Kappa - klekotanie 2,4 jtd podczas pracy klimatyzacji
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Kappa - klekotanie 2,4 jtd podczas pracy klimatyzacji
Witam
Nie wiem, czy temat już był poruszany - ja w każdym razie nie znalazłem. Mój kłopot polega na tym, że słychać klekotanie podczas pracy klimatyzacji, konkretnie gdy się załącza sprążarka. Trwa to chwilę, kilka może kilkanaście sekund, bo tak włącza się w mojej kappie sprężarka (w poprzednim samochodzie, citroenie xantii sprężarka jak już się włączyła, to pracowała ok. minuty). Co do tych czasów pracy sprężarki, to też nie wiem, czy to normalne.
Ale wracając do klekotania - wie ktś może na co powinienem być przygotowany, jakie są mniej więcej koszty naprawy klimy?
Pozdrawiam
Konrad
Nie wiem, czy temat już był poruszany - ja w każdym razie nie znalazłem. Mój kłopot polega na tym, że słychać klekotanie podczas pracy klimatyzacji, konkretnie gdy się załącza sprążarka. Trwa to chwilę, kilka może kilkanaście sekund, bo tak włącza się w mojej kappie sprężarka (w poprzednim samochodzie, citroenie xantii sprężarka jak już się włączyła, to pracowała ok. minuty). Co do tych czasów pracy sprężarki, to też nie wiem, czy to normalne.
Ale wracając do klekotania - wie ktś może na co powinienem być przygotowany, jakie są mniej więcej koszty naprawy klimy?
Pozdrawiam
Konrad
Kappa - klekotanie 2,4 jtd podczas pracy klimatyzacji
No cóż praca sprężarki w Twym aucie nie jest normalna i nie powinna się po chwili wyłączać. Może mało czynnika, może usterka wentylatorów na chłodnicy...Jeśli hałas pochodzi z samej sprężarki to chyba trzeba rozejrzeć się za następną...
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
KAPPA TDS & JTD
Kappa - klekotanie 2,4 jtd podczas pracy klimatyzacji
U mnie też po włączeniu klimy pojawia się klekot.
Ktoś mówił mi, że to łożyska na sprężarce
Ktoś mówił mi, że to łożyska na sprężarce
Kappa - klekotanie 2,4 jtd podczas pracy klimatyzacji
łożyska NA sprężarce ....."Roger7" pisze:U mnie też po włączeniu klimy pojawia się klekot.
Ktoś mówił mi, że to łożyska na sprężarce


LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Kappa - klekotanie 2,4 jtd podczas pracy klimatyzacji
kiedyś przerabiałem ten temat,
wariant pesymistyczny
niestety należy się przygotować na wymianę sprężarki, co wiąże się również z ponownym napełnieniem układu itd.
wariant optymistyczny
ale jest jeszcze jedna możliwość, jeżeli sprężarka się sama wyłącza to należałoby zacząć od serwisu klimatyzacji (nabicie, sprawdzenie szczelności przy okazji odgrzybienie i wymiana filtra przeciwpyłkowego również)
z tego co wiem sprężarki w Kappach są na tyle sprytne, że przy braku czynnika nie "zacierają się" tylko układ się wyłącza
wariant pesymistyczny
niestety należy się przygotować na wymianę sprężarki, co wiąże się również z ponownym napełnieniem układu itd.
wariant optymistyczny
ale jest jeszcze jedna możliwość, jeżeli sprężarka się sama wyłącza to należałoby zacząć od serwisu klimatyzacji (nabicie, sprawdzenie szczelności przy okazji odgrzybienie i wymiana filtra przeciwpyłkowego również)
z tego co wiem sprężarki w Kappach są na tyle sprytne, że przy braku czynnika nie "zacierają się" tylko układ się wyłącza
pozdrawiam
ASSOLUTO
była Kappa Coupe 2,4 V.I.S. 1997r.
była ZETA 2,0JTD 2001r.
jest Kappa 3.0LX automat 1999r.
ASSOLUTO
była Kappa Coupe 2,4 V.I.S. 1997r.
była ZETA 2,0JTD 2001r.
jest Kappa 3.0LX automat 1999r.
Kappa - klekotanie 2,4 jtd podczas pracy klimatyzacji
Ale czego nie kumasz, bo może wprowadzono mnie w błąd ?"skyblu" pisze:łożyska NA sprężarce ....."Roger7" pisze:U mnie też po włączeniu klimy pojawia się klekot.
Ktoś mówił mi, że to łożyska na sprężarcenie kumam
(usterka łożysk nie powoduje klekotania, nie ma łożyska na sprężarce,
nie występuje usterka łożysk, jakieś inne czynniki powodują, że powyższe zdanie jest bez sensu ?)
Kappa - klekotanie 2,4 jtd podczas pracy klimatyzacji
Witam!
Byłem ostatnio sprawdzić ilość czynnika w układzie klimatyzacji i okazało się, że jest go właściwa ilość ? klimatyzacja działa, ale chciałem sprawdzić czy wszystko jest ok. Kilka dni temu wymieniałem łożysko koła pasowego klimatyzacji, ponieważ był na nim luz i przy obracaniu kołem pasowym sprężarki było słychać coś w rodzaju dzwonienia (oczywiście, aby to sprawdzić trzeba ściągnąć pasek wieloklinowy). Aby to łożysko wymienić nie trzeba rozszczelniać układu klimatyzacji, ale trzeba mieć ?nieco? doświadczenia mechanika, aby nie spowodować różnych szkód.
1.Podnosimy samochód i odkręcamy koło (prawy przód).
2.Demontujemy przednią część nadkola.
3.Demontujemy pasek wieloklinowy osprzętu silnika.
4.Wyjmujemy wtyczkę zasilającą cewkę elektromagnesu na sprężarce klimatyzacji.
5.Odkręcamy sprężarkę od silnika ( 3 śruby na klucz ?imbusowy?).
6.Po odkręceniu sprężarki delikatnie ściągamy ją z tulejek ustalających, odsuwamy nieco od podłużnicy i przechylamy do przodu (dalsza praca przebiega w tym miejscu).
7.Odkręcamy śrubę (chyba klucz 10) tarczy sprzęgła klimatyzacji, ale tą tarczę trzeba przytrzymać dorabiając sobie klucz, który ją przytrzyma w okolicach trzech nitów.
8.Ściągamy tarczkę sprzęgła (uwaga ? wewnątrz była mała podkładka dystansowa, między tarczką, a wałkiem sprężarki).
9.Demontujemy pierścień zabezpieczający i ściągamy koło pasowe.
10.Wyciskamy łożysko (uwaga ? aby nie uszkodzić całego koła pasowego musimy podłożyć podkładkę pod koło wokół łożyska, ponieważ możemy pogiąć koło pasowe.
11.Wciskamy nowe łożysko i je zabezpieczamy punktakiem.
12.Montujemy całość w kolejności odwrotnej do demontażu.
W moim autku jest zamontowana sprężarka Denso ?(Made in Japan).
Łożysko było zamontowane NSK 35BD5222DUM18A ? śr. wew. 35 mm, śr. zew. 52 mm, szerokość łożyska to 22 mm. Jest to łożysko dwurzędowe.
Ja zamontowałem zamiennik też japoński NACHI 35BG5222-2DL (cena 85,00).
Jeżeli sprężarka pracuje głośno i jest uszkodzenie wewnątrz to wymiana łożyska nie rozwiąże problemu. I tak jak koledzy wcześniej pisali: sprawdzić co faktycznie jest przyczyną klekotania (było już w wielu wątkach).
Pozdrawiam!
Byłem ostatnio sprawdzić ilość czynnika w układzie klimatyzacji i okazało się, że jest go właściwa ilość ? klimatyzacja działa, ale chciałem sprawdzić czy wszystko jest ok. Kilka dni temu wymieniałem łożysko koła pasowego klimatyzacji, ponieważ był na nim luz i przy obracaniu kołem pasowym sprężarki było słychać coś w rodzaju dzwonienia (oczywiście, aby to sprawdzić trzeba ściągnąć pasek wieloklinowy). Aby to łożysko wymienić nie trzeba rozszczelniać układu klimatyzacji, ale trzeba mieć ?nieco? doświadczenia mechanika, aby nie spowodować różnych szkód.
1.Podnosimy samochód i odkręcamy koło (prawy przód).
2.Demontujemy przednią część nadkola.
3.Demontujemy pasek wieloklinowy osprzętu silnika.
4.Wyjmujemy wtyczkę zasilającą cewkę elektromagnesu na sprężarce klimatyzacji.
5.Odkręcamy sprężarkę od silnika ( 3 śruby na klucz ?imbusowy?).
6.Po odkręceniu sprężarki delikatnie ściągamy ją z tulejek ustalających, odsuwamy nieco od podłużnicy i przechylamy do przodu (dalsza praca przebiega w tym miejscu).
7.Odkręcamy śrubę (chyba klucz 10) tarczy sprzęgła klimatyzacji, ale tą tarczę trzeba przytrzymać dorabiając sobie klucz, który ją przytrzyma w okolicach trzech nitów.
8.Ściągamy tarczkę sprzęgła (uwaga ? wewnątrz była mała podkładka dystansowa, między tarczką, a wałkiem sprężarki).
9.Demontujemy pierścień zabezpieczający i ściągamy koło pasowe.
10.Wyciskamy łożysko (uwaga ? aby nie uszkodzić całego koła pasowego musimy podłożyć podkładkę pod koło wokół łożyska, ponieważ możemy pogiąć koło pasowe.
11.Wciskamy nowe łożysko i je zabezpieczamy punktakiem.
12.Montujemy całość w kolejności odwrotnej do demontażu.
W moim autku jest zamontowana sprężarka Denso ?(Made in Japan).
Łożysko było zamontowane NSK 35BD5222DUM18A ? śr. wew. 35 mm, śr. zew. 52 mm, szerokość łożyska to 22 mm. Jest to łożysko dwurzędowe.
Ja zamontowałem zamiennik też japoński NACHI 35BG5222-2DL (cena 85,00).
Jeżeli sprężarka pracuje głośno i jest uszkodzenie wewnątrz to wymiana łożyska nie rozwiąże problemu. I tak jak koledzy wcześniej pisali: sprawdzić co faktycznie jest przyczyną klekotania (było już w wielu wątkach).
Pozdrawiam!
Lancia Kappa 2,4jtd; produkcja lipiec 2000 - lekko przeziębiona, teraz wiem, że to Korona świrus 

