Lybra - wariator

Odpalacz

Lybra - wariator

Post autor: Odpalacz » 02 sty 2005, 22:56

Tak jak w temacie po odpaleniu silnika gdy jest zimny przez ok 3sec rzęzi cos w silniku. Poza tym jednostka pracuje prawidlowo ale zaczyna mnie to powoli wkuRZac pracuje przy odpaleniu jak diesel :twisted: Slyszalem ze to akurat slaby punkt tych silnikow w calej grupie Fiata. Powiedzcie mi ile taka czesc kosztuje i ewentualnie jakie przewidywalne sa koszty samej naprawy.

Awatar użytkownika
Krzysiek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 167
Rejestracja: 27 sie 2003, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Lybra - wariator

Post autor: Krzysiek » 03 sty 2005, 11:09

Jaki tam jest silnik? R4?
k 2.4 (LPG)
delta integrale

Odpalacz

Lybra - wariator

Post autor: Odpalacz » 03 sty 2005, 12:12

Tak jest silnik jest R4 131ps w lanci i w fiacie punto HGT, po przerobkach w alfie 156 ma 144ps to ten sam silnik

Awatar użytkownika
Krzysiek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 167
Rejestracja: 27 sie 2003, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Lybra - wariator

Post autor: Krzysiek » 04 sty 2005, 10:42

No to będzie padać. Najlepiej zrobić przy okazji wymiany rozrządu. Koszt części nie jest duży, ale dużo rozbierania. Jak zbliża Ci się rozrząd to go przeczekaj. Wejdż na http://www.piwnik.com/alfa/ to się oczytasz. Temat wałkowany wielokrotnie. Na tym forum w większości są kappy, a my mamy 5 cylindrów i tu wariatory nie padają.
k 2.4 (LPG)
delta integrale

Awatar użytkownika
Arek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 546
Rejestracja: 15 lip 2003, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Lybra - wariator

Post autor: Arek » 05 sty 2005, 13:07

Na tym forum w większości są kappy, a my mamy 5 cylindrów i tu wariatory nie padają.


:lol: :lol: Fantastycznie :lol:
"My Lancisti musimy sie trzymac razem" Arystoteles

Odpalacz

Lybra - wariator

Post autor: Odpalacz » 22 mar 2005, 10:45

wariator wymienia sie zawsze przy rozrzadzie pamietaj o uszczelniaczach
zapraszam :D

Awatar użytkownika
makar70
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 87
Rejestracja: 08 lis 2009, 12:02
Lokalizacja: kozienice

Odp: Lybra - wariator

Post autor: makar70 » 07 sty 2010, 15:26

Anonymous pisze:Tak jak w temacie po odpaleniu silnika gdy jest zimny przez ok 3sec rzęzi cos w silniku. Poza tym jednostka pracuje prawidlowo ale zaczyna mnie to powoli wkuRZac pracuje przy odpaleniu jak diesel :twisted: Slyszalem ze to akurat slaby punkt tych silnikow w calej grupie Fiata. Powiedzcie mi ile taka czesc kosztuje i ewentualnie jakie przewidywalne sa koszty samej naprawy.

u mnie jest tak samo coś klekocze 3 sec tylko w diesel 1.9jtd gdzieś koło rozrządu ,może być rozrząd ?
może ktoś tak miał
Lybra 1.9 JTD kombi

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Lybra - wariator

Post autor: pew » 07 sty 2010, 22:22

Krzysiek pisze:No to będzie padać. Najlepiej zrobić przy okazji wymiany rozrządu. Koszt części nie jest duży, ale dużo rozbierania. Jak zbliża Ci się rozrząd to go przeczekaj. Wejdż na >http://www.piwnik.com/alfa/ to się oczytasz. Temat wałkowany wielokrotnie. Na tym forum w większości są kappy, a my mamy 5 cylindrów i tu wariatory nie padają.
no ja nie wiem czy taki mały :-( 300 niewyjęte nie licząc robocizny : beczy :
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Odp: Lybra - wariator

