Lybra 1.8 16v - zatarty silnik

czajen23
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 04 wrz 2011, 23:49
Imię: Cezary
Lokalizacja: Ostrołęka

Lybra 1.8 16v - zatarty silnik

Post autor: czajen23 » 05 wrz 2011, 0:04

Witam, jestem tu nowy nie bardzo się orientuje na tym forum co i jak, a wiec zakładam nowy temat, iż chciałbym się dowiedzieć co lepiej się opłaca przy zatarciu silnika z powodu braku oleju. Czy lepiej się opłaca kupić używany silnik czy ten zreperować? Jeżeli nie reperować a kupić inny to jaki silnik jeszcze pasuje do Lanci Lybry 1.8 16v - te są drogie. Błagam pomocy ! : beczy : : beczy :
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2011, 12:08 przez Dudi, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód: Tytułujemy posty zgodnie z zasadami/Poprawione

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2744
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: Zatarty śilnik

Post autor: Mariusz91 » 05 wrz 2011, 0:13

Wypełnij pole miejscowości, wymóg regulaminu. A jeśli chodzi o wybór pomiędzy używanym a remontem, to zdania są podzielone. Ja wybrałbym remont, zrobiony w dobrym warsztacie silnik będzie Ci służył przez wiele tysięcy kilometrów, a używany... nigdy nie wiadomo na co trafisz. Ponadto na remont silnika w niektórych warsztatach dostaniesz jakąś gwarancje, natomiast na użwany...? co najwyżej rozruchową ;) Tak więc ja bym remontował, jednak posłuchajmy co inni jeszcze mają do powiedzenia, bo napewno pojawią się zdania przeciwne do mojego :D Do Twojej Lybry powinny bezproblemowo pasować wszystkie silniki które były w niej montowane, natomiast jest też duża szansa że spasują silniki od Fiatów Bravo/Brava i Marea, ale o to już trzeba pytać kogoś kto taki SWAP robił. ;)

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zatarty silnik

Post autor: grzole » 05 wrz 2011, 0:17

czajen23 pisze:Witam, jestem tu nowy nie bardzo się orientuje na tym forum co i jak,
Polecam zajrzeć do działu powitań

Opisy działów i poddziałów na forum wiele podpowiadają. Polecam też używać opcję szukaj poprzez wpisywanie słów kluczowych np. w takim przypadku to może być zestawienie słów "zatarty silnik koszt naprawy lybra".
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2707
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Zatarty silnik

Post autor: Gros » 05 wrz 2011, 8:11

grzole pisze:
czajen23 pisze:Witam, jestem tu nowy nie bardzo się orientuje na tym forum co i jak,
Polecam zajrzeć do działu powitań

Opisy działów i poddziałów na forum wiele podpowiadają. Polecam też używać opcję szukaj poprzez wpisywanie słów kluczowych np. w takim przypadku to może być zestawienie słów "zatarty silnik koszt naprawy lybra".
Grzole bądź wyrozumiały -chłopu padł motor a ty wyskakujesz mu z powitaniami i szukajką -on jest tu nowy więc nie musi wiedzieć do czorta ,że coś takiego jest !
:lol: : gafa : :bitwa:

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Re: Lybra 1.8 16v - zatarty silnik

Post autor: Heathen » 05 wrz 2011, 10:33

Chłopu nie padł motor, tylko chłop zatarł motor.
Silnik sam z siebie się nie zaciera!
No chyba że kupił zatarty zalany motodoktorem...:)
QV...soon:)

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2707
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Lybra 1.8 16v - zatarty silnik

Post autor: Gros » 05 wrz 2011, 11:58

Heathen pisze:Chłopu nie padł motor, tylko chłop zatarł motor.
Silnik sam z siebie się nie zaciera!
No chyba że kupił zatarty zalany motodoktorem...:)
:lol: :lol: moze i nawet jakis doktor wkładał w niego łapy
w kazdym bądź razie motor zdechł
:lol: : gafa : :bitwa:

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra 1.8 16v - zatarty silnik

Post autor: grzole » 05 wrz 2011, 12:18

Widzisz Grosie, ja tylko odpisałem koledze na pierwszą część jego pierwszego postu, nic ponadto.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

czajen23
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 04 wrz 2011, 23:49
Imię: Cezary
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: Lybra 1.8 16v - zatarty silnik

Post autor: czajen23 » 05 wrz 2011, 14:30

Ehhh No czyli Co ja mam teraz zrobić ? jaki by był koszt naprawy zatartego silnika ??

