Kappa 2.0 147KM(lpg-sekwencja) - brak mocy

robert 921973
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 07 sie 2011, 9:12
Imię: robert
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Kappa 2.0 147KM(lpg-sekwencja) - brak mocy

Post autor: robert 921973 » 07 sie 2011, 11:10

Kupiłem lancie kappa 2.0 20v-147KM z gazem sekwencyjnym.Komputer pokazywał uszkodzoną sonde lambda(kupiłem nową)i przepływomierz(kupiłem bosch-używany),wymieniłem olej,filtr i świece,rozrząd był wymieniony.Po wymianie błędy zniknęły,silnik zaczął lepiej pracowac ale nadal jest słaby zarówno na benzynie jak i na gazie a mam porównanie do innej kappy która również jest na gazie ale zwykłym i to jest przepaśc.Zastanawiam się nad katalizatorem czy to on nie jest tego przyczyną ale nie wiem jakie mogą byc skutki jego usunięcia.Przebieg samochodu to 245000 km o ile jest prawdziwy,na gazie jest przejechane około 60000 km,nie robiłem jeszcze próby ciśnienia na cylindrach.Zastanawia mnie też wskaźnik temperatury ponieważ wskazówka nie stoi w miejscu a pływa pomiędzy 1/4 a1/2 skali.Tylko na trasie stoi mniej więcej na 1/3 skali.Morze to taki urok tego auta.Proszę o rade.
Ostatnio zmieniony 07 sie 2011, 11:29 przez robert 921973, łącznie zmieniany 1 raz.

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Kappa 2.0-147KM(lpg-sekwencja),brak mocy

Post autor: Polej » 07 sie 2011, 11:12

A masz pewność, że rozrząd jest dobrze ustawiony?
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

robert 921973
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 07 sie 2011, 9:12
Imię: robert
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Kappa 2.0-147KM(lpg-sekwencja),brak mocy

Post autor: robert 921973 » 07 sie 2011, 11:14

nie

Awatar użytkownika
MaxPK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 775
Rejestracja: 09 sie 2009, 23:35
Lokalizacja: Rybnik/Żory

Re: Kappa 2.0-147KM(lpg-sekwencja),brak mocy

Post autor: MaxPK » 07 sie 2011, 13:24

Auto nie ma mocy tylko na gazie czy tak samo na benzynie? Jeżeli tylko na gazie to daj go do dobrego gazownika niech zacznie od wymiany filtrów i ogólnie niech przejrzy instalacje może coś podreguluje...
Obrazek
A595 Competizione `17

Polej
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2432
Rejestracja: 09 lut 2010, 16:45
Imię: Marcin
Lokalizacja: podkarpacie

Re: Kappa 2.0-147KM(lpg-sekwencja),brak mocy

Post autor: Polej » 07 sie 2011, 14:12

MaxPK pisze:Auto nie ma mocy tylko na gazie czy tak samo na benzynie? Jeżeli tylko na gazie to daj go do dobrego gazownika niech zacznie od wymiany filtrów i ogólnie niech przejrzy instalacje może coś podreguluje...
robert 921973 pisze: jest słaby zarówno na benzynie jak i na gazie
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD

Awatar użytkownika
MaxPK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 775
Rejestracja: 09 sie 2009, 23:35
Lokalizacja: Rybnik/Żory

Re: Kappa 2.0-147KM(lpg-sekwencja),brak mocy

Post autor: MaxPK » 07 sie 2011, 15:48

Polej pisze:
MaxPK pisze:Auto nie ma mocy tylko na gazie czy tak samo na benzynie? Jeżeli tylko na gazie to daj go do dobrego gazownika niech zacznie od wymiany filtrów i ogólnie niech przejrzy instalacje może coś podreguluje...
robert 921973 pisze: jest słaby zarówno na benzynie jak i na gazie
Heh, no to nie wiem... co do źle ustawionego rozrządu to auto albo jedzie albo nie więc wg. mnie to odpada...
Obrazek
A595 Competizione `17

o-w-c-a
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 25 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krakow

Re: Kappa 2.0-147KM(lpg-sekwencja),brak mocy

Post autor: o-w-c-a » 07 sie 2011, 16:02

Moim zdaniem z tego co pamiętam jak znajomy niezbyt rozgarnięty miał przestawiony rozrząd to auto nie chciało w ogóle odpalić. Na pych walczył (czym sobie prawdopodobnie zresztą przestawił rozrząd) i auto zapalało, ale na chwilę po czym gasło.

Z tego co się orientowałem przestawienie o 1 ząbek rozrządu powoduje spadek mocy a jak jest z odpalaniem - myślę że bez rewelacji (że też nie powinna chcieć dobrze zapalać). 2 ząbki przestawienia to już chyba w ogóle klęska i z rozrusznika chyba nie odpali, a 3 to już grozi kolizją...

Co do katalizatora - jak masz zapchany to klęska jedzie samochód (ja tak miałem że stopniowo był coraz słabszy), aż w końcu na tyle się przytkał że chodził chwilę i gasł (nie nadążał wydalać spalin). Jeśli silnik ci odpala i chodzi na postoju to wystarczy że ze 5minut potrzymasz go na 3000obrotów i jakby katalizator był zapchany to już powinno go dusić (obserwuj dodatkowo ilość spalin z rury jak przegazujesz czy są stłumione czy "uderza" spalinami).
Co do braku wkładu katalizatora - to najlepiej dać strumienicę żeby zawirowywała spaliny, bo u mnie w nexii dawno temu po wyrzuceniu wkładu z puszki jedyne co się działo to spaliny obijając się o puszkę powodowały wpadanie jej w rezonans i nie przyjemny dźwięk (komp pewnie rzuci jakimś błędem, ale ja mam błędy od zawsze z racji gazu i jakoś jeździ)...

robert 921973
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 07 sie 2011, 9:12
Imię: robert
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Kappa 2.0-147KM(lpg-sekwencja),brak mocy

Post autor: robert 921973 » 07 sie 2011, 17:28

Auto nie ma mocy zarówno na benzynie jak i na gazie. Odpala bardzo dobrze nie szarpie,nie gaśnie,równo pracuje na wolnych obrotach.Gdyby nie brak mocy to byłaby idealna.

robert 921973
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 07 sie 2011, 9:12
Imię: robert
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Kappa 2.0-147KM(lpg-sekwencja),brak mocy

Post autor: robert 921973 » 12 lis 2011, 15:49

Problem braku mocy udało się rozwiązać poprzez tak zwany RESET czyli odłączyłem akumulator na noc.Mechanik który mi to doradził powiedział że samo podłączenie do komputera i szukanie błędów często nic nie daje i najlepiej próbować odłączyć akumulator i ewentualnie jeszcze moduł sterujący który w kappie jest usytuowany z prawej strony pod schowkiem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”