Kappa 2.0 147KM(lpg-sekwencja) - brak mocy
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 07 sie 2011, 9:12
- Imię: robert
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Kappa 2.0 147KM(lpg-sekwencja) - brak mocy
Kupiłem lancie kappa 2.0 20v-147KM z gazem sekwencyjnym.Komputer pokazywał uszkodzoną sonde lambda(kupiłem nową)i przepływomierz(kupiłem bosch-używany),wymieniłem olej,filtr i świece,rozrząd był wymieniony.Po wymianie błędy zniknęły,silnik zaczął lepiej pracowac ale nadal jest słaby zarówno na benzynie jak i na gazie a mam porównanie do innej kappy która również jest na gazie ale zwykłym i to jest przepaśc.Zastanawiam się nad katalizatorem czy to on nie jest tego przyczyną ale nie wiem jakie mogą byc skutki jego usunięcia.Przebieg samochodu to 245000 km o ile jest prawdziwy,na gazie jest przejechane około 60000 km,nie robiłem jeszcze próby ciśnienia na cylindrach.Zastanawia mnie też wskaźnik temperatury ponieważ wskazówka nie stoi w miejscu a pływa pomiędzy 1/4 a1/2 skali.Tylko na trasie stoi mniej więcej na 1/3 skali.Morze to taki urok tego auta.Proszę o rade.
Ostatnio zmieniony 07 sie 2011, 11:29 przez robert 921973, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Kappa 2.0-147KM(lpg-sekwencja),brak mocy
A masz pewność, że rozrząd jest dobrze ustawiony?
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 07 sie 2011, 9:12
- Imię: robert
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Kappa 2.0-147KM(lpg-sekwencja),brak mocy
Auto nie ma mocy tylko na gazie czy tak samo na benzynie? Jeżeli tylko na gazie to daj go do dobrego gazownika niech zacznie od wymiany filtrów i ogólnie niech przejrzy instalacje może coś podreguluje...

A595 Competizione `17
Re: Kappa 2.0-147KM(lpg-sekwencja),brak mocy
MaxPK pisze:Auto nie ma mocy tylko na gazie czy tak samo na benzynie? Jeżeli tylko na gazie to daj go do dobrego gazownika niech zacznie od wymiany filtrów i ogólnie niech przejrzy instalacje może coś podreguluje...
robert 921973 pisze: jest słaby zarówno na benzynie jak i na gazie
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Re: Kappa 2.0-147KM(lpg-sekwencja),brak mocy
Heh, no to nie wiem... co do źle ustawionego rozrządu to auto albo jedzie albo nie więc wg. mnie to odpada...Polej pisze:MaxPK pisze:Auto nie ma mocy tylko na gazie czy tak samo na benzynie? Jeżeli tylko na gazie to daj go do dobrego gazownika niech zacznie od wymiany filtrów i ogólnie niech przejrzy instalacje może coś podreguluje...robert 921973 pisze: jest słaby zarówno na benzynie jak i na gazie

A595 Competizione `17
Re: Kappa 2.0-147KM(lpg-sekwencja),brak mocy
Moim zdaniem z tego co pamiętam jak znajomy niezbyt rozgarnięty miał przestawiony rozrząd to auto nie chciało w ogóle odpalić. Na pych walczył (czym sobie prawdopodobnie zresztą przestawił rozrząd) i auto zapalało, ale na chwilę po czym gasło.
Z tego co się orientowałem przestawienie o 1 ząbek rozrządu powoduje spadek mocy a jak jest z odpalaniem - myślę że bez rewelacji (że też nie powinna chcieć dobrze zapalać). 2 ząbki przestawienia to już chyba w ogóle klęska i z rozrusznika chyba nie odpali, a 3 to już grozi kolizją...
Co do katalizatora - jak masz zapchany to klęska jedzie samochód (ja tak miałem że stopniowo był coraz słabszy), aż w końcu na tyle się przytkał że chodził chwilę i gasł (nie nadążał wydalać spalin). Jeśli silnik ci odpala i chodzi na postoju to wystarczy że ze 5minut potrzymasz go na 3000obrotów i jakby katalizator był zapchany to już powinno go dusić (obserwuj dodatkowo ilość spalin z rury jak przegazujesz czy są stłumione czy "uderza" spalinami).
Co do braku wkładu katalizatora - to najlepiej dać strumienicę żeby zawirowywała spaliny, bo u mnie w nexii dawno temu po wyrzuceniu wkładu z puszki jedyne co się działo to spaliny obijając się o puszkę powodowały wpadanie jej w rezonans i nie przyjemny dźwięk (komp pewnie rzuci jakimś błędem, ale ja mam błędy od zawsze z racji gazu i jakoś jeździ)...
Z tego co się orientowałem przestawienie o 1 ząbek rozrządu powoduje spadek mocy a jak jest z odpalaniem - myślę że bez rewelacji (że też nie powinna chcieć dobrze zapalać). 2 ząbki przestawienia to już chyba w ogóle klęska i z rozrusznika chyba nie odpali, a 3 to już grozi kolizją...
Co do katalizatora - jak masz zapchany to klęska jedzie samochód (ja tak miałem że stopniowo był coraz słabszy), aż w końcu na tyle się przytkał że chodził chwilę i gasł (nie nadążał wydalać spalin). Jeśli silnik ci odpala i chodzi na postoju to wystarczy że ze 5minut potrzymasz go na 3000obrotów i jakby katalizator był zapchany to już powinno go dusić (obserwuj dodatkowo ilość spalin z rury jak przegazujesz czy są stłumione czy "uderza" spalinami).
Co do braku wkładu katalizatora - to najlepiej dać strumienicę żeby zawirowywała spaliny, bo u mnie w nexii dawno temu po wyrzuceniu wkładu z puszki jedyne co się działo to spaliny obijając się o puszkę powodowały wpadanie jej w rezonans i nie przyjemny dźwięk (komp pewnie rzuci jakimś błędem, ale ja mam błędy od zawsze z racji gazu i jakoś jeździ)...
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 07 sie 2011, 9:12
- Imię: robert
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Kappa 2.0-147KM(lpg-sekwencja),brak mocy
Auto nie ma mocy zarówno na benzynie jak i na gazie. Odpala bardzo dobrze nie szarpie,nie gaśnie,równo pracuje na wolnych obrotach.Gdyby nie brak mocy to byłaby idealna.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 19
- Rejestracja: 07 sie 2011, 9:12
- Imię: robert
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Kappa 2.0-147KM(lpg-sekwencja),brak mocy
Problem braku mocy udało się rozwiązać poprzez tak zwany RESET czyli odłączyłem akumulator na noc.Mechanik który mi to doradził powiedział że samo podłączenie do komputera i szukanie błędów często nic nie daje i najlepiej próbować odłączyć akumulator i ewentualnie jeszcze moduł sterujący który w kappie jest usytuowany z prawej strony pod schowkiem.