Delta 1.8- zmiana silnika czy dalszy remont
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:55
- Lokalizacja: Kołobrzeg/Szczecin
Delta 1.8- zmiana silnika czy dalszy remont
Witam, przez ostatnie 4 miesiące walczę z remontem silnika, już nawet nie pamiętam co było w nim robione. Odebrałem niedawno od mechanika, przestał zapalać na benzynie, strzelał gazem, po rozgrzaniu świeciła się lampka smarowania a kilka dni temu cos strzeliło w silniku i wydawał dźwięk jakby coś się w nim urwało i obijało się w środku. Nowy mechanik (tamtemu za remont nie dałem ani grosza) powiedział, że to może być ukruszona szklanka, albo coś z wałem. I mam teraz dylemat, czy dalej ładować w ten silnik, czy wymienić serducho. A jeśli wymiana to czy moge tam wsadzić na przykład silnik od jakiejś Alfy Romeo?
Odp: Delta 1.8- zmiana silnika czy dalszy remont
Po objawach sądząc - silnik doszedł do kresu swojego żywota i dalsza reanimacja będzie zbyt kosztowna , bo : skoro przestał palić na benzynie - oznacza , że stracił kompresję na co najmniej 1 tłoku , a najprawdopodobniej na dwóch ( bo przy jednym , nierówno - ale jeszcze by poszedł ) . Skoro świeciła ci się lampka smarowania - oznacza to , że panewki były wytarte i nie trzymały ciśnienia , a kolejny objaw to potwierdza . Ten strzał - to był obrót panewki korbowodowej - a to co słyszysz jako obijanie się - to tłok walący w spód głowicy ( z powodu braku tej panewki ) .
Remont w tym kontekście jest niemal bez sensu : szlif wału + nowe panewki na podporach wału i korbach , szlif bloku + nowe tłoki z pierścionkami . A grzechem byłoby robiąc cały dół - nie zrobić góry : dochodzi więc regeneracja ( wymiana ) obu wałków , docieranie zaworów , wymiana płytek na szklankach , że nie wspomnę o stu innych drobiazgach , typu : uszczelki , simmerigi itp.
Pytanie dodatkowe - czemu zastanawiasz się nad silnikiem z Alfy ? Jeżeli szukasz kłopotów - to jest dobry pomysł ... Nie - żebym miał coś do tych silników , ale najprościej będzie znaleźć identyczny silnik , jak masz teraz - nawet bez osprzętu . Masz zestaw plug & play , a przy innym silniku rzeźbę w g....
Remont w tym kontekście jest niemal bez sensu : szlif wału + nowe panewki na podporach wału i korbach , szlif bloku + nowe tłoki z pierścionkami . A grzechem byłoby robiąc cały dół - nie zrobić góry : dochodzi więc regeneracja ( wymiana ) obu wałków , docieranie zaworów , wymiana płytek na szklankach , że nie wspomnę o stu innych drobiazgach , typu : uszczelki , simmerigi itp.
Pytanie dodatkowe - czemu zastanawiasz się nad silnikiem z Alfy ? Jeżeli szukasz kłopotów - to jest dobry pomysł ... Nie - żebym miał coś do tych silników , ale najprościej będzie znaleźć identyczny silnik , jak masz teraz - nawet bez osprzętu . Masz zestaw plug & play , a przy innym silniku rzeźbę w g....
Odp: Delta 1.8- zmiana silnika czy dalszy remont
jezeli to 1.8 dohc to mozesz wlozyc dowolnego dohc'a 1.6-2.0 od przednionapedowki ,
jezeli wygrzebiesz silnik z alfy ,to nie pozbywaj sie starego ,bo pewnie bedziesz musial przelozyc kilka rzeczy
jezeli wygrzebiesz silnik z alfy ,to nie pozbywaj sie starego ,bo pewnie bedziesz musial przelozyc kilka rzeczy