Lancia Thema w PRLu
- Claromonte
- Forumowicz/ka
- Posty: 1578
- Rejestracja: 26 paź 2010, 15:48
Lancia Thema w PRLu
No właśnie, z ciekawości chciałem porozmawiać o Lancia Themie w PRLowskiej rzeczywistości.
1. Czy ktoś w Polsce taką posiadał w exclusive wyposażeniu ?
2. Czym parali się ludzie których ewentualnie było na ten samochód stać ?
3. Jakie opinie o tym modelu w PRLu "chodziły" ?
1. Czy ktoś w Polsce taką posiadał w exclusive wyposażeniu ?
2. Czym parali się ludzie których ewentualnie było na ten samochód stać ?
3. Jakie opinie o tym modelu w PRLu "chodziły" ?
- Duch-Dziadka
- Klubowicz
- Posty: 5269
- Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Czarnków/Poznań
Re: Lancia Thema w PRLu
Ciekawy to bardzo temat...ja tez chetnie uslysze prawdziwe historie...
Ja znam jedna, ale to juz z czasów demokracji, wlasciwie to dwie...
Ja znam jedna, ale to juz z czasów demokracji, wlasciwie to dwie...

Giulietta Veloce 2016r
- Claromonte
- Forumowicz/ka
- Posty: 1578
- Rejestracja: 26 paź 2010, 15:48
Re: Lancia Thema w PRLu
Luksuowe auto w czasach kiedy znajomy moich rodziców posiadając poloneza i daihatsu charade uchodził za krezusa.
- Duch-Dziadka
- Klubowicz
- Posty: 5269
- Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Czarnków/Poznań
Re: Lancia Thema w PRLu
...a dzisiaj westchnienie miłoników modlących sie o to aby jak najtaniej kupic jak najbardziej zadbany egzemplarz..., a jest ich coraz mniej...Claromonte pisze:Luksuowe auto w czasach kiedy znajomy moich rodziców posiadając poloneza i daihatsu charade uchodził za krezusa.

Giulietta Veloce 2016r
- NIKI
- Forumowicz/ka
- Posty: 712
- Rejestracja: 01 sie 2009, 12:18
- Imię: Bartosz
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Lancia Thema w PRLu
Może nie Theme ale mój ojciec posiadał Fiata Crome 2,5 TD w 1988 roku 
Nawet zachowało się foto
Auto odkupione od znajomego import prywatny z Niemiec w 1987r.


Nawet zachowało się foto

Auto odkupione od znajomego import prywatny z Niemiec w 1987r.

Ostatnio zmieniony 29 lis 2010, 23:48 przez NIKI, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje byłe Włoszki
- Mariusz91
- Klubowicz
- Posty: 2744
- Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
- Skype: Mariusz8.32
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Kraków
Re: Lancia Thema w PRLu
Chciałbym czasem przenieść się w czasie by móc poznać jak to wtedy było.
Lancia Thema 2.0 16v Turbo LX <--- Miss Zlotu Muszyna 2014 / V-ce-Miss Zlotu Topornia 2015 / Miss Zlotu Zwierzyń 2016 / II V-ce-Miss Zlotu 2018
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają/Trwały... Już się zakończyły
Ford Explorer 4.0 V6 SOHC <---- Było i nie ma
Porsche Cayenne 4.5 V8 Turbo <--- Jest i służy
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają/Trwały... Już się zakończyły