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Re: Lybra 1.8 16v - zatarty silnik

Post autor: Heathen » 05 wrz 2011, 14:44

Sam wariator+ rozrząd w tym silniku to z ~1000zł
głowica (jak już robić to dobrze, a nie po łebkach) planowanie+ UPG, sprawdzenie zaworów, prowadnic, uszczelniacze zaworowe, nowe szpilki...przy dobrym wietrze 1000zł
W zależności od stanu zatarcia i uszkodzeń na dół musisz z 1500zł liczyć..
O kosztach może wypowiedzieć się mechanik który obejrzy silnik.
Co nie zmienia faktu że z 4 tyś MINIMUM musisz liczyć jak dodasz wszelkiego rodzaju uszczelki, oleje itd...

Ps. ceny podaję dla Zabrza, ja robiłem za 3 tyś UPG+Wariator+rozrząd
QV...soon:)

czajen23
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 04 wrz 2011, 23:49
Imię: Cezary
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: Lybra 1.8 16v - zatarty silnik

Post autor: czajen23 » 05 wrz 2011, 14:59

Uuuu Trochę Tego Jest Mam nadzieję Że Się nie zatarł, aż tak iż gdy zgasł dopchałem go do domu i nalałem olej :) w domu zakręcił z 5 razy ale nie odpalił, jakby akumulator padł, ale skoro na początku coś kręcił wiec tłoki chyba się ruszają wiec może jest nadzieja na tańszą naprawę :/

esokiraly
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 486
Rejestracja: 23 mar 2011, 11:31
Imię: dominik
Lokalizacja: warszawa

Re: Lybra 1.8 16v - zatarty silnik

Post autor: esokiraly » 05 wrz 2011, 15:06

a jak Ci się to wydarzyło?
była lancia lybra sw 1.9jtd :-(

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Re: Lybra 1.8 16v - zatarty silnik

Post autor: Heathen » 05 wrz 2011, 15:11

No jak?
Jedzie, patrzy kontrolka ciśnienia, staje bagnet w dłoń a tam susza....
Tada...
Przy 1,8 podstawa to kontrola stanu oleju, wybrałeś najgorszy silnik (problematyczny wariator, delikatny dół i pierscienie, lub żreć olej)
Ale spoko sam mam takI:D
QV...soon:)

czajen23
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 04 wrz 2011, 23:49
Imię: Cezary
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: Lybra 1.8 16v - zatarty silnik

Post autor: czajen23 » 05 wrz 2011, 15:15

opisałem już miej więcej wracałem do domu(noc), w końcu sam zatrzymałem samochód, żeby zapalić fajka, spaliłem, odpaliłem a on zgasł(samochód) zadzwoniłem po znajomych by mnie podholowali do domu (1km) następnego dnia rano kupiłem filtr oleju oraz olej i zmieniłem to, na miarce oleju nie było nic gdy sprawdzałem lecz w filtrze oleju był jakiś przepalony trochę, czy jest możliwość tanio uratowania go ? toć na następny dzień coś tam kręcił...

czajen23
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 13
Rejestracja: 04 wrz 2011, 23:49
Imię: Cezary
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: Lybra 1.8 16v - zatarty silnik

Post autor: czajen23 » 05 wrz 2011, 16:37

znalazłem panewki po 100zł , wałek rozrządu z wariatorem 250zł , rozrząd 250zł , planowanie głowic za 70 zł pierścienie po 25 zł korbowody po 70 zł oraz po 100 zł za tłok ? czy to wystarczy ? czy coś jeszcze bd potrzebne jak mocne zatarcie ?

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12139
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Lybra 1.8 16v - zatarty silnik

Post autor: topcio » 05 wrz 2011, 16:40

Moim zdaniem nie ma co kupować części na zaś. Trzeba go rozegrać, dokonać weryfikacji i dopiero się rozglądać za potrzebnymi częściami.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”