Post
autor: dawidson » 02 cze 2009, 13:02
Tak, po wymianie poduszek powinieneś skontrolować zbieżność i geometrie.
Zdaje sobie sprawę, ze wiele osób puknie się w głowę, ale moje doświadczenia wskazują, ze warto. W przypadku zawieszenia takiego jak w Delcie po wymianie któregoś z elementów potrafi się wszystko zmienić. Nowe wahacze itp mocno zmienia nastawy zawieszenia-szczególnie, jeśli zbieżność była ustawiana w momencie gdy obecne zawieszenie ma już za sobą kilka tysięcy km.
Ta srebrna rura to jakiś autorski pomysł poprzedniego właściciela pojazdu. Obstawiam, ze na oryginalna rurę naciągnięto aluminiowy przewód z powodu problemów z dokupieniem oryginalnego. Rura łączy "tylne" wejście do puszki filtra powietrza z blaszana osłona kolektora wydechowego. W puszcze znajduje się sterowna termicznie klapka, która przy zimnym silniku zasysa cieple powietrze aby silnik szybciej się nagrzał. Do "przedniego" wejścia puszki jest dołączona otwarta rura mocowana na stale do lewego nadkola. On zasysa chłodne powietrza w czasie normalnej jazdy. Wywalenie tego wynalazku nie wpłynie na nic. Sam jeździłem długi czas bez podłączonego ciepłego powietrza i nie stwierdziłem kompletnie żadnych negatywnych objawów-nawet gdy temp otoczenia sięgała okolic -30st.
Aha, sterowanie klapki często przestaje działać po kilku latach. U mnie w końcu wywaliłem ta klapkę w diabły, otwór zatkałem i zostawiłem jedynie rurę pobierającą powietrze zza grilla.