Lybra - koszty utrzymania
Moderator: stabraf
Lybra - koszty utrzymania
Witam Wszystkich serdecznie,
Przymierzam się do zakupu samochodu i dużo tu znalazłam ciekawych informacji nt. jednego z typów - Lybry.
Zauważyłam, że ten model cieszy się stosunkowo niską awaryjnością co dla mnie ma spore znaczenie (dużo podróżuje).
Niestety brakuje mi tylko jeszcze jednej informacji dotyczącej kosztów utrzymania auta, tzn. ile średnio rocznie taka Lybra kosztuje (oczywiście pomijając samo paliwo) oraz ile przy tym rocznie zostało przejechane.
Pytanie tłumaczę tym, że zastanawiam się nad modelami bardziej pewnymi (może i stereotypowym myśleniem) Vectra ew. Zafira, Mazda 626 ew. Premacy, Fiat Stilo kombi (3 lata młodszy); a nieco się zaniepokoiłam cenami części do tego samochodu.
Oczywiście wszystkie modele wyposażone w silnik diesla.
I jeszcze mam dodatkowe malutkie pytanie - czy to prawda, że w modelu Lybra blacha jest ocynkowana?
Przymierzam się do zakupu samochodu i dużo tu znalazłam ciekawych informacji nt. jednego z typów - Lybry.
Zauważyłam, że ten model cieszy się stosunkowo niską awaryjnością co dla mnie ma spore znaczenie (dużo podróżuje).
Niestety brakuje mi tylko jeszcze jednej informacji dotyczącej kosztów utrzymania auta, tzn. ile średnio rocznie taka Lybra kosztuje (oczywiście pomijając samo paliwo) oraz ile przy tym rocznie zostało przejechane.
Pytanie tłumaczę tym, że zastanawiam się nad modelami bardziej pewnymi (może i stereotypowym myśleniem) Vectra ew. Zafira, Mazda 626 ew. Premacy, Fiat Stilo kombi (3 lata młodszy); a nieco się zaniepokoiłam cenami części do tego samochodu.
Oczywiście wszystkie modele wyposażone w silnik diesla.
I jeszcze mam dodatkowe malutkie pytanie - czy to prawda, że w modelu Lybra blacha jest ocynkowana?
Eleni
Odp: Lybra - koszty utrzymania
Tak blacha w Lybrze i nie tylko bo chyba i w starszych modelach jest ocynkowana.Eleni pisze:I jeszcze mam dodatkowe malutkie pytanie - czy to prawda, że w modelu Lybra blacha jest ocynkowana?
Co do kosztów utrzymania to wszystko jest na forum, chociażby w temacie Czy student będzie w stanie utrzymać Lybrę ?.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
-
- Klubowicz
- Posty: 611
- Rejestracja: 08 mar 2005, 0:00
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Odp: Lybra - koszty utrzymania
Dobra rada - kup sobie cos innego.Eleni pisze: Zauważyłam, że ten model cieszy się stosunkowo niską awaryjnością co dla mnie ma spore znaczenie (dużo podróżuje).
Odp: Lybra - koszty utrzymania
W instrukcji piszą ze "blacha jest ocynkowana lub wstępnie obrobiona" ja to rozumiem tak, że nie wszystkie były w ocynku.FXX pisze:Tak blacha w Lybrze i nie tylko bo chyba i w starszych modelach jest ocynkowana.Eleni pisze:I jeszcze mam dodatkowe malutkie pytanie - czy to prawda, że w modelu Lybra blacha jest ocynkowana?
Co do kosztów utrzymania to wszystko jest na forum, chociażby w temacie Czy student będzie w stanie utrzymać Lybrę ?.
Ostatnio zmieniony 26 paź 2009, 18:16 przez malinowy, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Klubowicz
- Posty: 963
- Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Brzeg
Odp: Lybra - koszty utrzymania
Taka rada jest dobra, jeśli ktoś chce kupić strupa jakiegoś (bo potem doinwestuje / postawi na nogi) albo po przejściach wypadkowych. Wtedy, ale to dotyczy także każdej innej marki, okaże się, że samochód jest wyjątkowo usterkowy. Każdy samochód powypadkowy okaże się prędzej czy później wyjątkowo usterkowy. Normalnie, przy zadbanym egzemplarzu oraz bezwypadkowej przeszłości, jest to samochód mało usterkowy. Eleni - poczytaj sobie opinie o tym modelu w Internecie, popytaj osób użytkujących go tutaj na forum, sam wyrobisz sobie zdanie.kartonik pisze:Dobra rada - kup sobie cos innego.Eleni pisze: Zauważyłam, że ten model cieszy się stosunkowo niską awaryjnością co dla mnie ma spore znaczenie (dużo podróżuje).
Odp: Lybra - koszty utrzymania
Sprawa wygląda tak, że właśnie poczytałam i ta opinia jest moją kompilacją opinii w necie.
Chciałam oszacować ile rocznie każdy inwestuje w ten samochód i wyciągnąć średnią. Inaczej tego nie widzę gdyż co opinia to generalnie inna
Dodam, że samochód jest dla mnie ważnym narzędziem pracy i dbanie o auto mam w standardzie na wysokim poziomie. Reszta to kwestia tylko kosztów...
Chciałam oszacować ile rocznie każdy inwestuje w ten samochód i wyciągnąć średnią. Inaczej tego nie widzę gdyż co opinia to generalnie inna

