Kappa 2,4 JTD -Niska moc i moment obrotowy.

labuzok

Kappa 2,4 JTD -Niska moc i moment obrotowy.

Post autor: labuzok » 03 lis 2007, 14:42

Witam! Jestem od niedawna posiadaczem ślicznej Kappy 2,4 JTD. Po wizycie na hamowni wynik: 120 kM i 260 Nm przy 3000 obrotów. Moment dość stromy jak na diesla. Dodatkowo dziwny zapach spalin. Byłem w serwisie Wiamot w Krakowie i na Saskiej -nie bardzo wiedzą co mi poradzić. Komputer nie wykazuje błędów. Na Saskiej zmienili przepływomierz (na próbę) i jest lekka poprawa. Ale ciągnie dalej nie tak jak powinien. Czy może ktoś wie jaka może być przyczyna?
Pozdrawiam.
Labuzok

matias21
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 695
Rejestracja: 31 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk

Kappa 2,4 JTD -Niska moc i moment obrotowy.

Post autor: matias21 » 03 lis 2007, 18:55

może zapchany katalizator ?
Delta HPE 1.6 16v 96r ----->klik


Awatar użytkownika
mikaeltdi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1263
Rejestracja: 13 lut 2007, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Kielce

Kappa 2,4 JTD -Niska moc i moment obrotowy.

Post autor: mikaeltdi » 03 lis 2007, 19:23

Hi! A moze ktoś stosował opał lub inny olej z biedronki....(apropo's zapachu podobno opał śmierdzi 8O ) zamiast poczciwej ropki...
Pozdro...
i rozwiązania problemu...
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Kappa 2,4 JTD -Niska moc i moment obrotowy.

Post autor: volf » 03 lis 2007, 23:03

"mikaeltdi" pisze:Hi! A moze ktoś stosował opał lub inny olej z biedronki....(apropo's zapachu podobno opał śmierdzi 8O ) zamiast poczciwej ropki...
Pozdro...
i rozwiązania problemu...
Co do odróżnienia po zapachu spalin oleju napędowego a opałowego to naprawdę musiałbyś mieć extra węch... Olej roślinny to już faktycznie plackami ziemniaczanymi woni, że trudno nie skapować.
Co do meritum sprawy, najlepiej jak byś mógł porównać zachowanie swojego auta do jakiegoś innego jtd w kappie-sprawdzając przyśpieszenie i elastyczność, bo z tymi hamowniami różnie bywa...Oprócz przepływomierza należałoby może sprawdzić ciśnienie doładowania.
Pozdrawiam.
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Python25
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 28 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Ropczyce

Kappa 2,4 JTD -Niska moc i moment obrotowy.

Post autor: Python25 » 04 lis 2007, 1:18

no własnie dobrze było by jak byś porównał z innym takim autem. A mówie tak dla tego że ja mam taki samochód i wcale to nie jest rakieta ona jedzie ale dopiero od około 2500 obr/min i też myślałem że coś jest nie tak dopuki nieprzejechałem sie drugim takim. One poprostu tak mają zresztą nie wiem z czego sie przesiadłeś ale to duży samochód i nie żuca nim na wszytskie strony przy przyspieszaniu jak jakieś małe wyscigówki. rasumójąc przejedź sie takim samochodem innego własciciela.
Lancia kappa 2.4 JTD
Alfa 147 GTA

labuzok

Kappa 2,4 JTD -Niska moc i moment obrotowy.

Post autor: labuzok » 04 lis 2007, 12:52

Dzieki za porady. mysle, że ten katalizator to jakis trop, który trzeba sprawdzić. Olej tankowany na dobrych stacjach, więc raczej ok. Co do porównań to jeżdżę służbową octawią 136 kM no i czuję sporą róznicę szczególnie na wyższych biegach i wyższych predkościach. Ale moga byc to subiektywne odczucia. Od czasu do czasu wsiadam w inne bryczki, równiez te z tzw. wyższej półki i muszę powiedzieć, że jazda Kappą, szczególnie z tyłu jest dużą frajdą i wolę ją niż A6 czy Superba. Niemcy nie mają tej finezji i polotu w wykończeniu wnętrza. W Kappie czuję się jak w domu, w tamtych jak w pracy. :wink:

Awatar użytkownika
Python25
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 28 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Ropczyce

Kappa 2,4 JTD -Niska moc i moment obrotowy.

Post autor: Python25 » 04 lis 2007, 12:59

No i wdzisz tak właśnie myślalem silnik fiata to nie jest śilnik wolksvagena one pracuja całkowicie inczej, powiem w prost w tamtych silnikach jest zdecydowanie bardziej odczuwalna moc. Zreszta ten temat już był poruszany tutaj na forum i ktos mądry to tumaczył. Tak że skoda to żadne porównanie.
Lancia kappa 2.4 JTD
Alfa 147 GTA

labuzok

Kappa 2,4 JTD -Niska moc i moment obrotowy.

