Kappa - 2,0 - pali 24 litry

Awatar użytkownika
rosomak1983
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 326
Rejestracja: 05 gru 2009, 22:30
Lokalizacja: Łancut

Kappa - 2,0 - pali 24 litry

Post autor: rosomak1983 » 05 gru 2009, 22:49

Witam posiadam lancie kappa silnik 2.0 146KM (5 baniakow wolnossace) rocznik 1995. Moim głównym problemem jest spalanie. Wczesniej autko paliło ok 15 w miescie. Ale od jakiegos czasu nie dosc ze sie zmuliło to zaczeło palić 24 litry na 100 kilometrów... Cos jest nie tak. Wymieniłem sonde lambda (Bocha dedykowana do lanci za 400zł) oraz przepływomierz kupiłem jakis zamiennik za ok 300zł. Po zamontowaniu miałem odczucie szarpania na zimnym silniku,
Spalanie nie zmieniło sie 8-O : beczy : W dodatku dzis zaczelo wyswietlac bład byłem na komputerze i były trzy błedy
czujnika połozenia wału, przepływomierza (ale to dlatego ze odłaczyłem go na chwilke dzien wczesniej) oraz jakis blad samoadaptacji...Po skasowaniu kompem check dalej wywalało dopiero reset po odpieciu aku pomógł. Skasowałem bledy na razie nie ma. Co robic bo powoli nie mam pieniedzy zeby wogole nia jezdzić... Pomózcie miłosnikowi marki lacia... uwielbiam to auto ale juz niewiem co mam robić...
Dziś jest pierwszy dzień reszty Twojego życia. Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. DZIAŁAJ!!!

Lancia kappa 2.0T 20V 1999

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: mgOmichGD
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Odp: spalanie 24 litry/100 ;-////

Post autor: lancia1969 » 05 gru 2009, 22:56

Bład czujnika położenia wału w przypadku kiedy nie masz problemów z pracą silnika może być przyczyną przestawienia rozrządu - spalanie również na to wskazuje - czynność podstawowa a wykluczy bezsesnowne wymiany wszystkiego co tylko masz pod maską.
Proponuję od tego zaczać tylko poszukaj zakładu który ma blokady, zrobi to porzadnie a nie na oko.

Awatar użytkownika
Vico
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 114
Rejestracja: 07 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Radom

Re: Kappa - 2,0 - pali 24 litry

Post autor: Vico » 20 sty 2010, 9:16

Mam identyczną Lancie i od jakiegoś czasu również problem ze spalaniem. Może nie aż tak drastyczny ale na trasie pali mi około 11l, natomiast po mieście na pewno nie mniej jak 19-20l/100km. Zamierzam wybrać się z nią na diagnostykę komputerową, bo latem wszystko było ok - tzn. paliła około 12l po mieście. Problemów z pracą silnika nie ma żadnych, bez problemu odpala nawet w największe mrozy za pierwszym razem i pracuje równo bez jakichkolwiek zastrzeżeń. jednak dopóki się troche nie zagrzeje zostawia za samochodem ładną mleczną zasłone dymną. Mam nadzieje, że to nic poważnego. Kolega wyżej napisał, że błąd czujnika położenia wału... i przestawienie rozrządu... możesz to rozwinąć?
Ew. może ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co może być nie tak?

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Re: Kappa - 2,0 - pali 24 litry

Post autor: KGB » 20 sty 2010, 12:57

blad PWK bedzie zawsze ,bo jak przekrecasz kluczyk i silnik sie nie kreci to lapie ten blad ,
ale rozrzad mozna sprawdzic swoja droga - moze pasek przeskoczyc ,moze wariator zwariowac :P

oczywiscie podstawowa czynnoscia jest sprawdzenie czy nie ubywa plynu chlodniczego i nie przybywa oleju ,
dzwiek pracujacego silnika moze duzo powiedziec o stanie popychaczy na zaworach - jezeli klekocze jak diesel ,to nie mozna wykluczyc ,ze zawory sie ledwo otwieraja

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: Re: Kappa - 2,0 - pali 24 litry

Post autor: dunin » 20 sty 2010, 13:33

KGB pisze:blad PWK bedzie zawsze ,bo jak przekrecasz kluczyk i silnik sie nie kreci to lapie ten blad ,
nie no, to to już jakaś herezja :) błąd dlatego nazywa się błędem, że nie występuje w stanie normalnym ;)

Zgodziłbym się z Grzesiem, że zacząć by trzeba od ustawienia rozrządu i czujnika położenia wału - jeżeli jest przestawiony o ząbek, to komputer zmienił dawkę paliwa, żeby utrzymać poprawne obroty biegu jałowego (pieprzona funkcja adaptacji ;) ).

