Montaz nie jest az tak trudny i skomplikowany na jaki moze wygladac
ja zakupilem czujniki pasujace kolorem do karoseri auta - najwiecej czujnikow jest w kolorze czarnym - czesto jednak mozna je malowac cieka warstwa lakieru - przed wyborem czujnikow radze sprawdzic taka ewentualnosc
moje czujniki sa bez wyswietlacza tylko 4 sensory jednostka centralna oraz glosniczek informujacy o zblizajacej sie przeszkodzie - sa tez wersje z glosniczkiem i wyswietlaczem, ktory umieszczamy na desce rodzielczej ja jednak nie chcialem miec takiego wyswietlacza co wiaze sie tez z kolejnym przewodem ktory musi byc ukryty w trakcie instalacji i montazu.
po czujniki odsylam do allegro badz wiekszych sklepow motoryzacyjnych
do instalacji potrzebne beda wiertarka, dobra miara, poziomnica, punktak badz w moim wypadku naklejki o srednicy mniejszej niz czujnik okragle sluzace jako atrapy czujnikow po to zeby sprawdzic ich ulozenie na zderzaku

ja w swojej lybrze nie odkrecalem zderzaka sprawdzilem tylko na kanale czy moge wiercic w miejscach w ktorych wybralem (umieszcze rowniez zdjecia gdzie mozna zalozyc czujniki sciagajac zderzak)

po wybraniu miejsc na czujniki (zgodnie z instrukcja producenta czujnikow troche okrojona ale prawidlowa - wysokosc od podloza od 50 - 70 cm, kat prosty obserwacji sensora oraz odleglosc od ranta zderzaka okolo 15cm)






zasilanie podlaczone jest do zarowki swiatla wstecznego - czyli w momencie wlaczenia biegu wstecznego sensory zalaczaja sie
CDN...
montaz czujnikow z wyswietlaczem oraz ze zdejmowanym zderzakiem - tylko zdjecia











