Lybra - przepływomierz

skromny555
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 06 lip 2008, 0:00
Imię: Wacek
Lokalizacja: Ostrów k Debicy

Lybra - przepływomierz

Post autor: skromny555 » 20 sie 2008, 23:56

Witam . Mam pytanie ,jak rozpoznac sprawnosc przeplywomierza. Facet u kyorego kupilem Lancie Lybre stwierdzil ze jest do wymiany ,a ja sie na tym nie znam ,co prawda jezdzi (hihi)ale jest dosc mulowata (tak mi sie wydaje),no i nie moge osiagnac wiecej jak 3000 obr. (nie wiem moze to normalne).Prosze o rade i z gory wwwww.DZIEKI

celek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 275
Rejestracja: 28 kwie 2007, 0:00
Lokalizacja: Czestochowa

Lybra - przepływomierz

Post autor: celek » 21 sie 2008, 0:36

Odłącz przepływomierz i sprawdź jak chodzi. Jak lepiej to do wymiany.

Awatar użytkownika
mmilon
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 128
Rejestracja: 20 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Lybra - przepływomierz

Post autor: mmilon » 21 sie 2008, 12:12

jeżeli do wymiany, to nie oszczędzaj i nie kupuj podróbki, tylko bosch
świeżo upieczony...

spiko
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 02 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Lybra - przepływomierz

Post autor: spiko » 21 sie 2008, 18:22

Witam,

Z tego co pamiętam przepływomierz można też sprawdzić na komputerze porównując wartość natężenia przepływu powietrza do wartości wzorcowych przy zadanych obrotach silnika.

Może to banalne ale przyczyna mógłby pewnie również być zatkany wydech (np. katalizator).

.
Pozdrawiam
SPIKO - Lancia Thesis z Alfowskim Sercem
Opel Signum

Poprzednio: [AR] 156 2.0 TS, [AR] 147 1.6 TS, [AR] 164 3.0 V6 24V, Fiat Tipo, Fiat Panda, Citroen ZX Volcane
W Rodzinie: Kappa, Bravo TJet, Alfa 164

skromny555
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 06 lip 2008, 0:00
Imię: Wacek
Lokalizacja: Ostrów k Debicy

LYBRA PRZEPLYWOMIERZ

Post autor: skromny555 » 21 sie 2008, 20:10

Wielkie dzieki za rady jak sprawdze to dam znac co i jak(wajnie jest miec przyjaciol POZDRAWIAM )

skromny555
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 06 lip 2008, 0:00
Imię: Wacek
Lokalizacja: Ostrów k Debicy

LYBRA PRZEPLYWOMIERZ

Post autor: skromny555 » 22 sie 2008, 21:17

Witam . ale sie porobilo wypialem przeplywomierz jak radziliscie i nic, nie bylo zmian czyli jest niby wszystko ok , jednak po zmontowaniu wszystkiego do kupy na tablicy wyskoczyl cholerny CHECK i kurcze co z tym zrobic . Niby wszystko jest poskladane dokladnie jak bylo a tu ....masz babo placek .Radzcie co robic . POZDRO

spiko
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 02 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Lybra - przepływomierz

Post autor: spiko » 24 sie 2008, 17:39

Witam,

Jeżeli przepływomierz został odłączony a silnik zapalony to zapala się check. Jeżeli podłączy się go ponownie komputer powinien zobaczyć zmianę i check powinien zgasnąć. Przynajmniej tak było w większości ECU z jakimi miałem styczność. Nie spotkałem się z potrzebą usuwania błędu przez podpięcie auta do komputera.

Z powyższego wnioskuje więc, że jednak coś po ponownym złożeniu nie jest podłączone. Trzeba sprawdzić na nowo podłączenia kostek i czy coś innego nie zostało odłączone przypadkowo. Jeżeli wszystkie kostki są to można dokładnie obejrzeć tą idącą do przepływomierza. Często jest tak, iż ciężko tą kostkę odpiąć i ulega uszkodzeniu sama w sobie od szarpania / ciągnięcia.

Ostatecznością będzie oczywiście podpięcie auta pod Examiner w celu zbadania co komputer konkretnie widzi źle.
Pozdrawiam
SPIKO - Lancia Thesis z Alfowskim Sercem
Opel Signum

Poprzednio: [AR] 156 2.0 TS, [AR] 147 1.6 TS, [AR] 164 3.0 V6 24V, Fiat Tipo, Fiat Panda, Citroen ZX Volcane
W Rodzinie: Kappa, Bravo TJet, Alfa 164

kartonik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 611
Rejestracja: 08 mar 2005, 0:00
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra - przepływomierz

Post autor: kartonik » 24 sie 2008, 20:25

"spiko" pisze:Witam,

Jeżeli przepływomierz został odłączony a silnik zapalony to zapala się check. Jeżeli podłączy się go ponownie komputer powinien zobaczyć zmianę i check powinien zgasnąć. Przynajmniej tak było w większości ECU z jakimi miałem styczność. Nie spotkałem się z potrzebą usuwania błędu przez podpięcie auta do komputera.
Nie masz racji...

skromny555
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 163
Rejestracja: 06 lip 2008, 0:00
Imię: Wacek
Lokalizacja: Ostrów k Debicy

LYBRA PRZEPLYWOMIERZ

Post autor: skromny555 » 24 sie 2008, 22:14

kartonik a jakie jest Twoje zdanie na ten temat . Bede wdzieczny

kartonik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 611
Rejestracja: 08 mar 2005, 0:00
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Lybra - przepływomierz

Post autor: kartonik » 25 sie 2008, 8:04

Jak odepniesz przeplywomierz, to zaden check na tablicy sie nie wyswietla.
Zapisuje sie natomiast blad w ECU. Ale po ponownym podpieciu przeplywomierza (sprawnego) blad z ECU nie wplywa na moc silnika, choc pozostaje w pamieci do skasowania. Sprawdzone na wlasnym "organizmie".

Rada? Poszukaj kolegi z lybra, ktoremu auta chodzi bez zarzutu, przepnij przeplywomierz i sprawdz czy sie cos polepszylo.

spiko
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 02 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Lybra - przepływomierz

Post autor: spiko » 25 sie 2008, 17:15

"kartonik" pisze:
"spiko" pisze:Witam,

Jeżeli przepływomierz został odłączony a silnik zapalony to zapala się check. Jeżeli podłączy się go ponownie komputer powinien zobaczyć zmianę i check powinien zgasnąć. Przynajmniej tak było w większości ECU z jakimi miałem styczność. Nie spotkałem się z potrzebą usuwania błędu przez podpięcie auta do komputera.
Nie masz racji...
Być może faktycznie Lybra z tym silnikiem / ECU ma inaczej. Ja to próbowałem na trochę innych "organizmach". Na pewno jest tak w Alfie.

Niemniej wydaje mi się to jakimś niedopracowaniem konstrukcyjnym aby po całkowitym odłączeniu przepływki komputer zapisywał błąd a odłączenie nie było wykazywane na kontrolkach nawet po zapaleniu silnika.
Pozdrawiam
SPIKO - Lancia Thesis z Alfowskim Sercem
Opel Signum

Poprzednio: [AR] 156 2.0 TS, [AR] 147 1.6 TS, [AR] 164 3.0 V6 24V, Fiat Tipo, Fiat Panda, Citroen ZX Volcane
W Rodzinie: Kappa, Bravo TJet, Alfa 164

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”