Ewentualnie jeżeli muli i pali od groma, to może czujnik temperatury silnika?? ecu ciągle myśli, że silnik niedogrzany i przelewa paliwo, ale nie wywali tego jako błąd.

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: Re: Kappa - 2,0 - pali 24 litry

Post autor: KGB » 20 sty 2010, 13:41

dunin pisze:
KGB pisze:blad PWK bedzie zawsze ,bo jak przekrecasz kluczyk i silnik sie nie kreci to lapie ten blad ,
nie no, to to już jakaś herezja :) błąd dlatego nazywa się błędem, że nie występuje w stanie normalnym ;)
a jednak blad nie zawsze oznacza blad - zwlaszcza PWK :P
dunin pisze: zacząć by trzeba od ustawienia rozrządu i czujnika położenia wału - jeżeli jest przestawiony o ząbek, to komputer zmienił dawkę paliwa, żeby utrzymać poprawne obroty biegu jałowego (pieprzona funkcja adaptacji ;) ).
chodzi ci chyba o czujnik walka rozrzadu ,bo PWK nie da sie przestawic
dunin pisze:Ewentualnie jeżeli muli i pali od groma, to może czujnik temperatury silnika?? ecu ciągle myśli, że silnik niedogrzany i przelewa paliwo, ale nie wywali tego jako błąd.
to tez moze byc ,ale roznice strasznie duze ,a sonda przeciez podgrzewana ,
przy tak bogatej na jalowych to powinien ledwo przepalac

Awatar użytkownika
Vico
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 114
Rejestracja: 07 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Radom

Re: Kappa - 2,0 - pali 24 litry

Post autor: Vico » 20 sty 2010, 14:23

Czyli co proponujecie? Od razu mechanior i zasugerować mu, że czujnik położenia wału i rozrząd źle ustawiony? Czy oddać kase i jechać na komputer żeby podpięli i stwierdzili, że wszystko ok ? ;> Bo skoro nie wywala mi żadnych błędów, to teoretycznie powinno byc wszystko dobrze... ale jednak pali jak smok... Płynu chłodniczego delikatnie mi ubywa, ale nie zuaważyłem jakichś anomalii na bagnecie z olejem, chociaż jak wiem nie wróży to zbyt dobrze i może wyjasniać mglistą zasłonę dymną na zimnym silniku, bo silnik może przepalać ten własnie płyn... kurka ależ to wszystko skomplikowane, na nic nie ma jasnej odpowiedzi : cenzura :

uciekinier1453
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 60
Rejestracja: 17 sty 2010, 19:15
Lokalizacja: olsztyn

Odp: spalanie 24 litry/100 ;-////

Post autor: uciekinier1453 » 20 sty 2010, 21:05

lancia1969 pisze:Bład czujnika położenia wału w przypadku kiedy nie masz problemów z pracą silnika może być przyczyną przestawienia rozrządu - spalanie również na to wskazuje - czynność podstawowa a wykluczy bezsesnowne wymiany wszystkiego co tylko masz pod maską.
Proponuję od tego zaczać tylko poszukaj zakładu który ma blokady, zrobi to porzadnie a nie na oko.
jeśli będziesz miał problem z blokami wałka to mogę pomóc mam takie bloki kiedyś miałem takie auto kupiłem ze zle założonym paskiem i to było to palenie 17 / 18 pozdrawiam

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: Re: Kappa - 2,0 - pali 24 litry

