Założyłem BLOS'a :)

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
_ADAM_
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 90
Rejestracja: 19 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursus

Założyłem BLOS'a :)

Post autor: _ADAM_ » 25 sty 2006, 22:33

Jak już pisałem w innym poscie, nabyłem drogą kupna za pośrednictwem Allegro, zachwalany chyba na wszystkich forach motoryzacyjnych gaźnik gazowy BLOS.
MateuszCCS pisał, że u niego BLOS nie działa - u mnie działa wręcz rewelacyjnie :lol:
Przed założeniem wkręciłem maksymalnie dużą i małą śrubę, a potem dużą wykręciłem o 2,5 obrotu, a małą o 1,5 obrotu. Od gumy zakładanej na przepustnicę odłączyłem odmę, przy czym otwór w rurze zaślepiłem (przy użyciu dużej śruby), a na odmę założyłem potrójnie złożone stare rajstopy, żeby do odmy nie dostawaly się żadne śmieci.
Zalecane jest, aby usunąć silnik krokowy, lub register (zależy co kto ma), ja jednak nie mogłem pozbyć się sillnika krokowego, bo nie miałem odpowiednio długiego przewodu gazowego od reduktora do blosa - silniczek więc odłączyłem (był w pozycji otwartej, więc na pewno się nie zamknie), a śrubę regulacyjną maksymalnie wykręciłem.
Jak już wszystko było zmontowane, pełen obaw uruchomiłem silnik. Najpierw na benzynie - różnica od razu zauważalna - silnik o wiele łatwiej wkręca się na obroty niż z mikserem. No i nadeszła chwila prawdy - czyli przełączenie na gaz... Przełączyłem centralkę i... silnik nadal pracuje !!
Zdecydowałem się odbyć jazdę próbną i... szok!! Zupełnie inny samochód!! Silnik pracuje na biegu jałowym, wciskam pedał w podłogę i wkręca się płynnie i bez zająknięcia na obroty i ciągnie bez problemu do czerwonego pola na obrotomierzu (dalej nie próbowałem, bo szkoda silnika). Podsumowująć, ja z Blosa jestem bardzo zadowolony i na pewno nie wrócę już do miksera (no chyba, że będę zmuszony, żeby nie było problemu na przeglądzie).
Pozostaje mi jeszcze tylko dokładna regulacja na analizatorze spalin, lub na hamowni (ale to już większy koszt), bo dzisiaj zrobiłem tylko wstępną regulację przy użyciu multimetru i wskazać sondy lambda.
Nie stwierdziłem natomiast, aby była zbyt uboga mieszanka, jak to miało miejsce u MateuszaCCS, wręcz przeciwnie, przy wyższych obrotach była momentami zbyt bogata, ale bez problemu dało się to wyregulować dużą śrubą na Blos'ie.
Poniżej kilka zdjęć z założonym Blosem:
http://wrzodak.tivi.net.pl/Lancia/Blos01.jpg[/img]
Silnik krokowy specjalnie mam tak dziwnie przekręcony, żeby łatwiejszy był dostęp do śrub regulacyjnych Blosa.
http://wrzodak.tivi.net.pl/Lancia/Blos02.jpg[/img]
Rajstopy na odmie ;)
http://wrzodak.tivi.net.pl/Lancia/Blos03.jpg[/img]

I najlepsze na koniec - mój mikser miał zwężkę zaledwie 28mm!! - toż to profanacja takiego silnika. Sam nie wiem jak to było możliwie, ale Lucynka z tym mikserem bardzo sprawnie jeździła na gazie...
http://wrzodak.tivi.net.pl/Lancia/Blos04.jpg[/img]

Aaaa i jeszcze jedno - mam nadzieję, że Blos rzeczywiście jest odporny na "strzały" w kolektor, bo wyrzuciłem "klapę" antystrzałową, lub inaczej mówiąc nie udało mi się znaleźć dla niej odpowiedniego miejsca w dolocie ;)

I to by było na tyle... Jeśli będą jakieś pytania, chętnie odpowiem :)
Adam
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877

Anonymous

Założyłem BLOS'a :)

Post autor: Anonymous » 26 sty 2006, 0:28

Jak wcisnales blos'a w rure do przepustnicy ? 8O Ona ma 65 mm ....

