JTD - olej opałowy

spoker
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 172
Rejestracja: 28 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Katowice

JTD - olej opałowy

Post autor: spoker » 13 lis 2007, 19:47

witam

Chciałem zapytać szanowne grono czy układy wtryskowe COMMON RAIL tolerują olej opałowy? , na innych forach mozna przeczytac ze układy TDI oraz pompowtryskiwacze tolerują dobry opał to samo silniki HDI.
Oczywiście pisze tu o oleju sprawdzonym stosowanym we wlasnym piecu a nie o jakims badziewiu niewiadomo skąd.
O tym ze hdi swietnie znosi opał wiem z życia, jeden wujek ma citroena C5 2.2HDI na opale zasuwa od 2 lat a drugi wujek ma PEUGOTA 406 2.0HDI na opale zasuwa od 5 lat.

W zasadzie to opał ma wyzsza wartość CETANOWĄ oraz niższa temperature zapłonu o 5stopni, oprocz tego zawiera o jeden rzad wielkosci mniej siarki...no i ten kolor.

Wiele razy słyszałem i czytałem ze common rail jest bardzo wyczulony na złe paliwo, ale nikt niemowił o opale.

pozdrawiam
http://www.albaniaforum.pl/ Forum na temat turystyki w Albanii

Awatar użytkownika
Artur G.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2222
Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Kontakt:

JTD - olej opałowy

Post autor: Artur G. » 13 lis 2007, 20:27

poruszony dobry temat, sam z ciekawości przeczytam fachowe opinię... tyle się o tym wokół mówi.
ps. ja mam benzynę...

pozdr. Artur, Kappa 2.0
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat

Awatar użytkownika
maciej
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 37
Rejestracja: 12 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: chojnice

JTD - olej opałowy

Post autor: maciej » 13 lis 2007, 20:47

Na 50 L opału dolewa sie około 200-300 ml Ol Mixolu, ludzie na tym smigają od lat, tylko niewiadomo dlaczego takie stare diesle są zaraz po kupieniu do remontu, niby igła przy sprzedazy, tylko jazda 1-2 miesiace po kupnie pokazuje swoje, a potem mechanik nagle krzyczy, a to zbiornik do czyszczenia, nieznam sie na tyle na tym ale juz widziałem silniki, jak ktos oszczedza na paliwie to można sie liczyć z tym że nie wie co to wymiana oleju, pasków itd.
lancia x 3, narazie tylko wiadomości na PW

narazie poza polską

mariusz76

JTD - olej opałowy

Post autor: mariusz76 » 13 lis 2007, 21:21

A po co ten Mixol? Rozmawiałem kiedyś ze specem od pieców zasilanych opałem i powiedział że opał ma takie same właściwości smarne co ON.

kartonik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 611
Rejestracja: 08 mar 2005, 0:00
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

JTD - olej opałowy

Post autor: kartonik » 13 lis 2007, 21:28

Swojego czasu chyba z poltora roku przejezdzilem starym volvo 740 z silnikiem szesciocylindorwym z turbina od transportera. Lalem do niego opal bez skrupulow i oprocz tego, ze spalal go 1-2 litry wiecej niz ropy, to nie bylo ZADNYCH problemow. Mam kontakt z gosciem, ktoremu sprzedalem auto - samochod ciaga ciezkie przyczepy i chodzi jak szwajcarski zegarek. Ale do jtd to bym sie nie odwazyl nalac opalu. Strzezonego Pan Bog strzeze, a w razie awarii koszty naprawy koszmarne. Choc tankowanie "prawdziwego" ON na polskich stacjach paliw to jak gra w rosyjska ruletke :?

Awatar użytkownika
DeviLL
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 356
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

JTD - olej opałowy

Post autor: DeviLL » 13 lis 2007, 22:44

Nalej opal do jtd to sie przekonasz jak bardzo "oszczedziles" :lol:

Awatar użytkownika
kretekpodnietek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 478
Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: przeworsk

JTD - olej opałowy

Post autor: kretekpodnietek » 13 lis 2007, 23:14

znajomy przegonił 300 tys. na opale vw transporterem, ale z doświadczenia (mój ojciec regenruje) pompy sekcyjne (ciągniki rolnicze) nieraz siadły po zbiorniku opału.. tak samo wtryskiwacze,poprostu zacierały sie... zależy to chyba od budowy poprostu, a no właśnie, co do pomp, faceci oszczędzali 200 pln na paliwie, a dokładali 500 do remontu pompy i wtryskiwaczy... taka to oszczędność
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r

Pozdrawiam Łukasz

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: JTD - olej opałowy

Post autor: volf » 13 lis 2007, 23:36

"spoker" pisze:witam

Chciałem zapytać szanowne grono czy układy wtryskowe COMMON RAIL tolerują olej opałowy? , na innych forach mozna przeczytac ze układy TDI oraz pompowtryskiwacze tolerują dobry opał to samo silniki HDI.
Oczywiście pisze tu o oleju sprawdzonym stosowanym we wlasnym piecu a nie o jakims badziewiu niewiadomo skąd.
O tym ze hdi swietnie znosi opał wiem z życia, jeden wujek ma citroena C5 2.2HDI na opale zasuwa od 2 lat a drugi wujek ma PEUGOTA 406 2.0HDI na opale zasuwa od 5 lat.

