Dedra 2.0 16v - problem z odpalaniem

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Dedra 2.0 16v - problem z odpalaniem

Post autor: blejku » 23 lip 2010, 20:26

Witam
Mam taki problem ze jesli samochod stoi dlugo..co najmneij 8 godzin to pojawiaja sie dziwne objawy.
Stosunkowo dlugo trzeba krecic rozrusznikiem tzn 2 sek..co jest na ten samochod dlugim czasem.
Zaskoczy wtedy niechetnie..jak gdyby na 2-3 cylindy nierowno , to trwa 2-3 sek i albo ruszy juz albo zgasnie.
Jesli zgasnie 2 krecenie i juz wlasciwie po problemie chociaz przez jakies 10-15 sekund sie lekko dlawi ale obroty pow 1tys i nigdy nie zgasnie.
Jesli natomiast silnik jest cieply odpala bardzo szybko ale do momentu zaskoczenia sondy lambda pracuje nierowno..jak stary ciezki diesel z odsrodkowym regulatorem predkosci : yesyes : i po chwili spokoj.
Co zostalo sprawdzone.
Podlaczony euroscan - wszystkie czujniki niby sprawene
Regulator podcisnieniowy nie przepuszcza benzyny
wymieniony filtr paliwa
sprawdzona pompa paliwa - wyglada ze cisnienie jest ok
kable - zadnych przebic
swiece - 2 rozne komplety - to samo
wydech drozny
nie bierze oleju ani nie wyglada to na uszczelke pod glowica
silnik krokowy jest sprawny
rozrzad jest na swoim miejscu wg znakow
: beczy : : beczy : juz nie wiem za co sie zabrac
Bede regulowal zawory bo trzaskaja sie troche i boje sie o silnik ale nie wiem czy to ma jakis wplyw bo normalnie chodzi w miare poprawnie

Jedyne co mi przychodzi do glowy to poczatek problemow zaczal sie w momencie kiedy zanurkowal mi troche przod samochodu w ogromna kaluze doslownie 2kmh dosc gleboko..silnik nie zgasl ale byl caly mokry - byla okrutna ulewa. Pozniej kichal pol dnia ale wysechl i bylo raczej dobrze.
Czytalem o problemach tutaj ale nic mi nie pasuje do moich objawow
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: 2.0 16v Dedra 94r Problem z odpalaniem

Post autor: Dawid » 23 lip 2010, 20:28

No to rzeczywiście cuda jakieś....
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: 2.0 16v Dedra 94r Problem z odpalaniem

Post autor: blejku » 23 lip 2010, 20:50

:lol:
nastepny test to bedzie cewka zaplonowa i reczne sprawdzenie czujnikow obrotow

nie no normalne kurza twarz...robie kawe i jak zwykle znikam na dwa dni w garazu : yesyes :
ale przynajmniej madrzejszy sie robie i czytaj na forach "niemcow" podbudowuje sie ze niektorzy maja gorzej : yesyes :

Nie mam pomyslow...moj mechanik powiada ze nia ma co czasem pisac doktoratu no ale..
Powietrza nie moze brakowac..filtr ok..krokowy podane lewe powietrze nic nie zmienia...a jesli wcisne gaz przy odpalaniu efektu brak
Iskra..byc moze..no ale dlaczego pozniej..doslownie 5 sek pozniej jest w miare ok
paliwo...hm to juz dla mnie zagadka..trzeba zmierzyc cisnienie czyms dokladnym.
Czy zawory moga miec na to wplyw? jakos mi sie nie wydaje ale nie jestem expertem i dlatego pytam madrzejszych.

Lubie ten samochod,, bardzo chociaz brakuje mu do doskonalosci troche :D ale juz delikatnie mnie denerwuje..chociaz czuje sie dosc bezpiecznie robiac ponad tysiac km w weekend dowozi moj tylek na miejsce zawsze.
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Dedra 2.0 16v - problem z odpalaniem

Post autor: bassman » 25 lip 2010, 13:25

Czy wysuszyłeś dokładnie instalację elektryczną w komorze silnika? Wtyczki i gniazda (przede wszystkim komputera, modułów zapłonu, wtrysku)?

