Kappa - pompa paliwa
Kappa - pompa paliwa
Mam kilka pytań
w swojej Kappie mam założony gaz sekwencyjny, co powoduje żę auto odpala tylko na benzynie - i z tym jest kłopot, auto nie zapala, bezpieczniki posperadzane, słychąć że pompa pracuje, ale po zdjęciu wężyka z listwy wtryskowej - zasilajacego - paliwo wcale z niego nie leci (całkowita susza), i teraz moje pytanie:
- czy do pompy paliwa można dostać się ze środka samochodu, czy tylko od spodu,
- czy ktoś wie czy immobilaizer odcina przy zapłonie pompę, czy tylko zapłon
w swojej Kappie mam założony gaz sekwencyjny, co powoduje żę auto odpala tylko na benzynie - i z tym jest kłopot, auto nie zapala, bezpieczniki posperadzane, słychąć że pompa pracuje, ale po zdjęciu wężyka z listwy wtryskowej - zasilajacego - paliwo wcale z niego nie leci (całkowita susza), i teraz moje pytanie:
- czy do pompy paliwa można dostać się ze środka samochodu, czy tylko od spodu,
- czy ktoś wie czy immobilaizer odcina przy zapłonie pompę, czy tylko zapłon
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kappa - tajemniczy problem z odpaleniem
1. Ze środka auta
2. Odcinany jest zapłon i wtryski. Pompa działa.
Pompę na krótko i paliwo musi lecieć . Jak nie leci to pompa, instalacja, filtr , może problem z wyłącznikiem pod siedzeniem.
2. Odcinany jest zapłon i wtryski. Pompa działa.
Pompę na krótko i paliwo musi lecieć . Jak nie leci to pompa, instalacja, filtr , może problem z wyłącznikiem pod siedzeniem.
Kappa - tajemniczy problem z odpaleniem
Ad.1
ok, a w którym miejscu jest w środku wziernik do pompy, bo ja już zagladałem do bagażnika i nawet kanapę tylnia wymontowałem (siedzisko i nie wiem gdzie to jest
Ad.2
to znaczy że jak zdjąłem z listwy wtryskiwaczy wężyk to powinna wacha lecieć, nawet jak immo odcieło. Na krótko, to znaczy skąd wziąć do niej zasilanie, a jeszcze gdzie pod siedzeniem jest ten wyłącznik, bo wiem że jest, ale za chiny ludowe nie wiem gdzie
z dóry dzięki
ok, a w którym miejscu jest w środku wziernik do pompy, bo ja już zagladałem do bagażnika i nawet kanapę tylnia wymontowałem (siedzisko i nie wiem gdzie to jest
Ad.2
to znaczy że jak zdjąłem z listwy wtryskiwaczy wężyk to powinna wacha lecieć, nawet jak immo odcieło. Na krótko, to znaczy skąd wziąć do niej zasilanie, a jeszcze gdzie pod siedzeniem jest ten wyłącznik, bo wiem że jest, ale za chiny ludowe nie wiem gdzie
z dóry dzięki
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Kappa - tajemniczy problem z odpaleniem
Dostęp jest od strony bagażnika, zaraz za oparciem siedzenia (musisz wyciągnąć wykładzinę). Pod pokrywą z blachy jest dostęp do pompy i czujnika poz. paliwa. Mam gdzieś fotkę po zdjęciu tej pokrywki, ale w tej chwili nie mogę jej zlokalizować."Marcin_D" pisze:Ad.1
ok, a w którym miejscu jest w środku wziernik do pompy, bo ja już zagladałem do bagażnika i nawet kanapę tylnia wymontowałem (siedzisko i nie wiem gdzie to jest

Adam
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877
Kappa - tajemniczy problem z odpaleniem
Adam wielkie dzieki, tam nie zaglądalem, a dzisiaj miałem właśnie to zrobić, ale wolałem się upewnić, żeby na darmo wykładziny nie odkręcać.
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kappa - tajemniczy problem z odpaleniem
Jeśli już będziesz wyciągał pompę to nie wpadnij na pomysł wyjąć ją częściowo z baku i coś tam próbować włączać , podłączać przewody itp. Pompa i połączenia są bezpieczne jak są włożone do zbiornika paliwa. Napięcie można podać na bezpiecznik nr 3 pod kierownicą Najlepiej sprawdź na początek Filtr paliwa (prawe tylne nadkole) rozkręć połaczenie i po podaniu napięcia na bezpiecznik 3 patrz czy tam leci paliwo. Powinno wylatywać dość silnym strumieniem ( oczywiście za filtrem) Jeżeli słychać pompę a paliwo nie leci to bierz się za rozkręcanie zbiornika. Jeżeli nie słychać pompy a napięcie jest na zaciskach to wiadomo że pompa .
Kappa - tajemniczy problem z odpaleniem
Nie ma za co"Marcin_D" pisze:Adam wielkie dzieki, tam nie zaglądalem, a dzisiaj miałem właśnie to zrobić, ale wolałem się upewnić, żeby na darmo wykładziny nie odkręcać.



