Kappa - podnośnik szyby
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 13 sty 2010, 14:56
- Lokalizacja: Małogoszcz
Kappa - podnośnik szyby
Szanowni Forumowicze:) Proszę bardzo serdecznie o poradę. zakładam nowy temat ponieważ w poprzednich nie było takiego problemu odnośnie szyb oczywiście.
Mianowicie:
Miałem problem z prawą przednią szybą(pp) wypadła ze starości z prowadnicy i się nie podnosiła ok zrobiłem działało. Ale analogicznie po naprawie "pp" popsuła się lewa przednia(lp) tylko, że w "pp" był problem prowadnicy i nic więcej a "lp" zaczeło coś strzelać. Tak więc po prześledzeniu tematów rozebrałem silniczek sprawdziłem czy nie pordzewiały, spiąłem na krótko i działa bez problemu podnosi opuszcza, co więcej po załączeniu zapłonu szyba non stop próbuje się dosunąć i ni cholery nie da się jej odsunąć cały czas dostaje prąd i silniczek jest taki gorący, że szok więc w obawie przed spalenie odpiąłem go. sprawdziłem moduł sterujący i rezystory pod klawiszami wszystko ok. i co więcej najpierw nie działała tylko "lp" a teraz już też "pp" te same objawy. cały czas prąd i cały czas dosunięcie.Co się do ciężkiej Anielki zepsuło i jak to wymienić. Od razu uprzedzę zbędne odpowiedzi Mechanizm jest nasmarowany, silniczki działają, prowadnice w porządku i nic nie blokuje szyb. A na koniec zapytam czy:
A)zepsuty przekaźnik(zielona/biała kostka pod kierownicą miedzy nogami kierowcy)? z tego co wyczytałem.
B)zepsuta obciążeniówka( gdzie to jest i co to jest to prosił bym o wyjaśnienie)
c) jeżeli jeszcze coś innego to zabijcie mnie ALE CO to nie wiem:)
Bezpieczniki ok (WSZYSTKIE) we wszystkich możliwych miejscach:)
Samochód to Lancia Kappa 2.4 benzyna z 1999r.
Dziękuję za pomoc i przepraszam za zamieszanie
Mianowicie:
Miałem problem z prawą przednią szybą(pp) wypadła ze starości z prowadnicy i się nie podnosiła ok zrobiłem działało. Ale analogicznie po naprawie "pp" popsuła się lewa przednia(lp) tylko, że w "pp" był problem prowadnicy i nic więcej a "lp" zaczeło coś strzelać. Tak więc po prześledzeniu tematów rozebrałem silniczek sprawdziłem czy nie pordzewiały, spiąłem na krótko i działa bez problemu podnosi opuszcza, co więcej po załączeniu zapłonu szyba non stop próbuje się dosunąć i ni cholery nie da się jej odsunąć cały czas dostaje prąd i silniczek jest taki gorący, że szok więc w obawie przed spalenie odpiąłem go. sprawdziłem moduł sterujący i rezystory pod klawiszami wszystko ok. i co więcej najpierw nie działała tylko "lp" a teraz już też "pp" te same objawy. cały czas prąd i cały czas dosunięcie.Co się do ciężkiej Anielki zepsuło i jak to wymienić. Od razu uprzedzę zbędne odpowiedzi Mechanizm jest nasmarowany, silniczki działają, prowadnice w porządku i nic nie blokuje szyb. A na koniec zapytam czy:
A)zepsuty przekaźnik(zielona/biała kostka pod kierownicą miedzy nogami kierowcy)? z tego co wyczytałem.
B)zepsuta obciążeniówka( gdzie to jest i co to jest to prosił bym o wyjaśnienie)
c) jeżeli jeszcze coś innego to zabijcie mnie ALE CO to nie wiem:)
Bezpieczniki ok (WSZYSTKIE) we wszystkich możliwych miejscach:)
Samochód to Lancia Kappa 2.4 benzyna z 1999r.
Dziękuję za pomoc i przepraszam za zamieszanie
Ostatnio zmieniony 05 lip 2010, 9:53 przez kowal176, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Podnośnik szyb etc..nie wiadomo co się zepsuło...?:(dram
W jakim aucie? Popraw temat zgodnie z regulaminem , bo trafi do śmietnika zanim ktoś zdąży odpowiedzieć.
Ojciec michala1045.
- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007
- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik

- Dodge Grand Caravan 3,3 2007
Re: Podnośnik szyb etc..nie wiadomo co się zepsuło...?:(dram
A jak wyciągniesz silniczek to dobrze pracuje? Ściągnij linkę i zrób kilka prób tzn.:
- silnik wsadzony w mechanizm
- silnik sam
- wyciąg silnik i kręć nawiniętą szpulą z linką i będziesz miał też pojęcie czy silnik ma łatwo pracować
Podczas produkcji podnośników testy polegają na obciążeniu silnika pewną wagą do podniesienia i musi działać bez zgrzytów i trzasków. Zbyt duża waga i silnik się grzeje. Być może że korpus do którego jest przymocowana szpula z linką, ma wyrobioną tulejkę - ślimak silnika wchodzi w korpus, początek gryfu wchodzi w tulejkę korpusu która stabilizuje pracę ślimaka żeby się nie "gibał" we wszystkie strony podczas pracy.
- silnik wsadzony w mechanizm
- silnik sam
- wyciąg silnik i kręć nawiniętą szpulą z linką i będziesz miał też pojęcie czy silnik ma łatwo pracować
Podczas produkcji podnośników testy polegają na obciążeniu silnika pewną wagą do podniesienia i musi działać bez zgrzytów i trzasków. Zbyt duża waga i silnik się grzeje. Być może że korpus do którego jest przymocowana szpula z linką, ma wyrobioną tulejkę - ślimak silnika wchodzi w korpus, początek gryfu wchodzi w tulejkę korpusu która stabilizuje pracę ślimaka żeby się nie "gibał" we wszystkie strony podczas pracy.
Re: Podnośnik szyb etc..nie wiadomo co się zepsuło...?:(dram
w kappie podnośnik nie jest na linkach... może jak rozbierałeś podnośnik to zepsułeś krańcówkę, która powinna odciąć prąd od silniczka?Codee pisze:A jak wyciągniesz silniczek to dobrze pracuje? Ściągnij linkę i zrób kilka prób tzn.:
- silnik wsadzony w mechanizm
- silnik sam
- wyciąg silnik i kręć nawiniętą szpulą z linką i będziesz miał też pojęcie czy silnik ma łatwo pracować
Podczas produkcji podnośników testy polegają na obciążeniu silnika pewną wagą do podniesienia i musi działać bez zgrzytów i trzasków. Zbyt duża waga i silnik się grzeje. Być może że korpus do którego jest przymocowana szpula z linką, ma wyrobioną tulejkę - ślimak silnika wchodzi w korpus, początek gryfu wchodzi w tulejkę korpusu która stabilizuje pracę ślimaka żeby się nie "gibał" we wszystkie strony podczas pracy.
Re: Podnośnik szyb etc..nie wiadomo co się zepsuło...?:(dram
zanim kolega zapodał model auta odpowiedziałem dlatego też pisałem o linkach.Boorek pisze: w kappie podnośnik nie jest na linkach... może jak rozbierałeś podnośnik to zepsułeś krańcówkę, która powinna odciąć prąd od silniczka?

Ale wiem że kolega miał zalane płynem hamulcowym przekaźniki i miał zrobić z nimi porządek, więc czekamy na finał tej pracy, bo testy zrobił jak mu kazałem i ma sprzęt sprawny, a jak podepnie w drzwiach to kapa
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 13 sty 2010, 14:56
- Lokalizacja: Małogoszcz
Re: Kappa - podnośnik szyby
odpisałem do kolegi, Codee że podmieniłem przekaźnik (zielone pudełko w ASO w Kielcach mówią na to centralka sterujące bueeheh) i nie kosztuje 10zł tylko 598zł:)
podpiąłem ten z bagażnika do przodu i uwaga szyby działają:) zapytałem już Kolegi Codee czy może to być tak na stałe i czy się nie zapalę gdzieś po drodze, wydaje mi się, że różnicy to nie zrobi( po testach przekaźnik się nie grzeje szyby pracują nic brzydko nie pachnie,) coś jeszcze a no chyba najważniejsze dziękuję wszystkim za pomoc bo bez tego to ładnie by mnie złoili w Serwisie czy gdziekolwiek. Na koniec anegdotka z wizyty w ASO Kielce: Poprosiłem pana ze sprzedaży części zamiennych o przekaźnik szyb przednich znajdujący się w tunelu głównym wyglądający tak i tak odpowiadający za to i za to no wszystko co wczytałem na tym wspaniałym forum, po czym po dłuższej chwili poszukiwań Szanowny pan odparł,że owszem jest takie coś tylko który dokładnie mnie interesuje lewy czy prawy przekaźnik i w tym momencie zgłupiałem:) podparłem się tym forum i znajomością użytkowników
i powiedziałem że w samochodzie jest jeden z przodu nie ma lewego i prawego, po czym poprosiłem o odwrócenie monitora i co zobaczyłem Pan szukał w przełącznikach ręce mi opadły, zwątpiłem poprosiłem o myszkę i sam znalazłem no to tyle z fachowości Panów z serwisu Kieleckiego:) Aha jeszcze jedno, to też coś dla śmiechu:) padło mi sprzęgło jakieś 2miesięce temu zadzwoniłem do ASO w kielcach koszt sprzęgła Valeo 1000zł wymiana 1000zł=2000zł, polecony mechanik zrobił to za 720zł=120zł praca + 600zł nowa część i do tego nowy olej do przekładni śmiech na Sali Panowie się znają nasi fachowcy a jak cenią:)
Dzięki serdeczne jeszcze raz za wszystkie podpowiedzi:)
P.S gdzie znajduje się tak krańcówka do odcięcia prądu?
