Kappa - problem z falującymi obrotami

Awatar użytkownika
slawsur
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 71
Rejestracja: 22 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Kappa - problem z falującymi obrotami

Post autor: slawsur » 23 sty 2005, 18:29

Witam Mam problem Moja Kappa nie jest zagazowana a mimo to ma problem z falującymi niskimi obrotami (czasami nawet zgaśnie)i jakoś ciężko zapala Byłem w serwisie i w sumie nic mi nie mogli doradzic Wynależli jedynie usterkę w postaci uszkodzonej cewki na świeczce(ma niby jakieś przebicie). Nowa kosztuje 420zł :shock: Mam dojście do używanych częsci do Kappay wiec jakoś te koszta zmaleją ale czy to może być tego przyczyną???? Inny mechanik powiedział że ta cżęść raczej nie może być troche zepsuta bo albo jest OK albo wybucha nie jest OK Może miał ktoś podobne problemy ????Czytałem coś o resecie kompa ale to nic nie dało Doradźcie coś może wasza rozległa :D wiedza bedzie wieksza niż serwisantów Z góry dziekuje
Lancia K 2.4 20V 98r. 180kkm

Awatar użytkownika
Arek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 546
Rejestracja: 15 lip 2003, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - problem z falującymi obrotami

Post autor: Arek » 24 sty 2005, 9:34

słuchaj ja miałem podobne objawy i był to zafajdany silnik krokowy. Po wyczyszczeniu (50 zł) wszystko gra. Moze jest to ten defekt
"My Lancisti musimy sie trzymac razem" Arystoteles

Anonymous

Kappa - problem z falującymi obrotami

Post autor: Anonymous » 12 mar 2006, 2:51

oj mam ten sam problem, ale jeszcze nie szukalem.
przed kupnem kappy wzialem ja za zgoda poprzedniego wlasciciela
na komputer.
komp wskazal blad sondy lambda, wtrysku nr 5 i przeplywomierza.
ponoc wymiana sondy moze to zjawisko poprawic, ale jeszcze tego nie
zrobilem.
jak bede mial jakies informacje badz doswiadczenia to dam znac.
odnosnie silniczka krokowego to tez przymierzam sie do przeczyszczenia,
zdaje sie ze instrukcja jest na tym forum jako jedna z ostatnich.
PS. mam 2,4 gaz i nieustająco świecącą się kontrolkę check:)

Anonymous

Kappa - problem z falującymi obrotami

Post autor: Anonymous » 12 mar 2006, 2:53

hmm, nie spojrzalem na daty postów :(
pewnie masz juz ten problem rozwiazany
moze jakies ciekawostki? wskazówki?

Awatar użytkownika
slawsur
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 71
Rejestracja: 22 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Białystok

Kappa - problem z falującymi obrotami

Post autor: slawsur » 19 mar 2006, 17:28

No mam ten problem z głowy ale co sie naszukałem...... Zdiagnozowałem prawie wszystko sondę przepływomierz cewki świece i nawet nie pamiętam co jeszcze a problem wyszedł podczas wymiany rozrządu. Mianowicie był lekko przesunięty (jakies mechaniory źle ustawiły przy poprzedniej wymianie i przy okazji sie dowiedziałem że zawory w kappie nie są regulowane hydraulicznie tylko klasycznie) Po wymianie paska i rolek i ustaiwniu jak należy rozrządu wszystko sie naprawiło samo :D Ale tak na marginesie to serwis Lanci nawet nie wspomniał ze może byc przyczyną własnie to. Tak wiec postępuj w mysl zasady "szukajcie a znajdziecie" :D i omijaj serwisy lepiej pojechac do jakiegoś sprawdzonego mechaniora taniej i solidniej bo oni dbają o swoją marke a serwis ma nas w du... Pozdrawiam
Lancia K 2.4 20V 98r. 180kkm

mirek0p
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 271
Rejestracja: 11 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Barlinek

Kappa - problem z falującymi obrotami

Post autor: mirek0p » 19 mar 2006, 18:49

przy okazji sie dowiedziałem że zawory w kappie nie są regulowane hydraulicznie tylko klasycznie)
to chyba nie możliwe

