Kappa 3.0 - wibracje silnika, brak diagnozy
Kappa 3.0 - wibracje silnika, brak diagnozy
Witam.
Zdecydowałem się zapytać na forum, bo juz 3 warsztaty rozłożyły ręce. Nie potrafią dojść do usterki.
Auto: Kappa 3.0 automat.
Objawy i opis.
Drżenie/wibracje silnika, wyczuwalne na kierownicy. Objaw wyraźny na biegu jałowym.
Występuje zarówno przy zasilaniu gazem i benzyną.
Obroty nie falują. Trzyma okolo 600 obr/min. Nie rzuca silnikiem, nie strzela. Wibruje.
Objaw niewyczuwalny powyżej 1500 obr/min, jednak auto caly czas chodzi nie tak jak chodziło.
Jest głośniejsze, mniej dynamiczne, ospałe.
Na jałowym dodatkowo slychac (nie smiejscie sie) sapanie. Tego dzwieku nie bylo wczesniej. Jakby zasysal lewe powietrze, gdzies od spodu.
Praca wydechu nie jest miarowa.
Co było robione.
Wymiana kompletna rozrządu, plus wszystkie świece, olej, filtr powietrza, oleju. W serwisie Fiata.
Wymieniona cewka na jednym cyl. Nowa.
Wymieniony tłumik końcowy.
Co sprawdzono / stwierdzono.
Bład integratora sondy lambda. Po wykasowaniu silnik pracował bez zmian (drżał) bład nie wrócił. Teraz nie wiem, bo drugi raz nie podłączałem do kompa. Sonda zakupiona, czeka na wymiane.
Instalacja gazowa sprawna, wtryski sprawne, czasy otwarcia bez zarzutu.
Cisnienia w cylindrach w normie.
Nie bierze plynu chł. choc ubywa go w ilościach chyba normalnych.
Oleju nie bierze.
Wszelkie odczyty z kompa bez błedów.
Dolot od filtra do kolektora bez dziur.
Sprawdzono niestety tylko 3 cylindry od czoła auta. Świece i cisnienia. Pewnie warsztat nie widział kasy i nie chcial grzebac pod kolektorem.
Potem gaziarz sprawdzał szczelność ukłądu ssącego ale raczej wykluczył lewe powietrze.
Dodatkowo stwierdzil, na podstawie odczytów z mapy wtrysków ze pozostałe 3 cylindry tez powinny trzymać parametry, bo ich czasy nie sugerują spadku cisnienia i co za tym idzie zwiekszonej dawki paliwa. Czyli przyjął, że uszczelki głowicy , gniazda i świece sprawne.
Resume:
Mechanicznie bez zarzutu.
Elektronika - bez błedu.
A wibruje i ospaly.
W planach mam sprawdzenie ustawień rozrządu. Niestety w zakladzie ktory go zakładał. Nie wiem czy to ma sens. Przestawiłby sie w trakcie jazdy ?
Macie jakies pomysły gdzie szukac ?
Zdecydowałem się zapytać na forum, bo juz 3 warsztaty rozłożyły ręce. Nie potrafią dojść do usterki.
Auto: Kappa 3.0 automat.
Objawy i opis.
Drżenie/wibracje silnika, wyczuwalne na kierownicy. Objaw wyraźny na biegu jałowym.
Występuje zarówno przy zasilaniu gazem i benzyną.
Obroty nie falują. Trzyma okolo 600 obr/min. Nie rzuca silnikiem, nie strzela. Wibruje.
Objaw niewyczuwalny powyżej 1500 obr/min, jednak auto caly czas chodzi nie tak jak chodziło.
Jest głośniejsze, mniej dynamiczne, ospałe.
Na jałowym dodatkowo slychac (nie smiejscie sie) sapanie. Tego dzwieku nie bylo wczesniej. Jakby zasysal lewe powietrze, gdzies od spodu.
Praca wydechu nie jest miarowa.
Co było robione.
Wymiana kompletna rozrządu, plus wszystkie świece, olej, filtr powietrza, oleju. W serwisie Fiata.
