Lybra - światła/korektor ustawienia świateł
Lybra - światła/korektor ustawienia świateł
Zmartwiłem się straszną słabizną świateł długich w mojej Lybrze.
Sprawdziłem czy żarówy świecą, czy dobrze wsadzone itd... wszytko OK.
Stanąłem naprzeciw ściany, puściłem sobie projekcję.
Światła mijania świecą ładnie i równo ( zresztą były regulowane w ASO ).
Natomiast po zapaleniu drogowych... hmm... promien lewego drogowego jest widoczny lekko powyżej mijania, a prawe drogowe świeci dużo wyżej niż lewe. Na dodatek przy kręceniu korektorem ustawienia świateł obniża sie tylko lewe.
O so choszi?
Jak dostać się do silnika korektora świateł? Trzeba wykręcić całą lampę? Co mogło się z nim stać?
Czy wysokość świecenia drogowych i mijania ustawia się oddzielnie, czy są na w jednym kloszu?
Dlaczego to lewe drogowe świeci gdzieś w kosmos? a może tak powinno być?
Sprawdziłem czy żarówy świecą, czy dobrze wsadzone itd... wszytko OK.
Stanąłem naprzeciw ściany, puściłem sobie projekcję.
Światła mijania świecą ładnie i równo ( zresztą były regulowane w ASO ).
Natomiast po zapaleniu drogowych... hmm... promien lewego drogowego jest widoczny lekko powyżej mijania, a prawe drogowe świeci dużo wyżej niż lewe. Na dodatek przy kręceniu korektorem ustawienia świateł obniża sie tylko lewe.
O so choszi?
Jak dostać się do silnika korektora świateł? Trzeba wykręcić całą lampę? Co mogło się z nim stać?
Czy wysokość świecenia drogowych i mijania ustawia się oddzielnie, czy są na w jednym kloszu?
Dlaczego to lewe drogowe świeci gdzieś w kosmos? a może tak powinno być?
Lybra - ma zeza czyli problem ze światłami.
Jeśli chodzi o korektor ustawiania świateł to u mnie tez tylko lewe (prawego jeszcze nie analizowałem dlaczego nie działa). Poza tym nie narzekam na światła chociaż najlepsze to one nie są. Dla mnie zdaje się że świecą jeśli chodzi o kierunki ok.
Re: Lybra ma zeza czyli problem ze światłami.
hm... dziwne, ale mam tak samo. Prawe - nie działa regulacja i jakiś debil wyrwał mocowanie żarówki i żarówka nie jest dokładnie tak gdzie powinna być więc długie świecą symbolicznie. Natomiast lewy reflektro działa normalnie, poza tym, że dziwny właśnie jest rozkład światła, długie świecą za wysoko moim zdaniem..."Simon" pisze:Zmartwiłem się straszną słabizną świateł długich w mojej Lybrze.
Sprawdziłem czy żarówy świecą, czy dobrze wsadzone itd... wszytko OK.
Stanąłem naprzeciw ściany, puściłem sobie projekcję.
Światła mijania świecą ładnie i równo ( zresztą były regulowane w ASO ).
Natomiast po zapaleniu drogowych... hmm... promien lewego drogowego jest widoczny lekko powyżej mijania, a prawe drogowe świeci dużo wyżej niż lewe. Na dodatek przy kręceniu korektorem ustawienia świateł obniża sie tylko lewe.
O so choszi?
Jak dostać się do silnika korektora świateł? Trzeba wykręcić całą lampę? Co mogło się z nim stać?
Czy wysokość świecenia drogowych i mijania ustawia się oddzielnie, czy są na w jednym kloszu?
Dlaczego to lewe drogowe świeci gdzieś w kosmos? a może tak powinno być?
Pozdrawiam
Toper
Lancia Lybra SW 2.4JTD 150KM
Toper
Lancia Lybra SW 2.4JTD 150KM

Lybra - ma zeza czyli problem ze światłami.
u mnie też światła drogowe różnią się minimalnie od mijania ... od razu pomyślałem, że żarówki spalone, ale komp nic nie zgłaszał , zatrzymałem się sprawdziłem... wszystko ok... bardzo słabo oświetlają drogę!Chyba ten typ tak ma... Wymiana żarówek w Lybrze to niezła akrobacja... a do tylnych to nie mam pojęcia jak się zabrać
była - Lybra SW 2.4 JTD
jest - Scenic II 1.9 dCi
Zapraszam na stronkę mojej połowicy
Praca bez doświadczenia. Zarabiaj lub oszczędzaj
jest - Scenic II 1.9 dCi
Zapraszam na stronkę mojej połowicy