Post autor: Dudi » 07 sty 2010, 22:29

makar70 pisze: u mnie jest tak samo coś klekocze 3 sec tylko w diesel 1.9jtd gdzieś koło rozrządu ,może być rozrząd ?
może ktoś tak miał
Przez 3 sek Ci coś klekocze w Dieslu po rozruchu, a Ty się tym przejmujesz???
Chyba nadwrażliwość się kłania ;)
A tak serio zacząłbym od obserwacji paska wielorowkowego i wszystkich kółek, po których on się porusza.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

qbers82
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 11
Rejestracja: 06 lip 2009, 18:12
Lokalizacja: Włocławek

Wariator

Post autor: qbers82 » 19 maja 2011, 18:55

Witam mam pytanie czy do lybry 2.0 113 kW jest jakiś zamiennik wariatora bo nie mogę nigdzie znaleźć do tego silnika. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 19 maja 2011, 19:23 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Połączyłem tematy.

Awatar użytkownika
Qlimax
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 07 sie 2012, 20:45
Imię: Antek
Lokalizacja: Żagań

Re: Wariator

Post autor: Qlimax » 22 sie 2013, 22:04

qbers82 pisze:Witam mam pytanie czy do lybry 2.0 113 kW jest jakiś zamiennik wariatora bo nie mogę nigdzie znaleźć do tego silnika. Pozdrawiam.
Podpinam się pod pytanie-niedawno kupiłem lybrę 2.0 i wymieniam rozrząd +ten wariator-ale na allegro brak-w necie wszystkie fiatowskie po 900zł:/
Lybra 2.0 lpg 2000r
Nissan 100NX 1992r
>FZG<

Awatar użytkownika
janosik99
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 175
Rejestracja: 28 mar 2011, 9:03
Lokalizacja: W-wa

Re: Lybra - wariator

Post autor: janosik99 » 26 sie 2013, 22:41

Kup sobie zestaw naprawczy wariatora za 20-25zł i będzie śmigać. Sprzedają nawet w ASO.
Lancia Lybra SW 1.8 2000r

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra - wariator

Post autor: FXX » 26 sie 2013, 22:49

Ale po co w 2.0 wymieniać wariator? Coś się z nim dzieje?
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
Qlimax
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 07 sie 2012, 20:45
Imię: Antek
Lokalizacja: Żagań

Re: Lybra - wariator

Post autor: Qlimax » 30 sie 2013, 0:42

FXX pisze:Ale po co w 2.0 wymieniać wariator? Coś się z nim dzieje?
działo- czasem benzyniak chodził jak "ON" ,uznałem że to może być przyczyną zużycia W. ,niedawno zakupiłem lybrę i mimo zapewnienia sprzedającego o jego nie wymienianiu (bez dokumentacji) wymieniłem rozrząd a i przy okazji także Wariator -ceny w ASO(Bolesławiec)-1000zł-więc szukałem -dorwałem na allegro od gościa co sprzedaje wariatory do 1.8 ,przedostatnią sztukę do 2.0-wystawił specjalnie nową aukcję,bo jak twierdzi nikt tego nie kupuje.Zapłaciłem 550zł- po wymianie jest jak należy.
Lybra 2.0 lpg 2000r
Nissan 100NX 1992r
>FZG<

Awatar użytkownika
Jan19
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 262
Rejestracja: 28 kwie 2013, 21:36
Imię: Jan
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra - wariator

Post autor: Jan19 » 30 sie 2013, 7:47

Odpalacz pisze:Tak jak w temacie po odpaleniu silnika gdy jest zimny przez ok 3sec rzęzi cos w silniku. Poza tym jednostka pracuje prawidlowo ale zaczyna mnie to powoli wkurzac pracuje przy odpaleniu jak diesel :twisted: Slyszalem ze to akurat slaby punkt tych silnikow w calej grupie Fiata. Powiedzcie mi ile taka czesc kosztuje i ewentualnie jakie przewidywalne sa koszty samej naprawy.
Z wymianą wariatora wstrzymaj się do końca interwału całego rozrządu. Nic ale to dosłownie nic się z silnikiem nie stanie. Pamiętaj że rozrząd to nie jeden pasek a dwa (każdy kosztuje w okolicach 100zł) dwa uszczelniacze ok 30zł/szt. wariator ok 450zł rolka 100zł pompa 100zł i robocizna ok 350 zł. To nie są tanie naprawy. (wariator wymieniać tylko u fiaciarza te silniki są specyficzne i trzeba mieć o tym pojęcie)
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”