Kappa TDS - regulacja wyprzedzenia wtrysku
Kappa TDS - regulacja wyprzedzenia wtrysku
dziś w końcu po wielu bojach udało mi się podpiąć Kappę do diagnostyki,błąd jeden usterka ''regulacje wyprzedzenia wtrysku" (mogłem nieco przekręcić) żadnych innych błędów nie wykazano,wtrysk sterujący sprawny brak błędów.
Mechanik u którego byłem specjalizuje się w Vag'ach ... ale o dziwo jedyny który potrafił się skomunikować..powiedział że:
a. mógł przeskoczyć rozrząd lub któreś koło jest luźne i pływa...
b. zawór regulacji wyprzedzenia wtrysku...gdzieś u dołu pompy będzie zabrudzony,uszkodzony ect..
to takie pierwsze co być może, ktoś miał podobną usterkę? czekam na wolne miejsce w kalendarzu u owego mechanika,podejmie się naprawy...
Mechanik u którego byłem specjalizuje się w Vag'ach ... ale o dziwo jedyny który potrafił się skomunikować..powiedział że:
a. mógł przeskoczyć rozrząd lub któreś koło jest luźne i pływa...
b. zawór regulacji wyprzedzenia wtrysku...gdzieś u dołu pompy będzie zabrudzony,uszkodzony ect..
to takie pierwsze co być może, ktoś miał podobną usterkę? czekam na wolne miejsce w kalendarzu u owego mechanika,podejmie się naprawy...
- bargaw3181
- Klubowicz
- Posty: 4067
- Rejestracja: 24 maja 2009, 9:06
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Kappa TDS Regulacja wyprzedzenia wtrysku
Alan precie właśnie u siebie to zrobiłem
Zerknij 


514449239 Bartek (Bartłomiej, nie Bartosz ! ) vel modo 

Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !


Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !
Re: Kappa TDS Regulacja wyprzedzenia wtrysku
mi cos mówił o zaworze.. wiesz który to ten czujnik?
- bargaw3181
- Klubowicz
- Posty: 4067
- Rejestracja: 24 maja 2009, 9:06
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Kappa TDS Regulacja wyprzedzenia wtrysku
elektrozawór na pompie...??
tzn popychacz czy coś takiego
jest tam takie gówienko. U mnie też to zrobił przy okazji wymiany czujników
Nie masz się czym martwić, koszt nie duży, nie skrobnie bardzo po portfelu
a jakie objawy ma Twoja Lucynka?



Nie masz się czym martwić, koszt nie duży, nie skrobnie bardzo po portfelu

a jakie objawy ma Twoja Lucynka?
514449239 Bartek (Bartłomiej, nie Bartosz ! ) vel modo 

Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !


Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !
Re: Kappa TDS Regulacja wyprzedzenia wtrysku
wyskakuje ecsf wpada w afaryjny kopci i nie jedzie..muli, trzeba odpuścić gaz i na nowo ...po jakimś czasie to samo
- bargaw3181
- Klubowicz
- Posty: 4067
- Rejestracja: 24 maja 2009, 9:06
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Kappa TDS Regulacja wyprzedzenia wtrysku
no to wybierz się do pompiarza... masz to samo co u mnie było 

514449239 Bartek (Bartłomiej, nie Bartosz ! ) vel modo 

Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !


Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !
Re: Kappa TDS Regulacja wyprzedzenia wtrysku
dzwoniłem do tego twojego... troche lipa bo 120km a nie zrobi w dzień więc odpada
- bargaw3181
- Klubowicz
- Posty: 4067
- Rejestracja: 24 maja 2009, 9:06
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Kappa TDS Regulacja wyprzedzenia wtrysku
no z terminami jest czasem ciężko. Facet ma spory ruch
poszukaj jakiegoś dobrego blisko Ciebie 


514449239 Bartek (Bartłomiej, nie Bartosz ! ) vel modo 

Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !


Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !
Re: Kappa TDS Regulacja wyprzedzenia wtrysku
Dzwoniłem wczoraj do większości zakładów w mojej okolicy.lipa tylko jeden facet podejmie się naprawy,ma odpowiednie oprogramowanie itp,ale terminy odległe.
Niemniej czytałem o przyśpieszaczach że w przypadku uszkodzenia ,zatarcia etc przestają "cykać'' ciekną itp
Cytat:
Elektrozawór jest zamontowany z boku pompy od strony chłodnicy. Utrzymuje on w sposób ciągły odpowiednie "ciśnienie sterujące paliwa" wewnątrz pompy wtryskowej. Wartość tego ciśnienia ustala odpowiedni kąt wyprzedzenia wtrysku zgodnie z mapą pamięci komputera sterującego. Podczas pracy elektrozawór klika równomiernie z dużą częstotliwością.Najczęstsze usterki tego zaworu to:
- Uszkodzenie cewki sterującej - w takim przypadku zawór przestaje klikać, a kąt wyprzedzenia wtrysku ustala się na najbardziej wyprzedzony, zapala się kontrolka usterki silnika na desce rozdzielczej i silnik zaczyna bardzo głośno i twardo pracować.
- Zacieranie się trzpienia sterującego przepływem paliwa (jego ciśnieniem), przyczyną tego jest zwykle złej jakości paliwo - podczas pracy silnika taki elektrozawór nie klika lub klika nierównomiernie ze zmienną częstotliwością, silnik ujawnia swoją moc nieregularnie (raz przyspiesza normalnie, innym razem brakuje mu mocy), kontrolka uszkodzenia silnika zapala się i gaśnie, pojawiają się problemy z uruchomieniem silnika (najczęściej zimnego).
- Rozszczelnienie obudowy - doprowadza do ciągłego zapowietrzania układu. W tym przypadku usterka jest widoczna gołym okiem (wycieki paliwa z tylnej części elektrozaworu, przy przewodach), pojawiają się duże problemy z odpaleniem po dłuższym postoju.
Najprostszą diagnozą jest podłączenia samochodu pod komputer, i wtedy wykaże błąd tego zaworu lub inne widoczne gołym okiem usterki jak np, lejące się paliwo z miejsca obok przewodów na zaworku, lub zaświecanie się kontrolki "chceck engine" podczas uruchomienia bądź jazdy....
u mnie takowe objawy,choć cykanie przyśpieszacza jest...
Wczoraj porozpinałem wszystkie wtyki idące do pompy, na kilku pinach zauważyłem śniedź czy jakieś naloty poczyściłem itp i....
silnik nieco przycichł, przestał tak często wyskakiwać ECSF ale za to silnik czasem szarpnie ale nie wpada w tryb awaryjny, w sumie podczas 15minutowego "wstawiania" check wyskoczył raz...już pod domem na wolnych obrotach.Może to kwestia braku właściwych połączeń?
Niemniej czytałem o przyśpieszaczach że w przypadku uszkodzenia ,zatarcia etc przestają "cykać'' ciekną itp
Cytat:
Elektrozawór jest zamontowany z boku pompy od strony chłodnicy. Utrzymuje on w sposób ciągły odpowiednie "ciśnienie sterujące paliwa" wewnątrz pompy wtryskowej. Wartość tego ciśnienia ustala odpowiedni kąt wyprzedzenia wtrysku zgodnie z mapą pamięci komputera sterującego. Podczas pracy elektrozawór klika równomiernie z dużą częstotliwością.Najczęstsze usterki tego zaworu to:
- Uszkodzenie cewki sterującej - w takim przypadku zawór przestaje klikać, a kąt wyprzedzenia wtrysku ustala się na najbardziej wyprzedzony, zapala się kontrolka usterki silnika na desce rozdzielczej i silnik zaczyna bardzo głośno i twardo pracować.
- Zacieranie się trzpienia sterującego przepływem paliwa (jego ciśnieniem), przyczyną tego jest zwykle złej jakości paliwo - podczas pracy silnika taki elektrozawór nie klika lub klika nierównomiernie ze zmienną częstotliwością, silnik ujawnia swoją moc nieregularnie (raz przyspiesza normalnie, innym razem brakuje mu mocy), kontrolka uszkodzenia silnika zapala się i gaśnie, pojawiają się problemy z uruchomieniem silnika (najczęściej zimnego).
- Rozszczelnienie obudowy - doprowadza do ciągłego zapowietrzania układu. W tym przypadku usterka jest widoczna gołym okiem (wycieki paliwa z tylnej części elektrozaworu, przy przewodach), pojawiają się duże problemy z odpaleniem po dłuższym postoju.
Najprostszą diagnozą jest podłączenia samochodu pod komputer, i wtedy wykaże błąd tego zaworu lub inne widoczne gołym okiem usterki jak np, lejące się paliwo z miejsca obok przewodów na zaworku, lub zaświecanie się kontrolki "chceck engine" podczas uruchomienia bądź jazdy....
u mnie takowe objawy,choć cykanie przyśpieszacza jest...
Wczoraj porozpinałem wszystkie wtyki idące do pompy, na kilku pinach zauważyłem śniedź czy jakieś naloty poczyściłem itp i....
silnik nieco przycichł, przestał tak często wyskakiwać ECSF ale za to silnik czasem szarpnie ale nie wpada w tryb awaryjny, w sumie podczas 15minutowego "wstawiania" check wyskoczył raz...już pod domem na wolnych obrotach.Może to kwestia braku właściwych połączeń?
- bargaw3181
- Klubowicz
- Posty: 4067
- Rejestracja: 24 maja 2009, 9:06
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Kappa TDS Regulacja wyprzedzenia wtrysku
Ciężko powiedzieć. Jeżeli styki masz zaśniedziałe to oczywiście może mieć wpływ na prace pompy, ale czy to cała przyczyna?
Może wystarczy wyregulować pompę... tak czy siak musisz znaleźć porządnego pompiarza, który to sprawdzi

Może wystarczy wyregulować pompę... tak czy siak musisz znaleźć porządnego pompiarza, który to sprawdzi

514449239 Bartek (Bartłomiej, nie Bartosz ! ) vel modo 

Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !


Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !
Re: Kappa TDS Regulacja wyprzedzenia wtrysku
Podłączam się pod temat gdyż u mnie pojawiają się podobne problemy.
Załączam swój log jak to wygląda.
Co może być przyczyną?
Załączam swój log jak to wygląda.
Co może być przyczyną?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95
Zapraszam do sklepiku!
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95
Zapraszam do sklepiku!
Re: Kappa TDS Regulacja wyprzedzenia wtrysku
Twoje logi pokazują straszne rozchwianie,w porównaniu z np moimi.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 676
- Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
- Imię: Damian
- Lokalizacja: okolice Konina
Re: Kappa TDS Regulacja wyprzedzenia wtrysku
Alan czy dobrze zrozumialem, ze przestawiales kat wtrysku w kappie?
Re: Kappa TDS Regulacja wyprzedzenia wtrysku
Alan zamieścił mój log ze swoim. Tak dla porównania i wizualizacji 

Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95
Zapraszam do sklepiku!
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95
Zapraszam do sklepiku!