Super, ze dziala ... ja bede musial zrobic kolejna probe ...

Awatar użytkownika
Qba
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 276
Rejestracja: 07 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław

Założyłem BLOS'a :)

Post autor: Qba » 26 sty 2006, 1:33

Jak bedziesz wiedzial cos na temat spalania to napisz :)
Lancia Thema 2.0 16v LE VIS - sprzedana
Yamaha FZS600 Fazer 98r - sprowadzony z włoch, więc też makaron

_ADAM_
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 90
Rejestracja: 19 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursus

Założyłem BLOS'a :)

Post autor: _ADAM_ » 26 sty 2006, 8:42

"MateuszCCS" pisze:Jak wcisnales blos'a w rure do przepustnicy ? 8O Ona ma 65 mm ....
Super, ze dziala ... ja bede musial zrobic kolejna probe ...
Z wciśnięciem nie było najmniejszego problemu, bo u mnie cały dolot, czyli rura od filtra i od przepustnicy ma właśnie 70mm. Może później Lancia zrobiła jakąś modyfikację, bo moja Lucyna jest z '95 roku i dolot ma 70mm.
Adam
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877

_ADAM_
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 90
Rejestracja: 19 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursus

Założyłem BLOS'a :)

Post autor: _ADAM_ » 26 sty 2006, 8:45

"Qba" pisze:Jak bedziesz wiedzial cos na temat spalania to napisz :)
Oczywiście, że napiszę, ale najpierw muszę zrobić dokładną regulację na analizatorze spalin, bo teraz mam wyregulowanego na sondę i miernik, a jest to dość niedokładny pomiar.
Adam
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877

Lewutek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 665
Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie

Założyłem BLOS'a :)

Post autor: Lewutek » 08 lut 2006, 11:45

"_ADAM_" pisze:
"Qba" pisze:Jak bedziesz wiedzial cos na temat spalania to napisz :)
Oczywiście, że napiszę, ale najpierw muszę zrobić dokładną regulację na analizatorze spalin, bo teraz mam wyregulowanego na sondę i miernik, a jest to dość niedokładny pomiar.
No i co?? ...wiesz już coś więcej o uzyskanych efektach (osiągach) po założeniu BLOS-a, sposobie jego regulacji (uciążliwości, czasochłonności.. ), spalaniu ... itp ... napisz ... :bubble:
Buraczany Wóz, "ف"opel, "ف"A"Ł‚"di, VW ... Obrazek
aktualnie turlam się™ od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V

_ADAM_
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 90
Rejestracja: 19 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursus

Założyłem BLOS'a :)

Post autor: _ADAM_ » 26 lut 2006, 20:57

"lewutek" pisze:
"_ADAM_" pisze:
"Qba" pisze:Jak bedziesz wiedzial cos na temat spalania to napisz :)
No i co?? ...wiesz już coś więcej o uzyskanych efektach (osiągach) po założeniu BLOS-a, sposobie jego regulacji (uciążliwości, czasochłonności.. ), spalaniu ... itp ... napisz ... :bubble:
Hmmm z tym Blosem to jednak nie jest tak kolorowo jak mi się wydawało zaraz po założeniu - może dlatego, że sugerowałem się wynikami na biegu jałowym. Inna sprawa, że nadal nie mam do końca prawidłowo przeprowadzonej regulacji, bo nie robiłem tego ani na hamowni, ani nawet na analizatorze - ustawiałem "na oko" przy użyciu zwykłego miernika.
W praktyce wygląda to tak, że na postoju (czyli bez obciążenia) silnik bez problemu wkręca się nawet do 7 tys. obrotów, natomiast w czasie jazdy od dołu zbiera się bardzo ładnie (nie ma porównania z mikserem), natomiast dostaje dziwnego zamulenia pow. 4,5 tys. obr. Nie wiem, czy jest to wina źle ustawionego samego Blosa, czy Blos + ustawienie reduktora (mam reduktor BRC 140kW, ale kręcenie śrubkami nic nie zmienia), czy może do tego silnika jest niewłaściwy slit w Blosie (za mała szczelina w górnym zakresie obrotów).
Mam zamiar powalczyć z tym jeszcze jak zrobi się trochę cieplej, bo teraz po prostu mi się nie chce. Inna sprawa, że rzadko kiety przekraczam 4,5 tys. obrotów, a do tej granicy silnik wkręca się bardzo ładnie.
Trochę gorzej wygląda sprawa ze spalaniem, bo o ile spodziewałem się, że po założeniu Blosa spalanie w stosunku do miksera spadnie, to stało się dokładnie odwrotnie :( Przy mikserze spalanie w trasie mieściło mi się w granicach 11-11,8l/100km, natomiast przy Blosie nie udało mi się jeszcze ani razu zejść poniżej 12l - norma to 12,3-12,6l/100km.
O wiele mniejsza jest natomiast różnica w spalaniu trasa/miasto, bo o ile na mikserze potrafił mi w ruchu miejskim "wykotłować" nawet 16l gazu, to przy Blosie nie przekroczył nigdy 14l.
Mam nadzieję, że ze spalaniem również dojdę do ładu, jak już będę miał dobrze zestrojoną całą instalację (prawdopodobnie zrobię to na hamowni).
Adam
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 27 lut 2006, 11:24

teraz dopiero lancia lyka LPG tyle ile potrzebuje ;)

co do reduktora to moge iec pewne obawy. u mnie reduktor, który byl zalozony na poczatku instali dawal ciala, dopiero silver kme pociagnal temat.

_ADAM_
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 90
Rejestracja: 19 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursus

Odp: ...

Post autor: _ADAM_ » 27 lut 2006, 15:02

"larry123" pisze:teraz dopiero lancia lyka LPG tyle ile potrzebuje ;)

co do reduktora to moge iec pewne obawy. u mnie reduktor, który byl zalozony na poczatku instali dawal ciala, dopiero silver kme pociagnal temat.
Tak Leszek, ale Ty masz sekwencję, a ja II gen. Reduktor jest do 140kW, czyli ~190KM, a silnik ma 175KM więc reduktor powinien być wystarczający. Na mikserze nie było najmniejszego problemu z wydajnością reduktora, więc sądzę, że problem leży w prawidłowej regulacji.
Adam
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877

Lewutek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 665
Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie

BLOS ...ciąg dalszy ...

Post autor: Lewutek » 27 lut 2006, 17:14

CZE ...

...czyli potwiedza się to co mi powiedział gazownik u którego zakładałem LPG ... innymi słowy nie tak łatwo jest "zestroić" BLOS-a ... założyć się da, wyregulować się da ale żeby było widać wyrażne różnice na "+" w stosunku do instalacji opartej na mikserze to już nie jest tak oczywiste ...

Jeśli idzie o mnie i mój LPG II generacji to ja wykorzystuję silnik na wyższych obrotach i dla tej instalacji obroty silnika pod obciążeniem (podczas jazdy) od ~4700 i wyżej zaczynają być problematyczne i nie tak łatwo osiągalne. Co prawda maksymalny moment obrotowy dla silnika 2,4 jest przy 3750 obr/min, to dla dynamicznego przyśpieszania podczas zmiany biegów zachodzi konieczność "przekręcenia" silnika na niższym biedu (np.III) na 4500-5000 obr/min ...

... i mikser i BLOS nie zapewnią uzyskania obrotów w zakresie od ~4700 do końca możliwości silnika ... coś za coś... albo jeżdzi się w znośnych kosztach ekspoloatacyjnych i traci się na osiągach silnika albo nie ... Jedynie założenie wtrysku bezpośredniego nie ogranicza osiągów silnika ...