Anonymous

jak sprawdzic ustawienie rozrzadu

Post autor: Anonymous » 19 mar 2006, 18:56

czy jest mozliwe aby przestawic rozrzad /np. przeskoczyc i jeden zabek na pasku/ izeby silnik normalnie chodzil?
mniej wiecej od wymiany rozrzadu mam problem z wchodzeniem na obroty przy zimnym silniku - dlawi sie w pierwszej chwili a pozniej zaskakuje i wkreca sie wyzej. Ustepuje to po kilkunatu sekundach /na ssaniu chodzi sam ok na nieco wyzszych obrotach/ - podejrzewalem silniczek krokowy ale moze zle mi ustawili rorzad po wymianie.../?/

jak sprawdzic czy ustawienie rozrzadu jest ok?

pozdrawiam
Marcin

Anonymous

Kappa - problem z falującymi obrotami

Post autor: Anonymous » 19 mar 2006, 20:36

Dzięki za info, jestem przed wymianą rozrządu właśnie. Póki co wymieniłem przepływomierz (giełda w Gliwicach, pierwsze odwiedzone stoisko, 200 zł, typ BOSCH 0 280 217 111, z gwarancją rozruchową :D) bo i tak był padnięty no i przeczyściłem silniczek krokowy - no i ku mojemu zdziwieniu, a późniejszemu zadowoleniu zauważyłem poprawę. Zapala igła, potem wyższe obroty na benzynce na ssaniu, ale silnik pracuje płynnie, po rozgrzaniu, obr ok. 700/min (trochę niskie) ale w miarę stałe. Jednak jeszcze cuś go dławi.
Zdaarzy się że obroty zafalują trochę ale myślę że ma to związek z climatronikiem który działa w trybie auto i cuś od czasu do czasu włączy. Tak więc jestem krok do przodu. Jak mówiłem kolejny etap to rozrząd. No i tu mam problem jaki zestaw wybrać. Mam gostka który oferuje mi pasek GATES, rolka napinająca SKF i prowadząca też SKF. Zielonego pojęcia nie mam co do jakości tych części. Może ma ktoś jakieś doświadczenia? Cena jest jak najbardziej zachęcająca, bo ~300 zł ale spotkałem się z opinią że "rozrząd za trzy stówy - daj se spokój".
Nu a kolejny krok to sonda lambda. Rozpiętość jest duża bo od uniwersalnych za ok 100-200 zł (ale jak to sprzedawca stwierdził "co to za sonda za 100??!! przeciez platyna kosztuje, można się spodziewać ile tej platyny tam jest i ile pochodzi"... ma gość rację), po dedykowane do mojego modelu (coupe) za 650!!! (coś mi się wydaje że gość troszkę doliczył ze względu na to coupe, trochę pomarketingował no i wyszła mu taka kwotka), a wydaje mi się że sonda do 2,4benz jest taka sama czy to k sedan, sw, czy coupe. Próbuję dojść po numerach katalogowych, od razu obraz będzie klarowniejszy (a propos, wie ktoś gdzie w necie znaleźć opis wszystkich części po numerach FIATA do Lancii K?).
Uśśś, rozpisałem się troszku. Ale lekka poprawa w pracy silnika no i dzisiejsza niedzielna, słoneczna pogoda nastroiły mnie tak optymistycznym akcentem :D
No i fakt że już na starcie dostałem przepływomierz już w ogóle spowodowało euforię :lol:
POZDRAWIAM SERDECZNIE U PROGU WIOSNY!!! aż miło na zewnątrz sobie podłubać przy autku a nie w ciasnym garażu...
MarkoS :happyjump: 8:' :80: :groupjump: :D

EDIT:

Na pytanie czy ma takie coś do gościa od którego kupiłem przepływomierz powiedział "zobaczymy... aaa, pewnie mam, przecież wożę części z włoch..." podał numer tel i powiedział że jakby coś pod zamówienie to dzwonić. także służę pomocą w razie czego.
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2006, 0:17 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.