Post autor: dunin » 20 sty 2010, 21:33

KGB pisze:
dunin pisze:
KGB pisze:blad PWK bedzie zawsze ,bo jak przekrecasz kluczyk i silnik sie nie kreci to lapie ten blad ,
nie no, to to już jakaś herezja :) błąd dlatego nazywa się błędem, że nie występuje w stanie normalnym ;)
a jednak blad nie zawsze oznacza blad - zwlaszcza PWK :P
dunin pisze: zacząć by trzeba od ustawienia rozrządu i czujnika położenia wału - jeżeli jest przestawiony o ząbek, to komputer zmienił dawkę paliwa, żeby utrzymać poprawne obroty biegu jałowego (pieprzona funkcja adaptacji ;) ).
chodzi ci chyba o czujnik walka rozrzadu ,bo PWK nie da sie przestawic
chodziło mi o to, że rozrząd przestawiony o ząbek. a co do błędu PWK, który nie jest błędem to powiedz mi, w jaki sposób dokładnie przebiega ten zapis przy niepracującym silniku, bo zainteresowało mnie to rozwiązanie. może być na priv, żeby nie robić offtopu.

Vico: a jeszcze co do białej chmury rano - normalka, woda skroplona w wydechu odparowuje.

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Re: Kappa - 2,0 - pali 24 litry

Post autor: KGB » 20 sty 2010, 21:45

offtopem nie bedzie ,
co tu duzo pisac - zalaczasz zaplon i ECU widzi ,ze PWK nie daje sygnalu ,a przeciez ECU nie wie ,ze jeszcze nie zakreciles (mozna zrobic ,ze bedzie pamietal sekwencje startowe ,ale po co ,skoro wystarczy zdlawic silnik podczas ruszania i blad zostanie zarejestrowany),
w kilku autach widzialem blad PWK i w kazdym z nich PWK byl sprawny - zakladam ,ze wszystkie ECU tak robią

Awatar użytkownika
Vico
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 114
Rejestracja: 07 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Radom

Odp: spalanie 24 litry/100 ;-////

Post autor: Vico » 23 sty 2010, 11:00

uciekinier1453 pisze: jeśli będziesz miał problem z blokami wałka to mogę pomóc mam takie bloki kiedyś miałem takie auto kupiłem ze zle założonym paskiem i to było to palenie 17 / 18 pozdrawiam
Ok. Dzięki na pewno się odezwe w razie czego. Dziś zostawiłem samochód. Mam takie pytanie, czy gdy by faktycznie błąd czujnika położenia wału był przyczyną przestawienia rozrządu to czy samochód nie powinien przypadkiem nie odpalać? Może głupie pytanie, bo nikt o tym nie wspomniał ale mnie to nurtuje trochę...

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Odp: spalanie 24 litry/100 ;-////

Post autor: KGB » 23 sty 2010, 11:43

Vico pisze:Mam takie pytanie, czy gdy by faktycznie błąd czujnika położenia wału był przyczyną przestawienia rozrządu to czy samochód nie powinien przypadkiem nie odpalać? Może głupie pytanie
bardzo glupie pytanie ,wiec zostawmy je bez odpowiedzi - ktorej fizycznie nie da sie udzielic

Awatar użytkownika
Vico
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 114
Rejestracja: 07 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Radom

Re: Kappa - 2,0 - pali 24 litry

Post autor: Vico » 23 sty 2010, 11:53

Jeżeli o coś pytam to znaczy, że chcę się dowiedzieć, a jeżeli "FIZYCZNIE" nie potrafisz udzielić informacji to możesz zostawić mój post bez odpowiedzi, może ktoś inny będzie umiał :) Wybacz, ale nie każdy jest alfą i omegą jeśli chodzi o mechanikę samochodową.
PS - informacja odnośnie odpalanie była od mojego mechanika, stąd "to bardzo głupie pytanie".

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Odp: Kappa - 2,0 - pali 24 litry

Post autor: fotisk » 23 sty 2010, 13:30

Sam czujnik nie może być przyczyną przestawienia rozrządu. Przestawienie rozrządu jest usterką typowo mechaniczną, natomiast błąd czujnika to wyłącznie elektronika.
Tak najogólniej.
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

argenta67

Odp: Kappa - 2,0 - pali 24 litry

Post autor: argenta67 » 23 sty 2010, 13:52

Ale tu mieszacie, wiadomo że przestawiony rozrząd będzie dawał złe odczyty dla czujnika ale on sam nie ma możliwości zmiany ustawienia, to jest coś takiego jak kiedyś był regulowany aparat zapłonowy i można go było źle ustawić i silnik nie pracował albo miał zbyt niskie wolne obroty, itp, itd....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”