
Lybra - wariator
Lybra - wariator
Tak jak w temacie po odpaleniu silnika gdy jest zimny przez ok 3sec rzęzi cos w silniku. Poza tym jednostka pracuje prawidlowo ale zaczyna mnie to powoli wkuRZac pracuje przy odpaleniu jak diesel
Slyszalem ze to akurat slaby punkt tych silnikow w calej grupie Fiata. Powiedzcie mi ile taka czesc kosztuje i ewentualnie jakie przewidywalne sa koszty samej naprawy.

Lybra - wariator
Tak jest silnik jest R4 131ps w lanci i w fiacie punto HGT, po przerobkach w alfie 156 ma 144ps to ten sam silnik
Lybra - wariator
No to będzie padać. Najlepiej zrobić przy okazji wymiany rozrządu. Koszt części nie jest duży, ale dużo rozbierania. Jak zbliża Ci się rozrząd to go przeczekaj. Wejdż na http://www.piwnik.com/alfa/ to się oczytasz. Temat wałkowany wielokrotnie. Na tym forum w większości są kappy, a my mamy 5 cylindrów i tu wariatory nie padają.
k 2.4 (LPG)
delta integrale
delta integrale
Lybra - wariator
Na tym forum w większości są kappy, a my mamy 5 cylindrów i tu wariatory nie padają.
Fantastycznie 



"My Lancisti musimy sie trzymac razem" Arystoteles
Lybra - wariator
wariator wymienia sie zawsze przy rozrzadzie pamietaj o uszczelniaczach
zapraszam
zapraszam

Odp: Lybra - wariator
Anonymous pisze:Tak jak w temacie po odpaleniu silnika gdy jest zimny przez ok 3sec rzęzi cos w silniku. Poza tym jednostka pracuje prawidlowo ale zaczyna mnie to powoli wkuRZac pracuje przy odpaleniu jak dieselSlyszalem ze to akurat slaby punkt tych silnikow w calej grupie Fiata. Powiedzcie mi ile taka czesc kosztuje i ewentualnie jakie przewidywalne sa koszty samej naprawy.
u mnie jest tak samo coś klekocze 3 sec tylko w diesel 1.9jtd gdzieś koło rozrządu ,może być rozrząd ?
może ktoś tak miał
Lybra 1.9 JTD kombi
Odp: Lybra - wariator
no ja nie wiem czy taki małyKrzysiek pisze:No to będzie padać. Najlepiej zrobić przy okazji wymiany rozrządu. Koszt części nie jest duży, ale dużo rozbierania. Jak zbliża Ci się rozrząd to go przeczekaj. Wejdż na >http://www.piwnik.com/alfa/ to się oczytasz. Temat wałkowany wielokrotnie. Na tym forum w większości są kappy, a my mamy 5 cylindrów i tu wariatory nie padają.


Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12273
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Odp: Lybra - wariator
Przez 3 sek Ci coś klekocze w Dieslu po rozruchu, a Ty się tym przejmujesz???makar70 pisze: u mnie jest tak samo coś klekocze 3 sec tylko w diesel 1.9jtd gdzieś koło rozrządu ,może być rozrząd ?
może ktoś tak miał
Chyba nadwrażliwość się kłania

A tak serio zacząłbym od obserwacji paska wielorowkowego i wszystkich kółek, po których on się porusza.
- Qlimax
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 25
- Rejestracja: 07 sie 2012, 20:45
- Imię: Antek
- Lokalizacja: Żagań
Re: Wariator
Podpinam się pod pytanie-niedawno kupiłem lybrę 2.0 i wymieniam rozrząd +ten wariator-ale na allegro brak-w necie wszystkie fiatowskie po 900zł:/qbers82 pisze:Witam mam pytanie czy do lybry 2.0 113 kW jest jakiś zamiennik wariatora bo nie mogę nigdzie znaleźć do tego silnika. Pozdrawiam.
Lybra 2.0 lpg 2000r
Nissan 100NX 1992r
>FZG<
Nissan 100NX 1992r
>FZG<
Re: Lybra - wariator
Kup sobie zestaw naprawczy wariatora za 20-25zł i będzie śmigać. Sprzedają nawet w ASO.
Lancia Lybra SW 1.8 2000r
Re: Lybra - wariator
Ale po co w 2.0 wymieniać wariator? Coś się z nim dzieje?
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- Qlimax
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 25
- Rejestracja: 07 sie 2012, 20:45
- Imię: Antek
- Lokalizacja: Żagań
Re: Lybra - wariator
działo- czasem benzyniak chodził jak "ON" ,uznałem że to może być przyczyną zużycia W. ,niedawno zakupiłem lybrę i mimo zapewnienia sprzedającego o jego nie wymienianiu (bez dokumentacji) wymieniłem rozrząd a i przy okazji także Wariator -ceny w ASO(Bolesławiec)-1000zł-więc szukałem -dorwałem na allegro od gościa co sprzedaje wariatory do 1.8 ,przedostatnią sztukę do 2.0-wystawił specjalnie nową aukcję,bo jak twierdzi nikt tego nie kupuje.Zapłaciłem 550zł- po wymianie jest jak należy.FXX pisze:Ale po co w 2.0 wymieniać wariator? Coś się z nim dzieje?
Lybra 2.0 lpg 2000r
Nissan 100NX 1992r
>FZG<
Nissan 100NX 1992r
>FZG<
Re: Lybra - wariator
Z wymianą wariatora wstrzymaj się do końca interwału całego rozrządu. Nic ale to dosłownie nic się z silnikiem nie stanie. Pamiętaj że rozrząd to nie jeden pasek a dwa (każdy kosztuje w okolicach 100zł) dwa uszczelniacze ok 30zł/szt. wariator ok 450zł rolka 100zł pompa 100zł i robocizna ok 350 zł. To nie są tanie naprawy. (wariator wymieniać tylko u fiaciarza te silniki są specyficzne i trzeba mieć o tym pojęcie)Odpalacz pisze:Tak jak w temacie po odpaleniu silnika gdy jest zimny przez ok 3sec rzęzi cos w silniku. Poza tym jednostka pracuje prawidlowo ale zaczyna mnie to powoli wkurzac pracuje przy odpaleniu jak dieselSlyszalem ze to akurat slaby punkt tych silnikow w calej grupie Fiata. Powiedzcie mi ile taka czesc kosztuje i ewentualnie jakie przewidywalne sa koszty samej naprawy.
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.