Kappa 2.0 20v 145KM - niedogrzewanie się silnika

Ibex
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 14 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Jarocin

Kappa 2.0 20v 145KM - niedogrzewanie się silnika

Post autor: Ibex » 30 gru 2008, 21:01

Witam. Mam Kappę 2.0, 20V, 145KM z '95r. Kupiłem ją 3 miesiące temu. Od początku występował problem z niedogrzewaniem się silnika. Wymieniłem termostat i to też nie pomogło, zresztą czuć, że termostat jest zamknięty (po temp. węża i chłodnicy) i silnik pracuje w "małym obiegu" chłodzenia, a temperatury uzyskiwane to do 70 st. C. Temp. do 90st. udało mi się uzyskać dopiero w korkach w mieście i to tylko kilka razy, a jeżdżę dużo(zrobiłem już 8 tys.). Założyłem już instalację gazową (sekwencja) nie wpłynęło to na pogorszenie grzania silnika(przynajmniej w zauważalny sposób) - reduktor dobrze się nagrzewa.
Zasłanianie chłodnicy nic nie pomoże gdyż na nią nie dostaję się płyn chłodzący (zamknięty termostat).
Jeżeli ktoś może i coś poradzić to będę wdzięczny.
Ibex

wujaa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 196
Rejestracja: 28 sie 2006, 0:00
Lokalizacja: gostyn

Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM

Post autor: wujaa » 30 gru 2008, 21:06

opcja ,,szukaj,, :D :D a tak na boczku kazdy z wlascicieli benzynowych kapp tak ma:)ja tez
BYŁA-- thema 2.0,, dedra 2000 turbo,,JEST kappa 2.4 LE

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM

Post autor: Nat » 30 gru 2008, 21:15

Może to i głupia sugestia, ale sprawdzałes, czy czujnik temperatury nie jest walnięty? Ile auto pali? W normie?
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

Re: Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM

Post autor: wega » 30 gru 2008, 21:26

"Ibex" pisze:Witam. Mam Kappę 2.0, 20V, 145KM z '95r. Kupiłem ją 3 miesiące temu. Od początku występował problem z niedogrzewaniem się silnika. Wymieniłem termostat i to też nie pomogło, zresztą czuć, że termostat jest zamknięty (po temp. węża i chłodnicy) i silnik pracuje w "małym obiegu" chłodzenia, a temperatury uzyskiwane to do 70 st. C. Temp. do 90st. udało mi się uzyskać dopiero w korkach w mieście i to tylko kilka razy, a jeżdżę dużo(zrobiłem już 8 tys.). Założyłem już instalację gazową (sekwencja) nie wpłynęło to na pogorszenie grzania silnika(przynajmniej w zauważalny sposób) - reduktor dobrze się nagrzewa.
Zasłanianie chłodnicy nic nie pomoże gdyż na nią nie dostaję się płyn chłodzący (zamknięty termostat).
Jeżeli ktoś może i coś poradzić to będę wdzięczny.
Ibex
Potwierdzam. To chyba standard.
Obrazek

Awatar użytkownika
Frytass
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 119
Rejestracja: 17 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Nowy Sącz

Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM

Post autor: Frytass » 30 gru 2008, 21:36

Powitać, mam V.I.S 2.o 97r. bez lpg i mam to samo. Spalanie w normie, ogrzewanie ok i przede wszystkim olej klarowny więc nie ma co siać paniki. Jeśli praca silnika, osiągi, wydajność j/w. to nie stresuj się zbytnio, to normalne. Pozycja wskazówki nie jest do końca miarodajna /jak np. paliwo/. Sprawdzaj olej, płyn chłodniczy i jak tam temp. wewnętrzna.
Obrazek
Laguna II phI Previlege. Kiedyś: Kappa 2.o vis, BMW 316 Coupe, Dedra 2.o T i inne.

Awatar użytkownika
fazi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 09 lis 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM

Post autor: fazi » 30 gru 2008, 21:51

Witam ,równiez mam tak samo kappa 2.0.vis,wymieniłem termostat i temp jakie uzyskuje to około 70 w porywach do 90 z tym trudniej.Takze bym sie nie martwił ten typ tak ma.
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD

Awatar użytkownika
Egon
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1721
Rejestracja: 14 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź -
Kontakt:

Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM

Post autor: Egon » 30 gru 2008, 22:59

poprostu w kappach jak jezdzimy na niskich obrotach silnik się słabo nagrzewa (w jtd jest jeszcze gorzej) a jak zimny to wtedy go lepiej wysoko nie kręcić coż trzeba przejechac te klika km narazie na szczęście zima słaba
Lancia Klub Polska - Łódź


Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system

Awatar użytkownika
bialy-murzyn
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 213
Rejestracja: 24 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Krakow jakby
Kontakt:

Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM

Post autor: bialy-murzyn » 30 gru 2008, 23:16

u mnie tysz w porywach 70 stopni
jak ostatnio macałem silnik to faktycznie nie był zbyt gorący, ale wiadomo - w czasie jazdy te 70 stopni powinno mu wystarczyc - chyba : >

i wiadomo, że elektronika w Kappie ma dziwne fazy - na przyklad jakieś 30 sekund opoznienia pomiaru poziomu paliwa : >

Awatar użytkownika
Artur G.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2222
Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
Kontakt:

Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM

Post autor: Artur G. » 31 gru 2008, 7:50

mam to samo, jesli jest wszycho ok, spalanie itp. to daj sobie spokój. weź pod uwagę fakt, że konstruktor silnika przeidywał go na klimat włoski, tam jest troche cieplej : yesyes : dlatego tez wg mnie jest to normą w naszych kappach w klimacie że tak powiem umiarkowanym. jak wspomniałeś w korku 90 st. - to dobrze, a co chciałbyś mieć bąbelki? i parę przed maską? Jak moi przedmówcy wspomnieli - ten typ tak ma.

Przypominasz sobie zapewne Fiata 126p i otwarte pokrywy silnika w lecie? największa głupota - efekt przeciwny: zakłócenie obiegu chłodzenia. Miałem a raczej rodzice dwa maluchy od nowości i nigdy nikt nie otwieral pokrywy i było ok.
Zatem dbaj tylko o poziom płynu w chłodnicy i życzę szerokiej drogi...
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM

Post autor: Krzys » 31 gru 2008, 8:05

Wskaźnik temperatury we wnętrzu źle wskazuje. Podłączałem pod kompa i czujnik temp. silnika pokazywał 65* a licznik w samochodzie pokazywał 50*. Podczas jazdy licznik pokazuje ok 75*. Porostu błąd wskazania.
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa

Ibex
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 14 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Jarocin

Dzięki za informacje

Post autor: Ibex » 31 gru 2008, 9:23

Dziękuje, wszystkim klubowiczom za szczere wypowiedzi na forum.
Jeżeli chodzi o czujnik temp. to jest ok., spalanie również, na LPG także nieźle wychodzi.
Pozdrawiam wszystkich i życzę wszystkiego najlepszego w Nowym 2009 Roku no i może do zobaczenia gdzieś na drodze.
Trzymajcie się.
Ibex.

mirek0p
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 11 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Barlinek

Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM

Post autor: mirek0p » 31 gru 2008, 11:15

Kappa ma dwa czujniki temperatury ,ECU dostaje prawidłową a na desce z przekłamaniem ,po wymianie termostatu dwa lata temu temp.pokazuje około 73 stopnie i tak jest w większości.

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM

Post autor: sloneczna » 02 sty 2009, 17:51

Uważam ,że silmiki są niedogrzane(ja też tak mam).
Tem podczas jazdy około 60-70 naiewy nie zagorące .Wnętrze nie dogrzane. Po kródkim postoju z nawiewów zaczyna dmuchać gorące powietrze (parzy w rękę ) . Wentylator chłodnicy jeszcze nie pracuje czyli mniej niż 100 st. wskażnik pokazuje górną strzałkę czyli 90.Zaczynam jazdę i spada ttemp. Termostat mam wymieniony nie potrzebnie stary jest sprawny otwiera w 85st. Wydaje mi się ,że te termostaty się zacinają .Jakaś wada w konstrókcji lub za szybko sie otwiera .
Może ,że to zamiennik ,ma ktoś orgiał?
Postanowiłem zamontować drugi termostat dodatkowy napiszę jaki efekt.
Mam ten sam silnik w Fiacie i podobna sprawa z temp.

Jestem ciekaw jaką temperaturę czujnik podaje do ECU podczas jazdy.
Jurek odszedł od nas na zawsze...

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3310
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM

Post autor: Marcin_D » 03 sty 2009, 14:05

Słoneczna ja po wymianie termostatu na nowy po chwili w aucie mam ukrop (i to arówno podcza jazdy jak i stania). Wskaźnik pokazuje jak chce w mieście 85-90, w trasie 75-80. Cholera wie jak to jest, ale temperatura silnika jest wyższa, sprawdzałem termometrem innym. Ten wskaźnik jest o dupę potłuc.
Tyle że przed wyminą pokazywał 50 góra 60 stopni i w aucie żeby było ciepło to trzeb było długo jehać.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

Kappa - Niedogrzewanie się silnika, 2.0, 20V, 145KM

Post autor: sloneczna » 03 sty 2009, 14:25

Rozebrałem stary orginał i wygląda jak by były dwa termostaty.
Jeden duży a drugi mały w rurce małego obiegu.Moze mały obieg słabo puszcza i otwiera się duży, który spradzałem i był ok .O tym małym nie miałem pojęcia ,że jest.Ciekawe po jakiego : cenzura : go tam wstawili?
Ostatnio zmieniony 03 sty 2009, 14:30 przez sloneczna, łącznie zmieniany 1 raz.
Jurek odszedł od nas na zawsze...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”