Kappa - 2.0 '97 światła stopu.

diodalodz
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 03 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Kappa - 2.0 '97 światła stopu.

Post autor: diodalodz » 03 mar 2008, 14:56

Witam . Zaczęły się dziać dziwne rzeczy ze światłami stopu. Otóż wciskamy pedał hamulca nie ma żadnego światła albo zapala się tylko prawa strona i dodaktowe światło na tylnej półce . Wiec trzymając pedał wyjmujemy oprawkę z lewej strony wyciągamy żarówkę od stopu wkładamy ją ponownie i świecą znowu wszystkie . Puszczamy wciskamy i znowu jest albo prawa albo żadna żarówka nie świeci . Same żarówki są sterowany chyba przez jakieś tranzystory w komputerze bo na pedale jest tylko przewód sygnałowy . Podpowiedzcie gdzie znajduje się ten komputer który tym steruje a postaram sie coś powalczyć . Może mieliście podobne akcje??
Pozdrawiam

Pablo
Użytkownik zbanowany
Użytkownik zbanowany
Posty: 1003
Rejestracja: 12 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Kappa - 2.0 '97 światła stopu.

Post autor: Pablo » 03 mar 2008, 18:27

Kable kolego, przynajmniej u mnie tak było :lol:
Pozdrawiam Pablo

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa - 2.0 '97 światła stopu.

Post autor: prezesjm » 03 mar 2008, 20:24

Moduł IGE sterujący światłami stopu ( i innymi światłami) jest pod kierownicą obok skrzynki z bezpiecznikami. Trzecie światło stopu nie jest sterowane przez ten moduł i powinno działać bez zakłóceń. Jeśli to światło nie działa za każdym razem to do wymiany raczej wyłącznik przy pedale hamulca .

diodalodz
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 03 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Kappa - 2.0 '97 światła stopu.

Post autor: diodalodz » 03 mar 2008, 21:32

a mieliście styczność z tym modułem tzn usterka jest przeważnie w nim ?? Jutro sprawdzę co się dzieje z tyłu i dołożę dodatkową masę na karoserię . Jeśli nie pomoże to pomierzę rezystancję przewodów między żarówką a masą modułu i zobaczymy co wyjdzie .
A jeśli kable to które rewiry są newralgiczne . Widziałem po postach że masowanie tylnych lamp zespolonych po lewej stronie siada . HM co do stopu to faktycznie chyba dodatkowe jest zawsze a cuda się dzieją z bocznymi . czy ten komputer po wykryciu zbyt małego poboru prądu (np zła masa) odcina tranzystor sterujący żarówką z tyłu czy jest to raczej efekt przeciążenia . Prawdopodobnie jest to sprawa spowodowana długim przestojem auta bo takowe miało miejsce . Jutro usiądę nad tym i zobaczymy co się wydarzy :) jak by ktoś miał schemat tego obwodu był bym wdzięczny , jeśli nie to gdzie było zastosowane podobne rozwiązanie w klanie Fiata ?
Pozdrawiam

arkashka

Kappa - 2.0 '97 światła stopu.

Post autor: arkashka » 04 mar 2008, 9:58

W Kappie to typowa usterka: kable. Lepiej wymienić niż łatać.

Awatar użytkownika
jakubg
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5640
Rejestracja: 22 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
Kontakt:

Kappa - 2.0 '97 światła stopu.

Post autor: jakubg » 04 mar 2008, 10:01

Tak jak pisze Prezesjm. U mnie było to samo.
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!

diodalodz
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 03 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Kappa - 2.0 '97 światła stopu.

Post autor: diodalodz » 04 mar 2008, 21:02

tylko nikt nie powiedział które kable . Pomierzyłem zasade działa tego dziadostwa i są to elektroniczne przekaźniki . I nie jest tak jak mowiliście że dodatkowy stop pali się niezależnie z pedałem . Wszystkie 3 stopy są sterowane elektronicznymi przekaźnikami umieszczonymi w puszcze .
sterowanie wchodzi z pedału stanem wysokim idzie przez rezystor ograniczający prąd i dochodzi do pinów w przekaźnikach . Stan wysoki dla przekaźnika to 5V . U mnie wartość ta ledwo sięgała 2,5 V . sam rezystor ograniczający prąd stracił swoje właściwości . Niestety przy okazji upaliła się ścieżka masowa w środku laminowanej płyty . Czekam właśnie na nowy sterownik i wsadzę i zobacze . O które kable wam chodzi i o ich łatanie . O te co idą do bagażnika ?? przecież stopy są na krawędziach , a sama instalacja jest w stanie idealnym wszystko działa nigdzie nie ma ani grama śniedzi .

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa - 2.0 '97 światła stopu.

Post autor: prezesjm » 05 mar 2008, 18:38

Zaintrygowałeś mnie tym trzecim stopem i po sprawdzeniu w naturze faktycznie trzeci stop jest także sterowany modułem IGE. Musiała być zmiana w instalacji 96/97. Pewnie zrobili jakiś aneks do dokumentacji którego nie mam bo wg serwisówki trzeci stop jest wprost z pedału. Potwierdza to Eper bo była zmiana wyłącznika stopu i modułu IGE. Mimo że jest sterowany ten stop przez IGE to nadal nie jest monitorowane uszkodzenie żarówek w tym światełku. Uszkodzenia tego modułu są dość częste niestety, na szczęście podaż używanych jest dość duża a ceny całkiem przyzwoite. Te kabelki to koledzy chyba pomylili z kablami do klapy bagażnika, uszkodzenia tych do klapy to norma, tych do skrajnych świateł to rzadkość.

diodalodz
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 03 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Kappa - 2.0 '97 światła stopu.

Post autor: diodalodz » 09 mar 2008, 18:03

dokładnie macie racja. Dzięki pomocy jednego z was odnalazłem moduł i zamieniłem . Niestety trafił się ten starszy który ma w sobie 3 układy scalone zamiast szeregu tranzystorów i przekaźników . W efekcie mam wszystko , komp nie widzi błędów ale nie pali się dodatkowe światło stopu co problemem nie jest bo trzeba tylko zrobić mostek między pedałem a dodaktowym światłem i przywracamy instalację do normy . Z ciekawych rzeczy to odnalazłem jeszcze radio centralnego zamka(to w lampce) zwęglone na popiół i nie wiem dlaczego .sam centralny mechanicznie i elektrycznie pracuje poprawnie . podmienię radia i zobaczę dalsze efekty .
Dzięki za zainteresowanie .

Awatar użytkownika
Arek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 546
Rejestracja: 15 lip 2003, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - 2.0 '97 światła stopu.

Post autor: Arek » 24 mar 2008, 21:01

dioda mozesz wstawic fotke tego modulu IGE. Ile za niego dałeś?
U mnie mam podobny problem. Infocenter pokazuje awarie świateł stop i tylniego oświetlenia. Nie pali się żarówka lewego stopu i mijania. Po wymianie żarówki kominukat sie utrzymał a stop zapala się ledwo ledwo w tej lewej lapie.
"My Lancisti musimy sie trzymac razem" Arystoteles

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”