Kappa - fabryczny autoalarm
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 665
- Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
- Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie
Kappa - fabryczny autoalarm
CZE ...
Postanowiłem uruchomić fabryczny autoalarm. Nie posiadam kluczyka do włączania i wyłączania autoalarmu oraz karty z kodem do rejestracji w centralce autoalarmu. Wydaje mi się że karta kodowa nie musi być potrzebna bo alarm wyjechał z fabryki zaprogramowany. Syrena alarmu zamontowana w bagażniku. Odpięty przewód od syreny. Po połączeniu przewodu syrena wyje i nie mogę jej wyłączyć z kluczyka. Próba "zarejestrowania" alarmu w obudowie lampy kabinowej nie daje rezultatów bo nie mogę zrealizować wyłączenia i ponownego włączenia autoalarmu poprzez kluczyk. Centralny zamek funkcjonuje normalnie. Centralka autoalarmu zabudowana jest w rejonie modułu świateł IGE.
I teraz pytania (ALE TYLKO DO TYCH CO WIEDZĄ A NIE TYCH CO NABIJAJĄ POSTY):
1. czy wymieniał ktoś sam zamek (z kluczykiem) na syrenie, aby po podłączeniu kabla przeprowadzić prawidłowo procedurę rejestracji autoalarmu (tak jak napisane jest w instrukcji obsługi)?
2. skąd/gdzie taki zamek z kluczykiem kupić? Może ktoś ma na sprzedaż uszkodzoną/niepotrzebną syrenę z dobrym zamkiem i pasującym kluczykiem
3. czy można wymienić na inną sprawną syrenę (z kluczykiem) oczywiście od Kappy, bez obawy rozprogramowania autoalarmu.
4. jakieś inne sugestie mogące przywrócić autoalarm fabryczny
Postanowiłem uruchomić fabryczny autoalarm. Nie posiadam kluczyka do włączania i wyłączania autoalarmu oraz karty z kodem do rejestracji w centralce autoalarmu. Wydaje mi się że karta kodowa nie musi być potrzebna bo alarm wyjechał z fabryki zaprogramowany. Syrena alarmu zamontowana w bagażniku. Odpięty przewód od syreny. Po połączeniu przewodu syrena wyje i nie mogę jej wyłączyć z kluczyka. Próba "zarejestrowania" alarmu w obudowie lampy kabinowej nie daje rezultatów bo nie mogę zrealizować wyłączenia i ponownego włączenia autoalarmu poprzez kluczyk. Centralny zamek funkcjonuje normalnie. Centralka autoalarmu zabudowana jest w rejonie modułu świateł IGE.
I teraz pytania (ALE TYLKO DO TYCH CO WIEDZĄ A NIE TYCH CO NABIJAJĄ POSTY):
1. czy wymieniał ktoś sam zamek (z kluczykiem) na syrenie, aby po podłączeniu kabla przeprowadzić prawidłowo procedurę rejestracji autoalarmu (tak jak napisane jest w instrukcji obsługi)?
2. skąd/gdzie taki zamek z kluczykiem kupić? Może ktoś ma na sprzedaż uszkodzoną/niepotrzebną syrenę z dobrym zamkiem i pasującym kluczykiem
3. czy można wymienić na inną sprawną syrenę (z kluczykiem) oczywiście od Kappy, bez obawy rozprogramowania autoalarmu.
4. jakieś inne sugestie mogące przywrócić autoalarm fabryczny
Buraczany Wóz, "Ł"opel, "Ł"A"Ł"di, VW ... 
aktualnie turlam się od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V
aktualnie turlam się od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa - Fabryczny autoalarm
Centralka alarmu wg instrukcji jest tak jakby pod schowkiem,po stronie pasażera.
Centralny zamykasz normalnie z pilota?Jak nie, to alarmu też nie uzbroisz/rozbroisz a co za tym idzie zaprogramujesz.
Samą syrenę możesz podmienić,powinno działać na innej tzn z innej Kappy.
Powiem Ci ciężki temat,ja też podejmowałem wiele prób "odpalenia" fabrycznego alarmu ale niestety, zdolność fabrycznego pilota na podczerwień jest tak słaba ,że u mnie nie działa to sterowanie.
Kiedyś,z pod samej szyby czasem,zadziałało.Ale niestety nie na tym widz polega żebym latał 15min wokół auta żeby je otworzyć.
Choć z drugiej strony u mnie jak już załączył to wszystko działało jak należy.
Myślałem żeby podać centralce nowe sterowanie załączające, takie pewne, jeśli to w ogóle możliwe,ale nikt nie podjął się tego.
Jak się zrobi ciepłej myślę po prostu dołożyć sterowanie c.z. osobne,bez alarmu.
Centralny zamykasz normalnie z pilota?Jak nie, to alarmu też nie uzbroisz/rozbroisz a co za tym idzie zaprogramujesz.