Wymieniona cewka na jednym cyl. Nowa.
Wymieniony tłumik końcowy.
Co sprawdzono / stwierdzono.
Bład integratora sondy lambda. Po wykasowaniu silnik pracował bez zmian (drżał) bład nie wrócił. Teraz nie wiem, bo drugi raz nie podłączałem do kompa. Sonda zakupiona, czeka na wymiane.
Instalacja gazowa sprawna, wtryski sprawne, czasy otwarcia bez zarzutu.
Cisnienia w cylindrach w normie.
Nie bierze plynu chł. choc ubywa go w ilościach chyba normalnych.
Oleju nie bierze.
Wszelkie odczyty z kompa bez błedów.
Dolot od filtra do kolektora bez dziur.
Sprawdzono niestety tylko 3 cylindry od czoła auta. Świece i cisnienia. Pewnie warsztat nie widział kasy i nie chcial grzebac pod kolektorem.
Potem gaziarz sprawdzał szczelność ukłądu ssącego ale raczej wykluczył lewe powietrze.
Dodatkowo stwierdzil, na podstawie odczytów z mapy wtrysków ze pozostałe 3 cylindry tez powinny trzymać parametry, bo ich czasy nie sugerują spadku cisnienia i co za tym idzie zwiekszonej dawki paliwa. Czyli przyjął, że uszczelki głowicy , gniazda i świece sprawne.
Resume:
Mechanicznie bez zarzutu.
Elektronika - bez błedu.
A wibruje i ospaly.
W planach mam sprawdzenie ustawień rozrządu. Niestety w zakladzie ktory go zakładał. Nie wiem czy to ma sens. Przestawiłby sie w trakcie jazdy ?
Macie jakies pomysły gdzie szukac ?
Re: Kappa 3.0 - wibracje silnika, brak diagnozy.
Odłącz wydech przed katalizatorem, będzie "ryczał", poluzuj śruby nie całkiem odłączaj i sprawdź wtedy czy odczuwasz te wibracje.
- Mariusz91
- Klubowicz
- Posty: 2744
- Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
- Skype: Mariusz8.32
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Kraków
Re: Kappa 3.0 - wibracje silnika, brak diagnozy.
600 obrotów na jałowych to trochę nie za mało?
Lancia Thema 2.0 16v Turbo LX <--- Miss Zlotu Muszyna 2014 / V-ce-Miss Zlotu Topornia 2015 / Miss Zlotu Zwierzyń 2016 / II V-ce-Miss Zlotu 2018
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają/Trwały... Już się zakończyły
Ford Explorer 4.0 V6 SOHC <---- Było i nie ma
Porsche Cayenne 4.5 V8 Turbo <--- Jest i służy
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają/Trwały... Już się zakończyły

Ford Explorer 4.0 V6 SOHC <---- Było i nie ma

Porsche Cayenne 4.5 V8 Turbo <--- Jest i służy

Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
Re: Kappa 3.0 - wibracje silnika, brak diagnozy.
w v-kach tak jest
jutro zobacze u siebie jakie mam obroty dokładnie bo nigdy nie sprawdzałem ale wiem ze niskie napewno i mam własnie podobny roblem co ty ale te wibracje u mnie sa takie minimalne ledwo wyczuwalne
jutro zobacze u siebie jakie mam obroty dokładnie bo nigdy nie sprawdzałem ale wiem ze niskie napewno i mam własnie podobny roblem co ty ale te wibracje u mnie sa takie minimalne ledwo wyczuwalne
była prisma i delta I a teraz jest Kappa 

Re: Kappa 3.0 - wibracje silnika, brak diagnozy.
Mam dwie "V"-ki i nie wiem o czym tu piszecie.
Re: Kappa 3.0 - wibracje silnika, brak diagnozy.
argenta67 pisze:Odłącz wydech przed katalizatorem, będzie "ryczał", poluzuj śruby nie całkiem odłączaj i sprawdź wtedy czy odczuwasz te wibracje.
przyznam ze po tych wszystkich testach i taka mysl mi zaświtała, ale uznałem ją za idiotyczną.
