i co dalej?
wczoraj podjechalem do znajomego ktory kupil kappe 3 litrowa w szwajcrii.chcial zobaczyc jak wyglada silnik z turbina wiec otwieram maske a tak syczy ja jasna cholera .pomyslalem sobie ze moze cos odlaczyli i nie wpieli podczas wymiany uszczelki pod klawiatura i dlatego nie wlacza sie wentylator.okazalo sie jednay ze ruszyl po ruszeniu wtyczka przy napedzie wentylatora.po rozebraniu okazuje sie ze tak jak u was z powodu zlego kontaktu nadpalila sie kostka wtyczki.na konektorze byla rdza ktora ogranicz kontakt i na wskutek tego podtapia plastikowa kostke obudowy wtyczki.teraz nie pozostaje nic innego tylko demontaz wentylatora wlutowanie innego gniazda i zmiana wtyczki.mam instalacje ze scorpio wiec wykorzystam do tej przerobki.wlasciciele kapp sprawdzcie w swoich autkach te lacze bo jak nie trudno zauwazyc to jest slabe miejce kapp.prace wentylatora zabezpieczja 50 A bezpieczniki wiec musi byc ogromny pobor pradu.lepiej sprawdzic niz zagotowac silnik :cry:
Romo Kappa 2000 Turbo (LPG)

Awatar użytkownika
Arek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 546
Rejestracja: 15 lip 2003, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - wentylator chlodnicy

Post autor: Arek » 04 paź 2004, 9:12

:o no to zaraz popsiukam jakim odrdzewiaczem :!:
"My Lancisti musimy sie trzymac razem" Arystoteles

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”