Post
autor: jerzy » 01 maja 2010, 11:35
Witaj - przypuszczam,że dedra to to samo co delta. Dobrze wnioskujesz ,że ta linka z takiej dużej gruchy idąca do pompy - t.j. krótko mówiąc ssanie ,gdy silnik jest zimny linka przyspiesza zapłon a gdy się nagrzeje popuszcza.Ten element w którym jest ta linka to jest termostat jako całość-musisz to całe wymienić jeśli uważasz,że musisz to zrobić.Najlepiej gdy byś chciał kupić nowy to trzeba by odczytać nr katalogowy ,który jest na nim lub powinien być ,bo są różnice w tych termostatach.
Aby go wyjąć jest trochę roboty.
1.spuścić trochę płynu chłodzącego- po rzez wąż z dołu chłodnicy - przynajmniej ja tak musiałem,....
2.odpiąć linkę, którą opisujesz od pompy nie ciągnąc za nią zbyt mocno,...
3.ja wyciągałem tą rurę od kolektora do IC bo będzie przeszkadzać,...
4.odpiąć kostki elektryczne od czujników termostatu,..
5.popuścić opaski na wężach gumowych i poluzować te węże,by a następnie zsunąć z termostatu,....
6.odkręcić trzy śruby klucz 13 oczko lub krótki nasadowy - one trzymają cały termostat,...
7.po wyjęciu termostatu na zewnątrz odczytaniu nr katalogowego - odkręcić wszystkie czujniki i przełożyć do nowego termostatu,..
8.montować w odwrotnej kolejności .........to tyle z grubsza mogłem coś pominąć a le w czasie pracy trzeba myśleć i na bieżąco korygować ewentualne moje punkty .......bo na pewno coś mogłem pominąć - takie rzeczy wychodzą na bieżąco ....
__________________
dedra 19 td
Pozdrawiam - życzę miłej spokojnej roboty