Kappa jtd - problem z przyspieszeniem

Sixt

Kappa jtd - problem z przyspieszeniem

Post autor: Sixt » 15 mar 2009, 22:42

W zasadzie nie mam się do czego przyczepić w autku ale mając Passata o podobnej mocy 2.0 TDI common rail 140 koni, Kappa 136 koników strasznie zamula ..

- Jest problem około 2,800 - 3300 obrotów, wtedy jest jakieś dławienie się. Czy to może być EGR? Ile ewentualnie taka przyjemność kosztuje, zaślepianie mnie nie interesuje - ktoś po coś stworzył ten zawór i nie wierzę w samoróbki a'la turbinka kowalskiego ... Powyżej ciągnie bardzo ładnie, spalanie jest jakie być na pewno powinno - około 8 litrów w mieście także przepływka chyba odpada
- Myślę nad wlaniem tego specyfiku w celu przeczyszczenia trochę układu. Wlewał ktoś może go lub podobny do silnika JTD ? Mam ogólne wrażenie że ten motor powinien iść inaczej niż TDS a ten jak pamiętam ganiał nieźle ...
- na examiner nie pojechałem bo nie mam kiedy :? Od zakupu zrobiłem 300 kilometrów autem ale te objawy na pewno normalne nie są :?

matias21
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 695
Rejestracja: 31 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk

Kappa jtd - problem z przyspieszeniem

Post autor: matias21 » 15 mar 2009, 22:59

ja wlewałem do benzyny i musze przyznać, że chyba coś daje, przed wlaniem palił mi przy lekkiej jeździe 8,5 litra, po wlaniu orałem go cały bak i spalił mi tyle samo więc chyba dobrze :)
Delta HPE 1.6 16v 96r ----->klik


skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Kappa jtd - problem z przyspieszeniem

Post autor: skyblu » 15 mar 2009, 23:07

Też myślałem z racji przebiegu wlać jakiś specyfik, np Midlanda , ale mi mechanik ???odradził? przy dobrym paliwie, jezeli paliwo kiepskie tankujesz to zapewne warto-mozna,
moja ganiała ok tez się dławiła jak przyspieszalem raptownie na 2
obecny stan nie pamiętam czy zaślepiony czy nie ....zapytam mechanika
pozdro :D
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

Awatar użytkownika
jakubg
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5640
Rejestracja: 22 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
Kontakt:

Kappa jtd - problem z przyspieszeniem

Post autor: jakubg » 16 mar 2009, 8:49

A czy jak dociągasz do 3800 - 4000 obrotów to wywala jakiś błąd na komputerze? Z tego co pamiętam to EGR jest jakoś monitorowany przez ECU więc powinien wyświetlić błąd.
Środek ten też wlałem bo zatankowałem na trasie i zaczął kopcić.
Jak tankujesz dobre paliwo z markowych stacji nie musisz wlewać tego.
Sprawdź też rurkę czy nie jest przerwana ta http://images39.fotosik.pl/81/8fcc9a88251ddfb0m.jpg[/img]. U mnie się przerwała i stracił moc.
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!

sut72
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 235
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: warszawa

Re: Kappa jtd - problem z przyspieszeniem

Post autor: sut72 » 17 mar 2009, 20:48

Sixt - kiedys, jak tylko kupilem te lancie, zadalem pytanie na Forum dotyczace wlasnie takiego lekkiego zldawienia na granicy 3kobr. Niestety, nie udalo mi sie znalezc jakiejs miarodajnej odpowiedzi na te kwestie. Znalazlem jednakze gdzies wykres silnika 2,4JTD i tam wlasnie przy granicy 3kobr jest lekkie zalamanie obu krzywych - mocy i momentu....
Wobec tego przyjalem to za normalne zachowanie....

Co do przyspieszenia, to moge Ci powiedziec ze ja w tej Kuciappie zmienialem przeplywke (chyba nawet masz fakturke jej zakupu.... :) ), ale na nie oryginalna, tylko zamiennik - niestety - koszty.... :(
I po tej operacji zauwazylem zupelnie inna prace silnika, niz poprzednio.... Przypuszczam wiec, ze jesli zmienilbys na oryginal (bosch - nie pomne symbolu, ale to mozna znalezc), na pewno zmieni sie praca silnika....
Na nieoryginalnej przeplywce (ta, ktora masz), autko bylo "bardzo spokojne" na niskich obrotach i "dostawalo kopa" na wyzszych niz wczesniej....

Tyle, jesli moge cos pomoc.


A sprawdz jeszcze ile wazy ten Twoj pasiak....????
Kuciappa to kole 1zl 70gr.... A to niemalo....