Pozdrawiam.

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: Dedra 2.0 16v - problem z odpalaniem

Post autor: blejku » 25 lip 2010, 19:29

tak..wszystko bylo sprawdzone i czyszczone..ogladane itd..
wlasnie wyczyscilem czujnik halla w rozdzielaczu i wykalibrowalem polozenie
znalazlem polamana lape od czujnika polozenia walu i po calym dniu walki i probach ustalenia GMP dla niego udalo mi sie to zlozyc...przerwy sprawdzone.
Co ciekawe znaki na kole zamachowym nie pokrywaja sie z rzeczywostoscia : czerwona :
i co?
:D i nic...to samo :D
komp wykazywal wczesniej sporadycznie blad czujnika halla ale teraz jest ok ale nic to nie zmienilo..oczywiscie komp zresetowany

Ja juz nie wiem...obstawiam zawory w takim zlym stanie albo pompa slabnie : cenzura :
Zagaduje właśnie do kolegi z forum który ma warsztat w Częstochowie ale jeszcze się nie odezwał

czy mozliwe ze zapowietrza sie listwa wtryskowa? jak by to sprawdzic?

Pozdrawiam
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Dedra 2.0 16v - problem z odpalaniem

Post autor: bassman » 25 lip 2010, 22:08

Czy istnieje możliwość, że silnik zassał trochę wody do kolektora ssącego podczas tego nurkowania?

Pozdrawiam.

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: Dedra 2.0 16v - problem z odpalaniem

Post autor: blejku » 26 lip 2010, 0:42

Hmm kurcze zastanawialem sie nad tym no ale...
mysle ze by zgasl albo sie zadlawil nawet gdyby to byla tylko rozproszona chmurka wilgoci.tak mi sie wydaje..
Zadnych nieprawidlowosci nie bylo przy nurkowania...zrobilo mi sie az goraco bo balem sie wlasnie tego..ale mam stozek dalej i wyzej niz orginalna puszka
po wyjechaniu z wody zatrzymalem sie zeby oszacowac straty ale nie gasilem go..po jakiejsc chwili zaczal sie dusic troche przy dodawaniu gazu jak by nie palil 1 cylinder .Na jalowym pracowal wzorowo..wiec stwierdzilem ze mu dam sie ogrzac i wyschac z 10-15 minut na jalowym. wody bylo duzo wiec podejzewalem WN..za chwile niedomaganie ustalo...pozniej caly dzien sie dusil po odpaleniu przy dodawaniu gazu przez minute dwie ..na jalowych bylo ok.
Pojechalem w trase ..po 200km juz jakby wysechl i bylo ok.
Nie wiem czy to co sie stalo ma wplyw...jakos tylko kojaże fakty bo to sie wszystko dzieje stopniowo..tzn coraz gorzej :D
Wody w silniku brak...w skrzyni brak..ale moze dostala sie do baku wtedy ? ? moze pompa kuleje...
Bede u mechanika to zmierzymy cisnienie dokladnie..
Dziwne to wszystko

Pozdrawiam
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: Dedra 2.0 16v - problem z odpalaniem

Post autor: blejku » 26 lip 2010, 13:00

Zauwazylem dopiero teraz ze popiskuje nieregularnie regulator cisnienia na listwie tak jakby bylo powietrze.. : cenzura : po chwili to cichnie
Jakim cudem moze sie pojawiac powietrze w tym ukladzie? nigdzie nic nie wycieka..
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Dedra 2.0 16v - problem z odpalaniem

Post autor: bassman » 26 lip 2010, 17:25

Wymień świece i zobacz jak będzie się zachowywać, wydaje mi się, że pękła nagrzana porcelana świecy i póki zimna ma przebicie.
Mogło uszkodzić regulator ciśnienia paliwa (ponieważ wtryski nie są już pierwszej młodości...)i dopóki zimny będzie wtrysk się nie domykał i przelewał.
Jakby co myślę dalej.

Pozdrawiam.

