Lybra - 1.9 JTD - olej na przewodach powietrza

JarekT
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 71
Rejestracja: 05 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Mazowieckie

Lybra - 1.9 JTD - olej na przewodach powietrza

Post autor: JarekT » 26 paź 2008, 8:03

Witam
Proszę o poradę - mam zaolejone przewody doprowadające powietrze do silnika - przewody u góry czyli przy samym silniku. Co może być przyczyną? Może ktoś przerabiał coś takiego?
Mam jeszcze pytanie ile silnik jak w opisie (1,9 jtd 77KW) bierze oleju?
Pozdrawiam i będe wdzięczny za odpowiedź

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Lybra - olej na przewodach powietrzaw 1,9 jtd SW

Post autor: jenks » 26 paź 2008, 12:27

witam,jest to normalny objaw silnika z turbo
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***

Awatar użytkownika
Kufel
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 31
Rejestracja: 07 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Lybra - olej na przewodach powietrzaw 1,9 jtd SW

Post autor: Kufel » 27 paź 2008, 14:38

Potwierdzam - Każda turbina rzuca nieco oleju :? kwestja ile go masz w przewodach ??? Jeżeli są wewnątrz tylko spocone i nie kapie z nich po odkręceniu jest OK. No chyba ,że już z nich cieknie to nie dobrze :(

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lybra - olej na przewodach powietrzaw 1,9 jtd SW

Post autor: Dudi » 27 paź 2008, 14:50

"JarekT" pisze:Witam
Proszę o poradę - mam zaolejone przewody doprowadające powietrze do silnika - przewody u góry czyli przy samym silniku. Co może być przyczyną? Może ktoś przerabiał coś takiego?
Mam jeszcze pytanie ile silnik jak w opisie (1,9 jtd 77KW) bierze oleju?
Pozdrawiam i będe wdzięczny za odpowiedź
Przez 20tys. nie powininen brać nic - po tylu km wymieniam olej i w tym czasie nie dolewałem ani kropli, bo nie było takiej potrzeby. Zaolejone przewody nie są powodem do paniki - tak jak koledzy napisali to normalny objaw silnika z turbo (o ile z nich nie kapie).
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3311
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Lybra - olej na przewodach powietrzaw 1,9 jtd SW

Post autor: Marcin_D » 27 paź 2008, 15:42

Czytając posta Jarka można przypuszczać, żę chyba tego oleju jest więcej niż tylko zapocenie, inaczej by chyba nie pytał "ile oleju bierze".
Jeśli jest dużo tego oleju i znika olej w większej ilości to turbina do roboty albo wymiany.
Kosztowna operacja może Cię czekać.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

tomms
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 23
Rejestracja: 20 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Poznań

Lybra - olej na przewodach powietrzaw 1,9 jtd SW

Post autor: tomms » 27 paź 2008, 16:32

Prawdopodobnie masz wąż do wymiany. Obejrzyj dokładnie czy nie ma w nim małych pęknięć (najlepiej je widać gdy delikatnie ściśniesz tą gumową rurę) i załóż dobre opaski. Koszt węża to ok. 60zł.
Chyba, że na bagnecie olej ginie w zastraszającym tempie to wtedy już większy problem.
Lybra 2.4JTD SW 2001r. nero

alan0104
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 137
Rejestracja: 30 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Nurowice
Kontakt:

Lybra - olej na przewodach powietrzaw 1,9 jtd SW

Post autor: alan0104 » 27 paź 2008, 16:46

mozesz jeszcze wymontowac i umyc opisane przewody, wytrzec do "sucha" i zamontowac spowrotem. jezeli silnik i turbina sa w dobrej kondycji, to metoda ta bedzie skuteczna przez dluzszy czas. jasną sprawa jest też (jak koledzy pisali wyzej) szczelnosc przewodow i dobre opaski.

JarekT
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 71
Rejestracja: 05 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Mazowieckie

Olej jest na zewnątrz - przewodów nie odpinałem czyli jeśli

Post autor: JarekT » 29 paź 2008, 9:36

są zapocone to pewnie troche go będzie ginąć. Auto mam od niedawna - przebieg wg licznika 223 kkm czyli taki sobie - przy turbinie sucho - olej pojawia się na przewodach u góry w okolicach silnika - olej na zewnątrz czyli zapocone przewody.

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Olej jest na zewnątrz - przewodów nie odpinałem czyli je

Post autor: Dudi » 29 paź 2008, 10:46

"JarekT" pisze:są zapocone to pewnie troche go będzie ginąć. Auto mam od niedawna - przebieg wg licznika 223 kkm czyli taki sobie - przy turbinie sucho - olej pojawia się na przewodach u góry w okolicach silnika - olej na zewnątrz czyli zapocone przewody.
Pojeździj troche, zobaczysz czy coś Ci ubywa. Ja mam tak samo troche zaolejone przewody u góry, a mimo to oleju nie ubywa z silnika prawie w ogóle. No i sprawdź ewentualnie czy nie masz plamy pod silnikiem... :wink:
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”