MateuszCCS pisał, że u niego BLOS nie działa - u mnie działa wręcz rewelacyjnie

Przed założeniem wkręciłem maksymalnie dużą i małą śrubę, a potem dużą wykręciłem o 2,5 obrotu, a małą o 1,5 obrotu. Od gumy zakładanej na przepustnicę odłączyłem odmę, przy czym otwór w rurze zaślepiłem (przy użyciu dużej śruby), a na odmę założyłem potrójnie złożone stare rajstopy, żeby do odmy nie dostawaly się żadne śmieci.
Zalecane jest, aby usunąć silnik krokowy, lub register (zależy co kto ma), ja jednak nie mogłem pozbyć się sillnika krokowego, bo nie miałem odpowiednio długiego przewodu gazowego od reduktora do blosa - silniczek więc odłączyłem (był w pozycji otwartej, więc na pewno się nie zamknie), a śrubę regulacyjną maksymalnie wykręciłem.
Jak już wszystko było zmontowane, pełen obaw uruchomiłem silnik. Najpierw na benzynie - różnica od razu zauważalna - silnik o wiele łatwiej wkręca się na obroty niż z mikserem. No i nadeszła chwila prawdy - czyli przełączenie na gaz... Przełączyłem centralkę i... silnik nadal pracuje !!
Zdecydowałem się odbyć jazdę próbną i... szok!! Zupełnie inny samochód!! Silnik pracuje na biegu jałowym, wciskam pedał w podłogę i wkręca się płynnie i bez zająknięcia na obroty i ciągnie bez problemu do czerwonego pola na obrotomierzu (dalej nie próbowałem, bo szkoda silnika). Podsumowująć, ja z Blosa jestem bardzo zadowolony i na pewno nie wrócę już do miksera (no chyba, że będę zmuszony, żeby nie było problemu na przeglądzie).
Pozostaje mi jeszcze tylko dokładna regulacja na analizatorze spalin, lub na hamowni (ale to już większy koszt), bo dzisiaj zrobiłem tylko wstępną regulację przy użyciu multimetru i wskazać sondy lambda.
Nie stwierdziłem natomiast, aby była zbyt uboga mieszanka, jak to miało miejsce u MateuszaCCS, wręcz przeciwnie, przy wyższych obrotach była momentami zbyt bogata, ale bez problemu dało się to wyregulować dużą śrubą na Blos'ie.
Poniżej kilka zdjęć z założonym Blosem:
http://wrzodak.tivi.net.pl/Lancia/Blos01.jpg[/img]
Silnik krokowy specjalnie mam tak dziwnie przekręcony, żeby łatwiejszy był dostęp do śrub regulacyjnych Blosa.
http://wrzodak.tivi.net.pl/Lancia/Blos02.jpg[/img]
Rajstopy na odmie

http://wrzodak.tivi.net.pl/Lancia/Blos03.jpg[/img]
I najlepsze na koniec - mój mikser miał zwężkę zaledwie 28mm!! - toż to profanacja takiego silnika. Sam nie wiem jak to było możliwie, ale Lucynka z tym mikserem bardzo sprawnie jeździła na gazie...
http://wrzodak.tivi.net.pl/Lancia/Blos04.jpg[/img]
Aaaa i jeszcze jedno - mam nadzieję, że Blos rzeczywiście jest odporny na "strzały" w kolektor, bo wyrzuciłem "klapę" antystrzałową, lub inaczej mówiąc nie udało mi się znaleźć dla niej odpowiedniego miejsca w dolocie

I to by było na tyle... Jeśli będą jakieś pytania, chętnie odpowiem