W zasadzie to opał ma wyzsza wartość CETANOWĄ oraz niższa temperature zapłonu o 5stopni, oprocz tego zawiera o jeden rzad wielkosci mniej siarki...no i ten kolor.

Wiele razy słyszałem i czytałem ze common rail jest bardzo wyczulony na złe paliwo, ale nikt niemowił o opale.

pozdrawiam
Przecież silniki jtd oraz hdi to są właśnie comon rail'e, więc jeśli chodzi hdi będzie i chodził jtd... Jest tylko mały problem, bo jazda na oleju opałowym jest nielegalna i w razie wpadki płacisz spory mandat. Co do tej siarki, to chyba jest odwrotnie...
Pozdrawiam.
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4095
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

JTD - olej opałowy

Post autor: Taz » 14 lis 2007, 0:05

olej opałowy podobno nie jest poddawany kontrolom i nie ma obowiązkowych minimalnych bądź maksymalnych wartości odpowiednich parametrów. A skoro coś nie jest kontrolowane bo nie ma na to norm to wiadomo co Polak z tym zrobi..
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
'07 Fiat Sedici 1.6 4x4
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

benek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 184
Rejestracja: 12 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: ŁÓDŹ

JTD - olej opałowy

Post autor: benek » 14 lis 2007, 0:33

Znam kilku magików co zalewali opał niewiadomego pochodzenia do aut i w większosci już silniki powymieniali.... :D :D :D
LANCIA KAPPA 2.0 20V

spoker
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 172
Rejestracja: 28 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Katowice

JTD - olej opałowy

Post autor: spoker » 14 lis 2007, 9:58

olej opałowy podobno nie jest poddawany kontrolom i nie ma obowiązkowych minimalnych bądź maksymalnych wartości odpowiednich parametrów. A skoro coś nie jest kontrolowane bo nie ma na to norm to wiadomo co Polak z tym zrobi..

to teraz poczytaj to: Lekki olej opałowy EKOTERM PLUS jest produktem najwyższej jakości, spełniającym normy światowe zarówno pod względem parametrów eksploatacyjnych jak i wymagań ochrony środowiska. EKOTERM PLUS to idealne paliwo do zasilania kotłów centralnego ogrzewania w domach jednorodzinnych, szpitalach, szkołach, itp.



Co do tej siarki, to chyba jest odwrotnie...

Zawartość siarki % (m/m) nie więcej niż 20 PN ISO 3675:1997
PZPN-EN 12185


teraz to samo dla oleju napędowego:
Zawartość siarki % (m/m) nie więcej niż 50 PN-88/C-04005
EN ISO 14596 ASTM D 5453

Ekodiesel Plus 50 to przyjazny dla środowiska olej napędowy. Jego parametry o znaczeniu ekologicznym są lepsze niż przewidują normy Unii Europejskiej.

Gęstość zarówno opału jak i oleju napędowego jest niemal identyczna.

konczyłem SPALANIE na polibudzie wiec conieco wiem o paliwach :oops:
http://www.albaniaforum.pl/ Forum na temat turystyki w Albanii

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

JTD - olej opałowy

Post autor: makek » 14 lis 2007, 10:37

Kiedyś czytałem wypowiedzi fachowców w tym temacie, to co zapamiętałem to, że różnica miedzy ON i OO jest praktycznie tylko w gęstości, czy lepkości, albo wpływu temp. na w/w parametr. Paliwa te, ze względu na inne przeznaczenie podlegają różnym normom, jednak wymogi dla jednego i drugiego są w zasadzie takie same. Co do jakości to oczywiście różnie to bywa, zwłaszcza w naszym kraju. Podsumowanie było takie (pomijając spokój sumienia), że lepiej lać olej opałowy niż niewiadomego pochodzenia olej napędowy, który może okazać się odbarwianym (kwas) opałem.

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4095
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

JTD - olej opałowy

Post autor: Taz » 14 lis 2007, 10:49

Znalazłem coś takiego:
:link:
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
'07 Fiat Sedici 1.6 4x4
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

Awatar użytkownika
Arcana
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 50
Rejestracja: 13 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa Targówek

JTD - olej opałowy

Post autor: Arcana » 14 lis 2007, 10:57

Witam,
w ramach debiutu na forze i klubie coś powiem o oleju opałowym.
Mój szwagier Forda Focusa TDDI rocznik 2000, w sześć miesięcy załatwił pompę wtryskową na super specyfiku o kolorze czerwonym...
Jako, że mam dieselka wolę tankować na cywilizowanych stacjach.
Tyle w ramach debiutu.
Pozdrawiam
Lancia Lybra 2001r 1,9 JTD SW 115 KM Srebrna Lybra też jest ładniutka :):)

Obrazek

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

JTD - olej opałowy

Post autor: makek » 14 lis 2007, 10:58

ON

Wypowiedź nr 6 od góry.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”