Dedra - naciągnięcie paska klinowego.

Awatar użytkownika
Hamelys
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 31
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Skype: ni ma
Lokalizacja: Ziębice

Dedra - naciągnięcie paska klinowego.

Post autor: Hamelys » 14 gru 2009, 19:00

Czy ktoś mógłby mi doradzić, jak naciągnąć pasek klinowym? Jestem właścicielem Dedry 1.9 TDs z 1996r. i jak odpalam zimny samochód, po dłuższym postoju to pasek mi strasznie piszczy, a to jest trochę wkurzające :)

Awatar użytkownika
jerzy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 525
Rejestracja: 22 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Odp: Dedra - naciągnięcie paska klinowego.

Post autor: jerzy » 14 gru 2009, 19:45

Prawdopodobnie piszczy Ci pasek alternatora, przy większym obciążeniu np.przy włączeniu świateł czy innego odbiornika.Musisz popuścić dwie śruby przy alternatorze (niekiedy wystarczy jedna( klucz 17 - następnie najlepiej łyżką do opon musisz przesunąć alternator tak byś czuł ,że się pasek naprężył a następnie trzeba dokręcić nakrętkę ... i to tyle.Ale jak masz z tym kłopoty to lepiej jedź do mechanika.

______________________
lancia dedra 19td

Awatar użytkownika
Hamelys
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 31
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Skype: ni ma
Lokalizacja: Ziębice

Odp: Dedra - naciągnięcie paska klinowego.

Post autor: Hamelys » 14 gru 2009, 20:26

nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale jak odpalam samochód to bez świateł, bez radia, bez nawiewu. dopiero jak auto pochodzi z 4-5 minut to pasek przestaje piszczeć.

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 819
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Odp: Dedra - naciągnięcie paska klinowego.

Post autor: schab » 15 gru 2009, 7:51

A masz w aucie wspomaganie , klimę ? Bo to kolejne dwa paski do napięcia .

Awatar użytkownika
Hamelys
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 31
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Skype: ni ma
Lokalizacja: Ziębice

Odp: Dedra - naciągnięcie paska klinowego.

Post autor: Hamelys » 15 gru 2009, 13:19

Mam i climatronic i wspomaganie.

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 819
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Odp: Dedra - naciągnięcie paska klinowego.

Post autor: schab » 15 gru 2009, 14:03

No więc masz do napięcia pasek wielorowkowy napędzający alternator i jednocześnie pompę wody ; drugi pasek ( klinowy ) pomiędzy pompą wody , a pompą wspomagania oraz trzeci napędzjący sprężarkę klimy . Najbardziej podejrzany jest ten pierwszy ...

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Odp: Dedra - naciągnięcie paska klinowego.

Post autor: dr_scott » 22 gru 2009, 9:49

To normalne, pasek w Dedrach 1.9TDs zawsze piszczy i zawsze będzie piszczał. Na krótko problem można rozwiązać nowym paskiem naciągniętym do granic możliwości ;)
W wersji z alternatorem 90A zastosowano dodatkową rolkę prowadzącą pośrednią aby koło pasowe alternatora było owinięte w większym zakresie, ale na niewiele się to zdało. Fiat powinien już w tych modelach zastosować paski V6 (jak w JTD) zamiast V5.
Walczę z tym problemem już 3 lata i całkowicie nie udało mi się go wyeliminować.

Przy okazji... pytanie do posiadaczy 1.9TDs: Jakie macie obroty silnika po zimnym rozruchu? Chodzi mi o silniki bez mechanicznego sterowania dźwigienką zmiany kąta wtrysku (ta z przodu pompy). Zajrzyjcie proszę do tematu Zimnego rozruch: Skracamy linki
Chciałbym przynajmniej wiedzieć jak zachowują się wasze furki w takich warunkach. Dzięki.
Ostatnio zmieniony 22 gru 2009, 14:40 przez miszax, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: skróciłem link
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”