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: Dedra 2.0 16v - problem z odpalaniem

Post autor: blejku » 26 lip 2010, 17:39

Probowalem na 2 kompletach swiec..jest identycznie no ale sluszna uwaga w taki sposob o tym nie pomyslalem.
Zimne wtryski..kurcze to sie dzieje tak..odpalasz pyk pyk..kilka razy cylindry nierówno..zgasł.trwa to 3 sek dosłownie..drugie odpalenie juz jest duuzo lepiej.
Mysle ze powietrze bo dzis dostalem olsnienia i napompowalem porzadnie uklad...z 5 razy wlacz wyl zaplon i odpalil normalniej..nie idealnie ale zawsze cos...wiec chyba zapowietrza sie jednak ale nie umiem tego sprawdzic.
Ostatnie pytanie.. :D tak mysle.. Czy to bedzie dozo roboty dostac sie do wtryskiwaczy? na co trzeba uwazac zeby czegos delikatnego nie uszkodzic.

Pozdrawiam
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Dedra 2.0 16v - problem z odpalaniem

Post autor: bassman » 26 lip 2010, 20:17

Odkręcasz listwę wtryskową, ciągniesz równomiernie za nią tak aby wysunąć wtryskiwacze z kolektora.
Uważać trzeba by o'ringi nie pouciekały. Raczej nie należy ten moduł do delikatnych - ale bez przesady.
Jak zdejmiesz całą listwę to zobaczysz jak poszczególne wtryskiwacze się domontuje - też nie jest to trudne.
Mam silnik 1,6 mpi OHC, więc nie pomogę za zbytnio w jakiej kolejności co demontować.

Czy posiadasz serwisówki do Dedry?

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dedra 2.0 16v - problem z odpalaniem

Post autor: Bany » 26 lip 2010, 22:38

bassman pisze:Odkręcasz listwę wtryskową, ciągniesz równomiernie za nią tak aby wysunąć wtryskiwacze z kolektora.
Uważać trzeba by o'ringi nie pouciekały. Raczej nie należy ten moduł do delikatnych - ale bez przesady.
Jak zdejmiesz całą listwę to zobaczysz jak poszczególne wtryskiwacze się domontuje - też nie jest to trudne.
Mam silnik 1,6 mpi OHC, więc nie pomogę za zbytnio w jakiej kolejności co demontować.

Czy posiadasz serwisówki do Dedry?

Pozdrawiam.
To kolego ameryke mu odkryłeś...
Że sie listwe odkręca do wyjęcia to chyba wiadomo że nie odwrotnie...
W 2,0 16 należy:
Miec sporo cierpliwości...
Sporo umiejetności :cyrkowych
Kanał albo podnośnik.
Odkręcic przepustnice
Odkręcić kolektor przy deklu na dwie m6
Odkrecić od spodu dwie m8 łączące kolektory taką blaszką.
Zdjąć opaski po jednej stronie na każdej z 4 rur kolektora.
Wysunąć kolektor.
Wtryski na widoku-teraz przewody paliwowe
I jak kolega napisał można odkrecic listwe i wydobyć całą z wtryskami.

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Dedra 2.0 16v - problem z odpalaniem

Post autor: bassman » 27 lip 2010, 17:46

Mam silnik 1,6 mpi OHC, więc nie pomogę za zbytnio w jakiej kolejności co demontować.
: bredzisz :
To kolego ameryke mu odkryłeś...
Pozdrawiam.

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: Dedra 2.0 16v - problem z odpalaniem

Post autor: blejku » 28 lip 2010, 14:01

Poprawka..tak dla jasności po prostu w temacie
Pompowanie nie pomaga.
Po odpaleniu na cieplym pracował nierówno przez chwile ale przelaczajac szybko na gaz wszystko sie uspokaja. Tak więc ewidentnie system palilowy. musze sie tym zająć ale pisze tak dla potomnych
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Dedra 2.0 16v - problem z odpalaniem

Post autor: bassman » 29 lip 2010, 22:10

Może zanim rozbebeszysz pół silnika, zresetuj pamięć ECU i pojeździj kilka dni na Pb.

Mnie takie leczenie w Alfie Romeo 33 pomogło (kiedyś).

Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”