Awatar użytkownika
PAHO2
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 62
Rejestracja: 02 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Oświęcim

Re: Kappa jtd - problem z przyspieszeniem

Post autor: PAHO2 » 17 mar 2009, 22:35

było na ten temat parę wątków, poszukaj, niestety jasnej odpowiedzi nikt nie udzielił, mam ten sam problem jak i paru innych użytkowników. Nie nakręcaj się na EGR, Niestety w grę wchodzi turbinka... i jej zmienna geometria, proponuję spytać użytkowników TDS-ów tam zmiennej nie ma a EGR jest więc jakiekolwiek porównanie na początek będzie, do kompa nie podłączaj błędów nie ma szkoada kasy (jeśli się za to płaci ;) )

Sixt

Re: Kappa jtd - problem z przyspieszeniem

Post autor: Sixt » 18 mar 2009, 10:21

sut72 pisze:Sixt - kiedys, jak tylko kupilem te lancie, zadalem pytanie na Forum dotyczace wlasnie takiego lekkiego zldawienia na granicy 3kobr. Niestety, nie udalo mi sie znalezc jakiejs miarodajnej odpowiedzi na te kwestie. Znalazlem jednakze gdzies wykres silnika 2,4JTD i tam wlasnie przy granicy 3kobr jest lekkie zalamanie obu krzywych - mocy i momentu....
Wobec tego przyjalem to za normalne zachowanie....

Co do przyspieszenia, to moge Ci powiedziec ze ja w tej Kuciappie zmienialem przeplywke (chyba nawet masz fakturke jej zakupu.... :) ), ale na nie oryginalna, tylko zamiennik - niestety - koszty.... :(
I po tej operacji zauwazylem zupelnie inna prace silnika, niz poprzednio.... Przypuszczam wiec, ze jesli zmienilbys na oryginal (bosch - nie pomne symbolu, ale to mozna znalezc), na pewno zmieni sie praca silnika....
Na nieoryginalnej przeplywce (ta, ktora masz), autko bylo "bardzo spokojne" na niskich obrotach i "dostawalo kopa" na wyzszych niz wczesniej....

Tyle, jesli moge cos pomoc.


A sprawdz jeszcze ile wazy ten Twoj pasiak....????
Kuciappa to kole 1zl 70gr.... A to niemalo....
Cześć,
Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Być może rzeczywiście przepływka ma na to duży wpływ. EGR i tak będę chciał wyczyścić, sprawdzić itp ale na razie nie mam na to czasu bo tyram dużo teraz :?
Co do zmiennej geometrii łopatek - nie jestem przekonany czy w tej turbinie są. Nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi a nie mam kiedy zobaczyć czy to ten Garret 25vn czy jakoś tak.
No i sprawdzę oczywiście ten przewód który mówił Jakubg.

Najbardziej jestem ciekawy czy są errory w kompie więc się umówię na rankę z Nietoperzem niedługo :lol:

PS, Przeplywomierz w autosklepie to MEATDORIA. Lepszy będzie Bosch czy przepływomierz Meatdoria ?

nietoperz

Re: Kappa jtd - problem z przyspieszeniem

Post autor: nietoperz » 18 mar 2009, 10:53

Sixt pisze:
sut72 pisze:Sixt - kiedys, jak tylko kupilem te lancie, zadalem pytanie na Forum dotyczace wlasnie takiego lekkiego zldawienia na granicy 3kobr. Niestety, nie udalo mi sie znalezc jakiejs miarodajnej odpowiedzi na te kwestie. Znalazlem jednakze gdzies wykres silnika 2,4JTD i tam wlasnie przy granicy 3kobr jest lekkie zalamanie obu krzywych - mocy i momentu....
Wobec tego przyjalem to za normalne zachowanie....

Co do przyspieszenia, to moge Ci powiedziec ze ja w tej Kuciappie zmienialem przeplywke (chyba nawet masz fakturke jej zakupu.... :) ), ale na nie oryginalna, tylko zamiennik - niestety - koszty.... :(
I po tej operacji zauwazylem zupelnie inna prace silnika, niz poprzednio.... Przypuszczam wiec, ze jesli zmienilbys na oryginal (bosch - nie pomne symbolu, ale to mozna znalezc), na pewno zmieni sie praca silnika....
Na nieoryginalnej przeplywce (ta, ktora masz), autko bylo "bardzo spokojne" na niskich obrotach i "dostawalo kopa" na wyzszych niz wczesniej....

Tyle, jesli moge cos pomoc.