Samą syrenę możesz podmienić,powinno działać na innej tzn z innej Kappy.
Powiem Ci ciężki temat,ja też podejmowałem wiele prób "odpalenia" fabrycznego alarmu ale niestety, zdolność fabrycznego pilota na podczerwień jest tak słaba ,że u mnie nie działa to sterowanie.
Kiedyś,z pod samej szyby czasem,zadziałało.Ale niestety nie na tym widz polega żebym latał 15min wokół auta żeby je otworzyć.
Choć z drugiej strony u mnie jak już załączył to wszystko działało jak należy.
Myślałem żeby podać centralce nowe sterowanie załączające, takie pewne, jeśli to w ogóle możliwe,ale nikt nie podjął się tego.
Jak się zrobi ciepłej myślę po prostu dołożyć sterowanie c.z. osobne,bez alarmu.
Re: Kappa - fabryczny autoalarm
Oryginalny alarm w Kappie to duża czerwona skrzynka na dwie białe wtyczki z czarnymi kablami i znajduje sie wewnątrz auta, a dostęp przez klapkę z prawej strony pod nogami pasażera.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 665
- Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
- Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie
Re: Kappa - fabryczny autoalarm
CZE ...
Dzięki na ukierunkowania odnośnie miejsca zamontowania centralki autoalarmu. Dalej jednak pozostaje problem ... tak jak opisałem tzn. brak kluczyka do wyłączania i załączania alarmu, a syrena wyje jak połączę przewód do niej idący.
Zamykanie auta z kluczyka funkcjonuje prawidłowo, tzn. centralny działa.
Czy taki kluczyk można dorobić? ... pytam bo mam nadzieję że dzięki kluczykowi będę mógł wyłączyć autoalarm a następnie go załączyć i zaprogramować centralkę ... tak przynajmniej jest napisane w instrukcji obsługi.
Dzięki na ukierunkowania odnośnie miejsca zamontowania centralki autoalarmu. Dalej jednak pozostaje problem ... tak jak opisałem tzn. brak kluczyka do wyłączania i załączania alarmu, a syrena wyje jak połączę przewód do niej idący.
Zamykanie auta z kluczyka funkcjonuje prawidłowo, tzn. centralny działa.
Czy taki kluczyk można dorobić? ... pytam bo mam nadzieję że dzięki kluczykowi będę mógł wyłączyć autoalarm a następnie go załączyć i zaprogramować centralkę ... tak przynajmniej jest napisane w instrukcji obsługi.
Buraczany Wóz, "Ł"opel, "Ł"A"Ł"di, VW ... 
aktualnie turlam się od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V
aktualnie turlam się od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V
Re: Kappa - fabryczny autoalarm
Lewutek pisze:CZE ...
(...)
1. czy wymieniał ktoś sam zamek (z kluczykiem) na syrenie, aby po podłączeniu kabla przeprowadzić prawidłowo procedurę rejestracji autoalarmu (tak jak napisane jest w instrukcji obsługi)?
2. skąd/gdzie taki zamek z kluczykiem kupić? Może ktoś ma na sprzedaż uszkodzoną/niepotrzebną syrenę z dobrym zamkiem i pasującym kluczykiem
3. czy można wymienić na inną sprawną syrenę (z kluczykiem) oczywiście od Kappy, bez obawy rozprogramowania autoalarmu.
(...)
AFAIK to jest zwykły przełącznik zwierający zasilanie syreny, tylko że operowany kluczykiem, ze względów oczywistych.
Moim zdaniem-> syrena na stół, rozebrać, wymienić na np:
Przełącznik stacyjka na kluczyk on-off
lub na każdy inny wedle własnego uznania

BMW E39 Touring - 4,4 V8
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 665
- Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
- Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie
Re: Kappa - fabryczny autoalarm
CZE ...
Dzięki Michor za sugestię ... syrena została wyjęta na "stół" i rozłożona tak aby dostać się do zamka. Link który podałeś nie jest "szczęśliwym" rozwiązaniem technicznym bo tam jest tylko 2 przewody. Po dotarciu do środka syreny widoczne są przewody do zamka/stacyjki. Tych przewodów jest 5: czarny, czerwony, brązowy, biały oraz zielony.
Generalnie zamek/stacyjka została z syreny wymontowana i lokalny "KWINTO" po obejrzeniu pacjęta (czytać:stacyjki) podjął się dorobienia klucza ... oczywiście bez dogłębnego rozbierania zamka/stacyjki. Na chwilę obecną oczekuję na dorobienie kluczyka.
Mam nadzieję, że po tym zabiegu autoalarm będzie funkcjonował prawidłowo.
Dzięki Michor za sugestię ... syrena została wyjęta na "stół" i rozłożona tak aby dostać się do zamka. Link który podałeś nie jest "szczęśliwym" rozwiązaniem technicznym bo tam jest tylko 2 przewody. Po dotarciu do środka syreny widoczne są przewody do zamka/stacyjki. Tych przewodów jest 5: czarny, czerwony, brązowy, biały oraz zielony.
