
Dedra - naciągnięcie paska klinowego.
- Hamelys
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 31
- Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
- Skype: ni ma
- Lokalizacja: Ziębice
Dedra - naciągnięcie paska klinowego.
Czy ktoś mógłby mi doradzić, jak naciągnąć pasek klinowym? Jestem właścicielem Dedry 1.9 TDs z 1996r. i jak odpalam zimny samochód, po dłuższym postoju to pasek mi strasznie piszczy, a to jest trochę wkurzające 

Odp: Dedra - naciągnięcie paska klinowego.
Prawdopodobnie piszczy Ci pasek alternatora, przy większym obciążeniu np.przy włączeniu świateł czy innego odbiornika.Musisz popuścić dwie śruby przy alternatorze (niekiedy wystarczy jedna( klucz 17 - następnie najlepiej łyżką do opon musisz przesunąć alternator tak byś czuł ,że się pasek naprężył a następnie trzeba dokręcić nakrętkę ... i to tyle.Ale jak masz z tym kłopoty to lepiej jedź do mechanika.
______________________
lancia dedra 19td
______________________
lancia dedra 19td
- Hamelys
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 31
- Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
- Skype: ni ma
- Lokalizacja: Ziębice
Odp: Dedra - naciągnięcie paska klinowego.
nie wiem czy to ma jakieś znaczenie, ale jak odpalam samochód to bez świateł, bez radia, bez nawiewu. dopiero jak auto pochodzi z 4-5 minut to pasek przestaje piszczeć.
Odp: Dedra - naciągnięcie paska klinowego.
A masz w aucie wspomaganie , klimę ? Bo to kolejne dwa paski do napięcia .
- Hamelys
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 31
- Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
- Skype: ni ma
- Lokalizacja: Ziębice
Odp: Dedra - naciągnięcie paska klinowego.
Mam i climatronic i wspomaganie.
Odp: Dedra - naciągnięcie paska klinowego.
No więc masz do napięcia pasek wielorowkowy napędzający alternator i jednocześnie pompę wody ; drugi pasek ( klinowy ) pomiędzy pompą wody , a pompą wspomagania oraz trzeci napędzjący sprężarkę klimy . Najbardziej podejrzany jest ten pierwszy ...
Odp: Dedra - naciągnięcie paska klinowego.
To normalne, pasek w Dedrach 1.9TDs zawsze piszczy i zawsze będzie piszczał. Na krótko problem można rozwiązać nowym paskiem naciągniętym do granic możliwości 
W wersji z alternatorem 90A zastosowano dodatkową rolkę prowadzącą pośrednią aby koło pasowe alternatora było owinięte w większym zakresie, ale na niewiele się to zdało. Fiat powinien już w tych modelach zastosować paski V6 (jak w JTD) zamiast V5.
Walczę z tym problemem już 3 lata i całkowicie nie udało mi się go wyeliminować.
Przy okazji... pytanie do posiadaczy 1.9TDs: Jakie macie obroty silnika po zimnym rozruchu? Chodzi mi o silniki bez mechanicznego sterowania dźwigienką zmiany kąta wtrysku (ta z przodu pompy). Zajrzyjcie proszę do tematu Zimnego rozruch: Skracamy linki
Chciałbym przynajmniej wiedzieć jak zachowują się wasze furki w takich warunkach. Dzięki.

W wersji z alternatorem 90A zastosowano dodatkową rolkę prowadzącą pośrednią aby koło pasowe alternatora było owinięte w większym zakresie, ale na niewiele się to zdało. Fiat powinien już w tych modelach zastosować paski V6 (jak w JTD) zamiast V5.
Walczę z tym problemem już 3 lata i całkowicie nie udało mi się go wyeliminować.
Przy okazji... pytanie do posiadaczy 1.9TDs: Jakie macie obroty silnika po zimnym rozruchu? Chodzi mi o silniki bez mechanicznego sterowania dźwigienką zmiany kąta wtrysku (ta z przodu pompy). Zajrzyjcie proszę do tematu Zimnego rozruch: Skracamy linki
Chciałbym przynajmniej wiedzieć jak zachowują się wasze furki w takich warunkach. Dzięki.
Ostatnio zmieniony 22 gru 2009, 14:40 przez miszax, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: skróciłem link
Powód: skróciłem link
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06
Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06
Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *