wymiana jest prosta, aczkolwiek upierdliwa czasowo.
Wodzik kupujemy w aso. są 2 rodzaje: prawy (D) i lewy (S). koszt w eperze 5,25, koszt w aso olsztyn 8,18zł. (nr 71730301 i 717130300) Lewy i prawy różnią się miejscem przymocowania tasiemki z zawleczką zabezpieczającą. Można łatwo uzdatnić wodzik do wersji uniwersalnej odrywając tasiemkę z zawleczką. nie popsuje to funkcji wodzika.
Jak już mamy wodzik zabieramy się za demontarz boczka drzwi.
1.Odkręcamy imbusem zakrytą zaślepką śrubę dolną w rączce.
2. Wydłubujemy elektryczny przycisk sterowania szybą. (podważamy z prawj strony i przesuwamy w lewo wyciągając przycik. rozłączamy kostkę)
3. odkręcamy imbusem śrubę za przyciskiem.
4. z prawego boku drzwi odkcamy krzyżakiem wkręt na wysokości klamki wewnętrznej.
5. demontujemy czarny plstik odczylając go lekko (na końcu jest "wsuwka" i ciągnąc do siebie- są 2 blaszki trzymające. odkrecamy krzyżakiem wkręt. rozłączamy kostkę.
6. cały boczek trzyma się już tylko na 8 kołkach. Są solidne -nie łamią się, więc ciągniemy zdecydowanie zaczynając od dołu.
7. boczek zdejmujemy z drzwi podnosząc go do góry. (Ozdobna listwa trzyma się wsunieta w "rynienkę")
8. odkręcamy krzyżakiem głośnik, odpinamy kostkę.
9. biała mata (pianka pod panele) jest przylepiona na taśmę piankę. Nałatwiej jest przeciąć klej i wyciąć matę wokół kołków. zaczynamy z lewej strony-zostawiamy 4 kołki z prawej strony. Przecinamy matę przy drucie od zamka.
10. demontujemy prowadnicę wodzika-stalowa listwa przykręcona 2 śrubami. klucz 10. szyba musi być zamknieta- w górnym położeniu.
11. demontujemy podnośnik- 3 złote nakrętki. klucz 10. wyciągamy z drzwi podnośnik z linkami. rozpinamy kostkę. zapamietujemy (opisujemy) wyjścia linek z podnośnika (bo wyjść jest 3)
12. jak bawiliśmy się jeszcze przyciskami do szyb po usterce to warto sprawdzić stan linek na rolce wielorowkowej.
13. w tym celu odkręcamy krzyżakiem 4 wkręty z białej obudowy.
14. patrzymy i zapamiętujemy z której strony linka (pchająca lub ciągnąca) była zaczepiona. 2 parami kombinerek skrecamy i prostujemy linki.
15. na stole rozkładamy prowadnicę, linki, podnosnik i wodzik.
16. wodzik nakładamy na prowadnicę i zakładmy linki.
17. zakładmy pażdzieże linek na swoje miejsca w prowadnicy.
18. naciągamy linki i obracamy wodzik o 90 stopni na prowadnicy, żeby nam nie spadł kiedy będziemy nawijać linki na rolkę. wodzik zakładamy w polowie prowadnicy lub trochę niżej, tasiemą z zawleczką do dołu.
19. wsówamy końcówki linek w kółko i nawijamy ciasno. za 2-3 razem się uda. pażdzieże muszą być napięte. linki w rolce muszą wychodzić prosto na wyloty. dobrze, że zapamiętaliśmy miejsca wylotów

20. jak nawineliśmy to rolką wsadzamy w białą obudowę, przez moment siłujemy się ze sprężyną paździeża i białą obudowę dokręcamy do silniczka.
21. całość wkładamy do drzwi.
22. przykręcamy prowadnicę.
23. przykręcamy podnośnik. łaczymy kostkę.
24. opuszczamy szybę. trochę wyginamy szybę, trochę prowadnicę i wpychamy kołek wodzika do otworu w szybie. mozna drugim sposobem: hodzik ustawiamy do pozycji jak go wkładaliśmy i obracamy o 90 stopnicelując w otwór w szybie.
25. zapinamy zawleczkę.
26. sprawdzamy przyciskami w drzwiach kierowcy czy działa.
27. klej od maty nadal trzyma, wiec przyklejamy na te resztki matę. Można kupić nową taśmę-piankę.
28. przykręcamy głośnik. łaczymy kostkę.
29. nakładamy od góry boczek drzwi
30. wszyskie kostki (dwie) przeciągamy przez otwory
31.zakładamy czarny plastik klamki wewnetrznej, łączymy kostkę. przykręcamy wkręt.
32. ręką dobijamy 8 kołków boczka drzwi.
33. wkręcamy górną srubę rączki drzwi
34. łaczymy kostkę z przycikiem i całość wkładamy w rączkę.
35. przykręcamy dolną srubę w rączce i zakładamy zaślepkę.
pewnie mozna to zrobić prościej-mi się nie udało... nałożyć i nawinąć linki na kółko bez demontarzu. a zamarnowałem na kolanach przy drzwiach parę godzin zanim wszystkiego nie zdemontowałem.
aha i ciekawostka: w lewych drzwiach mojej lanci był oryginalnie założony wodzik prawy...