Prawdopodobieństwo przytkania kata lub ktoregos z tlumikow nie wydawala mi sie powodem , ale.. kto wie.. sprawdze.
Re: Kappa 3.0 - wibracje silnika, brak diagnozy.
Po tylu latach pracy to katalizator może być "zwężony" i być może to powoduje takie odczucia.szarkiz pisze:argenta67 pisze:Odłącz wydech przed katalizatorem, będzie "ryczał", poluzuj śruby nie całkiem odłączaj i sprawdź wtedy czy odczuwasz te wibracje.
przyznam ze po tych wszystkich testach i taka mysl mi zaświtała, ale uznałem ją za idiotyczną.
Prawdopodobieństwo przytkania kata lub ktoregos z tlumikow nie wydawala mi sie powodem , ale.. kto wie.. sprawdze.
Re: Kappa 3.0 - wibracje silnika, brak diagnozy.
na 99% masz źle ustawione fazy rozrządu a jeśli nie to może podtarte któreś krzywki na wałkach
szarkiz pisze:Witam.
Zdecydowałem się zapytać na forum, bo juz 3 warsztaty rozłożyły ręce. Nie potrafią dojść do usterki.
Auto: Kappa 3.0 automat.
Objawy i opis.
Drżenie/wibracje silnika, wyczuwalne na kierownicy. Objaw wyraźny na biegu jałowym.
Występuje zarówno przy zasilaniu gazem i benzyną.
Obroty nie falują. Trzyma okolo 600 obr/min. Nie rzuca silnikiem, nie strzela. Wibruje.
Objaw niewyczuwalny powyżej 1500 obr/min, jednak auto caly czas chodzi nie tak jak chodziło.
Jest głośniejsze, mniej dynamiczne, ospałe.
Na jałowym dodatkowo slychac (nie smiejscie sie) sapanie. Tego dzwieku nie bylo wczesniej. Jakby zasysal lewe powietrze, gdzies od spodu.
Praca wydechu nie jest miarowa.
Co było robione.
Wymiana kompletna rozrządu, plus wszystkie świece, olej, filtr powietrza, oleju. W serwisie Fiata.
Wymieniona cewka na jednym cyl. Nowa.
Wymieniony tłumik końcowy.
Co sprawdzono / stwierdzono.
Bład integratora sondy lambda. Po wykasowaniu silnik pracował bez zmian (drżał) bład nie wrócił. Teraz nie wiem, bo drugi raz nie podłączałem do kompa. Sonda zakupiona, czeka na wymiane.
Instalacja gazowa sprawna, wtryski sprawne, czasy otwarcia bez zarzutu.
Cisnienia w cylindrach w normie.
Nie bierze plynu chł. choc ubywa go w ilościach chyba normalnych.
Oleju nie bierze.
Wszelkie odczyty z kompa bez błedów.
Dolot od filtra do kolektora bez dziur.
Sprawdzono niestety tylko 3 cylindry od czoła auta. Świece i cisnienia. Pewnie warsztat nie widział kasy i nie chcial grzebac pod kolektorem.
Potem gaziarz sprawdzał szczelność ukłądu ssącego ale raczej wykluczył lewe powietrze.
Dodatkowo stwierdzil, na podstawie odczytów z mapy wtrysków ze pozostałe 3 cylindry tez powinny trzymać parametry, bo ich czasy nie sugerują spadku cisnienia i co za tym idzie zwiekszonej dawki paliwa. Czyli przyjął, że uszczelki głowicy , gniazda i świece sprawne.
Resume:
Mechanicznie bez zarzutu.
Elektronika - bez błedu.
A wibruje i ospaly.
W planach mam sprawdzenie ustawień rozrządu. Niestety w zakladzie ktory go zakładał. Nie wiem czy to ma sens. Przestawiłby sie w trakcie jazdy ?
Macie jakies pomysły gdzie szukac ?
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2
Re: Kappa 3.0 - wibracje silnika, brak diagnozy.
Usterka nie wystąpiła po wymianie rozrządu, co oczywiscie nie wyklucza jego przestawienia sie w trakcie jazdy.