Kappa - klekotanie 2,4 jtd podczas pracy klimatyzacji
jest jeszcze jedna opcja , spręzarka załaczajac sie powoduje obciążenie układu pasków klinowych i łożysk i możliwe ze któreś z nich szwankuje
Kappa - klekotanie 2,4 jtd podczas pracy klimatyzacji
w następnym tyg będę u mechanika to sprawdzi klimę, i zapytam jak powinno działać urządzenie."Roger7" pisze:Ale czego nie kumasz, bo może wprowadzono mnie w błąd ?"skyblu" pisze:łożyska NA sprężarce ....."Roger7" pisze:U mnie też po włączeniu klimy pojawia się klekot.
Ktoś mówił mi, że to łożyska na sprężarcenie kumam
(usterka łożysk nie powoduje klekotania, nie ma łożyska na sprężarce,
nie występuje usterka łożysk, jakieś inne czynniki powodują, że powyższe zdanie jest bez sensu ?)
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Kappa - klekotanie 2,4 jtd podczas pracy klimatyzacji
Kurde, niefajnie to się zapowiada sądząc po Waszych wypowiedziach. Znajomy polecił mi zakład, który zajmuje się klimą w Krakowie przy ul. Ostatniej - może ktoś z Was zna jakiś godny polecenia zakład w Nowym Sączu lub okolicach...
Pozdrawiam
Konrad
Pozdrawiam
Konrad
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8478
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Kappa - klekotanie 2,4 jtd podczas pracy klimatyzacji
Mój kolega ma sprzęt do klimy w Chomranicach-Wojtek 501377702 Tyrknij do niego i zapytaj czy Ci pomoże.
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE

Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Kappa - klekotanie 2,4 jtd podczas pracy klimatyzacji
Dzięki za namiar.
Pozdrawiam
Konrad
Pozdrawiam
Konrad
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Kappa - klekotanie 2,4 jtd podczas pracy klimatyzacji
Okazało się, że jest tak, jak piszesz - do wymiany mam koło dwumasowe, przy okazji gość wymienił mi łożysko na sprężarce. Według speca od klimy ktoś odwrotnie założył napinacz paska (tego od napędu sprężarki) i to spowodowało uszkodzenie w/w koła. Zastanawiam się, czy przypadkiem nie stało się to przy wymianie rozrządu."Blash" pisze:jest jeszcze jedna opcja , spręzarka załaczajac sie powoduje obciążenie układu pasków klinowych i łożysk i możliwe ze któreś z nich szwankuje
Kiedyś jak miałem Citroena, to jeździłem do mechanika do Krakowa (z Nowego Sącza) i choć dojazd swoje kosztował, to nigdy mi tam nie uszkodzono samochodu, a przynajmniej ja nic takiego nie zauważyłem, teraz znowu biję się z myślami, czy nie jeździć do sprawdzonego mechanika te 100km. W moim mieście już 2 razy tzw. mechanicy spartolili robotę i narazili mnie na dodatkowe koszty - kiedyś pisałem o uszkodzonych piastach przy wymoanie kół, teraz znowu 330 zł. za koło dwumasowe. Shit...
Pozdrawiam
Konrad
Kappa - klekotanie 2,4 jtd podczas pracy klimatyzacji
NO nie.... 100 x spalanie x2 ...równa się dobrze zrobiony samochód..
uważam bezcenne
uważam bezcenne

LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 24
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Kappa - klekotanie 2,4 jtd podczas pracy klimatyzacji
Bez urazy ale nie do końca rozumiem Twoje subtelne poczucie humoru"skyblu" pisze:NO nie.... 100 x spalanie x2 ...równa się dobrze zrobiony samochód..
uważam bezcenne

Pozdrawiam
Konrad