Delta II - obudowa filtra powietrza + wtryskiwacz

Awatar użytkownika
TeddyBear1987
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 25 kwie 2009, 13:49
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kalisz

Delta II - obudowa filtra powietrza + wtryskiwacz

Post autor: TeddyBear1987 » 27 lis 2010, 14:21

Witam !
W związku z aktualna porą roku zabrałem się za lekki remont pod maską.
Wymiana cewki, przewodów czy świec to nie problem.
Potem zabrałem się za obudowe filtra powietrza żeby wymienić rurę łącząca
przepsustnicę (tak to sie chyba nazywa - taki duży badziąg przed filtrem pow.) z czymś :) z tyłu za wtryskiem paliwa. Przy ściąganiu tej obudowy zauważyłem, że od spodu jest taki gruby przewód który idzie od obudowy do najwyrażniej misiki olejowej. Cały ten przewód jest taki jakiś zabrudzony, zaolejony i nie wiem czy to oznacza że coś źle działa jest jakaś nieszczelność czy jak ? Zauważyłem także sporo takiego samego osadu zbierającego się przy dolnej krawędzi filtra powietrza od środą. Bardzo podobne "coś" jest w ogromnej ilości na samym wtrysku - nawet chodz sam sam rozpylacz od dołu oraz ten kanalik z zapadką jest czysty. Przepraszam za niefachowość terminiologi. Auto naprawiam pfu staram się naprawiać w miarę sam :D. Ktoś miał już coś podobnego i wie co to za przewody i ten nagral od czego się bieże i jak go się pozbyć ?
Będę wdzięczny za wskazówki.
You cannot kill what you have not create.....

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta II - Obudowa filtru powietrza + wtryskiwacz

Post autor: mac1us » 27 lis 2010, 21:31

To jest odma, czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej silnika. Ze względów ekologicznych olej jest wprowadzany znów do silnika i jest spalany, smarowana też jest przepustnica, ale ogólnie przez ten olej wszystko w okolicy samego kolektora dolotowego jak i w nim jest w oleju, w szczególności jeśli z odmy leci sporo oleju. Można ją wypuścić pod auto i mieć czyściej w silniku lub zostawić tak jak jest.

Na przyszłość pisz dokładniej co to za auto z jakim slinikiem i z którego roku. Po opisie domyślam się, że jest to 1,6 8v 75 koni?

Awatar użytkownika
TeddyBear1987
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 25 kwie 2009, 13:49
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kalisz

Re: Delta II - Obudowa filtru powietrza + wtryskiwacz

Post autor: TeddyBear1987 » 28 lis 2010, 12:58

Dokładnie 1.6 8v 75 koni... przepraszam zapomniałem się z tym danymi. A model konkretnie Lancia Delta z 94 roku.
Czyli mówisz, że to jest ok tak ?? TO chociaż mi trochę ulżyło to teraz muszę dostać cewkę zapłonową bo aktualna jest w nie najlepszym stanie.
You cannot kill what you have not create.....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”