Z nowym rozrządem, filtrami i olejem przejechane było jakies 6-9 tys. km.
Wykluczyłem olej, czy wypłukanie polepszaczy, bo to wyszloby duzo wczesniej.
Na weekend sprawdze wydech, bo poki co tłumaczyłby objawy.
Z nowym rozrządem, filtrami i olejem przejechane było jakies 6-9 tys. km.
Wykluczyłem olej, czy wypłukanie polepszaczy, bo to wyszloby duzo wczesniej.
Na weekend sprawdze wydech, bo poki co tłumaczyłby objawy.
Re: Kappa 3.0 - wibracje silnika, brak diagnozy.
Kolego "siwy" chyba nie czytasz ze zrozumieniem bo napisał kolega, ze rozrząd miał zmieniany a w 3.0 (tak w każdej i jak w twojej) nie robi się tego bez blokad a więc twoja teoria odpada no chyba, że robił to ślepy z głuchymSIWY155 pisze:na 99% masz źle ustawione fazy rozrządu a jeśli nie to może podtarte któreś krzywki na wałkachszarkiz pisze:Witam.
Zdecydowałem się zapytać na forum, bo juz 3 warsztaty rozłożyły ręce. Nie potrafią dojść do usterki.
Auto: Kappa 3.0 automat.
Objawy i opis.
Drżenie/wibracje silnika, wyczuwalne na kierownicy. Objaw wyraźny na biegu jałowym.
Występuje zarówno przy zasilaniu gazem i benzyną.
Obroty nie falują. Trzyma okolo 600 obr/min. Nie rzuca silnikiem, nie strzela. Wibruje.
Objaw niewyczuwalny powyżej 1500 obr/min, jednak auto caly czas chodzi nie tak jak chodziło.
Jest głośniejsze, mniej dynamiczne, ospałe.
Na jałowym dodatkowo slychac (nie smiejscie sie) sapanie. Tego dzwieku nie bylo wczesniej. Jakby zasysal lewe powietrze, gdzies od spodu.
Praca wydechu nie jest miarowa.
Co było robione.
Wymiana kompletna rozrządu, plus wszystkie świece, olej, filtr powietrza, oleju. W serwisie Fiata.
Wymieniona cewka na jednym cyl. Nowa.
Wymieniony tłumik końcowy.
Co sprawdzono / stwierdzono.
Bład integratora sondy lambda. Po wykasowaniu silnik pracował bez zmian (drżał) bład nie wrócił. Teraz nie wiem, bo drugi raz nie podłączałem do kompa. Sonda zakupiona, czeka na wymiane.
Instalacja gazowa sprawna, wtryski sprawne, czasy otwarcia bez zarzutu.
Cisnienia w cylindrach w normie.
Nie bierze plynu chł. choc ubywa go w ilościach chyba normalnych.
Oleju nie bierze.
Wszelkie odczyty z kompa bez błedów.
Dolot od filtra do kolektora bez dziur.
Sprawdzono niestety tylko 3 cylindry od czoła auta. Świece i cisnienia. Pewnie warsztat nie widział kasy i nie chcial grzebac pod kolektorem.
Potem gaziarz sprawdzał szczelność ukłądu ssącego ale raczej wykluczył lewe powietrze.
Dodatkowo stwierdzil, na podstawie odczytów z mapy wtrysków ze pozostałe 3 cylindry tez powinny trzymać parametry, bo ich czasy nie sugerują spadku cisnienia i co za tym idzie zwiekszonej dawki paliwa. Czyli przyjął, że uszczelki głowicy , gniazda i świece sprawne.
Resume:
Mechanicznie bez zarzutu.
Elektronika - bez błedu.
A wibruje i ospaly.
W planach mam sprawdzenie ustawień rozrządu. Niestety w zakladzie ktory go zakładał. Nie wiem czy to ma sens. Przestawiłby sie w trakcie jazdy ?
Macie jakies pomysły gdzie szukac ?



Re: Kappa 3.0 - wibracje silnika, brak diagnozy.
