Kappa - zawieszenie nivomat
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 260
- Rejestracja: 26 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Wrocław
Kappa - zawieszenie nivomat
Witam,
potrzebuję jakie kolwiek informacje o hydraulicznym zawieszeniu w kappie.
Z tego co się zdązyłem zorientować nie było to zbyt czesto mntowane.
systemten wykorzystuje przycisk na desce rozdzielczej po prawej stronie nad stacyjka.w instrukcji z downloadu zaznaczony jest jako "do wykozystania w przyszłości"
Posiada dwie opcje -SPORT i AUTO oraz siłowniki(?) na amorkach.
włączenie opcji SPORT faktycznie mocno ja utwardza.
Ale niegdzie nie ma żadnych informacji jak to działa,czy ma osobna pompe czy nie czy trzeba tam cos wlewać(w cytrynce płyn LHM)
Wiec jeżeli ktos to ma lub poprostu wie co to jest wdzięczny bede za pomoc
potrzebuję jakie kolwiek informacje o hydraulicznym zawieszeniu w kappie.
Z tego co się zdązyłem zorientować nie było to zbyt czesto mntowane.
systemten wykorzystuje przycisk na desce rozdzielczej po prawej stronie nad stacyjka.w instrukcji z downloadu zaznaczony jest jako "do wykozystania w przyszłości"
Posiada dwie opcje -SPORT i AUTO oraz siłowniki(?) na amorkach.
włączenie opcji SPORT faktycznie mocno ja utwardza.
Ale niegdzie nie ma żadnych informacji jak to działa,czy ma osobna pompe czy nie czy trzeba tam cos wlewać(w cytrynce płyn LHM)
Wiec jeżeli ktos to ma lub poprostu wie co to jest wdzięczny bede za pomoc
Lancia Kappa 3.0 V6 24v
są silniki, i jest V....
są silniki, i jest V....
Kappa - hydroaktiv
A powiedz mi kolego, działa Ci to ? Faktycznie odczuwasz utwardzenie zawieszenia ?
U mnie po obiżeniu zawiechy ktoś wstawił już normalne amortyzatory i jest to jedyna rzecz w samochodzie, która nie działa. Zresztą i tak jest już wystarczająco utwardzony.
Wiesz ile kosztują amortyzatory, jak już Ci się skończą ?
U mnie po obiżeniu zawiechy ktoś wstawił już normalne amortyzatory i jest to jedyna rzecz w samochodzie, która nie działa. Zresztą i tak jest już wystarczająco utwardzony.
Wiesz ile kosztują amortyzatory, jak już Ci się skończą ?

Pozdrawiam
Łukasz
------------------------------------------------------------------------
Była ostra Włoszka Lancia Kappa 3.0 '97
Łukasz
------------------------------------------------------------------------
Była ostra Włoszka Lancia Kappa 3.0 '97
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 260
- Rejestracja: 26 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Wrocław
Kappa - hydroaktiv
DZIAŁA !!! 
Ile kosztują nie wiem, i wiesz co?
może nie mów......

Ile kosztują nie wiem, i wiesz co?
może nie mów......
Lancia Kappa 3.0 V6 24v
są silniki, i jest V....
są silniki, i jest V....
Kappa - hydroaktiv
No jak nei chcesz to nie będę się prosić"RobertWroc" pisze:DZIAŁA !!!
Ile kosztują nie wiem, i wiesz co?
może nie mów......

Pozdrawiam
Łukasz
------------------------------------------------------------------------
Była ostra Włoszka Lancia Kappa 3.0 '97
Łukasz
------------------------------------------------------------------------
Była ostra Włoszka Lancia Kappa 3.0 '97
- Kosiarz
- Forumowicz/ka
- Posty: 63
- Rejestracja: 23 lut 2007, 0:00
- Lokalizacja: MIASTO MOCY... WROCŁAW
- Kontakt:
Kappa - hydroaktiv
cos okolo ~2200 jeden amortyzator
Dupowóz Lancia KAPPA 2,4 TDi 97r
Zabawka do killowania FORD SIERRA 2.9 V6 12 v Coupe http://skocz.pl/ProjektV6
www.degeneracja.pl
Zabawka do killowania FORD SIERRA 2.9 V6 12 v Coupe http://skocz.pl/ProjektV6
www.degeneracja.pl
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 918
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Kappa - hydroaktiv
ten typ zawieszenia to raczej bez pompki i siłowników chodzi
działa raczej na zasadzie dodatkowych zaworków wewnątrz amortyzatora włączanych przyciskiem na desce (ten Sport)- zmniejsza się ilość (średnica?) otworków i amortyzator staje się twardszy
zawieszenie aktywne (z żyroskopem) powodowałoby podnoszenie (opuszczanie) tyłu w zależności od obciążenia - wtedy faktycznie jest potrzebna pompa / zbiornik itp i zawieszenie takie działa automatycznie - bez ustawiania sport/auto
(cały opis wygdybany na podstawie instrukcji do themy)
działa raczej na zasadzie dodatkowych zaworków wewnątrz amortyzatora włączanych przyciskiem na desce (ten Sport)- zmniejsza się ilość (średnica?) otworków i amortyzator staje się twardszy
zawieszenie aktywne (z żyroskopem) powodowałoby podnoszenie (opuszczanie) tyłu w zależności od obciążenia - wtedy faktycznie jest potrzebna pompa / zbiornik itp i zawieszenie takie działa automatycznie - bez ustawiania sport/auto
(cały opis wygdybany na podstawie instrukcji do themy)
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
- annubis17
- Forumowicz/ka
- Posty: 1231
- Rejestracja: 16 sie 2010, 19:41
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Koszalin
Re: Kappa - hydroaktiv
Sorry za odkopanie, ale te hydroactiv tak mnie rozśmieszyło ze musiałem napisać
HA wykorzystywane jest w zawieszeniu Citroena, a tutaj to co najwyżej zwykłe NIVO jest

