Post
autor: piterstilo » 19 kwie 2012, 21:29
Jeżeli ten silnik ma oznaczenie : 182B4000, to jest silnik o poj. skok. 1581 cm3. 16V, dysponował mocą 103 KM.CF-2 , czyli norma EURO-2. Silnik ten mógł mieć moc 90KM, ( prawie na pewno w Fiatach Bravo/Brava) na niektóre rynki europejskie, np na niemiecki, bo tam od mocy silnika uzależnione są stawki ubezpieczeń OC. Albo mogła to być jeszcze starsza wersja 1.6. z Fiatów Tipo/Tempra. (wyróżniała się aluminiowym kolektorem dolotowym)
W X 2000 roku silnik przeszedł kolejną ,,metamorfozę", (ekologia się kłania, czyli EURO-3),dostosowując go do tej normy, m.in. zmieniono poj. skok. na 1596cm3, osprzęt silnika (np. doszedł przepływomierz ) oznaczenie : 182B6000. Moc pozostała taka sama, czyli 103KM,moment obrotowy wzrósł z 144 Nm, na 145 Nm.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM