Delta II - 1.6i 16V 103KM a 90KM ?

Awatar użytkownika
Artih
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 15 gru 2010, 4:45
Imię: Artur
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Delta II - 1.6i 16V 103KM a 90KM ?

Post autor: Artih » 18 kwie 2012, 20:44

Panowie - jak to w końcu jest ?

Wiem, że na pewnych rynkach ten silnik zamiast 103KM miał 90KM i wiem, że było to "kastrowane" za pomocą komputera sterującego silnikiem.
Wiem też, że oba auta miały ten sam moment obrotowy i to samo przyspieszenie do 100km/h (choć niektórzy na zasadzie placebo twierdzą, że 103KM wersja lepiej się "odpycha") :)
Różniły się tylko prędkością maksymalną.

Pytanie - czy ktoś przekładał komputer sterujący z wersji 103KM do 90KM i czy zadziała to na zasadzie "plug&play" ?
Alfa Romeo 156 V6 24V 190KM
Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTDm 210KM
Mercedes CLS500 5.0 V8 306KM


www.artdetailing.pl

Tomcjusz
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 223
Rejestracja: 27 lis 2011, 18:24
Imię: Tomcjusz
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Delta II - 1.6i 16V 103KM a 90KM ?

Post autor: Tomcjusz » 19 kwie 2012, 11:50

Silnik 1,6 i 1,6i to zupełnie różne silniki. Nie jestem specjalistą, ale widzę po częściach w katalogach - nie wszystkie można stosować zamiennie. "I" na końcu zwykle oznacza wtrysk, ale w Lancii D. II nie montowano silników gaźnikowych, więc w tym wypadku oznacza coś innego. Silniki 1,6 z "i" miały 75 lub 90 koników i tutaj z tego co wiem różnica była głównie w układach sterowania. Ja mam 1,6 bez "i" a z dokumentów wynika że ma moc 103 koni, ale to jest szesnastozaworowy silnik. Są jeszcze wersje ośmiozaworowe i tutaj nie jestem pewien czy nie osiągają max 90 KM...
Więc najpierw sprawdź dokładnie o jaki silnik Ci chodzi.
Lancia Delta II 1,6 16V
Lancia Lybra Berlina 2,0 20V

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta II - 1.6i 16V 103KM a 90KM ?

Post autor: mac1us » 19 kwie 2012, 16:21

Chodzi o silnik taki jak Twój 1,6 16v :P.

Sprawdz czy w dolocie nie ma żadnej zwężki i czy przepustnica otwiera się do końca, to mogą być jeszcze różnice względem 103 koni.

Awatar użytkownika
Artih
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 15 gru 2010, 4:45
Imię: Artur
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Delta II - 1.6i 16V 103KM a 90KM ?

Post autor: Artih » 19 kwie 2012, 16:44

Tomcjusz ale filozofujesz ... przecież w tytule masz, że chodzi o silnik 16V a tam nie masz żadnych 75KM, o których piszesz.

mac1us domyślam się, że skoro oba silniki mają ten sam moment obrotowy i to samo przyspieszenie do 100km/h to jest to "kastracja" programowa i ew. (w co wątpię) różnią się skrzynią biegów lub 5 przełożeniem (ze względu na różnicę w v-max).

Jeszcze najciekawsze - czy oby wersja 16V 90KM na hamowni nie miała by jednak 103KM.

Delty niestety nie posiadam ale zastanawiam się nad zakupem właśnie 1.6 16V i nurtuje mnie ta różnica mocy na papierze :)
Alfa Romeo 156 V6 24V 190KM
Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTDm 210KM
Mercedes CLS500 5.0 V8 306KM


www.artdetailing.pl

Tomcjusz
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 223
Rejestracja: 27 lis 2011, 18:24
Imię: Tomcjusz
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Delta II - 1.6i 16V 103KM a 90KM ?

Post autor: Tomcjusz » 19 kwie 2012, 17:16

Artih - w tytule piszesz o "i", a nie spotkałem się z silnikiem 1,6i 16V o mocy 103 KM.
Jeśli tylko cena jest dobra i samochodzik w dobrym stanie to nie patrzyłbym na głupie 10 kuców tylko brał.
Lancia Delta II 1,6 16V
Lancia Lybra Berlina 2,0 20V

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta II - 1.6i 16V 103KM a 90KM ?

Post autor: mac1us » 19 kwie 2012, 20:03

Każdy 1,6 16v jest jak to określasz "i", bo to jest skrót od injection, czyli wtrysk. A, że 1,6 8v był dość prymitywny to się chwalono, że ma wtrysk jak w wielu innych autach gdzie na klapie można było się tego dowiedzieć.

Jeśli ma ten sam moment to raczej tylko komputer się różni, ale raczej ciężko będzie znaleźć na to odpowiedz jednoznaczną.

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6389
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta II - 1.6i 16V 103KM a 90KM ?

Post autor: vanisch » 19 kwie 2012, 20:50

A to nie było tak że 1.6 8v MPI miał te 90ps, a 16v 103ps? Nie widziałem nigdy w ogłoszeniu 16v 90ps...
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Tomcjusz
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 223
Rejestracja: 27 lis 2011, 18:24
Imię: Tomcjusz
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Delta II - 1.6i 16V 103KM a 90KM ?

Post autor: Tomcjusz » 19 kwie 2012, 21:02

Też mi się tak wydaje że tu chodzi o liczbę zaworów. W katalogach części czasem spotyka się części przeznaczone do "i" a do wersji bez"i" są inne, ale może to błędy w katalogach.
Lancia Delta II 1,6 16V
Lancia Lybra Berlina 2,0 20V

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1091
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Delta II - 1.6i 16V 103KM a 90KM ?

