Kappa - klimatyzacja a ładowanie akumulatora

Gifol
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 52
Rejestracja: 22 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Szczecin

Kappa - klimatyzacja a ładowanie akumulatora

Post autor: Gifol » 07 maja 2008, 22:10

Witam,

Napełniłem ostatnio klime po uprzednim usunięciu nieszczelności.

I chodzi i chłodzi teraz całkiem przyjemnie.

Tylko mam pytanie dotyczące ładowania akumulatora: otóż jak klima nie chodzi to mam ładowanie tak kresa za połowa wskaźnika.

Natomiast jak włacze klime i silnik chodzi na biegu jałowym to ładowanie spada praktycznie do pierwszej dłużej kreski (czyli prawie tak jak przy wyłaczonym silniku). Jak jede przy właczonej klimie (silnik tak co najmniej na 2000 obrotów) to wskazówka ładowania wraca tak minimalnie przed połowe skali.

Czy przy właczonej klimie też macie, aż takie spodaki napięcia ładowania? Szczególnie na bieju jałowym?
Czy tez mój alternator nie daje rady?

Gifol
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 52
Rejestracja: 22 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Szczecin

Kappa - klimatyzacja a ładowanie akumulatora

Post autor: Gifol » 08 maja 2008, 8:27

czyżby nik nie używał klimy w swojej Kappie? przeciez prawie upały sa!

Dajcie znac jak jest u was.

ASSOLUTO
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 137
Rejestracja: 09 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Kappa - klimatyzacja a ładowanie akumulatora

Post autor: ASSOLUTO » 08 maja 2008, 9:25

wskazania tzw. voltomierza w kappie są mocno mylące, to że wskazanie jest niższe przy włączonej klimie wynika z faktu, że działa wentylator silnika

żeby cię nie zamęczać teoriami, proponuję wziąć miernik i sprawdzić napięcie na akumulatorze:
1. przy zgaszonym silniku
2. przy uruchomionym silniku, odbiorniki elektryczne wyłączone
3. przy uruchomionym silniku i włączonej klimatyzacji, światłach mijania i np. radiu
4. tak jak w punkcie 3 + światła przeciwmigielne
i zobaczysz co wyjdzie, jeżeli w punkcje 4 będziesz miał 13-14V to ładowanie jest OK

gdybym sugerował się wskazaniami miernika napięcia w swojej Kappie to prawie zawsze wskazuje 12V, a przy włączonej klimie mniej, a jak stoję w korku i wiatrak włączy 2 bieg to wskazanie jest 10,5V 8O

więc się kiedyś zebrałem pomierzyłem wszystko multimetrem, to mnie uspokoiło, w moim przypadku napięcie mierzone na akumulatorze nigdy nie spada poniżej 13,8V (nawet przy dużym obciążeniu), a to oznacza że ładowanie jest OK
pozdrawiam
ASSOLUTO
była Kappa Coupe 2,4 V.I.S. 1997r.
była ZETA 2,0JTD 2001r.
jest Kappa 3.0LX automat 1999r.

Windforce
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 687
Rejestracja: 12 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Łęki/Kraków

Kappa - klimatyzacja a ładowanie akumulatora

Post autor: Windforce » 08 maja 2008, 11:22

Mi tez w themie pokazuje caly czas 12v. Myslicie ze to wina regulatora? Mam nieoryginalny alternator bez regulatora :)

A spadek ladowania przy klimie to normalka...
Lancia Thema III 2.5td 09.92r

Gifol
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 52
Rejestracja: 22 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Szczecin

Kappa - klimatyzacja a ładowanie akumulatora

Post autor: Gifol » 08 maja 2008, 11:35

sorry za pytanie, ale nie chce czego spier..

rozumiem, że napięcei mierzyć na klamach akumulatora? wszystko nic nie odłaczać, po prostu przyłożyc końcówki do klem?

ASSOLUTO
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 137
Rejestracja: 09 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Kappa - klimatyzacja a ładowanie akumulatora

Post autor: ASSOLUTO » 08 maja 2008, 13:46

tak jest, po prostu
pozdrawiam
ASSOLUTO
była Kappa Coupe 2,4 V.I.S. 1997r.
była ZETA 2,0JTD 2001r.
jest Kappa 3.0LX automat 1999r.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Kappa - klimatyzacja a ładowanie akumulatora

Post autor: volf » 08 maja 2008, 22:58

Moim zdaniem nie ma powodu do paniki. Wentylator na chłodnicy pobiera dużo prądu, a niestety w jeździe miejskiej przy włączonej klimie ma co robić... Dolicz do tego światła, wentylator nadmuchu, układ zapłonowy silnika oraz radio i mamy sporą konsumpcję prądu, której alternator przy niskich obrotach silnika nie jest w stanie zrekompensować...
Pozdrawiam.
KAPPA TDS & JTD

Gifol
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 52
Rejestracja: 22 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Szczecin

Kappa - klimatyzacja a ładowanie akumulatora

Post autor: Gifol » 08 maja 2008, 23:06

w weekend zmierze napięcie na aku i zobaczymy.