A sprawdz jeszcze ile wazy ten Twoj pasiak....????
Kuciappa to kole 1zl 70gr.... A to niemalo....
Cześć,
Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Być może rzeczywiście przepływka ma na to duży wpływ. EGR i tak będę chciał wyczyścić, sprawdzić itp ale na razie nie mam na to czasu bo tyram dużo teraz :?
Co do zmiennej geometrii łopatek - nie jestem przekonany czy w tej turbinie są. Nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi a nie mam kiedy zobaczyć czy to ten Garret 25vn czy jakoś tak.
No i sprawdzę oczywiście ten przewód który mówił Jakubg.

Najbardziej jestem ciekawy czy są errory w kompie więc się umówię na rankę z Nietoperzem niedługo :lol:

PS, Przeplywomierz w autosklepie to MEATDORIA. Lepszy będzie Bosch czy przepływomierz Meatdoria ?
Paweł głowa mnie boli więc nici z randki :P Weź lepiej boscha a jak będziesz miał numer Boscha to prześlij mi smsem to sprawdzę w jakiej cenie mogę go załatwić.

sut72
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 235
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: warszawa

Re: Kappa jtd - problem z przyspieszeniem

Post autor: sut72 » 18 mar 2009, 11:54

0 280 218 019 - to numeracja Boscha do Kuciappy 2,4JTD

Awatar użytkownika
dexus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 14 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Tarnów (Bis.Mel)N.Sącz

Re: Kappa jtd - problem z przyspieszeniem

Post autor: dexus » 18 mar 2009, 17:26

Sixt pisze:
Co do zmiennej geometrii łopatek - nie jestem przekonany czy w tej turbinie są. Nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi a nie mam kiedy zobaczyć czy to ten Garret 25vn czy jakoś tak.
[/color]
Jeśli masz oryginał turbinę, to zmienna geometria jest na 100%.

Awatar użytkownika
Jano
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 305
Rejestracja: 18 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa jtd - problem z przyspieszeniem

Post autor: Jano » 24 mar 2009, 20:43

Z mądrych źródeł wyczytałem, że Kappa od 06. 1998 miała montowana turbinę ze zmienną geometrią w silniku JTD. Ale spotkałem się z przypadkami, że nie wszyscy taką mają od nowości.

Sixt

Odp: Kappa jtd - problem z przyspieszeniem

Post autor: Sixt » 25 mar 2009, 9:25

We czwartek autko trafia do Carserwisu na wymianę przepływomierza, komputer i ogólne oględziny. Dam znać w Piątek albo Sobotę jakie efekty.
Chociaż teraz przejechałem prawie 500 km. na tym specyfiku STP do czyszczenia wtryskiwaczy i zaczął pracować lepiej ale IMHO to nie to co być powinno

Awatar użytkownika
jakubg
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5640
Rejestracja: 22 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Brodnica/Ciche
Kontakt:

Odp: Kappa jtd - problem z przyspieszeniem

Post autor: jakubg » 25 mar 2009, 11:04

Sixt pisze:We czwartek autko trafia do Carserwisu na wymianę przepływomierza, komputer i ogólne oględziny. Dam znać w Piątek albo Sobotę jakie efekty.
Chociaż teraz przejechałem prawie 500 km. na tym specyfiku STP do czyszczenia wtryskiwaczy i zaczął pracować lepiej ale IMHO to nie to co być powinno
Czekam z niecierpliwością na wyniki bo sam zaczynam mieć podobny problem...
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95

Zapraszam do sklepiku!

Awatar użytkownika
PAHO2
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 62
Rejestracja: 02 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Oświęcim

Odp: Kappa jtd - problem z przyspieszeniem

Post autor: PAHO2 » 25 mar 2009, 18:24

hehe widze że nie jestem jedyny i jest nas coraz więcej
rozwiązanie tego problemu na tym forum jest jak najbardziej wskazane, będzie dla potomnych :D

Sixt

Odp: Kappa jtd - problem z przyspieszeniem

Post autor: Sixt » 28 mar 2009, 18:14

Kappa odwiedziła Carserwis i :

- Przepływomierz zamiennik zawyżał parametry - wyszło 1300
- Przepływomierz Bosch 0 280 218 019 - założony - wartość wyniosła 700

- Problem z mocą może być przez za duże ciśnienie doładowania, chłopaki w CS podpowiedzieli mi żeby pojechać róg Obozowej i Deotymy do jakiegoś "szpeca" od diesla który zregeneruje/wyreguluje turbinę.

Niestety nie powiem Wam jak jeździ teraz autko, wydaje mi się że lepiej ale przejechałem Nią tylko 4-5 kilometrów , w przyszłym tygodniu mam zamiar zrobić nim 150 kilometrów więc zdam relację :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”