Post autor: piterstilo » 19 kwie 2012, 21:29

Jeżeli ten silnik ma oznaczenie : 182B4000, to jest silnik o poj. skok. 1581 cm3. 16V, dysponował mocą 103 KM.CF-2 , czyli norma EURO-2. Silnik ten mógł mieć moc 90KM, ( prawie na pewno w Fiatach Bravo/Brava) na niektóre rynki europejskie, np na niemiecki, bo tam od mocy silnika uzależnione są stawki ubezpieczeń OC. Albo mogła to być jeszcze starsza wersja 1.6. z Fiatów Tipo/Tempra. (wyróżniała się aluminiowym kolektorem dolotowym)
W X 2000 roku silnik przeszedł kolejną ,,metamorfozę", (ekologia się kłania, czyli EURO-3),dostosowując go do tej normy, m.in. zmieniono poj. skok. na 1596cm3, osprzęt silnika (np. doszedł przepływomierz ) oznaczenie : 182B6000. Moc pozostała taka sama, czyli 103KM,moment obrotowy wzrósł z 144 Nm, na 145 Nm.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
Artih
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 15 gru 2010, 4:45
Imię: Artur
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Delta II - 1.6i 16V 103KM a 90KM ?

Post autor: Artih » 20 kwie 2012, 1:02

Dobra bo widzę, że niektórzy dalej nie kumają.

Mówimy o silnikach:

1.6i 16V 103KM

oraz

1.6i 16V 90KM

występujących od 1996 roku zdaje się.
I faktycznie wersja 90KM była np. we Francji. Z tego co wiem identycznie było z Bravo/Brava.

Silniki wizualnie wyglądają identycznie.
mac1us pisze:Każdy 1,6 16v jest jak to określasz "i", bo to jest skrót od injection, czyli wtrysk.
Dokładnie.

piterstilo dziękuję za rzucenie pewnego "światła" na sprawę.
Alfa Romeo 156 V6 24V 190KM
Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTDm 210KM
Mercedes CLS500 5.0 V8 306KM


www.artdetailing.pl

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6389
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta II - 1.6i 16V 103KM a 90KM ?

Post autor: vanisch » 20 kwie 2012, 8:49

No i gdzie znalazłeś 90konne 16v?

Pierwsze lepsze info o Delcie 1.6 16v we Francji:

:link:
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Delta II - 1.6i 16V 103KM a 90KM ?

Post autor: bassman » 21 kwie 2012, 6:09

Sam mam styczność z Deltą II 1,6 16V o mocy 90 KM (Tata nią jeździ), silnik jest identyczny jak w Fiacie Bravo, Brava, Marea.
Próbowałem rozgryźć temat tych tajemniczych 13 KM, które bym chętnie odblokował w samochodzie Taty.
Z takich rozmów na forach nic konkretnego się nie dowiedziałem, są tylko pogłoski że wtryskiwacze były inne, że skrzynia inna (nie wiem jaki by to miało mieć wpływ na moc silnika... co najwyżej na przyspieszenie i ewentualnie na prędkość maksymalną), że przepustnica do końca się nie otwiera i inne mnóstwo hipotez.
Ja poszukiwania zacząłem od schematów i danych w notach katalogowych, manualach serwisowych. Jedyną różnicę jaką do tej pory udało mi się znaleźć, która jest pewna to komputer ECU silnika.
Jak będę miał chwilę czasu w domu to wrzucę tutaj dokładne oznaczenia w/w komputerów.
Chętnie bym sam przebadał silnik o mocy 103 KM, w porównaniu do 90 KM, ale niestety nikt przy zdrowych zmysłach się nie zgodzi abym rozbierał jego samochód dla wiedzy gdzie owe 13 KM jest ukryte.

Te 13 KM jeśli ktoś uzyska to co najwyżej może zauważyć różnicę w spalaniu (przy pewnym stylu jazdy autem), nic więcej nie uzyska.

Jako Ciekawostkę dodam, że w Taty samochodzie siedzi krótka skrzynka biegów, tym samochodem do 100 km/h trudno znaleźć rywala na polskich drogach, później już szkoda silnika, ale do miasta to jest szatan.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Artih
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 15 gru 2010, 4:45
Imię: Artur
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Delta II - 1.6i 16V 103KM a 90KM ?

Post autor: Artih » 22 kwie 2012, 2:00

Szkoda, że nikt nie próbował np. montażu kompa z wersji 103KM do wersji 90KM - czytałem teorię, że mogło by to zadziałać na zasadzie p&p.
Albo np. sprawdzianu na hamowni wersji 90KM czy aby jednak nie ma tych 103KM :)
Alfa Romeo 156 V6 24V 190KM
Alfa Romeo 159 Q4 2.4 JTDm 210KM
Mercedes CLS500 5.0 V8 306KM


www.artdetailing.pl

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Delta II - 1.6i 16V 103KM a 90KM ?

Post autor: bassman » 23 kwie 2012, 23:09

Jeśli chodzi o zamianę kompów, to jest to p&p. Jeśli chodzi o hamownie to kosztowna sprawa jak na te 13 KM.

Pozdrawiam

SP6QKX
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 16 lis 2013, 3:11
Imię: Daniel
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta II - 1.6i 16V 103KM a 90KM ?

Post autor: SP6QKX » 16 lis 2013, 3:19

Witam
Lekko różni się program w ECU 90KM i 103KM ale to nie wiele da bez zmiany wtryskiwaczy bo te dwa motory różnią się jeszcze wtryskiwaczami w wersji 103KM są wtryskiwacze IWP001 z 4-rema dyszami zaś w 90 Konnej jak dobrze pamiętam są dwie .
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”