
Lybra - metaliczny dżwięk spod silnika połączony ze świstem
Lybra - metaliczny dżwięk spod silnika połączony ze świstem
Ledwo odebrałem samochód z serwisu po kosztownej naprawie, a już po kilku dniach kolejny problem
. Chodzi o metaliczny dźwięk dobiegający tak jakby spod silnika połączony z głośnym świstem powietrza podczas puszczania gazu. Po przekroczeniu 2500obr świszczy i rzęzi niczym niczym stado słoni. Przyznam szczerze, że w dieslach nie jestem oblatany z usterkami. Panowie ratujcie. Może ktoś wie co to może być?? Lybra 1,9jtd 115KM.

Ostatnio zmieniony 15 gru 2008, 12:54 przez Afamia, łącznie zmieniany 1 raz.
Lybra - metaliczny dżwięk spod silnika połączony ze świstem
nie znam sie, ale może to byc panewka, a co do świstu to turbina ma gdzieś nieszczelność.
Lybra - metaliczny dżwięk spod silnika połączony ze świstem
sprawdz rure pomiedzy turbo a dolotem do silnika, taka gumowa jest w 2,4 i tak swiszczy jak jest dziura
była Lancia Lybra SW 2,4jtd
obecnie NIC
obecnie NIC

Lybra - metaliczny dżwięk spod silnika połączony ze świstem
mnie świstało po 2000 i"vespa" pisze:sprawdz rure pomiedzy turbo a dolotem do silnika, taka gumowa jest w 2,4 i tak swiszczy jak jest dziura
turbinka padła, już regenerowana w Holandii, ile przejechała nie wiem? ja nią w kraju 25tkm, ale dziura byc może i życzę tego



LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
- Sebastian
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2573
- Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: DW
Re: Lybra - metaliczny dżwięk spod silnika połączony ze świs
A mieliśmy mieć takie sprawdzone samochody... ."Afamia" pisze:Ledwo odebrałem samochód z serwisu po kosztownej naprawie

jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
Re: Lybra - metaliczny dżwięk spod silnika połączony ze świs
"Sebastian" pisze:A mieliśmy mieć takie sprawdzone samochody... ."Afamia" pisze:Ledwo odebrałem samochód z serwisu po kosztownej naprawie



Lybra - metaliczny dżwięk spod silnika połączony ze świstem
Co do metalicznego dzwieku z pod silnika to moze byc kilka rzeczy, jesli na srodku silnika to pompa oleju, po stronie skrzyni dwumas, a rozrzadu najczesciej kolo pasowe. JTD sa dość idioto odporne i w nich samych zazwyczaj nic sie nie dzieje. Najczesciej pada osprzęt.
Re: Lybra - metaliczny dżwięk spod silnika połączony ze świs
ja tez...."dudekken" pisze:"Sebastian" pisze:A mieliśmy mieć takie sprawdzone samochody... ."Afamia" pisze:Ledwo odebrałem samochód z serwisu po kosztownej naprawie
![]()
![]()
Komentarz zachowam dla siebie!

-
- Forumowicz/ka
- Posty: 163
- Rejestracja: 06 lip 2008, 0:00
- Imię: Wacek
- Lokalizacja: Ostrów k Debicy
Lybra - metaliczny dżwięk spod silnika połączony ze świstem
Panowie Panowie Panowie troche wiecej taktu . 

- Sebastian
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2573
- Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: DW
Re: Lybra - metaliczny dżwięk spod silnika połączony ze świs
"dudekken" pisze:Komentarz zachowam dla siebie!"Sebastian" pisze:A mieliśmy mieć takie sprawdzone samochody... ."Afamia" pisze:Ledwo odebrałem samochód z serwisu po kosztownej naprawie
Ależ się nie krępuj

Pozdrawiam.
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
Re: Lybra - metaliczny dżwięk spod silnika połączony ze świs
Lepiej nie bo w przypływie emocji popłynę i zarobie jeszcze bana"Sebastian" pisze:"dudekken" pisze:Komentarz zachowam dla siebie!"Sebastian" pisze:A mieliśmy mieć takie sprawdzone samochody... ."Afamia" pisze:Ledwo odebrałem samochód z serwisu po kosztownej naprawie
Ależ się nie krępuj
Pozdrawiam.

