Dedra - Temperatura silnika a wentylator

czaset
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 12 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: człuchów

Dedra - Temperatura silnika a wentylator

Post autor: czaset » 14 lip 2008, 22:09

Witam serdecznie. Czy może mi ktoś podpowiedzieć przy jakiej temp.powinien się włączać wetylator chłodnicy ?90 +2 kreski i jeszcze nie pracuje.
Moje maleństwo to dedra 1,9 TD rok.95
Czy to coś poważnego.Z góry dzięki za każdą pomoc.

przemas81
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2299
Rejestracja: 11 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Chojnice/Hünxe
Kontakt:

Dedra - Temperatura silnika a wentylator

Post autor: przemas81 » 14 lip 2008, 22:25

u mnie w kapie zaczyna pracowac grubo za 90 stopniami jak jest w twoim modelu to nie wiem ale chyba wszystkie tak maja :?
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki

Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd

czaset
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 12 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: człuchów

Temperatura silnika

Post autor: czaset » 15 lip 2008, 6:31

: witaj : Dzięki,może i tak jest ale chciałbym wiedzieć dokładnie,a przy okazji nie wiesz jak i gdzie zdobyć instrukcję obsługi do dedry.Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
jerzy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 525
Rejestracja: 22 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Dedra - Temperatura silnika a wentylator

Post autor: jerzy » 15 lip 2008, 13:51

U mnie włącza się podobnie gdzieś o okolicy 90 stopni
może u Ciebie trzeba by przeczyścić styki gdzieś na kostce a może taki urok i tak ma być - ale dobrze ,że się włącza i chłodzi...........


______________________
lancia dedra 19 td 1995

czaset
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 12 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: człuchów

Temperatura silnika

Post autor: czaset » 15 lip 2008, 15:40

witam wszystkich zainteresowanych tym tematem,chcę dodać jeszcze jedno spostrzeżenie mianowicie niezależnie od temp.silnika kiedy włączę klimatyzację to wetylator włancza się na chwilę i zaraz się wyłancza ale w czasie gdy pracuje to przewód od przekażnika do silnika wentylatora robi się bardzo gorący.Czy miał może ktoś podobny przypadek?

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Re: Temperatura silnika

Post autor: dr_scott » 16 lip 2008, 12:55

"czaset" pisze:witam wszystkich zainteresowanych tym tematem,chcę dodać jeszcze jedno spostrzeżenie mianowicie niezależnie od temp.silnika kiedy włączę klimatyzację to wetylator włancza się na chwilę i zaraz się wyłancza ale w czasie gdy pracuje to przewód od przekażnika do silnika wentylatora robi się bardzo gorący.Czy miał może ktoś podobny przypadek?
Witam.
Co do temperatury... 90 stopni to temp. normalna. Wiatrak powinien załączyć się jak temp. przekroczy 90 o kilka stopni. Nie ma dokładnej wartości. Najlepiej zrobić test. Przejechać trochę dość ostro, żeby zagrzać silniczek ponad 90. Wiatrak powinien się włączyć i wychłodzić płyn poniżej 90 stopni.

Co do klimy.
Wentylator chłodzi także płyn z klimatyzacji. Jeśli samochód nie jedzie to wentylator się załącza bo inaczej klima nie działałaby, bo nie odda ciepła na zewnątrz.

Jak zapewne wiecie w Dedrze TDS z klimą mamy w sumie 4 chłodnice: silnika, klimatyzacji, oleju oraz intercooler. Chłodnica klimy i intercooler są bodajże zamontowane przed chłodnicą silnika, a chłodnica oleju przed prawym kołem w dolnej części. Stąd sterowanie wiatrakiem jest z dwóch źródeł.

Co do grzania się przewodu...
Wentylator trochę prądu pobiera i kabelek może się nieznacznie grzać. Niemniej powinien być odpowiedni dobrany. Jeśli grzeje się bardzo mocno, że istnieje ryzyko przepalenia izolacji trzeba sprawdzić silnik wentylatora. Nie wiem dokładnie jaka jest moc silnika wentylatora a tym samym prąd w obwodzie, ale na pewno nie jest on mały. Znając prąd nominalny, można zmierzyć prąd rzeczywisty i stanie się jasne czy wszystko jest ok.

Pozdro
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

czaset
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 15
Rejestracja: 12 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: człuchów

Temperatura silnika

Post autor: czaset » 16 lip 2008, 18:10

: witaj : dzięki za zainteresowanie moim problemem.Otuż przeczyścilem złącze jednego czujnika tak jak poradził mi- jerzy - a wentylator i temperatura zaczęły zachowywać się dokładnie tak jak ty opisujesz czyli chyba wszystko jest O.K. nawet kabelek nie jest już taki gorący.
WIELKIE DZIĘKI.

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Dedra - Temperatura silnika a wentylator

Post autor: dr_scott » 18 lip 2008, 7:12

No to git!
O elektrykę trzeba dbać. Zaśniedziałe styki to nasz wspólny wróg... potrafią nieźle namieszać.
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”