Przestawienie rozrządu nie wchodzi w ogóleszarkiz pisze:Usterka nie wystąpiła po wymianie rozrządu, co oczywiscie nie wyklucza jego przestawienia sie w trakcie jazdy.
Z nowym rozrządem, filtrami i olejem przejechane było jakies 6-9 tys. km.
Wykluczyłem olej, czy wypłukanie polepszaczy, bo to wyszloby duzo wczesniej.
Na weekend sprawdze wydech, bo poki co tłumaczyłby objawy.

Re: Kappa 3.0 - wibracje silnika, brak diagnozy.
jednak w swojej praktyce spotykam się często z tym,że tzw.mechanicy w połowie przypadków wymieniają rozrząd bez blokad bo tak jest szybciej a Ci którzy używają blokad nie zawsze wiedzą jak to zrobić dobrze i dokładnie.Ostatnio spotkałem się z pytaniem czy blokadę ze znakiem s zakłada się na ssanie.Więc nic mnie już nie zdziwi.
argenta67 pisze:Kolego "siwy" chyba nie czytasz ze zrozumieniem bo napisał kolega, ze rozrząd miał zmieniany a w 3.0 (tak w każdej i jak w twojej) nie robi się tego bez blokad a więc twoja teoria odpada no chyba, że robił to ślepy z głuchymSIWY155 pisze:na 99% masz źle ustawione fazy rozrządu a jeśli nie to może podtarte któreś krzywki na wałkachszarkiz pisze:Witam.
Zdecydowałem się zapytać na forum, bo juz 3 warsztaty rozłożyły ręce. Nie potrafią dojść do usterki.
Auto: Kappa 3.0 automat.
Objawy i opis.
Drżenie/wibracje silnika, wyczuwalne na kierownicy. Objaw wyraźny na biegu jałowym.
Występuje zarówno przy zasilaniu gazem i benzyną.
Obroty nie falują. Trzyma okolo 600 obr/min. Nie rzuca silnikiem, nie strzela. Wibruje.
Objaw niewyczuwalny powyżej 1500 obr/min, jednak auto caly czas chodzi nie tak jak chodziło.
Jest głośniejsze, mniej dynamiczne, ospałe.
Na jałowym dodatkowo slychac (nie smiejscie sie) sapanie. Tego dzwieku nie bylo wczesniej. Jakby zasysal lewe powietrze, gdzies od spodu.
Praca wydechu nie jest miarowa.
Co było robione.
Wymiana kompletna rozrządu, plus wszystkie świece, olej, filtr powietrza, oleju. W serwisie Fiata.
Wymieniona cewka na jednym cyl. Nowa.
Wymieniony tłumik końcowy.
Co sprawdzono / stwierdzono.
Bład integratora sondy lambda. Po wykasowaniu silnik pracował bez zmian (drżał) bład nie wrócił. Teraz nie wiem, bo drugi raz nie podłączałem do kompa. Sonda zakupiona, czeka na wymiane.
Instalacja gazowa sprawna, wtryski sprawne, czasy otwarcia bez zarzutu.
Cisnienia w cylindrach w normie.
Nie bierze plynu chł. choc ubywa go w ilościach chyba normalnych.
Oleju nie bierze.
Wszelkie odczyty z kompa bez błedów.
Dolot od filtra do kolektora bez dziur.
Sprawdzono niestety tylko 3 cylindry od czoła auta. Świece i cisnienia. Pewnie warsztat nie widział kasy i nie chcial grzebac pod kolektorem.
Potem gaziarz sprawdzał szczelność ukłądu ssącego ale raczej wykluczył lewe powietrze.
Dodatkowo stwierdzil, na podstawie odczytów z mapy wtrysków ze pozostałe 3 cylindry tez powinny trzymać parametry, bo ich czasy nie sugerują spadku cisnienia i co za tym idzie zwiekszonej dawki paliwa. Czyli przyjął, że uszczelki głowicy , gniazda i świece sprawne.
Resume:
Mechanicznie bez zarzutu.
Elektronika - bez błedu.
A wibruje i ospaly.