Dodam, że samochód jest dla mnie ważnym narzędziem pracy i dbanie o auto mam w standardzie na wysokim poziomie. Reszta to kwestia tylko kosztów...
Eleni
Odp: Lybra - koszty utrzymania
Vectra w dieslu sypie się raz za razem, w nowej vectrze wymienisz żarówkę dopiero po rozebraniu połowy przodu. Zafira była prawie na ostatnim miejscu w rankingu awaryjności TUV, na sto parę samochodówEleni pisze:Witam Wszystkich serdecznie,
Przymierzam się do zakupu samochodu i dużo tu znalazłam ciekawych informacji nt. jednego z typów - Lybry.
Zauważyłam, że ten model cieszy się stosunkowo niską awaryjnością co dla mnie ma spore znaczenie (dużo podróżuje).
Niestety brakuje mi tylko jeszcze jednej informacji dotyczącej kosztów utrzymania auta, tzn. ile średnio rocznie taka Lybra kosztuje (oczywiście pomijając samo paliwo) oraz ile przy tym rocznie zostało przejechane.
Pytanie tłumaczę tym, że zastanawiam się nad modelami bardziej pewnymi (może i stereotypowym myśleniem) Vectra ew. Zafira, Mazda 626 ew. Premacy, Fiat Stilo kombi (3 lata młodszy); a nieco się zaniepokoiłam cenami części do tego samochodu.
Oczywiście wszystkie modele wyposażone w silnik diesla.
I jeszcze mam dodatkowe malutkie pytanie - czy to prawda, że w modelu Lybra blacha jest ocynkowana?
Odp: Lybra - koszty utrzymania
Widzę, że znasz się na Oplach. Czyli finalnie wg. Ciebie Lybra będzie nie dość, że znacznie ładniejszym i lepiej wyposażonym, to jeszcze zdecydowanie mniej zawodnym?malinowy pisze:Vectra w dieslu sypie się raz za razem, w nowej vectrze wymienisz żarówkę dopiero po rozebraniu połowy przodu. Zafira była prawie na ostatnim miejscu w rankingu awaryjności TUV, na sto parę samochodów
Poszukuję generalnie auta (w zależności od marki) w roczniku 2000-2004.
Eleni
Odp: Lybra - koszty utrzymania
Pytanie na czym Ci zależy. Stlilo, jako młodsze będzie prawdopodobnie mniej awaryjne i tańsze w utrzymaniu. A że brzydkie, no cóż nie ma nic za darmo ...Eleni pisze: Pytanie tłumaczę tym, że zastanawiam się nad modelami bardziej pewnymi (może i stereotypowym myśleniem) Vectra ew. Zafira, Mazda 626 ew. Premacy, Fiat Stilo kombi (3 lata młodszy); a nieco się zaniepokoiłam cenami części do tego samochodu.
Oczywiście wszystkie modele wyposażone w silnik diesla.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW

Odp: Lybra - koszty utrzymania
Właśnie nie znam się zbytnio na oplach, ale te modele znam akurat od złej strony. A lybra będzie na pewno ładniejsza, lepiej wyposażona, zdecydowanie bardziej komfortowa, jeżdżąc po naszych drogach najczęsciej inwestuje się w zawieszenie, w lybrze nie jest super trwałe, ale super tanie, najczęściej padają gumy stabilizatora, łączniki, ale są to groszowe sprawy, nawet jeśli przyjdzie wymienic cały wachacz to 200 zł chyba nie obciąży zbytnio budżetu, mówie tu o przodzie, tylne zawieszenie jest dośc trwałe. A z resztą to zależy na jaką trafisz sztukęEleni pisze:Widzę, że znasz się na Oplach. Czyli finalnie wg. Ciebie Lybra będzie nie dość, że znacznie ładniejszym i lepiej wyposażonym, to jeszcze zdecydowanie mniej zawodnym?malinowy pisze:Vectra w dieslu sypie się raz za razem, w nowej vectrze wymienisz żarówkę dopiero po rozebraniu połowy przodu. Zafira była prawie na ostatnim miejscu w rankingu awaryjności TUV, na sto parę samochodów
Poszukuję generalnie auta (w zależności od marki) w roczniku 2000-2004.
Odp: Lybra - koszty utrzymania
Myślę, że wiek tu nie ma znaczenia, tym bardziej, że im nowsze auto tym gorsza jakość wykonania (moja prywatna opinia), dlatego wiek auta nie ma dla mnie znaczenia. Największe znaczenie ma dla mnie koszt utrzymania. Niestety mam złe doświadczenia z samochodami dla ludu czyli Oplami, VW, o "F" już nie wspomnę. O dziwo jedyne dotychczas na jakich się nie zawiodłam to koreańce - tylko trzeba było o nie dbać (niestety jakość wykonania i wyposażenie pozostawia wiele do życzenia). Szukam ciągle "mojej" marki samochoduwujekp pisze:Pytanie na czym Ci zależy. Stlilo, jako młodsze będzie prawdopodobnie mniej awaryjne i tańsze w utrzymaniu. A że brzydkie, no cóż nie ma nic za darmo ...

O przypomniałam sobie jeszcze jeden super niezawodny model samochodu --> VW T4 rocznik 1995 to tak na odskocznię, gdyż na prawdę auto było nie do zajechania

Nowe T5 niestety już są zdecydowanie bardziej zawodne.
Eleni
Odp: Lybra - koszty utrzymania
nie wiem co inni mają do Lybry gdyż jeśli ktoś zrobił prawie 300 tyś km i poza eksploatacyjnymi wymianami nie miał innych problemów to chyba mówi samo za siebie .
Kup sobie paska ( prawda Nat ?
a to jest jeden z wielu przykładów ) wtedy daleko zajedziesz .... poszukaj w moich postach co sądzę o Lybrze
Kup sobie paska ( prawda Nat ?

pozdrawiam Marek vel Trigo .. chwilowo bez Lybry ale za to Sprinter - kontener na 8 palet a jakby ktoś chciał teściową wyekspediować -służę pomocą
masz czas ? zajrzyj:https://www.facebook.com/Quadratura-339116226208598
masz czas ? zajrzyj:https://www.facebook.com/Quadratura-339116226208598
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Odp: Lybra - koszty utrzymania
Lybra 2,0 20V zadbana i doinwestowana. Jeździ i jeździ i jeździ i nie chce się psuć.
Przyłóż dużo uwagi do zakupu zadbanego egzemplarza ze znaną przeszłością, nawet jeśli byłby droższy.
Przyłóż dużo uwagi do zakupu zadbanego egzemplarza ze znaną przeszłością, nawet jeśli byłby droższy.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat

Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?

Odp: Lybra - koszty utrzymania
Co do Passata, jeździłem b5, zdecydowanie bardziej usterkowy niż Kappa. Co do opli w dieslu po 2000 roku, to jak się sypnie pompa (a lubi) to jest płacz i bicie głową w klepisko (nie podlega regeneracji) koszt naprawy to minimum 3700 zł. Sprzęgło z kołem dwumasowym do oplowskich cdti to wydatek dla detalisty ok. 3500 zł-4000 zł + robocizna (używane odrzucam, bo chcesz mieć sprawny samochód a nie pogromcę lawet), w przypadku lybry jtd, te elementy (dwumas i sprzęgło) to dla detalisty wydatek poniżej 1800 zł + robocizna. Wnioski wyciągniesz sama
Serdecznie pozdrawiam.

Serdecznie pozdrawiam.
Odp: Lybra - koszty utrzymania
a Stilo w jtd to w stajni Fiata to też bardzo udany egzemplarz też kiedyś rozważałem zakup
pozdrawiam Marek vel Trigo .. chwilowo bez Lybry ale za to Sprinter - kontener na 8 palet a jakby ktoś chciał teściową wyekspediować -służę pomocą
masz czas ? zajrzyj:https://www.facebook.com/Quadratura-339116226208598
masz czas ? zajrzyj:https://www.facebook.com/Quadratura-339116226208598