STAG 300, reduktor KME, sekw.IVgener."zagazowani"

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

STAG 300, reduktor KME, sekw.IVgener."zagazowani"

Post autor: wega » 04 sty 2008, 17:15

Witam
Panowie mam problem z ww. instalacją.
Autko przełącza się z LPG na benzynę. Byłem z tym u gazownika (przy okazji robiłem przegląd gwarancyjny LPG). Wymienił filtry, świece, regulacja itd. Zapłaciłem prawie 300zł na nic. Wyjeżdżając z warsztatu gł.mechanik powiedział żeby jechać na benzynie jakieś 20-30km aż komputer się dostroi. Potem mogę przełączyć na LPG. Tak więc zrobiłem, a że ww. warsztat jest 60km ode mnie. Dojeżdżając do katowic przełączyłem (po ok.50km) sobie na światłach na LPG. I tak stojąc na luzie, biegu jałowym, po ok.30sekundach auto znowu przełączyło się na benzynę.
Co z tym zrobić?!
Dzwoniłem do gościa i powiedział że mogę w każdej chwili przyjechać i naprawią usterkę w ramach naprawy gwarancyjnej (za free).
Tylko mam pytanie dlaczego odjeżdżając z warsztatu powiedział że wszystko jest w porządku, auto wyregulowane na kompie, wszystko wymienione itd.
O co kurna chodzi?
Dlaczego Im w warsztacie się to nie stało?
Nadmieniam:(Lancia Kappa 2.0 20V)
1. Auto na benzynie chodzi jak złoto, wolne obroty super itd.
2. Na instalacji zrobione jest trochę ponad 17tyś. Jak działała to też chodziła super, przez te km żadnych problemów,
3. Przełączając na LPG chodzi naście sekund i po sygnale (takim jak rezerwa) przełacza się na benzynę tak jakby spaliła paliwo z przewodów od gazu i koniec przełacza się na benzynę
Co to może być? Gaz du...ty? Gaz zamarznięty? Reduktor?

Podpowiedzcie mi trochę zanim znowu pojadę do tego servisu.
Jak myślicie czy w ramach gwarancji muszą to zrobić za darmo.
Obrazek

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 04 sty 2008, 18:27

zatankuj gaz, możliwe że zamarza parownik, jeden krótki sygnał oznacza że temp parownika zeszła poniżej temperatury przełączenia, możliwe że masz zapowietrzony układ chłodzenia.

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

STAG 300, reduktor KME, sekw.IVgener."zagazowani"

Post autor: wega » 04 sty 2008, 18:37

Witam
Tzn. sygnał dźwiękowy jest taki jak w przypadku skończenia się gazu czyli kilka "piknięć"
Ten problem pojawił się już 3 tygodnie temu jak temperatura była jeszcze w miarę dodatnia. Od tamtego czasu jeżdżę na paliwie.
Czy da się to samemu odpowietrzyć???
Obrazek

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 04 sty 2008, 18:43

sprawdz reką temp. reduktora po około 20- 30 km powinien byc gorący :) Jaka utrzymuje się temperatura silnika podczas mrozów ??

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

STAG 300, reduktor KME, sekw.IVgener."zagazowani"

Post autor: wega » 04 sty 2008, 18:45

Jeżeli chodzi o temperaturę to chyba norma:
przy mrozie na trasie 70st podczas postoju czy na mieście ok.80paru.
Latem prawie zawsze 90st.
W tej chwili nigdzie się nie wybieram ale jutro sprawdzę temp. reduktora

ps.czytałem twoją walkę z LPG
Obrazek

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 08 sty 2008, 19:42

możliwe że czujnik temp. reduktora nawala, mi zaczął szwankować, szybka diagnostyka i w programie wywala za niska tem. gazu a reduktor gorący, auto przełączało sie na benzynę po jednym krótkim sygnale.
od nowa złączyłem kable czujnika z reduktora z centralką i jest ok.

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

STAG 300, reduktor KME, sekw.IVgener."zagazowani"

Post autor: wega » 08 sty 2008, 20:16

od nowa złączyłem kable czujnika z reduktora z centralką i jest ok
co masz na myśli? Opisz mi to dokładniej, proszę...

Aha jak poprzednio opisałem parę razy jeszcze próbowałem przełączyć na gaz ale dosłownie od razu przełącza się na benzynę. Pojadę dopiero w piątek do niego. Obiecał że to w ramach gwarancji.
A jeszcze jedno reduktor jest gorący, nawet bardzo.
Ostatnio zmieniony 08 sty 2008, 20:17 przez wega, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

kriswawbem

STAG 300, reduktor KME, sekw.IVgener."zagazowani"

Post autor: kriswawbem » 08 sty 2008, 20:17

witaj larry123 widze ze jesteś trochę obcykany to może i mi coś podpowiesz,a mianowicie mam też stag 300 i dzisiaj usłyszałem takie cykanie cyk cyk cyk w tych to chyba są wtryskiwacze gazu u mnie zółte zamontowane na pokrywie wiesz co to może być za objawa

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4095
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

STAG 300, reduktor KME, sekw.IVgener."zagazowani"

Post autor: Taz » 08 sty 2008, 20:24

"kriswawbem" pisze:witaj larry123 widze ze jesteś trochę obcykany to może i mi coś podpowiesz,a mianowicie mam też stag 300 i dzisiaj usłyszałem takie cykanie cyk cyk cyk w tych to chyba są wtryskiwacze gazu u mnie zółte zamontowane na pokrywie wiesz co to może być za objawa
jeśli masz listwy wtryskowe VALTEK to one tak cykają charakterystycznie.
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
'07 Fiat Sedici 1.6 4x4
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

kriswawbem

STAG 300, reduktor KME, sekw.IVgener."zagazowani"

Post autor: kriswawbem » 08 sty 2008, 20:32

tzn że wszystko jest dobrze? po prostu ten typ tak ma?

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4095
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

STAG 300, reduktor KME, sekw.IVgener."zagazowani"

Post autor: Taz » 08 sty 2008, 20:34

wtryski VALTEK są po prostu głośne i tykają tak charakterystycznie - tak ma być
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
'07 Fiat Sedici 1.6 4x4
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

kriswawbem

STAG 300, reduktor KME, sekw.IVgener."zagazowani"

Post autor: kriswawbem » 08 sty 2008, 20:36

wcześniej tego nie słyszałem dzięki za wyjaśnienie

Awatar użytkownika
Wolek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 598
Rejestracja: 13 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krosno

STAG 300, reduktor KME, sekw.IVgener."zagazowani"

Post autor: Wolek » 08 sty 2008, 22:28

Ja stawiał bym na to, że coś się pokiełbasiło z mapą gazu, jeśli nakładają się czasy wtryskow lub mapa jest zestrojona na nieodpowiednią mieszankę to tak właśnie się dzieje. Wtedy ciśnienie nagle spada i STAG automatycznie włącza paliwo. Trzeba się przewieźć z laptopem i wszystko się wyjaśni. Takie szukanie przyczyny bez tego nie ma sensu.
Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”