W planach mam sprawdzenie ustawień rozrządu. Niestety w zakladzie ktory go zakładał. Nie wiem czy to ma sens. Przestawiłby sie w trakcie jazdy ?
Macie jakies pomysły gdzie szukac ?![]()
![]()
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2
Re: Kappa 3.0 - wibracje silnika, brak diagnozy.
Rozrząd (robocizna i częsci) był wymieniany w serwisie Fiat ASO.
Żaden z mechaników w Legnicy nie podjął sie wymiany.
Może inaczej... podjął sie każdy, dopóki nie zapytał jaki silnik.
Niestety 3.0 jedyna w Legnicy.
Żaden z mechaników w Legnicy nie podjął sie wymiany.
Może inaczej... podjął sie każdy, dopóki nie zapytał jaki silnik.
Niestety 3.0 jedyna w Legnicy.
Re: Kappa 3.0 - wibracje silnika, brak diagnozy.
W tym silniku nie chodzi o jakieś wyraźne przestawienie wystarczy zaś przesunięcie o tzw.pół zęba i już będą wibracje a nie będzie kłopotu z uruchomieniem
argenta67 pisze:Przestawienie rozrządu nie wchodzi w ogóleszarkiz pisze:Usterka nie wystąpiła po wymianie rozrządu, co oczywiscie nie wyklucza jego przestawienia sie w trakcie jazdy.
Z nowym rozrządem, filtrami i olejem przejechane było jakies 6-9 tys. km.
Wykluczyłem olej, czy wypłukanie polepszaczy, bo to wyszloby duzo wczesniej.
Na weekend sprawdze wydech, bo poki co tłumaczyłby objawy.w rachubę, przestawienie to nie takie objawy, silnik za bardzo rozbudowany i każde przestawienie to problemy z uruchomieniem.
Były:Prisma 1600;Ypsilon m-jet 70KM; Kappa 2.0 20v Power Drive,Ypsilon FL m-jet 75 KM bi-colore,Lybra 1,8 sedan;Delta III Bi-colore 1,6 M-jet,Ypsilon FL m-jet 90 KM bi-colore DFN;[/b] Thesis 3,0 V6 24v z polskiego salonu, rodzinny democar na święta kościelne, państwowe i rodzinne, na zlot i do teściów - pod warunkiem, że nie padał deszcz ( przebieg 98698km);
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2
Alfa :75 2.0 T.S. ; 145 1.6 T.S.; 155 Super 2.0 T.S.16v, Sport 1.8 T.S.16v LPG; 156 1.6 T.S. LPG, 2.0 T.S., 2.5 V6 24v;156 SW 1.8 T.S., 2.0 JTS; 166 3,0 Super ; 159 1,9 JTDm 16v
Fiat: Stilo Abarth, Punto II 1,2 8v, Panda 1,1 ; 1,2; 1,3 m-jet, Grande Punto 1,4 8v ;Punto Evo 1,3 m-jet 90 KM, Linea 1,4 T-jet,Sedici 1,6 16v 4x4 Emotion
Jest: Giulietta Sportiva 2,0 jtdm,Fiat Panda III 1,2
Re: Kappa 3.0 - wibracje silnika, brak diagnozy.
argenta67 pisze:Przestawienie rozrządu nie wchodzi w ogóleszarkiz pisze:Usterka nie wystąpiła po wymianie rozrządu, co oczywiscie nie wyklucza jego przestawienia sie w trakcie jazdy.
Z nowym rozrządem, filtrami i olejem przejechane było jakies 6-9 tys. km.
Wykluczyłem olej, czy wypłukanie polepszaczy, bo to wyszloby duzo wczesniej.
Na weekend sprawdze wydech, bo poki co tłumaczyłby objawy.w rachubę, przestawienie to nie takie objawy, silnik za bardzo rozbudowany i każde przestawienie to problemy z uruchomieniem.
SIWY155 pisze:W tym silniku nie chodzi o jakieś wyraźne przestawienie wystarczy zaś przesunięcie o tzw.pół zęba i już będą wibracje a nie będzie kłopotu z uruchomieniem