Ale w sumie nie jest to możliwe bo szyby przestały współpracować zanim cokolwiek zacząłem działać.
podpiąłem ten z bagażnika do przodu i uwaga szyby działają:) zapytałem już Kolegi Codee czy może to być tak na stałe i czy się nie zapalę gdzieś po drodze, wydaje mi się, że różnicy to nie zrobi( po testach przekaźnik się nie grzeje szyby pracują nic brzydko nie pachnie,) coś jeszcze a no chyba najważniejsze dziękuję wszystkim za pomoc bo bez tego to ładnie by mnie złoili w Serwisie czy gdziekolwiek. Na koniec anegdotka z wizyty w ASO Kielce: Poprosiłem pana ze sprzedaży części zamiennych o przekaźnik szyb przednich znajdujący się w tunelu głównym wyglądający tak i tak odpowiadający za to i za to no wszystko co wczytałem na tym wspaniałym forum, po czym po dłuższej chwili poszukiwań Szanowny pan odparł,że owszem jest takie coś tylko który dokładnie mnie interesuje lewy czy prawy przekaźnik i w tym momencie zgłupiałem:) podparłem się tym forum i znajomością użytkowników
i powiedziałem że w samochodzie jest jeden z przodu nie ma lewego i prawego, po czym poprosiłem o odwrócenie monitora i co zobaczyłem Pan szukał w przełącznikach ręce mi opadły, zwątpiłem poprosiłem o myszkę i sam znalazłem no to tyle z fachowości Panów z serwisu Kieleckiego:) Aha jeszcze jedno, to też coś dla śmiechu:) padło mi sprzęgło jakieś 2miesięce temu zadzwoniłem do ASO w kielcach koszt sprzęgła Valeo 1000zł wymiana 1000zł=2000zł, polecony mechanik zrobił to za 720zł=120zł praca + 600zł nowa część i do tego nowy olej do przekładni śmiech na Sali Panowie się znają nasi fachowcy a jak cenią:)
Dzięki serdeczne jeszcze raz za wszystkie podpowiedzi:)
P.S gdzie znajduje się tak krańcówka do odcięcia prądu?
Ale w sumie nie jest to możliwe bo szyby przestały współpracować zanim cokolwiek zacząłem działać.
Re: Kappa - podnośnik szyby
ASO to my znamy więc nie ma co pisać, omijać szerokim łukiem i tyle.
Co do przekaźnika to proponuję Ci abyś sprawdził czy te części są identyczne ( zamienne względem siebie ) tzn. np. wejdź poprzez Internet Explorer w EPER online ( wpisz w google EPER online i znajdziesz co chcesz - czasem jest za dużo Userów i nie łączy ale wieczorem działa ) wpisz swój numer VIN i porównaj te elementy czy są zamienne.
Ten zalany daj jakiemuś elektronikowi bo może za 50 pln Ci zrobi jeśli poszło coś co będzie potrafił zrobić.
Co do przekaźnika to proponuję Ci abyś sprawdził czy te części są identyczne ( zamienne względem siebie ) tzn. np. wejdź poprzez Internet Explorer w EPER online ( wpisz w google EPER online i znajdziesz co chcesz - czasem jest za dużo Userów i nie łączy ale wieczorem działa ) wpisz swój numer VIN i porównaj te elementy czy są zamienne.
Ten zalany daj jakiemuś elektronikowi bo może za 50 pln Ci zrobi jeśli poszło coś co będzie potrafił zrobić.