Dziekuje za pomoc:) pozostało mi tylko szarpnie i gaśniecie oraz AIR BAG - ale o tym pisze w innych watkach.

Ale i tak ją kocham.....

gregory
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 32
Rejestracja: 26 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Węgrów

Kappa - klimatyzacja a ładowanie akumulatora

Post autor: gregory » 09 maja 2008, 10:30

ja też tak mam ale ładowanie mierzone na akumulatorze jest OK.
nawiasem mówiąc w pamiętnej Dedrze też tak miałem.
była Dedra 2.0+gaz
była Kappa 2.0+gaz
jest Lybra SW 1.8

Awatar użytkownika
mikaeltdi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1263
Rejestracja: 13 lut 2007, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Kielce

Odp: Kappa - klimatyzacja a ładowanie akumulatora

Post autor: mikaeltdi » 15 cze 2009, 17:30

Hi! Podepnę się pod temat nie zupełnie związany z klima ale z voltomierzem który jak widzę z opisów nie jest perfekcyjny ...oso chodzi :roll: a mianowicie dotychczasowe wskazanie określało się między 1 a 2 kreską za połową na +oczywiście ,przy włączonych światłach ,wentylacji ,radiu...po wymianie żarówek w infocenter...wskazania są na poziomie środka spadek o 1-2 kreski ?! była tylko jedna żarówka spalona...generalnie powodem do zaglądania w infocenter był brak od kilku dni oświetlenia ''nocnego''...powodem było odlutowanie się bądż odłamnie przewodu od jakiegoś rezystora -opornika czy cóś takiego ..po przylutowaniu jest ok świeci jak trzeba tyle że mam spadek napiecia na wskażniku....na pewno musze sprawdzić jak to wygląda profesjonalnie jakie jest ładowanie ale może coś żle mogłem podłączyyć i pobiera więcej mocy....zarówki 2W założyłem takie jak były...tzn nowe ;)

pozdro...i dzięki za ewentualne sugestie...
była Lancia Kappa 2,4 TDs 1995r.
bylo Renault Espace 1,9DCI 2004r.
bylo Renault Laguna 2 1,9DCI 2002r.
jest Lancia k 2.0 155KM 1996
jest Renault Laguna 3 2.0DCI 2008r. 180KM 400Nm

Awatar użytkownika
Jano
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 305
Rejestracja: 18 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa - klimatyzacja a ładowanie akumulatora

Post autor: Jano » 15 cze 2009, 20:20

U mnie na wolnych obrotach przy włączaniu się sprężarki, wskaźnik spada przed pierwszą kreskę.
Za pewne u każdego inaczej.

-- 15 Cze 2009, 20:24 --
Windforce pisze:Mi tez w themie pokazuje caly czas 12v. Myslicie ze to wina regulatora? Mam nieoryginalny alternator bez regulatora
Uszkodzony regulator napięcia często objawia się lekko lub więcej pulsującymi światłami żarówek
/wszystkich/
Lybra 2,4 JTD CF3

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1797
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Nurzec Stacja
Kontakt:

Odp: Kappa - klimatyzacja a ładowanie akumulatora

Post autor: bogdan » 20 cze 2009, 16:30

W mojej themie 3.0 to czasami wskaźnik pokazuje 9 :roll:

mike_d
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 740
Rejestracja: 10 kwie 2007, 0:00

Odp: Kappa - klimatyzacja a ładowanie akumulatora

Post autor: mike_d » 20 cze 2009, 22:51

U mnie tak włąśnie jest jak pisałeś. Jadąc na klimie np w korku jak się uruchomi wentylator i jestem na biegu jałowym to łądowanie spada w dół a jak lekko dodam gazu to wraca prawie do pionu.

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1392
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Re: Kappa - klimatyzacja a ładowanie akumulatora

Post autor: Luckyy » 26 maja 2012, 21:11

Ja ten problem rozwiązałem w sposób opisany tu:
viewtopic.php?f=96&t=31422&p=560396#p560396
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”