Adam
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877
Aktualnie: Vel Satis 3.5V6 241KM + Pyzio 206SW 2.0HDI
były: Laguna II 2.0T, Kappa 2.0T '99, Xantia 2.0 HDI '00, Citroen XM 3.0 V6 '97, Renault Safrane 3.0 V6 '93, Kappa 2.4 '95
tel. 0-694-199-877
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Kappa - tajemniczy problem z odpaleniem
W mojej poprzedniej Themie slychac bylo pompe, ale paliwko nie lecialo
Co sie okazalo, oderwala sie plastikowa zebatka od wirnika, ktora napedzala pompe. Pokleilem porzadnym kejem i spoko dzialalo. Pompa w Kappie jest taka sama jak w Themie.

Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Kappa - tajemniczy problem z odpaleniem
No właśnie wyjąłem pompę i okazało się że pompa chodzi tylko paliwa nie podaje, rozebrałem ją całą, wyjąłem samą pompę (tą w aluminium), okazało sie że nie kręci się ten wirniczek, co jest od spodu go widać. Zdjąłem aluminiową obudowę i nie wiem jak dostać się do środka pompy.
Mario przypuszcam, że mam to samo co ty, jak dalej rozebrać tę pompę.
Mario przypuszcam, że mam to samo co ty, jak dalej rozebrać tę pompę.
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Kappa - tajemniczy problem z odpaleniem
Rozgialem to aluminium i bez problemu dostalem sie do wirnika. Teraz juz nie pamietam dokladnie jak to tam w srodku dokladnie bylo. Forumowicz Qba calkiem nie dawno wlasnie rozbieral ta pompe i nawet dzwonil do mnie dowiadywac sie co i jak, sadze, ze jest na bierzaco z tym zagadnieniem. Zagadaj z nim chocby na gg bo jest czesto dostepny. U niego z tego co pamietam to ta plastikowa zembatka rozleciala sie "w mak" i kupil cala pompe od kappy od kolegi Dedra4WD za dobre pieniazki.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Kappa - tajemniczy problem z odpaleniem
No to będę musiał do Qby zagadać, jak zdjąłem to aluminium, to tam jeszcze jest obudowa z blachy i właśnie z tym nie wiem jak dalej. No nic muszę w Qbą zagadać.
A mam jeszcze pytanie, ta pompa jest BOSCHA, czy od jakiegoś innego samochodu pasuje i czy ktoś wie jakie ona daje ciśnienie.No bo Bosch w sumie to jest uniwersalny i w wielu autach stosowany, to może coś podejdzie jakby od Kappy nie było.
A mam jeszcze pytanie, ta pompa jest BOSCHA, czy od jakiegoś innego samochodu pasuje i czy ktoś wie jakie ona daje ciśnienie.No bo Bosch w sumie to jest uniwersalny i w wielu autach stosowany, to może coś podejdzie jakby od Kappy nie było.
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Kappa - tajemniczy problem z odpaleniem
Rozebrałem tą pompe, tylko nie mogę zdjąc dolnej częsicpompy zwirniika żeby dostać się do tej zębatkico tam jest. Odkęciłem te cztery śruby na torxa i nie wiem jak zdjąć ten dół. Pomóżcie.
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Kappa - tajemniczy problem z odpaleniem
No i już jeździ od piątku, kupiłem całą pompę i wymieniłem, bo w starej po prostu rozeszły się chwyty od wirnika i nie zahaczały o ząbki na łopatkach od zasysacza paliwka. Cały koszt zamknął się w 150zł.
Lancia i jeszcze raz Lancia
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power
Kappa - tajemniczy problem z odpaleniem
mam Kappe 2.4 jtd i u mnie pompa sie zacieła (nie kręci) chce kupić nową/urzywaną i teraz jaką czy one są takie same do wszystkich silników albo czy kombi ma inną i czy bedzie pasowała od alfy 156 2.4jtd albo innych???? albo naprawić jak sie da można tam jakieś lorzysko wymienić???
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 21 lis 2012, 18:51
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Kappa - pompa paliwa
Ja mam takie pytanie. silnik 2.4 20V instalacja sekwencyjna. Po zatankowaniu gazu zapomniałem przełączyć z benzyny na gaz, w efekcie wyjechałem całą benzynę i przełączyłem na gaz. I zamiast od razu zatankować na pierwszej stacji benzynę, to ujechałem jeszcze ok 150km na gazie z pustym zbiornikiem benzyny. Odważnie zatrzymałem się w barze na kawę, spokojnie wypiłem, po czym wsiadam do bryki i słychać tylko rozrusznik....
Rozumiem,że to efekt jazdy z pustym kotłem benzyny i pompa do wymiany. Czy może być inna przyczyna ?
Lancia została w Niemczech na parkingu a ja zmuszony byłem do powrotu na stopa. Jutro jadę po nią z lawetą. Co dalej ? Pompa ?
Rozumiem,że to efekt jazdy z pustym kotłem benzyny i pompa do wymiany. Czy może być inna przyczyna ?
Lancia została w Niemczech na parkingu a ja zmuszony byłem do powrotu na stopa. Jutro jadę po nią z lawetą. Co dalej ? Pompa ?