Stąd myślałem że jeżeli _ADAM_ już założyłeś BLOS-a to będą lepsze efekty, ale widzę że wydanie ~400 zł mija się z celem ...

Pozdrawiam i pisz w dalszym ciągu o Twoich doświadczeniach z BLOS-em ... :wink:
Buraczany Wóz, "ف"opel, "ف"A"Ł‚"di, VW ... Obrazek
aktualnie turlam się™ od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V

_ADAM_
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 90
Rejestracja: 19 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Ursus

Odp: BLOS ...ciąg dalszy ...

Post autor: _ADAM_ » 28 lut 2006, 0:50

"lewutek" pisze: ... i mikser i BLOS nie zapewnią uzyskania obrotów w zakresie od ~4700 do końca możliwości silnika ... coś za coś... albo jeżdzi się w znośnych kosztach ekspoloatacyjnych i traci się na osiągach silnika albo nie ... Jedynie założenie wtrysku bezpośredniego nie ogranicza osiągów silnika ...

Stąd myślałem że jeżeli _ADAM_ już założyłeś BLOS-a to będą lepsze efekty, ale widzę że wydanie ~400 zł mija się z celem ...

Pozdrawiam i pisz w dalszym ciągu o Twoich doświadczeniach z BLOS-em ... :wink:
Nie zgodzę się z Tobą... Moim zdaniem blosa warto założyć chociażby dla poprawy osiągów na benzynie. Ja np. jadąc w trasie, jak przymierzam się do wyprzedzania i jest dość "ciasno", to wtedy przełączam się na Pb i Lucyna dostaje "kopa" - przy mikserze nawet benzyna była zdławiona.
Ja jednak wierzę, że uda mi się w końcu zestroić go tak, że będę w pełni zadowolony.
Jeśli natomiast chodzi o max. obroty silnika przy mikserze, to ja bez problemu osiągałem 6,5tys, a mikser miał zwężkę 29mm. Dlatego też sądzę, że zamulenie przy blosie nie jest spowodowane niewystarczającą wydajnością reduktora, ale właśnie zbyt wąską szczeliną slita w górnej części. Zanim jednak wezmę się za pilnik, muszę mieć pewność, że wszystkie inne przyczyny zostały wyeliminowane, bo jak spier.... slita, to raczej nigdzie go nie dokupię...
Adam
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Założyłem BLOS'a :)

Post autor: makek » 28 lut 2006, 11:31

Moja dedra 1.8 (74kW) miała mikser fi 32mm. 29 mm średnicy do silnika 2.4 to pomyłka, sam podejrzewałem, że mój mikser ogranicza osiągi silnika , nie chce myśleć co było u Was.

Awatar użytkownika
Swiety
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 905
Rejestracja: 27 lut 2006, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Założyłem BLOS'a :)

Post autor: Swiety » 28 lut 2006, 11:35

natomiast dostaje dziwnego zamulenia pow. 4,5 tys. obr
masz zle ustawinego Blosa, pozatym musisz ustawic wiekszą dawke gazu, bo na wyzszych obrotach jak zwezka "znika" to masz za mał gazu i robi sie zbyt uboga mieszanka
Lancia Delta HF Turbo

Kursy pierwszej pomocy
http://www.erhaplus.pl

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Założyłem BLOS'a :)

Post autor: makek » 28 lut 2006, 11:47

Co to znaczy "zwężka znika"?

Awatar użytkownika
Swiety
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 905
Rejestracja: 27 lut 2006, 0:00
Imię: Grzegorz
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Założyłem BLOS'a :)

Post autor: Swiety » 28 lut 2006, 11:58

"makek" pisze:Co to znaczy "zwężka znika"?
na tym polega Bloss, jest to taki "gaznik" wraz ze zwiekszaniem sie obrotów, powieksza sie przepustowosc blosa, czyli przesłona sie otwiera. dlatego na wolnych obrotach auto nie gasnie i na wysokich nie traci mocy.
Lancia Delta HF Turbo

Kursy pierwszej pomocy
http://www.erhaplus.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”