Post autor: labuzok » 04 lis 2007, 14:58

Gdyby nie ten zapach spalin to pewnie bym nawet nie zwrócił specjalnie uwagi. Jeździłem kiedys Laguną z 120 konnym silnikiem i to był dopiero muł! Jednak zapach swiadczy, że coś ze spalaniem jest nie tak a test na hamowni tylko potwierdził. Hamownia V-Tech w Krakowie. Znachorzy twierdzą, że najbardziej wiarygodna.

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Kappa 2,4 JTD -Niska moc i moment obrotowy.

Post autor: pawcio1 » 04 lis 2007, 15:29

Sprawdź turbine!!! Z nią na pewno jest coś nie tak!?
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6

labuzok

Kappa 2,4 JTD -Niska moc i moment obrotowy.

Post autor: labuzok » 04 lis 2007, 15:38

Komputer podaje wartosci 1,5 bara. Znachor twierdzi, że wszystko ok z turbiną. Co może się z nią dziać? Masz moze jakąś sugestię?

Awatar użytkownika
dexus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 14 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Tarnów (Bis.Mel)N.Sącz

Kappa 2,4 JTD -Niska moc i moment obrotowy.

Post autor: dexus » 04 lis 2007, 19:15

"Python25" pisze:i wcale to nie jest rakieta ona jedzie ale dopiero od około 2500 obr/min i też myślałem że coś jest nie tak dopuki nieprzejechałem sie drugim takim.
przepraszam za OT ale moja zaczyna zwijać się od 1700 obr/min i ciągnie ładnie do 3000-3300 a potem to już zostaje na równym poziomie.
Dziwi mnie to bo czasem pomykam też Lybrą 2,4jtd i tam zaczyna szaleć dopiero pow. 2tyś-2,5tyś(?) obr/min
Obrazek
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi. (Jean Cocteau)

Dedra 2,0 8v 1992 - była
Kappa Kombi 2,4jtd 99r - była
i Lybra 2,4jtd SW po "znajomości"
Laguna II 3,0 V6 24v - była
Chrysler Pacifica 4.0 - jest

Awatar użytkownika
michu509
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 98
Rejestracja: 04 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin/Frampol

Kappa 2,4 JTD -Niska moc i moment obrotowy.

Post autor: michu509 » 05 lis 2007, 15:16

Znajomy miał podobny problem, ale miało to dwie przyczyny:
1. zapchany katalizator - został przeczyszczony i trochę to dało ale nie do końca
2. komputer stwierdził, że sterujący wtrysk jest uszkodzony.
Jeszcze go nie wymieniał tak więc nie wiem czy to pomoże, ale i tak przy 3000 wciska w siedzenia! :P
Pozdrawiam
Lancia Lybra 2,4 JTD

Awatar użytkownika
Python25
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 28 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Ropczyce

Kappa 2,4 JTD -Niska moc i moment obrotowy.

Post autor: Python25 » 05 lis 2007, 15:28

No to ten samochód w siedzenie wciskał niebedzie ona ma tylko 136KM więc nieoczekujmy cudów, jeździłem już kilkoma takimi i alfą 166 z takim silnikiem i wszystko to samo poprostu to nie rakieta. A zdrugiej strony patrząc to mam jeszcze jeden samochód jest to fiat Marea wekend 1,9 JTD no i odczucia w tamtym samochodzie są takie jak by normlanie zwijał asfalt na drodze no normalnie kosmos piszczy bez zrywania sprzęgłem normlanie 2 pierwsze biegi na trójce tez piszczy ale trzeba zerwać ale do płęty raz jechał mój ojciec fiatem ja za nim lancią i co? No nic tylko takie wrażenie on poprostu usiepie i robi to wrażnie strasznego przyspieszania a jeśli chodzi o odejscie to do lanic nie ma startu. Ja mam w swojej lucynie nową turbinke bo jak kupiłem była padnięta więc chyba te 130 KM ma.
Lancia kappa 2.4 JTD
Alfa 147 GTA

spoker
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 172
Rejestracja: 28 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Katowice

Kappa 2,4 JTD -Niska moc i moment obrotowy.

Post autor: spoker » 11 lis 2007, 18:40

sprawdz wyłącznik pedału sprzęgła, ja tak miałem u siebie i też była słabsza, ten wylacznik jest identyczny jak ten przy pedale stopu, najlepiej wyciagnij wtyczke z czujnika polozenia sprzegla i wtedy sie przejedz autem.

Jesli masz ochote to zapraszam do Katowic mozemy porownac osiagi.
http://www.albaniaforum.pl/ Forum na temat turystyki w Albanii

mike_p
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 11 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Kappa 2,4 JTD -Niska moc i moment obrotowy.

Post autor: mike_p » 12 lis 2007, 12:50

Witam

Na pewno zadnemu dieslowi nigdy nie zaszkodzilo wybebeszyc katalizator, a bardzo czesto okazuje się ze to jest przyczyna w "przytkaniu" auta. Mozna rowniez zwrocic uwage na EGR, poniewaz czasem jak juz na nim osiadzie odpowiednia ilosc syfu po prostu sie nie domyka, tym samym powodujac ze czesc powietrza z doladowania po prostu ucieka.
Na pocieszenie dodam ze hamownia v-techowska zaniza nieco moment:)

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”