Praca bez doświadczenia. Zarabiaj lub oszczędzaj
- Jarek_Jarecki
- Klubowicz
- Posty: 2031
- Rejestracja: 19 wrz 2007, 0:00
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Świdnica/Legnica
- Kontakt:
Lybra - ma zeza czyli problem ze światłami.
hmmm to chyba standard w Lybrach, bo u mnie jest to samo
tez nie równo świecą 


Tel: 537 207 252
https://www.facebook.com/noladnekwiatkizarow
BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe
JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW


https://www.facebook.com/noladnekwiatkizarow
BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe
JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW


Lybra - ma zeza czyli problem ze światłami.
hmm.. to mnie wcale nie uspokaja 
naprawdę różnica między mijania a drogowymi jest niewielka.. jade na długich i jeszcze mam ochotę odruchowo włączyć... długie
Trzeba będzie zapodać jakieś wynalazki typu +50% może to minimalnie poprawi sytuację.
Tak czy siak nadal chciałbym sie jakoś dobrać do silniczka korektora ustawiania świateł i byłbym wdzięczny za jakąś pomoc

naprawdę różnica między mijania a drogowymi jest niewielka.. jade na długich i jeszcze mam ochotę odruchowo włączyć... długie

Trzeba będzie zapodać jakieś wynalazki typu +50% może to minimalnie poprawi sytuację.
Tak czy siak nadal chciałbym sie jakoś dobrać do silniczka korektora ustawiania świateł i byłbym wdzięczny za jakąś pomoc

Lybra - ma zeza czyli problem ze światłami.
+50 to bujda. Kup normalne żarówki osram lub philipsa. Są lepszej jakości i maja więcej lux'ów, ale nie licz drastyczne zmiany..."Simon" pisze:hmm.. to mnie wcale nie uspokaja :)
naprawdę różnica między mijania a drogowymi jest niewielka.. jade na długich i jeszcze mam ochotę odruchowo włączyć... długie :)
Trzeba będzie zapodać jakieś wynalazki typu +50% może to minimalnie poprawi sytuację.
Tak czy siak nadal chciałbym sie jakoś dobrać do silniczka korektora ustawiania świateł i byłbym wdzięczny za jakąś pomoc :)
była - Lybra SW 2.4 JTD
jest - Scenic II 1.9 dCi
Zapraszam na stronkę mojej połowicy
Praca bez doświadczenia. Zarabiaj lub oszczędzaj
jest - Scenic II 1.9 dCi
Zapraszam na stronkę mojej połowicy

Praca bez doświadczenia. Zarabiaj lub oszczędzaj
Lybra - ma zeza czyli problem ze światłami.
nie no, w bravolocie, który fabrycznie cierpiał na ciemność świateł wszelakich używałem +50% i... miałem wrażenie, że lepiej świecą. Chyba bardziej chodziło o barwę światła niż o luxy. Ale możliwe, że to było subiektywne odczucie. Teraz mam tam zamontowane Helle, ale są już mocno przymglone.
Lybra - ma zeza czyli problem ze światłami.
Jeśli chodzi o zminę żarówek to bardzo możliwe że jak się zakupi naprawde dobre firmówki to istnieje szansa że coś się poprawi ale nie liczyłbym na rewelacje."Simon" pisze:
Trzeba będzie zapodać jakieś wynalazki typu +50% może to minimalnie poprawi sytuację.
Jak demontowałem ze trzy tygodnie temu reflektory to szukałem silniczka odpowiedzialnego za korekcję... niestety nie taka prosta sprawa się do niego dostać... da radę ale tylko po rozłożeniu reflektora na części pierwsze zaczynając od szkła reflektora."Simon" pisze:Tak czy siak nadal chciałbym sie jakoś dobrać do silniczka korektora ustawiania świateł i byłbym wdzięczny za jakąś pomoc
Ja bym spróbował ale na lampie która jest przeznaczona na śmietnik.
Może ktoś tutaj posiada takową i ewentualnie spróbowałby ją rozłożyć na czynniki pierwsze lub udostępniłby np.: dla mnie, podejmę się rozebrania sfotografowania i umieszczenia info na forum.
Lybra - ma zeza czyli problem ze światłami.
No to mniejsza o silniczek... najwyżej bede oslepial
zresztą lewe ( bardziej oslepiające )akurat chodzi dobrze. Ważniejsze żeby mi drogowe nie świeciły gdzieś w chmury tylko raczej do przodu.

- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12273
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Lybra - ma zeza czyli problem ze światłami.
Jak zakończyłeś Simon przygodę ze światłami???
Bo właśnie się dowiedziałem, że mam zdupcone oba silniczki (regulacja ze środka nie działa); żeby było mało to tak mi ustawili ostatnio że oślepiam troche i mówią że za bardzo nie da się obniżyć bo nie działa nawet ręczne ustawianie. Spróbuje jeszcze za widoku sam pogrzebać, ale coś czarno to widze.
Miał ktoś podobne przygody???
Bo właśnie się dowiedziałem, że mam zdupcone oba silniczki (regulacja ze środka nie działa); żeby było mało to tak mi ustawili ostatnio że oślepiam troche i mówią że za bardzo nie da się obniżyć bo nie działa nawet ręczne ustawianie. Spróbuje jeszcze za widoku sam pogrzebać, ale coś czarno to widze.
Miał ktoś podobne przygody???
Lybra - ma zeza czyli problem ze światłami.
Sprawa skończyła się tak, że ją olałem i nadal prawa lampa świeci mi troszkę w górę na drogowych. Silniczki niestety są chyba wbudowane w lampę i nie uśmiechało mi się tego wszystkiego rozbrajać.
A może po prostu jakiś bezpiecznik Ci strzelił? Nie pamiętam teraz, który jest odpowiedzialny za regulację świateł i czy w ogóle jest jakiś osobny...
A może po prostu jakiś bezpiecznik Ci strzelił? Nie pamiętam teraz, który jest odpowiedzialny za regulację świateł i czy w ogóle jest jakiś osobny...
Lybra - ma zeza czyli problem ze światłami.
U mnie też oba silniczki zdechły, a lancia świeciła w niebo i po oczach innych. Latem nie wiele jeździłem w nocy, ale teraz już zacząłem być problemem. Do regulacji trzeba mieć nie tylko zaparcie ale i tablice referencyjną, więc wybrałem się do ASO. W 10 min światła ustawione, a na moje pytanie "ile płacę" Pan się uśmiechnął i powiedział "szerokiej drogi". Tu podziękowanie dla GANNINEX Gliwice 

Lybra 2.4 jtd SW + AX 1.0 LPG
Lybra - ma zeza czyli problem ze światłami.
Ja sobie pojechałem pewnej nocy w ustronne miejsce i sam ustawiłem światła mijania.
Bardzo daleko mi sięgają i jak się okazuje wcale nikogo nie ślepię ale to może dlatego, że promień skierowałem także na pobocze.
Długie, potwierdzam są jakby nienajlepsze.
Co do żarówek +50% to jeżeli się kupi jakieś z lepszej firmy to potrafią dawać o wiele lepsze światło.
Mam tak w swoim drugim samochodzie i różnica jest kolosalna.
Zamierzam sobie takie sprawić do Lybry.
Bardzo daleko mi sięgają i jak się okazuje wcale nikogo nie ślepię ale to może dlatego, że promień skierowałem także na pobocze.
Długie, potwierdzam są jakby nienajlepsze.
Co do żarówek +50% to jeżeli się kupi jakieś z lepszej firmy to potrafią dawać o wiele lepsze światło.
Mam tak w swoim drugim samochodzie i różnica jest kolosalna.
Zamierzam sobie takie sprawić do Lybry.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 119
- Rejestracja: 09 lis 2009, 21:21
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Białystok
LYBRA: silniczek regulacji reflektora
U mnie jeden silnik pracuje i opuszcza światło, drugi milczy. Z tego wniosek, że naprawa probemu wiąże się z wymianą całego reflektora, co w przypadku wersji Intensa jest zapewne dość drogie. Żarówki wstawiłem Osram Night Breaker Plus. Światło jest białe i jesto go więcej, ale sama konstrukcja reflektora bardzo je skupia więc nie oświetlają drogi tak jak chociażby w moim służbowym Fabisiowozie. Widać to zwłaszcza na długich - tu jest troszkę jaśniej przed autem, podczas gdy w Fabii lub Fieście rozświetla się cała okolica.
Ostatnio zmieniony 22 sty 2011, 0:19 przez Dudi, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód: Proszę przeczytać powyższy temat i tutaj kontynuować dyskusję.
Powód: Proszę przeczytać powyższy temat i tutaj kontynuować dyskusję.
Lancia Lybra SW 2,4 JTD Intensa / 2002