PeGaZ
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 273
Rejestracja: 07 kwie 2005, 0:00
Lokalizacja: Wa-wa Tarchomin

Odp: jak sprawdzic ustawienie rozrzadu

Post autor: PeGaZ » 20 mar 2006, 7:17

"marcello" pisze:mniej wiecej od wymiany rozrzadu mam problem z wchodzeniem na obroty przy zimnym silniku - dlawi sie w pierwszej chwili a pozniej zaskakuje i wkreca sie wyzej. Ustepuje to po kilkunatu sekundach /na ssaniu chodzi sam ok na nieco wyzszych obrotach/ - podejrzewalem silniczek krokowy ale moze zle mi ustawili rorzad po wymianie.../?/
Ja mam to samo :( i nie jestem w stanie zdiagnozować przyczyny. Też ustępuje po kilkunastu sekundach, a co ciekawe, gdy go uruchomię, zgaszę i ponownie uruchomię - wszystko od razu jest OK....
Oczywiście dzieje się to tylko po dobrym wychłodzeniu silnika...
Kappa '98 2.0 20V - LPG - była
Obecnie bezpartyjny - bo śmigam VW
VW Passat Variant B5 3BG 2001
1.9 TDI 130KM/PBOX 155KM, HIGHLINE

Anonymous

Kappa - problem z falującymi obrotami

Post autor: Anonymous » 20 mar 2006, 11:03

"MarkoS" pisze:(ale jak to sprzedawca stwierdził "co to za sonda za 100??!! przeciez platyna kosztuje, można się spodziewać ile tej platyny tam jest i ile pochodzi"... ma gość rację), po dedykowane do mojego modelu (coupe) za 650!!! (coś mi się wydaje że gość troszkę doliczył ze względu na to coupe,
ROTFL :lol:

To jest taka sama sonda jak w SC900 , choc tamto to tez w sumie "kupe" :P

A tak na serio - na uniwersalne uwazaj - sa wsrod nich podroby, ktore pracuja kilka tygodni :x Ja jezdze na sondzie od ... VW :oops: (dokladniej od Fabii i to drugiej zza katalizatora) - taka byla pod reka, to wlozylem. Dziala bezblednie :idea:

Anonymous

problem z obrotami

Post autor: Anonymous » 21 mar 2006, 17:43

PEGAZ - daj znac jakbys znalazl przyczyne - ja wstawie swoja do dobrego warsztatu - jak znajde przyczyne tez oczywiscie napisze. Pozdrawiam

PeGaZ
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 273
Rejestracja: 07 kwie 2005, 0:00
Lokalizacja: Wa-wa Tarchomin

Odp: problem z obrotami

Post autor: PeGaZ » 28 mar 2006, 13:57

"marcello" pisze:PEGAZ - daj znac jakbys znalazl przyczyne - ja wstawie swoja do dobrego warsztatu - jak znajde przyczyne tez oczywiscie napisze. Pozdrawiam
I coś udało się zdiagnozować?
Kappa '98 2.0 20V - LPG - była
Obecnie bezpartyjny - bo śmigam VW
VW Passat Variant B5 3BG 2001
1.9 TDI 130KM/PBOX 155KM, HIGHLINE

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Kappa - problem z falującymi obrotami

Post autor: Kubek » 28 mar 2006, 14:35

Hmmm jak by to byl pasek to by bylo dobrze, czekam jeszcze co marcello wykombinuje, ale w mojej dedrze w sumie tylko to mi zostaje, bo juz wymienilem rpawie wszystkie czujniki jakie sa, przeplywomierza u siebie nie mam, sondy lambda w moim modelu tez nie mam, silniczek krokowy czyscilem z dwa razy a mam dalej to samo co wy, wymienialem tez, potencjometr przepustnicy, sama przepustnice tez czyscilem, wymienialem termistor, czujnik temepratury silnika i chlodnicy i dalej to sam wiec jedyna nadzieja zostaje w tym rozrzadzie ? :) Czy to moga byc jeszcze zawory ?
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Kappa - problem z falującymi obrotami

Post autor: Kubek » 31 mar 2006, 21:03

No i co znowu ten temat "umrze" ? Moze ktos napisze jak wam poszlo ? Bo jesli te walki czy zawory by byly rozwiazaniem na te falujace obroty to bylo by rozwiazaniem chyba najwiekszego problemu od poczatku forum :D
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Anonymous

obroty

Post autor: Anonymous » 31 mar 2006, 21:45

ja jak na razie pozostalem przy przeczyszczeniu silniczka krokowego - jest jakby duzo lepiej ale moze to kwestia wyzszych temperatur / im zimniej tym gorzej bylo.../

zobaczymy :) - bede dalej badal sprawe - nie popuszcze :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”