Kappa - 2.0 '97 światła stopu.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 03 mar 2008, 0:00
- Lokalizacja: Łódź
Kappa - 2.0 '97 światła stopu.
Witam . Zaczęły się dziać dziwne rzeczy ze światłami stopu. Otóż wciskamy pedał hamulca nie ma żadnego światła albo zapala się tylko prawa strona i dodaktowe światło na tylnej półce . Wiec trzymając pedał wyjmujemy oprawkę z lewej strony wyciągamy żarówkę od stopu wkładamy ją ponownie i świecą znowu wszystkie . Puszczamy wciskamy i znowu jest albo prawa albo żadna żarówka nie świeci . Same żarówki są sterowany chyba przez jakieś tranzystory w komputerze bo na pedale jest tylko przewód sygnałowy . Podpowiedzcie gdzie znajduje się ten komputer który tym steruje a postaram sie coś powalczyć . Może mieliście podobne akcje??
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kappa - 2.0 '97 światła stopu.
Moduł IGE sterujący światłami stopu ( i innymi światłami) jest pod kierownicą obok skrzynki z bezpiecznikami. Trzecie światło stopu nie jest sterowane przez ten moduł i powinno działać bez zakłóceń. Jeśli to światło nie działa za każdym razem to do wymiany raczej wyłącznik przy pedale hamulca .
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 03 mar 2008, 0:00
- Lokalizacja: Łódź
Kappa - 2.0 '97 światła stopu.
a mieliście styczność z tym modułem tzn usterka jest przeważnie w nim ?? Jutro sprawdzę co się dzieje z tyłu i dołożę dodatkową masę na karoserię . Jeśli nie pomoże to pomierzę rezystancję przewodów między żarówką a masą modułu i zobaczymy co wyjdzie .
A jeśli kable to które rewiry są newralgiczne . Widziałem po postach że masowanie tylnych lamp zespolonych po lewej stronie siada . HM co do stopu to faktycznie chyba dodatkowe jest zawsze a cuda się dzieją z bocznymi . czy ten komputer po wykryciu zbyt małego poboru prądu (np zła masa) odcina tranzystor sterujący żarówką z tyłu czy jest to raczej efekt przeciążenia . Prawdopodobnie jest to sprawa spowodowana długim przestojem auta bo takowe miało miejsce . Jutro usiądę nad tym i zobaczymy co się wydarzy
jak by ktoś miał schemat tego obwodu był bym wdzięczny , jeśli nie to gdzie było zastosowane podobne rozwiązanie w klanie Fiata ?
Pozdrawiam
A jeśli kable to które rewiry są newralgiczne . Widziałem po postach że masowanie tylnych lamp zespolonych po lewej stronie siada . HM co do stopu to faktycznie chyba dodatkowe jest zawsze a cuda się dzieją z bocznymi . czy ten komputer po wykryciu zbyt małego poboru prądu (np zła masa) odcina tranzystor sterujący żarówką z tyłu czy jest to raczej efekt przeciążenia . Prawdopodobnie jest to sprawa spowodowana długim przestojem auta bo takowe miało miejsce . Jutro usiądę nad tym i zobaczymy co się wydarzy

Pozdrawiam
Kappa - 2.0 '97 światła stopu.
W Kappie to typowa usterka: kable. Lepiej wymienić niż łatać.
Kappa - 2.0 '97 światła stopu.
Tak jak pisze Prezesjm. U mnie było to samo.
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95
Zapraszam do sklepiku!
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95
Zapraszam do sklepiku!