Ford Explorer 4.0 V6 SOHC <---- Było i nie ma

Porsche Cayenne 4.5 V8 Turbo <--- Jest i służy

Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
Re: Lancia Thema w PRLu
Pierwsza dostawa pojazdów Lancia Thema miała miejsce we wrześniu 1989 roku i były to pojazdy w wersji 2.0 ie zakupione jeszcze przez rząd M. F. Rakowskiego w lutym tamtego roku. Jednorazowo dostarczono kilkadziesiąt aut w dominującym kolorze granatowym, kilka bordowo-wiśniowych i niebieskich. Była to poboczna umowa obok umowy licencyjnej na produkcję Fiata CC (taki zakup "przy okazji" i po atrakcyjnej cenie). Do obsługi zaimportowanych pojazdów centrala w Turynie nadała urmowskiemu serwisowi na Posińskiej autoryzację. Póki nie powstał w 1992roku FAP dystrybucję aut Fiata w PL prowadził Pol-mot a potem wydzielona z niego spółka Ital-mot. Oficjalnego importu aut marki Lancia do PL do czasu tej dostawy nie było. Jeżeli już przed 1992 rokiem jakaś sztuka pojawiła się to była z prywatnego importu. Mam obawy, że do upadku PRL raczej nikt nie jeździł Themami bo prywatny import zawsze był zdominowany przez auta niemieckie oraz jakieś mniejsze ilości aut rodem ze Francji, Szwecji, Japonii i USA a ten import dotyczył, prawie co do zasady, pojazdów takich jak dzisiaj czyli ze średnią wieku około 10 lat.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517
tel. 501-122-517
- Duch-Dziadka
- Klubowicz
- Posty: 5269
- Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Czarnków/Poznań
Re: Lancia Thema w PRLu
Tez mi sie tak wydawalo, ale nie mialem pewnosci. Niestety brak też informacji w sieci które mogłyby powiedziec cos więcej.Mam obawy, że do upadku PRL raczej nikt nie jeździł Themami
Szkoda, bo moim zdaniem zaraz po Delcie I to jeden z ciekawszych i barwniejszych modeli jakie Lancia wypuscila.
Giulietta Veloce 2016r
- Claromonte
- Forumowicz/ka
- Posty: 1578
- Rejestracja: 26 paź 2010, 15:48
Re: Lancia Thema w PRLu
Przede wszystkim w tamtych latach auto ekskluzywne, prestiżowe i służące jako symbol statusu. Jak ktoś oglądał film "wielki Szu" to tam jest taka scena, jak karciarz wygrywa od bogatego playboya czerwone Porsche. Zakładając temat miałem na myśli właśnie ludzi pokroju tego bohatera który z Szu przegrał majątek, może w PRLu znalazło się paru krezusów którzy dorobili się na papryce, pieczarkach, anturium, lub kradzieży półproduktów z hut miedzi , itp, których było stac na takie cudo.
ps
Moi rodzice mieli 2 fiaty 131 i 132 i jeszcze na pocz. lat 90 to robiło wrażenie.
ps
Moi rodzice mieli 2 fiaty 131 i 132 i jeszcze na pocz. lat 90 to robiło wrażenie.
Re: Lancia Thema w PRLu
Za piwem biegałeś po Warszawie 2,5 godziny bezskutecznie (o wino było łatwiej a gołda na kartki i wolnorynkowa na melinach), benzyna była na kartki (30 litrów na miesiąc dla większych silników), czekanie na założenie telefonu stacjonarnego trwało średnio 15 lat, Polonez po wyjechaniu z Polmozbytu uzyskiwał wartość wolnorynkową prawie 100 pensji średnich krajowych (tyle co dziś lepiej wypasione BMW serii 5 w salonie), 4 miesiące odkładałeś swoje całe pensje aby kupić typowy telewizor kolorowy (ok. 25 cali przekątnej) upolowany w sklepie po kolejnych 4 miesiącach.Mariusz91 pisze:Chciałbym czasem przenieść się w czasie by móc poznać jak to wtedy było.
Nie bez kozery Chińczycy komuś źle życzą słowami: "obyś żył w ciekawych czasach".
Poza tym jakoś przeżyliśmy - skoro daliśmy radę blisko 120 latom zaborów to i 44 lata komuny przetrwaliśmy.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517
tel. 501-122-517
- Claromonte
- Forumowicz/ka
- Posty: 1578
- Rejestracja: 26 paź 2010, 15:48
Re: Lancia Thema w PRLu
No dobra , ale to nie miał być temat polityczny...
- solarzmr
- Moderator
- Posty: 2669
- Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Lancia Thema w PRLu
Średnio może i tak, u mnie założyli telefon w 1997 roku, a podstawą było podanie złożone w 1972 roku. Wcześniej dorobiłem się komórkigrzole pisze: czekanie na założenie telefonu stacjonarnego trwało średnio 15 lat,



WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
- Artur G.
- Klubowicz
- Posty: 2222
- Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
- Kontakt:
Re: Lancia Thema w PRLu
Przeżyliśmy potop szwedzki przeżyliśmy i radziecki.grzole pisze: to i 44 lata komuny przetrwaliśmy.
A co nas czeka? hmm. zobaczymy.
Czasy słusznie minione, chociaż z perspektywy czasu starsi mówią że było weselej, bardziej przyjaźnie.
No tak, ale kto był np. w wojsku w latach słusznie minionych - będąc w nim narzekał, ale dziś? bierze to jako przygoda. Podobnie jest dziś po "przeżyciu" komuny, większość mówi że ogólnie to nie było źle. Niemniej jednak złego słowa na komunę powiedzieć nie można. Jakie były czasy takie życie, trzeba było się dostosować, jednym wychodziło to lepiej innym gorzej.
Co do telefonu, pamietam jak dziś, na mojej ulicy na przedmieściach gdzie mieszka ponad 100 rodzin jedyny telefon był mojej babci (była p-cą Ligi Kobiet czy jakoś tam, sołtysem etc.) W 1987r. moi rodzice zapłacili za tel. w przeliczeniu na dziś ok. 1500 zł. Podanie leżało kilka lat. W tym czasie Tepsa przewody puściła ziemią. Ja po wybudowaniu domu w 2000r. zadzwoniłem do Tepsy i następnego dnia byli, kosztowało mnie to 600zł. (mam umowę). Po 8 latach zrezygnowałem z Tepsy na rzecz cegiełki. W zasadzie czterech cegiełek.
W połowie lat 80 rodzice kupili tv kol. Helios TC chyba 500. Bywały już na rynku Ruskie Rubiny ale ponoć wybuchały. W mojej rodzinie w zasadzie w latach komuny nic nie brakowało (zaradni rodzice?) , ja "liznąłem" tylko tych czasów.
A co do tematu postu, to w czasach komuny były oczywiście Wołgi inne samochody dla oficjeli nie były godne. O Lancii przeczytałem po raz pierwszy na początku lat 80-tych jak raniutko, bladym świtem z kumplem co sobota staliśmy w kolejce przy kiosku ruchu czekając na otwarcie i sprzedaż dla mnie tyg. Motor a dla kumpla Ekran i Film.
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
- Claromonte
- Forumowicz/ka
- Posty: 1578
- Rejestracja: 26 paź 2010, 15:48
Re: Lancia Thema w PRLu
@Artur i co tam napisali , jakie odczucia artykuł w Tobie wzbudził ?
- Artur G.
- Klubowicz
- Posty: 2222
- Rejestracja: 22 sty 2006, 0:00
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Lubartów k/Lublina
- Kontakt:
Re: Lancia Thema w PRLu
Dziś nie pamietam, niestety z "tamtych" lat motorów nie posiadam. Mam tylko pojedyncze egz. z 1989r.- 1991r. i wszystkie z lat 1996 - do chwili obecnej. Najprawdopodobniej wówczas to dowiedziałem się że jest takie cudo jak lancia. Miałem może z 10 lat.
pozdrawiam, Artur
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat
Kappa była przez 56 m i 14 dni.
Dedra była przez 28 m i 13 dni
Alfa 156 1.8 TS była - 26 m i 5 dni
Jaguar X-type 3.0 V6 awd był 40 miesięcy
Lancia Lybra sedan 1.6 była ponad 4 lata
była:
Delta III 1.4 150 KM przez 9 lat