






Co wiem ?
Auto pokazano na 51 Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Turynie który odbył się od 29.10.69r do 09.11.69r.
I wielki szacun Irku, co by to było gdybyśmy wszyscy przy jednej fotce mieli się onanizowaćTaz pisze:a mnie się zajebiście podoba
To tak dla rozszyfrowania częściowego pokazanej lanciiIn 1962 Carrozzeria Boneschi presented the Flaminia Spider Amalfi, a squarish open 2-seater by designer Rodolfo Bonetto. Pininfarina put in one more prototype in 1963 with the 2-seater Flaminia 3B 2,8 Coupe Speciale, based on the short wheelbase chassis of the Flaminia GT, but this remained a one-off showcar. Concluding the specials in style was the 1969 Flaminia 3C 2,8 Marica coupe by Ghia. Where the Florida II had introduced the style of the 1960s the Marica can be regarded as a precursor to the style of the 1970s. It was a great looking 2-seater sport coupe with modern straight lines, a squared-off rear end, a long tapering nose and a trapezoid roof profile. Apparently Lancia owner Pesenti commissioned it in order to lure Ford into buying Lancia. This didn't happen but it impressed Ford enough to buy Carrozzeria Ghia. The good looks of the Marica returned on cars like the DeTomaso Longchamp and the Maserati Kyalami in the 1970s.
Bo to Lancia jestDudi pisze:Mi też się bardzo podoba, ale zastanawia mnie jedna rzecz. Dlaczego ta wersja na szwajcarskich blachach ma kierownicę po lewej stronie, a wycieraczki jakby dla wersji angielskiej????