Generalnie zamek/stacyjka została z syreny wymontowana i lokalny "KWINTO" po obejrzeniu pacjęta (czytać:stacyjki) podjął się dorobienia klucza ... oczywiście bez dogłębnego rozbierania zamka/stacyjki. Na chwilę obecną oczekuję na dorobienie kluczyka.
Mam nadzieję, że po tym zabiegu autoalarm będzie funkcjonował prawidłowo.
Buraczany Wóz, "Ł"opel, "Ł"A"Ł"di, VW ... 
aktualnie turlam się od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V
aktualnie turlam się od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V
Re: Kappa - fabryczny autoalarm
Zamek/kluczyk służy tylko do wyłączania syrenki/alarmu a całe sterowanie jest w lampce nad lusterkiem czyli sygnał z pilota w kluczyku do zamknięcia drzwi uruchamia czuwanie alarmu w czerwonej skrzynce. Wyłączona syrenka/alarm to pilot w kluczyku tylko otwiera/zamyka drzwi.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 665
- Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
- Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie
Re: Kappa - fabryczny autoalarm
CZE ...
Dzięki argenta67 za kontynułowanie pomocy w uruchomieniu fabrycznego alarmu. Ten kluczyk jest potrzebny do przeprowadzenia procedury programowania autoalarmu ... tak przynajmniej podaje instrukcja. Należy wyłączyć syrenkę (autoalarm) a nastepnie włączyć i w panelu nad lusterkiem ... "guziczkiem", wykałaczką i kluczem od stacyjki umożliwić załączanie autoalarmu.
Taki przynajmniej mam plan ... Ale warunkiem jest wyłączenie i ponowne włączenie (fizyczne przekręcenie kluczyka w syrenie) ... i ten brakujący kluczyk do syreny jest wg mnie brakującym "ogniwem".
Oby ten mój plan się powiódł.
Dzięki argenta67 za kontynułowanie pomocy w uruchomieniu fabrycznego alarmu. Ten kluczyk jest potrzebny do przeprowadzenia procedury programowania autoalarmu ... tak przynajmniej podaje instrukcja. Należy wyłączyć syrenkę (autoalarm) a nastepnie włączyć i w panelu nad lusterkiem ... "guziczkiem", wykałaczką i kluczem od stacyjki umożliwić załączanie autoalarmu.
Taki przynajmniej mam plan ... Ale warunkiem jest wyłączenie i ponowne włączenie (fizyczne przekręcenie kluczyka w syrenie) ... i ten brakujący kluczyk do syreny jest wg mnie brakującym "ogniwem".
Oby ten mój plan się powiódł.
Ostatnio zmieniony 13 mar 2012, 19:48 przez Lewutek, łącznie zmieniany 1 raz.
Buraczany Wóz, "Ł"opel, "Ł"A"Ł"di, VW ... 
aktualnie turlam się od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V
aktualnie turlam się od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V
Re: Kappa - fabryczny autoalarm
Też sobie tak myślałem, że ten alarm jest fajna rzeczą i szkoda, że nie mam więc udało mi się wszystko skompletować bo wszystkie te elementy są takie same (kluczyka w tubie nie sprawdzałem po prostu znalazłem tubę z kluczykiem) i zamontowałem ale czułość oryginalnego pilota mi nie pasowała a po drugie zrobiłem sobie "scyzoryk" i odpuściłem ten temat.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 665
- Rejestracja: 28 mar 2005, 0:00
- Lokalizacja: "Wincentowo" ... świętokrzyskie
Re: Kappa - fabryczny autoalarm
CZE ...
Mnie tylko chodzi o to aby ten autoalarm uruchomić ... nawet jeśli będzie miał słaby zasięg ... tak po prostu aby fabryczne wyposażenie Kappy było sprawne ... w końcu Kappa to już swoisty rodzynek
Kluczyk do syreny dorobiony ... 40 zł PLN ... wyłącza syrenę gdy wyje ... ale tylko tyle.
Także na chwilę obecną poległem - nie mogę zaktywować alarmu.
Mnie tylko chodzi o to aby ten autoalarm uruchomić ... nawet jeśli będzie miał słaby zasięg ... tak po prostu aby fabryczne wyposażenie Kappy było sprawne ... w końcu Kappa to już swoisty rodzynek
Kluczyk do syreny dorobiony ... 40 zł PLN ... wyłącza syrenę gdy wyje ... ale tylko tyle.
Także na chwilę obecną poległem - nie mogę zaktywować alarmu.
Buraczany Wóz, "Ł"opel, "Ł"A"Ł"di, VW ... 
aktualnie turlam się od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V
aktualnie turlam się od lat ... KAPISZONOLOT-em 2,4LX z "heblami" BREMBO ... na Blosie ... jest i K2,0T 20V