Lybra - metaliczny dżwięk spod silnika połączony ze świstem
Witam, moje auto tez tego samego pochodzenia co Afamii i od jakiegos tygodnia podobny metaliczny dzwiek (jakby terkot) z okolic silnika (lewa strona patrzac od maski do tylu auta). Pojechalem dzis do ASO bo juz mnie ten dzwiek wkur.... (a do tej pory myslalem ze to jakas obudowa lata) . Diagnoza: kolo pasowe paska wielorowkowego padniete, nie obraca sie w osi tylko wykonuje ruchy precesyjne w skutek czego pasek ma rozny naciag a wtedy napinacz caly czas pracuje i to wlasnie on tak strzelal. Nie wypuscili mnie juz z serwisu, niestety czesci nie ma na stanie wiec musze czekac.
Co do sprawdzenia auta przez LT to ja juz nim zrobilem te 35kkm w ciagu niecalego roku, a nie wiem czy jest jakis sposob zeby wczesniej sprawdzic czy kolo pasowe jest ok czy nie, skoro nic sie nie dzieje. Wiec do nich nie mam jakiegos ale, mysle ze to po prostu juz od przebiegu (starosci czy jak tam inaczej to nazwac).
Co do sprawdzenia auta przez LT to ja juz nim zrobilem te 35kkm w ciagu niecalego roku, a nie wiem czy jest jakis sposob zeby wczesniej sprawdzic czy kolo pasowe jest ok czy nie, skoro nic sie nie dzieje. Wiec do nich nie mam jakiegos ale, mysle ze to po prostu juz od przebiegu (starosci czy jak tam inaczej to nazwac).
Lybra - metaliczny dżwięk spod silnika połączony ze świstem
Rozumiem, że masz Lybrę 1.9 JTD"mglod7" pisze:Witam, moje auto tez tego samego pochodzenia co Afamii i od jakiegos tygodnia podobny metaliczny dzwiek (jakby terkot) z okolic silnika (lewa strona patrzac od maski do tylu auta). Pojechalem dzis do ASO bo juz mnie ten dzwiek wkur.... (a do tej pory myslalem ze to jakas obudowa lata) . Diagnoza: kolo pasowe paska wielorowkowego padniete, nie obraca sie w osi tylko wykonuje ruchy precesyjne w skutek czego pasek ma rozny naciag a wtedy napinacz caly czas pracuje i to wlasnie on tak strzelal. Nie wypuscili mnie juz z serwisu, niestety czesci nie ma na stanie wiec musze czekac.
Co do sprawdzenia auta przez LT to ja juz nim zrobilem te 35kkm w ciagu niecalego roku, a nie wiem czy jest jakis sposob zeby wczesniej sprawdzic czy kolo pasowe jest ok czy nie, skoro nic sie nie dzieje. Wiec do nich nie mam jakiegos ale, mysle ze to po prostu juz od przebiegu (starosci czy jak tam inaczej to nazwac).
Napisz mi ile Cię zdarli w ASO za tą część. Dokładnie miesiąc temu wymieniałem koło pasowe w 2,4JTD.
Lybra - metaliczny dżwięk spod silnika połączony ze świstem
Nie czekalem na odpowiedz o cenie kola pasowego z ASO tylko przed chwila zamowilem z LT. Czesci beda jutro. O ile mnie pamiec nie myli to to kolo wycenili na 600-800 zl. No ale jak moze byc inaczej gdy termostat w ASO kosztuje 402 zl.
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12273
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Lybra - metaliczny dżwięk spod silnika połączony ze świstem
Panowie: nie wiem jak koło pasowe, ale za rolkę prowadzącą paska wielorowkowego do Lybry 1,9 JTD w ASO (FIAT) zapłaciłem coś koło 70 pln, natomiast napinacz 130 pln. Części pasują od Bravo/Marea/Stilo. Tylko trzeba mieć zaufany serwis, albo ludzi którym się chce trochę poszukać."mglod7" pisze:Nie czekalem na odpowiedz o cenie kola pasowego z ASO tylko przed chwila zamowilem z LT. Czesci beda jutro. O ile mnie pamiec nie myli to to kolo wycenili na 600-800 zl. No ale jak moze byc inaczej gdy termostat w ASO kosztuje 402 zl.
600pln






Termostat w ASO 346 pln poz.11
Ostatnio zmieniony 06 sty 2009, 12:24 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.