Różnice w silnikach jtd 105,110,115.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1091
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Różnice w silnikach jtd 105,110,115.
Witam mam pytania na które nie znalazłem pełnych informacji. Czy ktoś wie czym różnią się silniki jtd 110 i 115. Wiem o różnicach między 105 a 110. Ale na czym polegają zmiany w 115. Silnik 110 CF-3, zastąpił 105,ze względu na konieczność dostosowania do norm czystości spalin Euro-3. Ale po co zaraz wprowadzono 115.Kolejne pytanie: silniki 105 i 110, zastosowane w Alfach i w Lanciach mają moment max. 275, natomiast we Fiatach tylko 200 Nm. Powstaje pytanie czy we Fiatach jest ,,zdławiony", a może w Alfach i w Lanciach wzmocniony.Można domniemywać że wersję 115 wprowadzono z myślą o Fiacie Stilo.Lecz co poza niewielkim wzrostem mocy zmieniono? Moment max. pozostał 275 Nm. Kolejne Euro- 4 zaczęło obowiązywać dopiero w 2005 r.Potem nastąpiła era Multijetów. Informacje na temat tej różnicy są mi potrzebne do podjęcia decyzji w sprawie zakupu Lybry.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Re: Różnice w silnikach jtd 105,110,115.
w 105 masz moment 255 Nm , inną turbinę bez zmiennej geometrii i chyba wtryskiwacze też były inne , co za tym idzie mapy w kompie też były inne .
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 76
- Rejestracja: 01 lis 2011, 21:19
- Imię: rysiu
- Lokalizacja: wielkopolska
Re: Różnice w silnikach jtd 105,110,115.
Między 110 a 115 jest inny stopień sprężania,różnica 0,6 w górę dla mocniejszej jednostki,wtryskiwacze są pięciootworkowe i motor opracowany już pod kątem przyszłościowej normy cf4,potem był mjet.