HA wykorzystywane jest w zawieszeniu Citroena, a tutaj to co najwyżej zwykłe NIVO jest

Citroen XM 2.1D / Lancia Kappa 2.0 VIS
Re: Kappa - hydroaktiv
ale czemu od razu smieszne?
przeciez w kappie zawieszenie jest utwardzane dokladnie w sposob opisany w poprzednich , dość leciwych postach.
No jakby nie patrzec jest hydroaktywne. Oczywiscie co do zasady dzialania nie bede sie sprzeczał, moja wiedza w tym temacie jest zbyt znikoma. Ale skoro utwardza sie to poprzez dynamiczną zmiane (active) własności płynu (hydro) w amorach... coś tam wspólnego z hydroactive jest.
przeciez w kappie zawieszenie jest utwardzane dokladnie w sposob opisany w poprzednich , dość leciwych postach.
No jakby nie patrzec jest hydroaktywne. Oczywiscie co do zasady dzialania nie bede sie sprzeczał, moja wiedza w tym temacie jest zbyt znikoma. Ale skoro utwardza sie to poprzez dynamiczną zmiane (active) własności płynu (hydro) w amorach... coś tam wspólnego z hydroactive jest.
Re: Kappa - hydroaktiv
Kurde a ja myślałem od zawsze ze tam jest otwierany zawór który upuszcza cześć płynu, a pompa wtłacza gdy jest taka potrzeba tak by uzyskać stale wypoziomowanie....
Imho Nivo ma niewiele wspólnego z hydroaktive
Imho Nivo ma niewiele wspólnego z hydroaktive
QV...soon:)
Re: Kappa - hydroaktiv
tylko że w Kappie są w sumie 3 rodzaje zawieszenia... zwykłe, nivomatic (samopoziomujące się z tyłu) w sumie chyba tylko w kombi i aktywne (z przyciskiem auto/sport) amorki z przodu i z tyłu inne jak normalne, i występują chyba tylko w 3.0 i 2.0 20vTHeathen pisze:Kurde a ja myślałem od zawsze ze tam jest otwierany zawór który upuszcza cześć płynu, a pompa wtłacza gdy jest taka potrzeba tak by uzyskać stale wypoziomowanie....
Imho Nivo ma niewiele wspólnego z hydroaktive
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 40
- Rejestracja: 06 kwie 2013, 14:58
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kappa - hydroaktiv
Witam
Mam takie zawieszenie w kapciu 3.0. Oczywiście nie działa i jeden amortyzator już zamieniłem na zwyczajny. Ale chciałbym wrócić do orginału. Cena nowego w tej chwili to 3 tys za sztukę więc w grę wchodzi tylko regeneracja.
Czy ktoś próbował to regenerować ? Gdzie ? za ile ?
Mam takie zawieszenie w kapciu 3.0. Oczywiście nie działa i jeden amortyzator już zamieniłem na zwyczajny. Ale chciałbym wrócić do orginału. Cena nowego w tej chwili to 3 tys za sztukę więc w grę wchodzi tylko regeneracja.
Czy ktoś próbował to regenerować ? Gdzie ? za ile ?
Kappa 3.0 99',Saab 900 coupe
Re: Kappa - hydroaktiv
Chyba nikt nie próbował.
Widziałem w UK jak w Alfie 164 regenerowali.
Jeżeli Ci się uda otworzyć amor bez uszkodzeń to jesteś w domu.
(tzn pozostaje jeszcze go szczelnie zamknąć - i tam właśnie jakieś grupowe zamówienia robili na te uszczelniacze)
Widziałem w UK jak w Alfie 164 regenerowali.
Jeżeli Ci się uda otworzyć amor bez uszkodzeń to jesteś w domu.
(tzn pozostaje jeszcze go szczelnie zamknąć - i tam właśnie jakieś grupowe zamówienia robili na te uszczelniacze)
BMW E39 Touring - 4,4 V8
Re: Kappa - zawieszenie nivomat
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95
Zapraszam do sklepiku!
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95
Zapraszam do sklepiku!
- bogdan
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 1797
- Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
- Lokalizacja: Nurzec Stacja
- Kontakt:
Re: Kappa - zawieszenie nivomat
ciekawa ta cena 3tys/szt? w autosklep24 proponowali mi 1.5tys/szt kilka lat temu.
Re: Kappa - zawieszenie nivomat
Dwa lata temu też płaciłem po 1500 za sztukę.