Dedra - Ciężko zapala na PB

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Dedra - Ciężko zapala na PB

Post autor: aro » 29 kwie 2009, 20:41

Witam,

Od jakiegoś czasu zauważyłem, że na PB zapala mi coraz gorzej, tzn. rozrusznik kręci, kręci i nic. Paliwo dochodzi do tego monowtrysku, bo odpiąłem przewód, sprawdziłem i leci. Reset kompa nie pomaga. problem występuje tylko na PB. Np. odpalam rano, to zapali i zaraz zgaśnie, albo będzie chodził jak mu dodam gazu i przez chwile podtrzymam, a gdy jest ciepły, to odpala jak mu dodam gazu przy odpalaniu. Jazda na PB jest męcząca, bo aut skacze jak koń, i w ogóle nie ma mocy. Na LPG jezdzi normalnie i odpala też dobrze.

Paliwo jest ponad połowa baku ( zatankowałem mu nawet 98, ale to nic nie dało), nieszczelności w wydechu i dolocie brak (sprawdzałem pare razy), silniczek krokowy działa dobrze (sprawdzałem na wolnych obrotach)

Nawet udało mi się go dzis odpalic, aby sobie pochodził na PB i obroty na luzie miał ok. 850 rmp/min (czyli ok), ładowanie ponad 14 volt (czyli ok).
Jak tak sobie chodził to silnik się troche telepotał, a na LPG idzie równiutko.
Zastanawiam się jeszcze nad wyczyszczeniem wtrysku i całego tego zespołu wtryskowego (monowtrysku).

Wszystko inne działa dobrze.

Teraz pytanko kolejne. Jakie powinno byc ciśnienie na przewodzie paliwowym, przed monowtryskiem, oraz czy jest tam jakiś regulator ciśnienia w obwodzie ( czy to on czasem nie jest winny)?

Jak najlepiej zmieżyc ciśnienie paliwa i jakim manometrem?

Pomocy! :|

-- 09 Maj 2009, 10:16 --

Ciąg dalszy eksperymentów.

Oto wyniki:
Zmieniłem czujnik temp. (ten słynny niebieski) na stary. Stary mam z Boscha (orginał), a jakieś pół roku temu zakupiłem zamiennik z chyba FAE i dzis je zmieniłem. Okazało się, że teraz zapala jak jest ciepły silnik, ale też aby szybciej zapalił muszę mu dodac troche gazu, jak mu nie dodam to też zapali, ale troche długo kręci. Zrobiłem reset kompa i nawet już pali, ale to jeszcze nie jest to.

Na LPG pali od strzału. Tylko na PB wariuje i silnik ma straszne drgania, o układzie wydechowym juz nie wspomne oraz czasem na PB potrafi zgasnąc. Za to na LPG chodzi równo i te drgania ustępują.

Po tym wnioskuję, że rzeczy elektryczne takie jak np: świece, przewody, cewka zap. czujnik poł wału są dobre.

Gdzie szukac przyczyny takiego zachowania? Sonda też była wymieniana ostatnio z czujnikiem temp. Przez jakiś czas był spokój.
Teraz mam pytanko, czy zakupic nowy czujnik temp wody, ale niby orginał z Boscha, bo nie wiem czy ten zamiennik nie daje jakis błędnych odczytów.

Jeszcze jedno pytanko: Kiedy czujnik temp. wody daje sygnał do ECU silnika? Gdzy silnik jest zimny, czy ciepły? To samo tyczy się sondy? Sonda podaje sygnał cały czas, czy tylko jak silnik się rozgrzeje, lub jak jest zimny?

Awatar użytkownika
pol_ramone
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 29 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Poznań

Odp: Dedra - Ciężko zapala na PB

Post autor: pol_ramone » 08 wrz 2009, 11:57

Mam od niedawna podobny problem. Ciekaw jestem, czy udało Ci sie znaleźć rozwiązanie?
lancia delta 1.8 8v 1994 LPG
--------------------------------------
barba non facit philosophum
--------------------------------------
Hey Ho! Let's go!

marcoos_bpik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 267
Rejestracja: 17 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Włocławek

Odp: Dedra - Ciężko zapala na PB

Post autor: marcoos_bpik » 08 wrz 2009, 19:42

ja mam podobnie w kappie
wymienialem komputer i nie pomoglo

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Odp: Dedra - Ciężko zapala na PB

Post autor: blejku » 08 wrz 2009, 19:51

Czujnik temperatury podaje sygnal do ecu caly czas. z rozdzielczoscia 1st

-- 11 Wrz 2009, 18:34 --

Lambda podaje sygnal dopiero po jakims czasie pracy..nawet jesli silnik jest cieply to odczyt z lambdy startuje po chwili..

Ciekawe :D chyba sie zarazilem..zaczyna mi sie robic to samo.. Ecu wykazuje wszystko w normie.. : cenzura :
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
marcin_81_81
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 25 cze 2009, 11:57
Lokalizacja: Dąbrowa/k Krotoszyna

Odp: Dedra - Ciężko zapala na PB

Post autor: marcin_81_81 » 11 wrz 2009, 23:37

pompka powinna dac cisnienie ok 3bar sprubuj wymienic filtr paliwa.

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Odp: Dedra - Ciężko zapala na PB

Post autor: blejku » 11 wrz 2009, 23:53

filtr jest pod podwoziem a pompka w baku?? kiedys sie przygladalem ale nie chcialem rozbierac oslony..

Pozdrawiam
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”