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 03 mar 2008, 0:00
- Lokalizacja: Łódź
Kappa - 2.0 '97 światła stopu.
tylko nikt nie powiedział które kable . Pomierzyłem zasade działa tego dziadostwa i są to elektroniczne przekaźniki . I nie jest tak jak mowiliście że dodatkowy stop pali się niezależnie z pedałem . Wszystkie 3 stopy są sterowane elektronicznymi przekaźnikami umieszczonymi w puszcze .
sterowanie wchodzi z pedału stanem wysokim idzie przez rezystor ograniczający prąd i dochodzi do pinów w przekaźnikach . Stan wysoki dla przekaźnika to 5V . U mnie wartość ta ledwo sięgała 2,5 V . sam rezystor ograniczający prąd stracił swoje właściwości . Niestety przy okazji upaliła się ścieżka masowa w środku laminowanej płyty . Czekam właśnie na nowy sterownik i wsadzę i zobacze . O które kable wam chodzi i o ich łatanie . O te co idą do bagażnika ?? przecież stopy są na krawędziach , a sama instalacja jest w stanie idealnym wszystko działa nigdzie nie ma ani grama śniedzi .
sterowanie wchodzi z pedału stanem wysokim idzie przez rezystor ograniczający prąd i dochodzi do pinów w przekaźnikach . Stan wysoki dla przekaźnika to 5V . U mnie wartość ta ledwo sięgała 2,5 V . sam rezystor ograniczający prąd stracił swoje właściwości . Niestety przy okazji upaliła się ścieżka masowa w środku laminowanej płyty . Czekam właśnie na nowy sterownik i wsadzę i zobacze . O które kable wam chodzi i o ich łatanie . O te co idą do bagażnika ?? przecież stopy są na krawędziach , a sama instalacja jest w stanie idealnym wszystko działa nigdzie nie ma ani grama śniedzi .
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kappa - 2.0 '97 światła stopu.
Zaintrygowałeś mnie tym trzecim stopem i po sprawdzeniu w naturze faktycznie trzeci stop jest także sterowany modułem IGE. Musiała być zmiana w instalacji 96/97. Pewnie zrobili jakiś aneks do dokumentacji którego nie mam bo wg serwisówki trzeci stop jest wprost z pedału. Potwierdza to Eper bo była zmiana wyłącznika stopu i modułu IGE. Mimo że jest sterowany ten stop przez IGE to nadal nie jest monitorowane uszkodzenie żarówek w tym światełku. Uszkodzenia tego modułu są dość częste niestety, na szczęście podaż używanych jest dość duża a ceny całkiem przyzwoite. Te kabelki to koledzy chyba pomylili z kablami do klapy bagażnika, uszkodzenia tych do klapy to norma, tych do skrajnych świateł to rzadkość.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 11
- Rejestracja: 03 mar 2008, 0:00
- Lokalizacja: Łódź
Kappa - 2.0 '97 światła stopu.
dokładnie macie racja. Dzięki pomocy jednego z was odnalazłem moduł i zamieniłem . Niestety trafił się ten starszy który ma w sobie 3 układy scalone zamiast szeregu tranzystorów i przekaźników . W efekcie mam wszystko , komp nie widzi błędów ale nie pali się dodatkowe światło stopu co problemem nie jest bo trzeba tylko zrobić mostek między pedałem a dodaktowym światłem i przywracamy instalację do normy . Z ciekawych rzeczy to odnalazłem jeszcze radio centralnego zamka(to w lampce) zwęglone na popiół i nie wiem dlaczego .sam centralny mechanicznie i elektrycznie pracuje poprawnie . podmienię radia i zobaczę dalsze efekty .
Dzięki za zainteresowanie .
Dzięki za zainteresowanie .
Kappa - 2.0 '97 światła stopu.
dioda mozesz wstawic fotke tego modulu IGE. Ile za niego dałeś?
U mnie mam podobny problem. Infocenter pokazuje awarie świateł stop i tylniego oświetlenia. Nie pali się żarówka lewego stopu i mijania. Po wymianie żarówki kominukat sie utrzymał a stop zapala się ledwo ledwo w tej lewej lapie.
U mnie mam podobny problem. Infocenter pokazuje awarie świateł stop i tylniego oświetlenia. Nie pali się żarówka lewego stopu i mijania. Po wymianie żarówki kominukat sie utrzymał a stop zapala się ledwo ledwo w tej lewej lapie.
"My Lancisti musimy sie trzymac razem" Arystoteles